viihtyykö hevonen yksin

tallin rakentaja

Olen suunnitellut tallin rakentamista yhdelle hevoselle. Mietin että viihtyykö se yksinään?

16

3475

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ka$$u

      Hevosethan on laumaeläimiä,joten kai niille yksinäistä tulee jos joutuvat päivät pitkät olemaan yksin.Oletko harkinnut eläkeläisheppaa/ponia tai shettistä seuraksi.Tai toista boksipaikkaa,jonka laitat vuokralle?Ihmisen seura ei kuitenkaan korvaa lajikaveria,joka rapsuttelee selästä ja innostuu leikkimääm.

      • Tallin rakentaja

        Ajattelin Samaa,että ne on laumaeläimiä.Minä olen kyllä kuullut et joillakin on vain se yksi heppa.


    • juujuu

      Kaverilla on hevonen yksin tallissa ja tarhassa kokoajan eikä enää kaipaile kavereita, itse asiassa ei oikein tykkää enää olla muiden kanssa. Hevosella on vain kaksi kania tallissa kaverina ja on niiden kanssa hyviä ystäviä, kesäisin kanit ovat hevosen tarhan vieressä häkissä. :D Mutta kyllä hevoset yksinkin pärjäävät, mutta ei tosin kaikki. Hevonen joka on aina ollut muiden kanssa on hankala opettaa olemaan yksin...

      • moips.

        Minä olen sitä mieltä että hevonen tarvitsee jonkun kaverin itselleen, vaikka ei yleensä viihtyisi tarhassa muiden kanssa tuo toisen hevoisen läheisyys turvaa...


    • Joku

      Hevonen voi viihtyä ihan hyvin ilman heppa seuraakin. Mutta tiedät toki että hevoset ovat lauma eläimiä. Jos hevos seuraa ei ole mahdollisuus saada hanki joku muu eläin seuraksi. Esim pässi, lammas ja mitä kaikkia niitä onkaan? Itselläni on hevonen jolla ei ole hevos seuraa mutta viihtyy hyvin pässimme kanssa =)

    • dreamaster

      Ostin hevosen joka oli ollut paljon yksin. Kysyin, pärjääkö se yksin. Vastaus oli et tottakai, ainahan se on ollu yksin, eikä mitää
      ongelmaa.

      Aattelin siinä sitte ittekseni että pakkohan sen oli tottua olemaan yksin, ei ollu muuta vaihtoehtoa kuin sopeutua.

      Fakta on se että hevonen on laumaeläin.
      n. puol vuotta kerkes tää polle olla mulla ja
      kuinka paljon se vaati multa huomiota, jättää se
      ny puoleksi vuorokaudeksi yksin karsinaan mis ei oo mitää tekemistä...

      Joten hommasin sille kaverin, tamman. No täytyy myöntää et ne on niin kavereita keskenään et ei enää sekaan mahdu. Vähä harmittaaki, mut täytyy täs alkaa opettaa polleja tavoile ketä uskotaan ja ketä ei.

    • Nimetön

      Niin. Hevonen voi viihtyä yksin, mutta hevonen on kyllä oikeastaan lauma eläin. Jos hevonen on hyvin paljon yksin niin silloin kannattaa edes harkita toisen hevosen hommaamista, se voi olla paljon nuorempi tai paljon vanhempi. Ei niiden tarvitse edes olla samassa haassa.
      Hevosen kaveriksi kelpaa myös joku muukin eläin. Kuten koira, kissa, tai jopa pari talli kania käy. Suomenhevonen pärjää yleisimmin yksin mutta on myös rotuja jotka kaipaavat toisen yksilön.

      Tuossa oli, toivottavasti auttoi

    • issikka

      Jos kerran roduista riippuu niin mites sitten islanninhevonen. Mitä luulette pärjäiskö yksin jos sen kanssa olis päivittäin ja kani kaverina tallissa??

      • enpä oikee usko

        ei. issikat on valitettavasti usein niin laumaan tottuneita, en ainakaan suosittele :/


    • Jennioon

      Hevoset ovat kylläkin laumaeläimiä, mutta se nyt vähän riippuu hevosesta..

    • Kuningasei

      kuningas EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE ja IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII

    • tietoavailla

      Toivoisin saavani seuraavaan kysymykseen apua .

      Joudun tietyistä syistä siirtämään hevosen talliin jossa on vain 1 hevosen paikka & myöhemmin tehdään toinen . Hevonen on amerikan-lämminveri , mitä veikkaatte mahtaisiko viihtyä yksin isolla laitumella jossa pihalla koira kaverina ? :)

    • _katherine-

      Kyllä, hevonen saattaa PÄRJÄTÄ yksin. Mutta EI, se ei taatusti ole hevoselle hyväksi.

      Jos hevonen on totutettu olemaan yksin, se kyllä selviää useimmiten. Mutta riski erilaisiin stressistä aiheutuviin sairauksiin, kuten vatsahaavaan ja ongelmakäyttäytymiseen kasvaa huomattavasti.

      Jos hevonen ei ole tottunut olemaan yksin, on riski entistä suurempi.


      Itse en ikinä veisi hevosta tallille, jossa se olisi yksin. Ihan siksi että välitän hevosen terveydestä.

    • tietoavailla

      katherine :

      Okeii. Itsekkään en siirtäisi hevosta tallille jossa vain yksi paikka , mutta tämä on pakkotilanne . Vieressä on kyllä iso talli & siitä hepat usein menevät meijän tallin ohi ja kuin me siellä päin . Välitän itsekkin kaikkikaikessa hevosen terveydestä , en tiedä ollenkaan onko koskaan ollut yksin , aina minun aikana ollut muiden kanssa . Jotenkin vain tuntuu , että tulisi viihtymään yksin sillä ei muutenkaan ole riippuvainen muista hevosista , olee laitumellakin yksinään , mutta niinhän se on että jo hevosen lähellä olo tekee toiselle hevoselle turvallisen olon .. :/

    • Cerepi

      Itellä on poni ja on ainut poni. Viime joulun aikaan kuoli naapurista viimene hepo kamu lähistöltä, joten hevoskavereita ei ole alle 10km päässä. Kissa ja koira asustaa tallissa ja hyvin tulee toimeen, lisäksi olen itse todella usein pitämässä ponille seuraa, joten ei ole yksinäinen. Tarkoitus olisi kyllä ostaa mahdollisimman pian toinenkin hepo monesta eri syystä. :)

    • heppaboooiihh

      Olen ostamassa hevosta/ talliin jossa olisi yksin koska en ole aikomassa ostaa toista rahan kuluttajaa mutta mitä sanoisitte. pärjäisikö?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      429
      3013
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      102
      2354
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      363
      2102
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1933
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1797
    6. 163
      1234
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1227
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1156
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1072
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      947
    Aihe