Volvon imago?!

Ekonomi

Olen valitsemassa uutta työsuhdeautoa palkkani jatkeeksi. Muutamaa peliä olen harkitsemassa, niiden joukossa Volvo S60. Hieman vaan epäilyttää merkin imago. Joidenkin kavereiden mielestä Volvo on tylsä tangomarkkinakansan ja mustalaisten auto, toiset pitävät sitä finninaamaisten teinien liikennevalokiihdyttelyautona (V/S40). Onko Volvo uskottava valinta keskellä Helsinkiä asuvalle koulutetulle ihmiselle, vai valitsenko jonkin toisen merkin?

31

1557

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hans

      Jos ihmisen itsetunto on kunnossa, niin ei autolla ole väliä.

      • V70 autoilija

        totta. Ja sitäpaitsi tältä palstalta on turha odottaa asiallisia vastauksia, täällä tuntuvat kirjoittelevan ainoastaan

        (1) piruuksittaan provoilevat oli Volvoa tai ei,
        (2) edelliset tosissaan ottavat huumorintajuttomat volvistit, ja
        (3) huonon itsetunnon vaivaamat ei-volvistit

        mutta onpahan joskus tähtihetkiä, jolloin saan vatsa kouristellen nauraa tarinoille...


      • Anonyymi

        Ehkä ei imago ole kaikille tärkeä, näille ihmisille ei ole tärkeää moni muukaan asia, kuten siisteys, puhtaat vaatteet, ruoka, eikä seura jossa liikkuu, mutta laatu auto antaa kuvan omistajasta, kuten hyvä käytös. suhtautuminen ihmiseen joka ajaa risalla japanin rinkula Mersulla juhliin, kiinnittää huomiota eri tavalla kuin henkilö joka ajaa sinne saksalaisella premium autolla.


    • Inssi

      No ekonomien tekninen tietämys on vähän niin ja näin..Insinöörin hanskassa S60 istuu, mutta sulle suosittelen Toyota Avea. Itse vaihdoin -99 Aven 2002 malliseen S60 Volvoon..
      Eli pidä sinä vaan pennit pyörimässä ja osta Toyota.

      • T.Alous

        Insinööriys ja tyylitajuhan eivät kulje käsi kädessä. Volvo kieltämätä sopii miehelle, jolla on kännykkäkotelo vyöllä ja paskaa kynsien alla. Menestyjälle (=ekonomi) suosittelen BMW:tä tai Alfa Romeota. Noissa merkeissä käyttökulut paljon Volvoa korkeammat, mutta sehän ei rahamiehiä pelota.


      • Inssi
        T.Alous kirjoitti:

        Insinööriys ja tyylitajuhan eivät kulje käsi kädessä. Volvo kieltämätä sopii miehelle, jolla on kännykkäkotelo vyöllä ja paskaa kynsien alla. Menestyjälle (=ekonomi) suosittelen BMW:tä tai Alfa Romeota. Noissa merkeissä käyttökulut paljon Volvoa korkeammat, mutta sehän ei rahamiehiä pelota.

        Onhan mulla VARMASTI uudemmat autot kun sulla..2002 volvo ja 2003 Nissani ..JA MOLEMMAT yksityiskäytössä. JA näppien alla ei ole paskaa.
        Ja totean, jollei ole insinöörejä, jotka pyörittävät teollisuutta ja rakentamista, niin eipä olisi talosmiehistäkään tarvetta..ja mun ikä..1960-luvulla synnytty..Hei haloo!!


      • Linkkupuukko
        Inssi kirjoitti:

        Onhan mulla VARMASTI uudemmat autot kun sulla..2002 volvo ja 2003 Nissani ..JA MOLEMMAT yksityiskäytössä. JA näppien alla ei ole paskaa.
        Ja totean, jollei ole insinöörejä, jotka pyörittävät teollisuutta ja rakentamista, niin eipä olisi talosmiehistäkään tarvetta..ja mun ikä..1960-luvulla synnytty..Hei haloo!!

        Hurrikaani iski täysin odottamatta.


        Risteilyalus upposi ja insinöörimies
        havahtui ajautuneena pienen saaren rantaan eikä hän nähnyt muita ihmisiä tai tarvikkeita.

        Hänellä oli vain banaaneja ja kookospähkinöitä.

        Tottuneena viiden tähden hotelleihin hänellä ei ollut aavistustakaan mitä
        tehdä, joten seuraavan neljän kuukauden aikana hän söi banaaneja, joi
        kookospähkinämehua, kaipasi vanhaa vaimoaan ja tarkkaili merta toivoen
        huomaavansa pelastusaluksen.

        Eräänä päivänä insinöörin makaillessa puoliunessa rannalla, hän havahtui
        silmäkulmastaan huomaamaansa liikkeeseen.

        Kyseessä oli soutuvene, jossa
        oli kauneimman näköinen nainen, jonka hän oli koskaan nähnyt. Nainen souti
        insinöörin luokse.

        Epäuskossa insinööri kysyi naiselta. "Mistä sinä tulit? Kuinka pääsit
        tänne?
        "Soudin saaren toiselta puolelta", nainen vastasi, "ajauduin tänne, kun
        risteilyalus upposi joitakin kuukausia sitten."

        "Uskomatonta", insinööri vastasi. "Luulin, ettei kukaan muu selviytynyt.

        Kuinka monta teitä on? Olitpa onnekas, kun soutuvene ajautui luoksesi,
        minulla kun ei ole mitään tarvikkeita".

        "Olen yksin", nainen vastasi, "eikä tämä soutuvene ajautunut luokseni.
        Ei minullakaan ollut mitään tarvikkeita."
        Insinööri oli hämmästynyt: "Mistä sinä sitten sait tuon soutuveneen?"

        "Voi sehän oli yksinkertaista", nainen vastasi, "tein soutuveneen siitä
        mitä täältä saarelta löytyy. Airot ovat kumipuun oksia ja koversin pohjan

        palmupuun rungosta ja sivut sekä keulan tein eucalyptys-puusta."

        "Mu-mu-mutta sehän on mahdotonta", änkytti insinööri. "Sinulla ei ollut
        työkaluja eikä tarvikkeita, kuinka sinä onnistuit?"

        "Eihän se nyt ollut ongelma", nainen vastasi. "Saaren toisella puolella
        on paljon ihmeellistä laavakiveä ja huomasin, että kun sitä kuumentaa
        tulisijassa, siitä tulee helposti muotoiltavaa rautaa. Käytin sitä
        tehdäkseni joitain työkaluja ja niillä sitten sain tehtyä kaiken
        tarvittavan."

        "Mutta ei siitä sen enempää", nainen jatkoi. "Missä sinä asut?"

        Häpeillen insinööri tunnusti, että hän oli nukkunut avotaivaan alla
        kokoajan.

        "No, eiköhän sitten soudeta minun puolelleni", nainen sanoi.

        Parin minuutin soutamisen jälkeen vene rantautui pieneen merenlahteen.
        Kun insinööri katsoi rannalle, hän melkein tippui veneestä. Rannalta
        lähti kivetty polku johtaen upeaan bungalowiin, joka oli maalattu
        siniseksi ja valkoiseksi.

        Kun nainen kiinnitti venettä ammattitaitoisesti punotulla hamppuköydellä,

        insinööri pystyi vain tuijottamaan tyhmänä.

        Kun he saapuivat taloon, nainen sanoi rennosti: "Eihän tämä nyt kovin
        erikoinen ole, mutta kutsun sitä kuitenkin kodiksi. Istu alas, ole hyvä.

        Haluaisitko drinkin?"

        "Ei, ei kiitos", insinööri vastasi hämmentyneenä. "En halua enää
        pisaraakaan kookospähkinän mehua"

        "En ajatellut kookospähkinän mehua", nainen vastasi. "Miten olisi Pina
        Colada?"

