Peugeotissa tosi "jäykkä"

se mikälie jalka se ny on

siis päivän vanha skootteri, painaa 100 kg, ite oon 159/45, eli suht "heiveröinen" ton skoden rinnalla..
ja sen takia tolle jalalle laittaminen on ihan hemmetin vaikeeta.. siskon kans sen saa ihan helposti, mut yksin en todellakaan saa sitä "humpsautettua" sen jalan yli..
toi on aika hankala, varsinki jos yksin ajelee ja meinaa skootterin sammutettuaan pitää sen pystyssä:D

oisko mitään vinkkejä, miten se on helpoin saada tolle jalalle? eilen yritin puoli tuntia, mut en saanu yksin sitä, vaan piti kysyy apua..

mitään vinkkejä esim. siitä, mistä kohti kannattaa ottaa kiinni, et se "humpsahtaa" helpoiten sen jalan yli???
pliis kertokaa jos jollaki on jotai vinkkejä, ku en aina jaksais roikottaa tota siskoo joka paikassa..!!

millasella alustalla skode on teidän mielestä helpoin saada jalustalle tai jalalle tai mikä hitto se nyt on? asvalttiko vai?

14

3383

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • os..

      aivan uusi, on parasta viedä se myyjän huoltoon. Korjaaja keksii siihen jotain säätöhommaa, että se menee helpommin jalalle.

    • ...

      painat koko painollas siitä keskiseisontajalan polkimesta ja samaan aikaan kädellä autat nostamalla peräpäätä ja vetämällä mopoa taakepäin. Jos on tarpeeks massaa niin pitäs periaatteessa mennä ihan keskiseisontatuen polkimesta painamalla.

      • deqegt

        Ei välttämättä tarvitse edes nostaa kun läppäisee jalan keskiseisontatuen polkimelle, polkaisee alas ja vetää samaa skodea taaksepäin jostain kahvasta satulan lähellä.
        Omassa kiinanskodessa on tavarateline mistä saa hyvän otteen. :)


      • AEFsdfgsdf
        deqegt kirjoitti:

        Ei välttämättä tarvitse edes nostaa kun läppäisee jalan keskiseisontatuen polkimelle, polkaisee alas ja vetää samaa skodea taaksepäin jostain kahvasta satulan lähellä.
        Omassa kiinanskodessa on tavarateline mistä saa hyvän otteen. :)

        Hiekka-alusta on helpoin laittaa skode keskiseisontatuelle noin niinkuin aloittelijalla.


      • päin
        AEFsdfgsdf kirjoitti:

        Hiekka-alusta on helpoin laittaa skode keskiseisontatuelle noin niinkuin aloittelijalla.

        Niin siis kummin päin olet itse kuin skootteria keskituolle laitat ? Katsotko siis taaksepäin vai eteenpäin.
        Kun itse kävin skootterin ostamassa niin myyjä joka oli iso raavas mies näytti laittaman sen niin että katsoo taakseppäin eli painaa jalkatukea vasemmalla jalalla . Minulta se ei kuitenkaan tuntunut onnistuvan kun itsekkin näin heiveröinen olen joten laitain sen silleen toisin päin .. mutta nytkun on tuo skootteri jo vähän aikaa ollut niin siihen on niin tottunut ja se käy niin luonnostaa joten se on apljon helpompaa
        Harjoitus tekee mestarin !


    • derbi gp1

      Olen just sentilleen samanpituinen ja about samanpainoinenkin ja oma skootteri painaa 103 kg papereiden mukaan. Saan sen nyt treenauksen jälkeen pelkällä pohkeella suht helposti jalalle. Niksi on mielestäni siinä, että polkaisee lähellä vartaloa, jolloin paino tulee päälle. Ei siis kannata kurkotella puolesta metristä, silloin ei saa kehon painoa päälle. Itse olen pohje ja reisilihaksiltani kokooni nähden melko vahva poika, mutten tiedä edes, oletko tyttö... alustasta sen verran, että pehmeät alustat (ei-asfaltti) on melko epävakaa, koska jalka saattaa painua toiselta puolelta alustaan sisään ja toiselta ei, jolloin skootteri kaatuu helposti.

    • karhuroope

      tartut oikialla käellä kiinni siihen takarautaan paina jalalla siitä seisontatuesta ja siirrä mopoa taaksepäin älä yritä nostaa

      siihen on myynnissä vinoseisontatuki joka on samamoine ko polkupyörässä, jossei vakio jalustimelle saa
      ps. sulla on hyvä mopo

      • Randomi123

        Itellä on sama ongelma, kun itellä on peogeot jet force niin se jalusta ei vaan humpsahda. Ja niin on tosi huono kun ei voi esim kaupassa yksin käydä


      • Randomi123

        En mistä vasemmalla kädellä ja kumpi jalka helpompi laittaa siihen oikee vai vasen?


      • Jutustelija1

        Itse teen niin että astun oikealla jalalla keskiseisontatuelle ja otan molemmilla käsillä kiinni ohjaustangosta. Sitten vain painan keskiseisontatukea koko painolla ja rykäisen voimalla taaksepäin ohjaustangosta. Siitä se lähtee.

        Sitten homma voi olla hankalampaa jos on joku iso matkapyörä ja ei kovin voimakas kuski, mutta kyllä moposkootterin saa 47kg tyttökin oikealla tekniikalla vaivatta nostettua keskiseisontatuelle.

        Tuosta voi katsella meikäläisen vanhoja vermeitä: http://mattiviikate.blogspot.fi/

        Tuossa vielä suorat linkit niihin juttuihin joissa on kuvia prätkistä Blogissa:

        http://mattiviikate.blogspot.fi/2011/02/pictures-from-suzuki-gsx-r-1000-03.html

        http://mattiviikate.blogspot.fi/2011/02/pictures-of-kawasaki-zx-9r-01.html


      • Randomi123
        Jutustelija1 kirjoitti:

        Itse teen niin että astun oikealla jalalla keskiseisontatuelle ja otan molemmilla käsillä kiinni ohjaustangosta. Sitten vain painan keskiseisontatukea koko painolla ja rykäisen voimalla taaksepäin ohjaustangosta. Siitä se lähtee.

        Sitten homma voi olla hankalampaa jos on joku iso matkapyörä ja ei kovin voimakas kuski, mutta kyllä moposkootterin saa 47kg tyttökin oikealla tekniikalla vaivatta nostettua keskiseisontatuelle.

        Tuosta voi katsella meikäläisen vanhoja vermeitä: http://mattiviikate.blogspot.fi/

        Tuossa vielä suorat linkit niihin juttuihin joissa on kuvia prätkistä Blogissa:

        http://mattiviikate.blogspot.fi/2011/02/pictures-from-suzuki-gsx-r-1000-03.html

        http://mattiviikate.blogspot.fi/2011/02/pictures-of-kawasaki-zx-9r-01.html

        Kiitos pitääpä kokeilla😊


      • Jutustelija1

        Hei Randomi123, noin ainakin itse olen asiasta selvinnyt. Toivottavasti onnistuu sinullakin.


    • rtyhyt

      Oikea jalka seisontatuelle, vasen käsi ohjaustankoon , oikea käsi satulan etupäähän.

    • ei_voimaa

      Toinen polin on usein pidempi. Itsellä oikea puoli. Oikeakäsi rankoon kaasulle ja vasen tarakasta kiinni. Nosta vähän tarakasta ja paina samalla seisontatuen polkimesta koko painolla. Usein riittää että että pitää kiinni tarakasta ja polkaisee. Voimaa siihen ei tarvitse.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1878
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1829
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1828
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1610
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1138
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1138
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe