Mikähän tuossa on ku uusittiin jarrulevyt/palat ja ilmattiin jarrut.. ei siitäkään huolimatta takajarrut ota tarpeeksi. Mistäs vois johtua.. Pitäis leimaan saaha se..
Volvo 440 1.6i vm 90
10
2204
Vastaukset
- T-84
Liikkuuko mäntä tarpeeksi? Onko jotenkin jumissa...
- ihan varma
Koska viikko sit vaihettiin ne osat ja oon sittemmin miettiny et olisko männät jumissa.. Harmittaa vaan ko en oo mikkään autoasentaja et vähän vaikee nyt alkaa itellä tutkimaan.. vois noita kattoo kuitenki ohan nuo kerran jo kasattukki. :) Sekö voissi sitten olla niistä kiinni?
- 440
Kerrassaan erikoiset (alkelliset) takajarrut.
Tuossa vähän otteita aikaisemmista kirjoituksista:
Sylinterien sisäpinnassa on ensin "kansi", joka aukeaa kuusiokoloavaimella. Tämän alla on toinen kuusikoloavaimen paikka, joka on hieman pienempi kuin kansi. Tästä säätämällä saa käsijarrua säädettyä. Ilmeisesti Volvossa ei ole automaattisäätöä, vaan se säädetään tästä.
Nostin takapyörät ylös ja säädin kyseisestä kohtaa käsijarrun niin lähelle, että jarrut eivät juuri ja juuri laahanneet. Outo ja alkeellinen systeemi, mutta nyt käsijarrukin toimii.- koska tuo on sillä
renaultin tekniikalla :D Minäpä kokeilen tuota että mitä tapahtuu :)
- eikait
se käsijarrun säätö vaikuta kuiteskaan jalkajarruun ja sen tehoon? Ne tosiaan ottaa mutta ottaa liian vähän.
- TOT
ihan kiva jos sais laidasta laitaan vähän vinkkejä et mikä niissä voi olla ja mistä ne saapi kuntoon :)
- Ne perkele
on niin vanhat ettei sen takia pellaa.. tullee liian kalliiksi ostaa uudet.. mitenhän saisin leimaan noilla jarruilla ton. :(
- viilaa ja kuparitahnaa
Jos männät eivät ole jumissa, on satulan herkistäminen aika helppoa. Tarvitset viilan ja tuubin kuparitahnaa sekä tietenkin normaalin hylsysarjan jolla pultit avataan.
Jos kerran vaihdoit jo palat, tiedät miten ne saa purettua ja sen jälkeen jarrusatula lähtee irti parin pultin avaamisella.
Vääntele ennen irrotusta jarrusatulaa auki ja painele jarrupolkimella takaisin kiinni levyihin että näet selvästi missä kaikkialla on kitkapintoja joiden pitää liukua jumittamatta.
Sitten vain jarrusatula kouraan ja viilalla liukupinnat puhtaaseen metalliin. Kasatessa reilusti kuparitahnaa liukupintoihin mutta varo ettei sitä pääse tippaakaan levyihin tai jarrupaloihin. - TOT
viilaa ja kuparitahnaa kirjoitti:
Jos männät eivät ole jumissa, on satulan herkistäminen aika helppoa. Tarvitset viilan ja tuubin kuparitahnaa sekä tietenkin normaalin hylsysarjan jolla pultit avataan.
Jos kerran vaihdoit jo palat, tiedät miten ne saa purettua ja sen jälkeen jarrusatula lähtee irti parin pultin avaamisella.
Vääntele ennen irrotusta jarrusatulaa auki ja painele jarrupolkimella takaisin kiinni levyihin että näet selvästi missä kaikkialla on kitkapintoja joiden pitää liukua jumittamatta.
Sitten vain jarrusatula kouraan ja viilalla liukupinnat puhtaaseen metalliin. Kasatessa reilusti kuparitahnaa liukupintoihin mutta varo ettei sitä pääse tippaakaan levyihin tai jarrupaloihin.Levythän siinä. on. kiitoksia pittää yrittää :)
- pelkästään
Käsijarrun säädössä.. käyttöjarrut alko ottamaan takaa kun niitä käytti rankalla kädellä. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2087153
- 594682
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s434554- 733312
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161975Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗261727- 181707
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹411600- 341489
- 1431257