        Yrittäen peittaa hämmästyksensä insinööri nyökkäsi vaisusti ja he istuivat

        sohvalle keskusteleman. Kun he olivat kertoneet tarinansa, nainen
        ilmoitti, "Vaihdan nyt jotain mukavampaa päälleni. Haluaisitko käydä
        suihkussa ja ajaa partasi? Partahöylä on yläkerrassa kylpyhuoneen
        kaapissa."

        Kysymättä enää yhtään mitään insinööri meni kylpyhuoneeseen. Kaapissa oli

        luusta tehty partahöylä. Kaksi terävää simpukankuorta oli kiinnitetty
        sivuistaan kasvoja myötäilevään mekanismiin. "Tämä nainen on ihmeellinen",

        hän mutisi. "Mitähän ihmeitä tässä vielä paljastuukaan?"

        Kun insinööri palasi olohuoneeseen, nainen istui sohvalla pukeutuneena
        ainoastaan pariin isoon lehteen, jotka oli strategisesti aseteltu, ja hän

        tuoksui ihanalta. Nainen pyysi insinööriä istumaan viereensä.

        "Kerrohan minulle", nainen aloitti vihjailevalla äänensävyllä siirtyen
        samalla lähemmäksi miestä, "me olemme olleet tällä saarella todella
        pitkään ja olemme olleet kumpikin yksinäisiä. Uskoisinpa, että sinäkin
        haluaisit tehdä juuri nyt jotain, mitä olet kaivannut kaikkina näinä
        kuukausina, ymmärräthän..."

        Nainen tuijotti syvälle insinöörin silmiin. Insinööri ei voinut uskoa
        korviaan.

        "Häh mitä? Tarkoitatko todellakin...?" hän vastasi, "että voin lukea
        sähköpostini täältä?"


      • sentään
        Inssi kirjoitti:

        Onhan mulla VARMASTI uudemmat autot kun sulla..2002 volvo ja 2003 Nissani ..JA MOLEMMAT yksityiskäytössä. JA näppien alla ei ole paskaa.
        Ja totean, jollei ole insinöörejä, jotka pyörittävät teollisuutta ja rakentamista, niin eipä olisi talosmiehistäkään tarvetta..ja mun ikä..1960-luvulla synnytty..Hei haloo!!

        että kännykkä roikkuu vyöllä, hehe! Anna kun arvaan: kesällä kävelit vyölaukku vyötäröllä, sillä sehän on helvetin näppärä ja käytännöllinen. Sääli vain, että selän takana naiset nauravat sinulle. Samoin kuin sukillesi, joita käytit sandaalien kanssa. Koskakohan ingenjööreille menee kaaliin, että kallis ei välttämättä ole tyylikästä.


      • J..
        T.Alous kirjoitti:

        Insinööriys ja tyylitajuhan eivät kulje käsi kädessä. Volvo kieltämätä sopii miehelle, jolla on kännykkäkotelo vyöllä ja paskaa kynsien alla. Menestyjälle (=ekonomi) suosittelen BMW:tä tai Alfa Romeota. Noissa merkeissä käyttökulut paljon Volvoa korkeammat, mutta sehän ei rahamiehiä pelota.

        ...jalorotuista Alfa Romeota - herrasmiesten ajopeliä - mihinkään juupaseipäsmeiänautovoittaateiänisän-kinasteluun.


      • Anonyymi
        T.Alous kirjoitti:

        Insinööriys ja tyylitajuhan eivät kulje käsi kädessä. Volvo kieltämätä sopii miehelle, jolla on kännykkäkotelo vyöllä ja paskaa kynsien alla. Menestyjälle (=ekonomi) suosittelen BMW:tä tai Alfa Romeota. Noissa merkeissä käyttökulut paljon Volvoa korkeammat, mutta sehän ei rahamiehiä pelota.

