temput?

azjy

Olen aina halunnut saada fretin, mutta ei onnistu... (perheessä allergia... ...ei onneksi minulla!) haluaisin tietää, että voiko fretille opettaa temppuja, ja jos voi minkälaisia. haluaisin kuula mitä temppuja frettinne ovat oppineet.

22

1725

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .....

Kyllä freteille voi temppuja opettaa, mielikuvitus on vaa rajana. Mut opettaminen ei oo niin helppoo ku koiraa opettas. Meillä riittää se että oppis käymää laatikolla ja oman nimesä tunnistaa.

• nayang

Joo temppujen opettaminen voi olla todella vaikeaa, mikäli ei omista erittäin miellyttämisen haluista frettiä..
      Mutta itse olen saanut tuolle jääräpäälleni opetettua just laatikolla käymisen, tulee kutsusta silloin tälllöin ja tuo osaa hyppää syliin :)

• Straightjacket

Meillä osataan käydä laatikolla, tullaan kun kutsutaan, kieritään ja noustaan seisomaan.

Käyppä kurkkaamassa youtubesta sellanen pätkä, joka löytyy nimellä "ferret tricks". Siinä on aika etevä pötkö, ja muillekkin vähän ideoita mitä voi mussukalleen opettaa :)

• Neiti osaa

noutaa leluja, silloin kuin neitiä huvittaa =)) Tyypillinen fretti se on, tekee silloin kuin huvittaa tai viitsii.

• Vempuliini

Neiti tunnistaa nimensä,tekee tarpeet laatikolle(tämä on oikeasti harvinaista:D),yleensä tulee luokse kutsusta.

Ja mistä olen erityisen ylpeä on se että osaa sanan "irti".Tuli juuri vappuna testattua sen tarpeellisuus kun ilmapallo(se oli vielä tyhjä)tippui lattialle ja neiti salamana nappas sen suuhunsa.Päästi irti kun otin syliin ja sanoin napakasti "irti" pitäen pallosta kiinni.

Olen myös opettanut että voin ottaa neidin syliin milloin vain(opetin tämän myös edesmenneelle poika fretilleni)jopa kesken leikkien, ja sylissä pitää sitten olla nätistikkin.Kaverit on aina ihmetellyt kun nappaan hullusti riehuvan sekopäältä näyttävän fretin syliini ja naps vaan neiti on ihan rauhassa paikallaan.Kun taas päästän sen alas se jatkaa matkaansa taas hullusti putputtaen ja riehuen:).

• nayang

Miten ihmeessä sä oot saanu ton viimesen onnistumaan?? :o kerro kerro kerro :))

• Vempuliini
        nayang kirjoitti:

En tosiaan tiedä miten olen saanut niiden päähän tuon uppoamaan.Ja Veerallekkin opetin tuon jo aikuis iässä(oli päälle 2v kun miulle saapui).

Mie vaan sitkeästi aina kesken leikkien otin syliin satunnaisesti ja pois ei päässeet ennenkuin olivat nätisti, alussa päästin alas jos olivat edes pari sekunttia paikallaan ja koko ajan pikku hiljaa lisäsin aikaa.Tajusivat varmaan että nopeammin pääsee jatkamaan leikkejä jos ovat sylissä nätisti:).

Ja aina joskus jos olivat todella nätisti sylissä annoin myös jonkun palkkion yleensä makupalan.Yllättävän nopeasti oppivat asian.Ja tarkoitus on opettaa myös uusille tulokkaille myös että sylissä pitää olla nätisti.

Jos saisin tuon miekkosen ottamaan joskus videokuvaa kun nappaan Veeran kesken villimpien leikkien niin sen saisi paremmin näytettyä että kuinka nätisti se ihan oikeasti odottaa sylissä:).

Tästä on kuitenkin paljon hyötyä jos fretti on menossa johonkin vaaralliseen/ei toivottuun paikkaan niin uskaltaa aina napata elukan kiinni ilman pelkoa että se roikkuu sormessa kiinni tai luikertelee otteesta irti:D.

• Vempuliini
        nayang kirjoitti:

http://www.youtube.com/watch?v=GvPGrwLTRhA

Otettiin nyt illalla videota jotta kiinnostuneet pystyy näkemään kuinka tuo syliin otto tapahtuu vauhdista:D.

Enjoy!

• nayang
        Vempuliini kirjoitti:

Otettiin nyt illalla videota jotta kiinnostuneet pystyy näkemään kuinka tuo syliin otto tapahtuu vauhdista:D.

Enjoy!

Mäki haluuuuuun!!! :DDD
        Toi mun ukko on semmonen mato aina sylissä, rimpuilee sen minkä kerkee :D
        Täytyy vissiin alkaa opettaa sitä sylivauvaksi ;)

• Oli............
        Vempuliini kirjoitti:

Enjoy!

Huono/surkea...

Tuossa videossa ei fretti tehnyt opetettuja temppuja. Videosi ei liittynyt aiheeseen millään tavalla. Frettisi ei ollut mitenkään erikoinen tai osannut mitään (normaali leikkivä fretti).

Olisi kiva saada videoita osaavista ja koulutetuista freteistä. Joista täällä on kehuttu =)

• sulla
        Oli............ kirjoitti:

Huono/surkea...

Tuossa videossa ei fretti tehnyt opetettuja temppuja. Videosi ei liittynyt aiheeseen millään tavalla. Frettisi ei ollut mitenkään erikoinen tai osannut mitään (normaali leikkivä fretti).

Olisi kiva saada videoita osaavista ja koulutetuista freteistä. Joista täällä on kehuttu =)

itselläs frettiä ollenkaan??

jo pelkästään fretin rauhoittaminen on temppu... ja hyödyllinen sellainen.

• Kouluttaja...
        sulla kirjoitti:

itselläs frettiä ollenkaan??

jo pelkästään fretin rauhoittaminen on temppu... ja hyödyllinen sellainen.

Kokemusta on erilaisten eläimien kouluttamisesta todella paljon.

• Vempuliini
        Kouluttaja... kirjoitti:

Kokemusta on erilaisten eläimien kouluttamisesta todella paljon.

Miun mielestä tuo on jo jonkinmoinen temppu, mutta en sitä sen takia tänne laittanut vaan koska miuta pyydettiin näyttämään miten se onnistuu.Onko siulla freteistä kokemusta?Mie kyllä sanoisin että ei oo niin helppoa rauhoittaa riehuvaa frettiä kun luulis.

• Kouluttaja...
        Vempuliini kirjoitti:

Miun mielestä tuo on jo jonkinmoinen temppu, mutta en sitä sen takia tänne laittanut vaan koska miuta pyydettiin näyttämään miten se onnistuu.Onko siulla freteistä kokemusta?Mie kyllä sanoisin että ei oo niin helppoa rauhoittaa riehuvaa frettiä kun luulis.

Useista yksilöistä. Kyllä on jos on kokemusta ja osaa käsitellä eläimiä. (se ei ole mikään temppu)

• Vempuliini
        Kouluttaja... kirjoitti:

Useista yksilöistä. Kyllä on jos on kokemusta ja osaa käsitellä eläimiä. (se ei ole mikään temppu)

Edelleen olen sitä mieltä ettei monta innoissaan riekkuvaa frettiä pysty maasta silloin nappaamaan ilman että saa joko a)hampaista tai b)fretti kiemurtelee sylissä

Tervetuloa kokeilemaan mein neidillä, ei se vieraiden anna vauhdista syliin itseään ottaa vaan silloin voi oikeasti hampaista saada tai vähintään kovasti luikertelevan karvapötkön...

• onko
        Vempuliini kirjoitti:

Edelleen olen sitä mieltä ettei monta innoissaan riekkuvaa frettiä pysty maasta silloin nappaamaan ilman että saa joko a)hampaista tai b)fretti kiemurtelee sylissä

Tervetuloa kokeilemaan mein neidillä, ei se vieraiden anna vauhdista syliin itseään ottaa vaan silloin voi oikeasti hampaista saada tai vähintään kovasti luikertelevan karvapötkön...

sinulla jotain temppuja, vai jankkaatko täällä?

Tuo kouluttaja on kyllä oikessa tuosta videosta.

Sorry vain..

• Vempuliini
        onko kirjoitti:

sinulla jotain temppuja, vai jankkaatko täällä?

Tuo kouluttaja on kyllä oikessa tuosta videosta.

Sorry vain..

Tahdoinpa vain sanoa ettei se oikeasti ole niin helppoa kuin näyttää/kuullostaa ja että meille saa vapaasti ihmiset tulla kokeilemaan neidillä että onnistuuko oikeasti niin helposti(ja saako hampaista).Ja tätä mieltä on moni muukin fretin omistaja..Mutta annetaan nyt olla en jaksa enää tämän jälkeen jankata.

Ja kuten aikaisemmin mainitsin laitoin videon vain koska sitä pyydettiin.

P.S.Entinen poika frettini osasi sukeltaa namit altaasta ja hypätä käteni yli käskystä.Kiipesi myös lahjetta pitkin syliin pyytäessä ja nouti tavaroita.

• jankkaamista...
        Vempuliini kirjoitti:

Tahdoinpa vain sanoa ettei se oikeasti ole niin helppoa kuin näyttää/kuullostaa ja että meille saa vapaasti ihmiset tulla kokeilemaan neidillä että onnistuuko oikeasti niin helposti(ja saako hampaista).Ja tätä mieltä on moni muukin fretin omistaja..Mutta annetaan nyt olla en jaksa enää tämän jälkeen jankata.

Ja kuten aikaisemmin mainitsin laitoin videon vain koska sitä pyydettiin.

P.S.Entinen poika frettini osasi sukeltaa namit altaasta ja hypätä käteni yli käskystä.Kiipesi myös lahjetta pitkin syliin pyytäessä ja nouti tavaroita.

Sellaisen ihmisen mielestä ei varmasti tuossa ole mitään, jos on kouluttanut paljon eläimiä.

Mutta sinulla on oikeus omaa mielipiteeseen tietenkin..

Ja takaisin oikeaan aiheeseen kiitos...

• Miina H
        jankkaamista... kirjoitti:

Sellaisen ihmisen mielestä ei varmasti tuossa ole mitään, jos on kouluttanut paljon eläimiä.

Mutta sinulla on oikeus omaa mielipiteeseen tietenkin..

Ja takaisin oikeaan aiheeseen kiitos...

mitä eläimiä?

Jos on kouluttanut koiria, kissoja, marsuja, kaneja vuosikaudet varmasti osaa näitä eläimiä käsitellä.

Jokainen eläinlaji on kuitenkin erilainen ja vaatii omat tietonsa ja taitonsa käsittelyyn. Mikäli ei koskaan ole frettejä nähnyt tai pidellyt niin on enemmän kuin todennäköistä että tuollainen kiinniottaja saa hampaat käteensä vaikka norsua sitten osaisikin tanssittaa.

Itse olen 99% varma, että meidän kahdelta hillerineidolta vieras ihminen saa hampaat käteensä jos menee fretin ottaman kiinni. Tai menee erottamaan kahta tappelupukaria (ja kokemuksesta viisastuneena en itse IKINÄ enää mene väliin jos kaksi frettiä tappelee ruuasta vaikka tunnen omani todella hyvin ja on vuosien kokemus frettien käsittelystä).

• jo vain

meidän neidin olen opettanut kierimään, tulemaan kutsusta luokse, nousemaan ja sokerina pohjalla se on melkoinen saukko sukeltamaan :D sukeltaa avaimia ja leluja omasta pikku paljustaan, tuo sitten ylpeänä mamille että katsoppas mitä minä löysin :P

• näytille

Jotta nähdään minkälaisia temppuja osataan ja miten hyvin.

• Notu

Itselläni ei [ vielä ] ole frettiä , mutta pienenä kun kävin kaverillani kylässä jonka perheellä oli fretti oli ihan hirveä sekopää , minä tietysti typeränä kuusi vuotiaana menin ottamaan pörköä lattialta riehumasta sain aikas kivat hampaanjäljet käteeni . Jep , Vempuliini on kyllä aikamoisen työn fretin kilttinä pitämisen sylissä , että ihan voisin hattua nostaa . Kuten joku tässä palstalla sanoikin , fretille on vaikeaa opettaa temppuja , ellei hilleri ole hirveän yhteistyö haluinen .

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      206
      3230
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1620
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1472
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1389
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1344
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      158
      1259
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1188
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1019
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      932
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      47
      829
    Aihe