        Kokemusta Alfasta, ja yksi nytkin odottamassa kesää, voin sanoa että Alfa kuskin kynsien alla on mustaa, Alfasta lähtöisin, usein autotallissa, eikä harvinaista tien päällä, mutta siinä on sitä jotain, mikä puuttuu lähes kaikista muista, käyttöautona on Audi, josta ei käyttäjälle jää muuta tahraa kuin joskus yli vuotanut lasinpesuneste, koska muuta ei itse kykene tekemään, eikä ole ollut tarvetta. Sen verran tiedän Volvosta että käyttökulut ei juuri poikkea muista saman hintaisista autoista. Toyota kuskeista löytyy kateellisia, jotka tietävät tuhannet viat muista merkeistä, yleensä kysymys heiltä alkaa kuluttaako tuo saksalainen paljon öljyä, joko vaihdelaatikko temppuilee, ja näkyykö kampiakseli toisesta pakoputkesta kun painaa reilusti kaasupoljinta.


    • VÖLVÖÖ OTA!

      Ota AUTO

    • Professional

      Ellet käytä silkkipaitaa, vyölaukkua ja harmaita mieskenkiä. Tyylikkäät autot tehdään jossakin aivan muualla, Volvo on työkone.

    • olet

      noin huolissasi siitä, mitä muuta ajattelevat autostasi, niin uskallan sanoa, ettei itsetuntosi ole normaalilla tasolla. Kauppakorkeaankin menit varmasti siksi, kun isi ja äiti halusivat olla ylpeitä pojastaan. Ota työsuhdeautoksi vaikka Volkswagen Passat, niin et varmasti joudu kenenkään syyniin.

    • 850

      Nimittäin vaimon ja auton valinta että tulisi kerralla hyvä. Itsellä onnellista avioliittoa 25 vuotta ja vaimo samaa mieltä. Autoina tietenkin Volvot.

      • TopSpeed

        vaimosikin tylsä, ylipainoinen, muodoton, huonolaatuinen harmaa varpunen? Jos kerran molemmissa valinnoissasi onnistuit yhtä hyvin?


    • Fil.tri

      Ei ole uskottava menestyvän miehen ajopeli - naisesta puhumattakaan. Joudut leimatuksi insinööriksi, myyntimieheksi, maajussiksi. Jos haluat viestiä menestystä, tyylitajua, kaupunkilaisuutta, valitset Saabin tai Alfan. Jos vain menestystä (nousukkuutta), valitset Audin tai Bemarin. Jos tyylitajua ja menestystä, valitset Mersun, mutta silloin E-sarjalaisen. C-Mersut kilpailevat edellisessä kategoriassa.

      • J..

        En minä ainakaan viesti autovalinnallani sinulle mitään. Toisille alfisteille viestitän kättä nostamalla, että morjen. Samoin viestitän traktori- ja puimurikuskeille - ammattiveljilleni.


      • Fil.tri
        J.. kirjoitti:

        En minä ainakaan viesti autovalinnallani sinulle mitään. Toisille alfisteille viestitän kättä nostamalla, että morjen. Samoin viestitän traktori- ja puimurikuskeille - ammattiveljilleni.

        Morjestele sinä vain niille ammattiveljillesi ja muille Alfojen ostajille. Mutta eikös se teidän kepulaisten kotijumala U. Kekkonen aikanaan sanonut, että "niin on, jos siltä näyttää". Eli imagojutut eivät ole pelkkiä esasaaristen jorinoita. Kyllä autovalintasi – jos sen vapaasta tahdostasi itse teet – kertoo jotakin myös itsestäsi ja arvostuksistasi.


    • TopSpeed

      jos haluat vaikuttaa mannelta, taksikuskilta tai muuten elämänsä parhaat vuodet aikaa sitten ohittaneelta ajotaidottomalta pyrkyriltä, joka ei ymmärrä autoista eikä ajamisesta yhtään mitään.

      Muista kirjoittaa rekkari ylös, että löydät oman Volvosi parkkipaikalta, niiden muiden TOSI omaperäisen valinnan tehneiden joukosta.

      Tuleeko muuten Volvon mukana aina golf bägi ja kultainen noutaja?
      Golf on muuten juuri volvo kansalle sopiva ajanviete: laji jonka harrastajat erheellisesti luulevat mm. että golf on urheilua (vrt. volvo on muka urheilullinen), golf on ns. parempien ihmisten laji (vrt. volvo on muka laadukas auto) ja että ihmisiä oikesti kiinnostaa golf (vrt. ketä kiinnostaa ne 5000000000 leasing volvoa joita on kaikki tiet täynnä?)

      • Anonyymi

        En harrasta autourheilua. Mihin tarvitsen urheilullisen auton?
        Millainen on urheilullinen auto?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En harrasta autourheilua. Mihin tarvitsen urheilullisen auton?
        Millainen on urheilullinen auto?

        Et ole kovinkaan terävä kaveri kun kaivat 2003 vuodelta ketjun jotta voit lisätä sen perään idioottimaisen kommenttisi.


    • Anonyymi

      Aivan loistava aloitus.

      Alkuperäinen kysyjä huolissaan volvon imagosta ja sen vaikutuksesta statukseensa. Ei sitä Volvo V70 syystä kutsuta "espoon ladaksi", kun sitä on ilmeisesti suurimalla osaa sikäläisistä työsuhdeautoilijoista, ja kokenut "hienoisen" arvonalennuksen imagon kohottajana. Eli sopii erinomaisesti helsinkiläiselle työsuhdeautoilijalle, joka yrittää päteä sillä työsuhdeautollaan.

    • Anonyymi

      No vastataan 17 vuotta vanhaan kyssäriin jos kysyjä ylipäänsä on elossa enää tai ainakaan vulvakuskeja...

      Respektiä et kiinavolvolla saa. Se on T8-mallina työsuhdepelle-mulkvistien kalunjatke, itsetunnon kohottaja ja AutoNatsium-foorumin kestoaihe. Sinua pidetään autoveroa kiertävänä mulkkupellenä jos ajat T8:lla. Joku tavismalli kuten D3 tai D4 taas profiloituu lihomaan alkaneeseen taksirenkiin tai vanhaan seniiliin ex-pikkupäällikköön joka eläkkeellä ollessaan ajelee Vulvalla markettiin ja mökille.

      • Anonyymi

        Voi sinua kateellista Toyotapoikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi sinua kateellista Toyotapoikaa.

        Niin monta Volvoa olen omistanut että en omista enää Renault-Ford yhteistyön jälkeen.
        piti vaihtaa Avensikseen ja kaikki ongelmat loppuiva samana päivänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi sinua kateellista Toyotapoikaa.

        Voi sinua vitutukseen kuolevaa kinkkivaunurunkvistia. Ota diapamia tai nitro, helpottaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi sinua vitutukseen kuolevaa kinkkivaunurunkvistia. Ota diapamia tai nitro, helpottaa.

        Menikö ihon alle?? Myönnä kateus, se taatusti helpottaa eikä siinä ole mitään hävettävää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin monta Volvoa olen omistanut että en omista enää Renault-Ford yhteistyön jälkeen.
        piti vaihtaa Avensikseen ja kaikki ongelmat loppuiva samana päivänä.

        Hihii, olet surkea röllikkä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi sinua kateellista Toyotapoikaa.

        Miksi kukaan japanilaisella ajava olisi kateellinen kiinalaiselle tuotteelle?
        Maailman suurin autonvalmistaja on tehnyt autoja mihin eivät kiinalaiset ikinä edes pysty; LFA, autourheilu jne.

        Toyota olisi voinut ostaa Volvon, kun Ford myi sen vuonna 2010 mutta ainoastaan kiinalaiset olivat siitä kiinnostuneita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi sinua kateellista Toyotapoikaa.

        Volvossasi on Toyotan Aisin Seikin vaihdelaatikko. Todennäköisesti ainoa asia mikä Volvossasi toimii.

        Mitä tulee kateellisuuteen oletko autosi rekisteriotteessa omistaja vai omistaako autosi joku muu?


    • Anonyymi

      Kaiken sen jälkeen mitä Kiina ja kiinalaiset ovat muulle maailmalle järjestäneet valinnan muiden merkkien hyväksi pitäisi olla aika selvä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      441
      4748
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1692
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      92
      1425
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      52
      1336
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1286
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1161
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1065
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      980
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      56
      857
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe