Sunnuntain palkan laskeminen

kommuunisti

provisiopalkkauksessa kerrataan keskimääräinen tuntiansio kahdella.

Taksien tapauksessa siis sunnuntain korvaukseksi saadaan ilmeisesti noin 10€ * 2 eli 20€/tunti.

Jos yrityksellä ei ole varaa maksaa palkkoja se ei ole elinvoimainen. Kuljettaja syyttäköön itseään jos ei halua tai ymmärrä saataviaan.

59

5930

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mites

      miten pyhälisät/ yölisät saa??????? ihmeellistä kun edes "yöeurot" ei tule kuljettajalle. korttimaksutipistäkin saa vain provikan, Eli isäntä palveli...

    • elinvoimainen yrittäjä

      Yritykseni pysyykin elinvoimaisena, kun annan seistä sunnuntait (ellen itse aja).

      Ei ole mielekästä maksaa kuskille 20 euroa/tunti Tel-maksut vielä palkanmaksajan sotu päälle. Autoon kertyy kokonaiskassaan n. 20€ sunnuntaisin, sitten vielä polttoaineet,rengaskulut muut kulut päälle.

      Oliskos kommuunistin paras pysyä sunnuntaisin kommuunissaan ja oliskos syytä lopettaa ruik ruik ruikutus? Tai jos vaihdat sellaiselle alalle, jossa saat sunnuntaisin kovaa liksaa, täällä emme sinunlaisia kaipaa!!

      • Pirssimiekkonen

        En todellakaan maksa kaksikertaista tuntipalkkaa. Seiskoon tallissa jos en itse aja. Mitä järkeä on ajattaa miinuksella ?


      • ettei
        Pirssimiekkonen kirjoitti:

        En todellakaan maksa kaksikertaista tuntipalkkaa. Seiskoon tallissa jos en itse aja. Mitä järkeä on ajattaa miinuksella ?

        tarvitse ajaa itse? Suomessa on paljon lainkuuliaisia pieniä yrityksiä joilla ei ole varaa palkata työntekijöitä.

        Eihän muutkaan alat "mieluusti" sunnuntain korvausta maksa tai maksaisi ylipäänsä jos ei olisi pakko. Tietyt nyrkkipajat toki huijaavat esim. kesätyötekijöitä pimittämällä heiltä saataviaan, mutta taksiautoilijoiden petos työntekijöitään on laajuudessaan aika käsittämätöntä.

        Kai tämä on yksi niistä syistä ettei taksin ajamista oikein pidetä oikeana työnä.


      • elinvoimainen yrittäjä
        ettei kirjoitti:

        tarvitse ajaa itse? Suomessa on paljon lainkuuliaisia pieniä yrityksiä joilla ei ole varaa palkata työntekijöitä.

        Eihän muutkaan alat "mieluusti" sunnuntain korvausta maksa tai maksaisi ylipäänsä jos ei olisi pakko. Tietyt nyrkkipajat toki huijaavat esim. kesätyötekijöitä pimittämällä heiltä saataviaan, mutta taksiautoilijoiden petos työntekijöitään on laajuudessaan aika käsittämätöntä.

        Kai tämä on yksi niistä syistä ettei taksin ajamista oikein pidetä oikeana työnä.

        Mikä hemmetin 'PAKKO' meidän olisi palkata sunnuntaiksi ja pyhiksi kuski?

        Me voimme ihan vapaasti olla palkkaamatta millekkään päiville kuskia. Suomen takseista suuri osa yrittää ihan yksin, ilman palkollisia...

        "Eihän muutkaan alat "mieluusti" sunnuntain korvausta maksa tai maksaisi ylipäänsä jos ei olisi pakko."

        Pakko ei ole kuin kuolla..


      • ole pakko
        elinvoimainen yrittäjä kirjoitti:

        Mikä hemmetin 'PAKKO' meidän olisi palkata sunnuntaiksi ja pyhiksi kuski?

        Me voimme ihan vapaasti olla palkkaamatta millekkään päiville kuskia. Suomen takseista suuri osa yrittää ihan yksin, ilman palkollisia...

        "Eihän muutkaan alat "mieluusti" sunnuntain korvausta maksa tai maksaisi ylipäänsä jos ei olisi pakko."

        Pakko ei ole kuin kuolla..

        kyse oli vaan siitä, että jos palkkaa työntekijän sunnuntaiksi niin Suomen lain mukaan hänelle kuuluu sunnuntaista erikoiskorvaus. Ymmärrät kai, että rikot tietoisesti lakia jos et sitä tee.

        Jos ei yrityksen perse kestä palkata työntekijää, niin sitten ei palkata ja pidetään putiikki kiinni. Yksinkertaista.


      • pitää riittä
        ole pakko kirjoitti:

        kyse oli vaan siitä, että jos palkkaa työntekijän sunnuntaiksi niin Suomen lain mukaan hänelle kuuluu sunnuntaista erikoiskorvaus. Ymmärrät kai, että rikot tietoisesti lakia jos et sitä tee.

        Jos ei yrityksen perse kestä palkata työntekijää, niin sitten ei palkata ja pidetään putiikki kiinni. Yksinkertaista.

        sama kuin isännälle viikonloppuisin. vai oletteko jostain kuulleet että isäntä saisi sunnuntaituurista kassan kerrottuna kahdella ... häh


      • Ettäs niin!

        Ajovuorot on hoidettava! Sen sanoo taksilaki!


      • To-Py
        pitää riittä kirjoitti:

        sama kuin isännälle viikonloppuisin. vai oletteko jostain kuulleet että isäntä saisi sunnuntaituurista kassan kerrottuna kahdella ... häh

        Kyllähän se niin on, että turha ruikuttaa. Täytynee ajatella myös näitä positiivisia puolia, mistä ei kukaan tiedä mitään. Vähiten ahneet isännät!


      • ..................
        Ettäs niin! kirjoitti:

        Ajovuorot on hoidettava! Sen sanoo taksilaki!

        Kerro se kohta taksilaista, jossa kerrotaan että autoilijan on pakko palkata renki duuniin tappiollisesti!

        Tervettä järkeä voi käyttää itse kukin, sinäkin...


      • % P
        .................. kirjoitti:

        Kerro se kohta taksilaista, jossa kerrotaan että autoilijan on pakko palkata renki duuniin tappiollisesti!

        Tervettä järkeä voi käyttää itse kukin, sinäkin...

        Tyypillinen tyyppi.

        Oikeuksia on pilvin pimein, mutta velvollisuuksia ei ollenkaan!


      • vaan ajatteleva

        Kaupat ovat nyt sunnuntaisin auki, ja maksavat kiltisti 100%-set palkat, vaikka ulosmyyntihinnat ovat samat arkena, lauantaina ja pyhänä.

        Miten selität sen?


      • palkkaavat tilapäisiä
        vaan ajatteleva kirjoitti:

        Kaupat ovat nyt sunnuntaisin auki, ja maksavat kiltisti 100%-set palkat, vaikka ulosmyyntihinnat ovat samat arkena, lauantaina ja pyhänä.

        Miten selität sen?

        Voi veikkonen kommari. Et sitten tainnut tietääkään, sunnuntaisn kaupoissa on osa-aikaisia, eivätkä he suinkaan saa 100% palkkaa. Tiedän tämän, koska tyttäreni on osa-aikainen isossa marketketjussa. Toki on siellä varsinkin isoissa marketeissa tietysti jokunen osastovastaavakin, eihän myymälää jätetä yksistään osa-aikaisten vastuulle.

        Kelpasiko selitys?


      • oman "kauppani"
        vaan ajatteleva kirjoitti:

        Kaupat ovat nyt sunnuntaisin auki, ja maksavat kiltisti 100%-set palkat, vaikka ulosmyyntihinnat ovat samat arkena, lauantaina ja pyhänä.

        Miten selität sen?

        Oma kauppani on sunnuntaisin suljettu, paitsi silloin kun "myymälän hoitaja" itse tulee töihin! Eikös olekin yksinkertaista?

        Ei tarvitse laskea ollenkaan sunnuntain palkkoja.


      • kyrppäjooseppi

        Saanko kysyä miten yrityksesi pysyy elinvoimaisena jos sunnuntailta tulee 20€ kassaan?


      • elinvoimanen.....
        kyrppäjooseppi kirjoitti:

        Saanko kysyä miten yrityksesi pysyy elinvoimaisena jos sunnuntailta tulee 20€ kassaan?

        Yritykseni pysyy elinvoimaisena, kun jätän autoni seisomaan, tai ajan itse! Ei ole mieltä palkata kuskia työhön tappiolla. Meillä firma on kiinni sunnuntaisin, tai auki jos itse firmani avaan. (Avaan aika harvoin) ;-)


      • Komu 69

        Höpö höpö puhetta


      • porvarikuski

        42, % Alv 0.kassasta oli sitten sunnuntai tai juhannus ,uusivuosi minä olen ajanut nämä kaikki.

        Tietenkin minulla on oma Ly: numero ja olen Alv, rekisterissä,,olen kovin tyytyväinen
        ajan kk, noin 280/h > ? riippuen isännästä,vaikka häntä näkeekin noin 1,3,kk. mutta hyvä näinkin.

        Skoodalla samat kassat kuin MB, mutta pääomakulut vain MB/stä 40 %.


      • 16+20
        palkkaavat tilapäisiä kirjoitti:

        Voi veikkonen kommari. Et sitten tainnut tietääkään, sunnuntaisn kaupoissa on osa-aikaisia, eivätkä he suinkaan saa 100% palkkaa. Tiedän tämän, koska tyttäreni on osa-aikainen isossa marketketjussa. Toki on siellä varsinkin isoissa marketeissa tietysti jokunen osastovastaavakin, eihän myymälää jätetä yksistään osa-aikaisten vastuulle.

        Kelpasiko selitys?

        Sunnuntailisät eivät ole siitä riippuvaisia onko työntekijä vakkari vai osa-aikainen tai tekeekö kuukauden ensimmäistä vai viimeistä tuntiaan sunnuntaina. Kaupassa maksetaan taatusti tuplapalkka sunnuntailta ihan jokaiselle työntekijälle.


    • Pitkämieskö

      Ei taksin omistaja, eikä renki mahda mitään sille, ettei ole asiakkaita. Ja jos ei ole asiakkaita, niin ei ole tuloja.

      Ja jos ei ole tarpeeksi takseja on aina valittavia asiakkaita. Olen odottanut ainakin tunnin ja ruikuti ruikuti. Onhan taksirengeillä sunnuntaisin korotettu lähtömaksu. Eli heti kun asiakas nousee kyytiin on mittarissa 7 eskoo.

      Vaikka taksiautoilijat on itsenäisiä yrittäjiä, kuuluvat he aina paikkakuntansa (ainakin meillä isommissa kaupungeissa) paikalliseen taksiorganisaatioon. Ja tämä organisaatio tekee ajovuorot yms.

      Siellä päätetään mitkä ryhmät on milloinkin ajossa ja miten pitkän vuoron ajavat. Ja jos isäntä pitää autonsa pois pitemmän aikaa pois ajosta, ilman pätevää syytä, voidaan hänet erottaa. Ja silloin ei taksilla ajamisesta oikein tule mitään. Saat kyllä suhata, mutta et ole lainkaan välityksessä. Eli ei asiakkaita, ainakaan päiväsaikaan.

      Jos kommunisti itse perustaisit yrityksen, niin jakaisitko koko yrityksen liikevaihdon tyntekijöillesi, koska se on työntekijöitä kohtaan oikein. Yritys ei silloin nimenomaan olisi kovin terveellä pohjalla. Kun joka hetki ei niitä asiakkaita ole ja maanantaiaamu tai sunnuntai ei ole sama kuin perjantai ja lauantai yöt ainakaan asiakasmäärän kannalta.

      • kommuunisti

        viittaa siihen, että autoilijat mielelleen haukkuvat oikeuksiaan hakevia työntekijöitä kommunisteiksi. Tajuamatta oikein itse, että he ovat erittäin etuoikeutettuja yrittäjiä, säännöstelytalouden suojaamia varman voiton tekemiseksi eikä vapaat markkinat koske heitä. Ilmeisesti tämän perusteella luullaan, että voidaan toimia miten tahdotaan.

        Tämä mystinen paikallinen taksiorganisaatio kyllä osaa varmasti tehdä sopivat autolistat jotta auton sunnuntain tuotto olisi kohtuullinen. Ja kysymys on tietysti siitä, että ei kukaan yrittäjä voi olettaa, että joka päivä tai edes kuukausi tehdään voittoa, useimmilla aloilla on sesonkiajat ja hiljaiset ajat. Ruuhka-ajat kantavat hiljaisten aikojen ylitse.

        Ja jos ei ole rahaa maksaa lain mukaan palkkoja, niin autoilijan kuuluu ajaa itse. Ei ole kovin monimutkaista, vai onko kivempi olla kotona?


      • elinvoimainen yrittäjä
        kommuunisti kirjoitti:

        viittaa siihen, että autoilijat mielelleen haukkuvat oikeuksiaan hakevia työntekijöitä kommunisteiksi. Tajuamatta oikein itse, että he ovat erittäin etuoikeutettuja yrittäjiä, säännöstelytalouden suojaamia varman voiton tekemiseksi eikä vapaat markkinat koske heitä. Ilmeisesti tämän perusteella luullaan, että voidaan toimia miten tahdotaan.

        Tämä mystinen paikallinen taksiorganisaatio kyllä osaa varmasti tehdä sopivat autolistat jotta auton sunnuntain tuotto olisi kohtuullinen. Ja kysymys on tietysti siitä, että ei kukaan yrittäjä voi olettaa, että joka päivä tai edes kuukausi tehdään voittoa, useimmilla aloilla on sesonkiajat ja hiljaiset ajat. Ruuhka-ajat kantavat hiljaisten aikojen ylitse.

        Ja jos ei ole rahaa maksaa lain mukaan palkkoja, niin autoilijan kuuluu ajaa itse. Ei ole kovin monimutkaista, vai onko kivempi olla kotona?

        Jos minä vietän vapaata haluamani aikana, mitä ihmettä se sinulle kuuluu?

        Jos palkkaan silloin kun palkkaan, tai olen palkkaamatta, mitä sekään sinulle kuuluu?

        Valtiovallan suojelu on sinunkin etusi (jos käytät pirssiä), taksat pysyvät alhaisina, saat todella edullista taksikyytiä.

        Vai oletko jostakin kumman syystä kateellinen? En kyllä näe syytä kateuteen, en vähääkään...


    • Möhkö

      oi antakaa ballyy, ballyy, bÄllyyy yyy yyy.
      Et ei tässä muuta. Sinäkin, mokomalla päätäsi vaivaat.

    • elättäjä

      Kun tässä nyt kuljettajan palkasta keskustellaan, niin esitänpä tässä minäkin omia ajatuksiani. Mielestäni palkka olisi sidottava juoksuun. Ehdotankin, että jos juoksu on 1.4 ja siitä ylöspäin, sopiva provikka alv 0:sta olisi 37-39%. Jos juoksu 1.0-1.4 sopiva provikka olisi varmaan jotain 32-33%. Alle 1.0:n juoksu ei saisi mennä ollenkaan. Jos joskus menee, niin provikkaa korkeintaan 25%.

      Tällaisella käytännöllä kuljettajiin saisi motivaatiota ja yrittämisen halua. Kuka tahansa varmaan pääsee 400-450 euron kassoihin vuorossa kuin vuorossa ajelemalla edestakaisin, mutta silloin polttoainekustannuksetkin nousevat kohtuuttomiksi, eikä taksi liiketoimintana ole enää kovinkaan kannattavaa.

      • juoksu on

        Yli 2 euroa mikä olisi sopiva Prosentti


      • taas on
        juoksu on kirjoitti:

        Yli 2 euroa mikä olisi sopiva Prosentti

        noin 5 €/km


    • purtavaa

      Maidontuottaja hinta nousi 5 centtiä / litra kauppias tuo sen suoraan kuluttaja hintaan.

      Kaikki me isännät halutaan maksaa sunnuntai vuorosta tupla palkka, jos te kuljettajat lupaatte ja vannotte seuraavaa.

      - ette ota turhia sairaslomia nuhan tai runkkukäden kipeytymisestä

      - ajatte rauhallisesti polttoainetta säästäen.

      - kesällä käytätte ilmastointia asiallisesti käyttöohjeen mukaan

      - talvella, ette jäädytä pyyhkijänsulkia lasiin ja revi kumeja rikki.

      - talvella käytätte lämmityslaitteita vain tarvittaessa ettekä sillai kun tulee lämmin laitetaan luukut kiinni ja puhallin huutaa nelosella

      - talvella pidätte edellä menevään välimatkaa tarpeeksi jottei nastat ja muu paska riko tuulilasia ja iskeymiä konepeltiin ja etuosaan ei synny

      - talvella ajatte rauhallisesti että pysytte ajoradalla ettekä kolhi autoa kolareilla tai tieltä suistumisilla

      Minä pystyn edellä mainittujen turhien kulujen
      hinnalla maksamaan kuljettajalle Sunnuntai korvaukset ja yhden etelän matkankin.

      Ilmastointi laite sairaslomat ovat yleisiä itse en käytä ilmastointi laitetta kesällä kun paikat ei kestä. Jos olisin kuski en myöskään maksattaisi isännällä 9 päivän omavastuita koska
      isäntä ei ole syy pää siihen jos ole allerkinen
      tai muuten herkkä.

      Turhat vouhottamis kolarit ja ulos ajot vievät
      taksiyrittäjän katteet kuralle.

      Kaikkien väärin käytettyjen laitteiden oikein kayttö säästäisi autoa kohden n. 2700 euroa / per / vuosi haluaisin antaa tämän rahan kuljettajalle jos kuljettaja huomioisi em. asioita ajamisessaan.

    • Piika2

      Kommunistille voisi sanoa, että nämä on ammantinvalintakysymyksiä. Jos ei miellytä, vaihda alaa!

      Joku heitti ajatuksen juoksuun sidonnaisesta palkkauksesta. Kerrotko mulle, missä yltää 400-450 ansioihin vuorossa, kuin vuorossa? Ihanko tosiaan maanantai- tai tiistaöinäkin? Ei ainakaan täällä meillä keski-Suomessa...

      Ja sinulle, joka teit listan siitä, mitä kuskin pitäisi pystyä lupaamaan, että maksaisit sunnuntailta enemmän... Kannattaa miettiä, kenelle sen autonsa antaa. Kyllähän sillä järkyttävällä kaahaamisella ja kouhottamisella varmasti kassaa saa kasaan, mutta usein ehkä myös peltiä... Kumpi on tärkeämpää, isot kassat vai ehjä ja siisti työväline ja kohtuulliset kassat?

      Isäntiä on moneksi, niin on meitä kuskejakin. Itse en viihtyisi isännällä, jonka mielestä vuoron, kuin vuoron kassalukeman on alettava nelosella, joka kyttää juoksuja, taukoja, ammattiajoprosenttia... Jolle on auto palautettava joka hemmetin vuoron jälkeen ja välissä ja joka ei salli metriäkään huoltoajoja... Esimerkiksi.

      Mutta onneksi isäntänsä saa valita ja mulla on hyvät isännät, jotka arvostavat sitä, että auto on vuoron jälkeen siisti ja ehjä. Reilu kolme vuotta (no joo joo, ei ole mikään saavutus) olen pirssillä suhannut enkä yhtään naarmua ole yhteenkään autoon saanut. Kassat on kuitenkin sellaisia, että niillä perheen elättää. Kortinkin olen säilyttänyt... Ei sitä autoa tosiaan kannata ihan kenelle tahansa antaa - itse en ainakaan antaisi.

      • Tyttö hyvä

        Sulla varmaan riittää isäntiä nää lälläri isännät jotka täällä roikkuu juoksuinensa ja kyttää persepitkällä raporteja saavat haistaa kukkasen kalliin.


    • hesalaistollo

      Tolla kaavalla työvoimakustannukset 10 tunnin Sunnuntaivuorosta olis n.270 eur. Sunnuntain päiväkassat on yleensä mieluummin alle kuin yli 300 eur.

      "Jos yrityksellä ei ole varaa maksaa palkkoja se ei ole elinvoimainen. "

      Siispä yksikään Suomen n 9000:sta taksiyrityksestä ei ole elinvoimainen.

    • konkaria ei jätetä pulaan

      Sain palkkaturvasta saataviani, lomakorvauksenkin.
      Ammattiliiton lakimiehen avulla sain myös vuoden ajalta maksamattomat mm. pyhä-, ilta- ja ylityölisät.
      Onneksi olin kopioinut ja kirjannut kaikki vuororaportit. Oli siis dokumenttia millä mällätä.

      • edelleen....

        Taksia?


      • haetaan
        edelleen.... kirjoitti:

        Taksia?

        Sun ei kannata mennä navetan taa.


      • Konkaria ei jätetä
        edelleen.... kirjoitti:

        Taksia?

        Kyllä ajelen ja samalla paikkakunnalla. Tosin en enään päätyökseni. Menin muulle alalle vakitöihin.
        Isännät, jotka joutuivat mulle maksumiehiksi mollaavat ja panettelevat kylläkin seläntakana. Siinähän pahaapuhuvat. Paskaakaan se ei hetkauta.
        Ajan silloin tällöin tavallaan huvikseni KUNNON isännille. Nämä arvostavat meikämannea ja tulemme hyvin juttuun. Saan heiltä myös kunnon liksan.

        Vielä lisäisin, että nämä kuskin hyväksikäyttäjä-isännät eivät tahdo millään saada vakikuskia itselleen. Tämmösiä hetken heillä olijoita joutuvat ajattamaan jotka häipyvät muille ajomieheksi tai vallan muulle alalle. Uusia tulijoita käyttävät ja heitä he höynäyttävät kunnes kuski huomaa homman jujun.


      • ei jätetä
        Konkaria ei jätetä kirjoitti:

        Kyllä ajelen ja samalla paikkakunnalla. Tosin en enään päätyökseni. Menin muulle alalle vakitöihin.
        Isännät, jotka joutuivat mulle maksumiehiksi mollaavat ja panettelevat kylläkin seläntakana. Siinähän pahaapuhuvat. Paskaakaan se ei hetkauta.
        Ajan silloin tällöin tavallaan huvikseni KUNNON isännille. Nämä arvostavat meikämannea ja tulemme hyvin juttuun. Saan heiltä myös kunnon liksan.

        Vielä lisäisin, että nämä kuskin hyväksikäyttäjä-isännät eivät tahdo millään saada vakikuskia itselleen. Tämmösiä hetken heillä olijoita joutuvat ajattamaan jotka häipyvät muille ajomieheksi tai vallan muulle alalle. Uusia tulijoita käyttävät ja heitä he höynäyttävät kunnes kuski huomaa homman jujun.

        1.
        Reiluuden huippu on kun ajaa esim. viisi vuotta taksia ja isäntä kaatuu sinun huonoihin kassoihisi niin sinä keksit parin vuoden päästä hakea satukirjalla rahaa palkkaturvasta.

        2.
        Kuljettaja joka ei kerro saatuaan palkkansa että se on hänen mielestään väärin laskettu ja pyydä selvitystä ennen seuraavaa palkkaa on mielestäni
        samanlainen "PASKA" kuin työnantajat jotka lakivenkuloiden kanssa kusettavat kuljettajia.

        3.
        Meidän työsopimuksessa lukee että kuljettajan tulee tehdä huomautukset palkasta ennen seuraavaa
        palkkaa. On pitänyt kaikissa oikeus asteissa peruste kuljettajalle on kerrottu työsopimusta tehdessä työsopimuksen asiat todistajan läsnä ollessa ja oikeus on katsonut työntekijän menetelleen työsopimuksen vastaisesti kun ei ole ajoissa ilmoittanut virheestä.

        4.
        Palkkojahan ei makseta väärin vaan palkan maksussa on tapahtunut virhe joka tulee korjata määrätyssä ajassa. Lain mukaan työntekijä on velvoitettu havaittuaan virheen ilmoittamaan siitä välittömästi.

        5.
        Edellinen toisten päin kun kuljettajalle on tapahtunut "virhe" käteiskassan tilittämisessä
        ja tätä jatkuu tilityksestä toiseen työnantajan puuttumatta asiaan kunnes työnantajan käämit palaa ja hän tekee asiasta kavallus ilmoituksen
        poliisille joka vie asian syyteharkintaan niin oikeudessa todetaan että työnantaja on hyväksynyt "palkkaennakon" kun ei ole puuttunut asiaan ajoissa ja saa kärsiä nahoissaan vahingon.


      • edell. kirjoittaja
        ei jätetä kirjoitti:

        1.
        Reiluuden huippu on kun ajaa esim. viisi vuotta taksia ja isäntä kaatuu sinun huonoihin kassoihisi niin sinä keksit parin vuoden päästä hakea satukirjalla rahaa palkkaturvasta.

        2.
        Kuljettaja joka ei kerro saatuaan palkkansa että se on hänen mielestään väärin laskettu ja pyydä selvitystä ennen seuraavaa palkkaa on mielestäni
        samanlainen "PASKA" kuin työnantajat jotka lakivenkuloiden kanssa kusettavat kuljettajia.

        3.
        Meidän työsopimuksessa lukee että kuljettajan tulee tehdä huomautukset palkasta ennen seuraavaa
        palkkaa. On pitänyt kaikissa oikeus asteissa peruste kuljettajalle on kerrottu työsopimusta tehdessä työsopimuksen asiat todistajan läsnä ollessa ja oikeus on katsonut työntekijän menetelleen työsopimuksen vastaisesti kun ei ole ajoissa ilmoittanut virheestä.

        4.
        Palkkojahan ei makseta väärin vaan palkan maksussa on tapahtunut virhe joka tulee korjata määrätyssä ajassa. Lain mukaan työntekijä on velvoitettu havaittuaan virheen ilmoittamaan siitä välittömästi.

        5.
        Edellinen toisten päin kun kuljettajalle on tapahtunut "virhe" käteiskassan tilittämisessä
        ja tätä jatkuu tilityksestä toiseen työnantajan puuttumatta asiaan kunnes työnantajan käämit palaa ja hän tekee asiasta kavallus ilmoituksen
        poliisille joka vie asian syyteharkintaan niin oikeudessa todetaan että työnantaja on hyväksynyt "palkkaennakon" kun ei ole puuttunut asiaan ajoissa ja saa kärsiä nahoissaan vahingon.

        1.) Isännän allekirjoittama palkkatodistus ei ole satukirja. Se on faktaa. Se on asiakirja ja pätevä todiste maksetusta palkasta sivukuluineen.
        2.) Lasken itse palkkani. Vähennän verot ja sotut,otan nettosumman, tilitän loput isännälle ja saan siitä palkkakuitin allekirjoituksella. Vakituiselta saan sellaisen kerran kuussa edelliseltä kuukaudelta. Isäntäni tietysti tarkastaa asiakirjan ennen vahvistamistaan sen lainvoimaiseksi.

        3.4.5.) Huomautukset tehtävä tietysti heti. Nostetusta palkkaennakosta on myös tietysti kuitit allekirjoitettava.

        Kaikki tämä vain siksi, että peli olisi rehellistä. Olen näes tullut huijatuksi ja siksi jaan mielelläni kokemustani laajalle? uusien kuskien piirille, ettei heille kävisi samoin.


      • palkat
        edell. kirjoittaja kirjoitti:

        1.) Isännän allekirjoittama palkkatodistus ei ole satukirja. Se on faktaa. Se on asiakirja ja pätevä todiste maksetusta palkasta sivukuluineen.
        2.) Lasken itse palkkani. Vähennän verot ja sotut,otan nettosumman, tilitän loput isännälle ja saan siitä palkkakuitin allekirjoituksella. Vakituiselta saan sellaisen kerran kuussa edelliseltä kuukaudelta. Isäntäni tietysti tarkastaa asiakirjan ennen vahvistamistaan sen lainvoimaiseksi.

        3.4.5.) Huomautukset tehtävä tietysti heti. Nostetusta palkkaennakosta on myös tietysti kuitit allekirjoitettava.

        Kaikki tämä vain siksi, että peli olisi rehellistä. Olen näes tullut huijatuksi ja siksi jaan mielelläni kokemustani laajalle? uusien kuskien piirille, ettei heille kävisi samoin.

        ajoin 7vuotta taksia ja käteen ei jääänyt kuin ruvet. nyt yhdistelmän ratissa saa sentään palkkaa työstä.


      • elit?
        palkat kirjoitti:

        ajoin 7vuotta taksia ja käteen ei jääänyt kuin ruvet. nyt yhdistelmän ratissa saa sentään palkkaa työstä.

        " ajoin 7vuotta taksia ja käteen ei jääänyt kuin ruvet. nyt yhdistelmän ratissa saa sentään palkkaa työstä."

        Pelkilä ruvillako elit 7 vuotta?


      • Palkat
        palkat kirjoitti:

        ajoin 7vuotta taksia ja käteen ei jääänyt kuin ruvet. nyt yhdistelmän ratissa saa sentään palkkaa työstä.

        Joo tässä pari pientä tosi asiaa taksin palkoista.
        Lopein kuukausi sitten viikonloppurengin hommat. Ajoin tällaisessa alle 40000 asukkaan etelä-suomalaisessa kaupungissa kaverini taksia. Olen ollut rakennuksilla kirvesmiehenä seitsemän vuotta ja ajattelin että voisihan sitä kokeilla ihan sivuduunina miltä tuntuu. Poliisilaitoksella kävin tekemässä katukuulustelun ja kirjallisen kokeen.
        Tuon viiden kuukauden aikana mitä kävi jo parin ensimäisen viikonlopun aikana selväksi että taksien palkkaus on aivan perseestä. Ajoin aina noin 10 tunnin vuoron paras illan kassa oli 470 € ja huonoin 180 €. 35% provikkapalkka, ja kyllä sanon että vaikka hyvänä iltana saat n. 150€ itsellesi niin ei voi olla muuta kuin kusta päässä
        että viitsii tuollaisilla rahasumilla viikonloput pilata. En yhtään ihmettele että rengeistä on pula. Kyllä koko alan palkat on jäänyt niin pahasti jälkeen muilta aloilta, että en tiedä onko niin saamatonta porukkaa töissä alalla vai mikä on. toisin sanoen 15v peruskoulun päättänyt räkänokka joka on kaupungin puistossa kesätöissä nenää kaivamassa luultavasti pärjää taloudellisesti paremmin kuin taksikuski.


      • hyvin.....
        Palkat kirjoitti:

        Joo tässä pari pientä tosi asiaa taksin palkoista.
        Lopein kuukausi sitten viikonloppurengin hommat. Ajoin tällaisessa alle 40000 asukkaan etelä-suomalaisessa kaupungissa kaverini taksia. Olen ollut rakennuksilla kirvesmiehenä seitsemän vuotta ja ajattelin että voisihan sitä kokeilla ihan sivuduunina miltä tuntuu. Poliisilaitoksella kävin tekemässä katukuulustelun ja kirjallisen kokeen.
        Tuon viiden kuukauden aikana mitä kävi jo parin ensimäisen viikonlopun aikana selväksi että taksien palkkaus on aivan perseestä. Ajoin aina noin 10 tunnin vuoron paras illan kassa oli 470 € ja huonoin 180 €. 35% provikkapalkka, ja kyllä sanon että vaikka hyvänä iltana saat n. 150€ itsellesi niin ei voi olla muuta kuin kusta päässä
        että viitsii tuollaisilla rahasumilla viikonloput pilata. En yhtään ihmettele että rengeistä on pula. Kyllä koko alan palkat on jäänyt niin pahasti jälkeen muilta aloilta, että en tiedä onko niin saamatonta porukkaa töissä alalla vai mikä on. toisin sanoen 15v peruskoulun päättänyt räkänokka joka on kaupungin puistossa kesätöissä nenää kaivamassa luultavasti pärjää taloudellisesti paremmin kuin taksikuski.

        Todella hyvin sanottu. Ei jäänyt mitään epäselvää, että taksien taksat ovat naurettavan pieniä. Niistä ei yksinkertaisesti voi maksaa kuljettajille kunnon palkkaa, se kun ei jää siihen 35% vaan päälle tulee kaikki muut työvoimakustannukset. Juuri tästä syystä yhä useampi isäntä ei enää edes viitsi etsiä itselleen kuljettajaa, vaan ajaa itse sen minkä jaksaa.

        Toinen asia on sitten se, että suurelle osalle kuljettajista taksinkuljettajan ammatti on ns. elämäntapa. Nämä haluavat olla liikenteessä päivät ja yöt, eikä palkkaus ole asian ydin no.1, vaan se ilmapiiri ja vapaus. Taksinkuljettajaksi ei kannata edes ryhtyä, jos "liikkuminen" ei ole verissä.

        Tosin alalla on myös niitä, joiden liksa hakkaa kirvesmiehenkin liksan kirkkaasti. Näitä kutsutaan ihan omilla nimillä :) Mutta kyseisten tyyppien liksa ei jää missään kuussa alle 3000€.


      • Sattuvasti sanottu
        hyvin..... kirjoitti:

        Todella hyvin sanottu. Ei jäänyt mitään epäselvää, että taksien taksat ovat naurettavan pieniä. Niistä ei yksinkertaisesti voi maksaa kuljettajille kunnon palkkaa, se kun ei jää siihen 35% vaan päälle tulee kaikki muut työvoimakustannukset. Juuri tästä syystä yhä useampi isäntä ei enää edes viitsi etsiä itselleen kuljettajaa, vaan ajaa itse sen minkä jaksaa.

        Toinen asia on sitten se, että suurelle osalle kuljettajista taksinkuljettajan ammatti on ns. elämäntapa. Nämä haluavat olla liikenteessä päivät ja yöt, eikä palkkaus ole asian ydin no.1, vaan se ilmapiiri ja vapaus. Taksinkuljettajaksi ei kannata edes ryhtyä, jos "liikkuminen" ei ole verissä.

        Tosin alalla on myös niitä, joiden liksa hakkaa kirvesmiehenkin liksan kirkkaasti. Näitä kutsutaan ihan omilla nimillä :) Mutta kyseisten tyyppien liksa ei jää missään kuussa alle 3000€.

        Taksa on, mitä on - surkea! Vaan ahkera tyyppi hakkaa mennen tullen kirvesmiehen liksat. On vain uhrattava viikonloppuja ja öitä. Parhaiten alalla pärjäävät perheettömät ja dokaamattomat, sama se jos on duunissa kuin yksin olohuoneen sohvalla.

        Jos taas haluat olla liikenteessä (vapaalla) silloin kun muutkin, harkitse muuta alaa.

        Itse olen viihtynyt työssäni erittäin hyvin, jo liki 40 vuotta. Työ on vapaa, liikkuva ja "mielenkiintoinen". Kas, koskaan ei tiedä minkälainen on seuraava kyyti/kyyditettävä.

        Elantoni olen hakenut taksin ratista koko aikuisikäni ja ihan hyvin olen toimeen tullut.

        Muuten, oma kuskini tienaa joka kuukausi vähintäin 3000€, hän ei valita ja viihtyy työssään, on myös ahkera. Nämä miehet eivät istu suomi24:n taksipalstalla valittamassa, nämä miehet istuvat duunissa.

        T. Vanhemman polven taksiautoilija stadista


      • vain
        Sattuvasti sanottu kirjoitti:

        Taksa on, mitä on - surkea! Vaan ahkera tyyppi hakkaa mennen tullen kirvesmiehen liksat. On vain uhrattava viikonloppuja ja öitä. Parhaiten alalla pärjäävät perheettömät ja dokaamattomat, sama se jos on duunissa kuin yksin olohuoneen sohvalla.

        Jos taas haluat olla liikenteessä (vapaalla) silloin kun muutkin, harkitse muuta alaa.

        Itse olen viihtynyt työssäni erittäin hyvin, jo liki 40 vuotta. Työ on vapaa, liikkuva ja "mielenkiintoinen". Kas, koskaan ei tiedä minkälainen on seuraava kyyti/kyyditettävä.

        Elantoni olen hakenut taksin ratista koko aikuisikäni ja ihan hyvin olen toimeen tullut.

        Muuten, oma kuskini tienaa joka kuukausi vähintäin 3000€, hän ei valita ja viihtyy työssään, on myös ahkera. Nämä miehet eivät istu suomi24:n taksipalstalla valittamassa, nämä miehet istuvat duunissa.

        T. Vanhemman polven taksiautoilija stadista

        Sanoit että oma kuskisi tienaa yli 3000€/kk. Uskon asian hyvinkin ja se on nätti summa rahaa kuukausittain. Mutta kysynpähän vain paljonko hän tekee duunia sen eteen? Veikkaisin että noin 250-300 tuntia kuukaudessa? 60-80 tuntia per työviikko? 6 päivää viikossa? Sitä tahtia kun painat vuosikymmenen niin voi melkein arvata kuinka retuperällä on terveys ja ihmissuhteet. Onko se sen arvoista?


      • Sattuvasti sanottu
        vain kirjoitti:

        Sanoit että oma kuskisi tienaa yli 3000€/kk. Uskon asian hyvinkin ja se on nätti summa rahaa kuukausittain. Mutta kysynpähän vain paljonko hän tekee duunia sen eteen? Veikkaisin että noin 250-300 tuntia kuukaudessa? 60-80 tuntia per työviikko? 6 päivää viikossa? Sitä tahtia kun painat vuosikymmenen niin voi melkein arvata kuinka retuperällä on terveys ja ihmissuhteet. Onko se sen arvoista?

        Vastaanpahan todella vanhaan viestiisi. Niin. Kuljettajallani ei ole kovasti tapana laskeskella työaikojaan, ajaa joskus reilusti yli listavuoronkin, jos töitä riittää.

        " Sitä tahtia kun painat vuosikymmenen niin voi melkein arvata kuinka retuperällä on terveys ja ihmissuhteet. Onko se sen arvoista?"

        Kuskillani ei ole ollut tapana valitella työajoistaan, enkä voi tietää, onko se JUURI HÄNELLE minkä arvoista lieneekin. Hän on edelleen palveluksessani, on edelleenkin ahkera, eikä edelleenkään valita työstään. Tuossa oli viestien välissä taantuma, kassat "notkahtivat" hieman varmasti kaikilla, siltikään en valituksen sanaa kuullut...

        Oletkohan koskaan ajatellut nim. "kysynpähän vain", miksi ne hyvät kuskit viihtyy hyvillä isännillä vuodesta toiseen. Ihan aikuisten oikeesti, tiedätkö?

        Katsos, toiset käyttää energiaansa työntekoon, toiset ruikuttamiseen. Ruikuttajan tehot hukkuu ruikuttamiseen. Ahkerille ei riitä enää energiaa ruikuttamiseen... ;)


      • hegagaerhae
        Sattuvasti sanottu kirjoitti:

        Vastaanpahan todella vanhaan viestiisi. Niin. Kuljettajallani ei ole kovasti tapana laskeskella työaikojaan, ajaa joskus reilusti yli listavuoronkin, jos töitä riittää.

        " Sitä tahtia kun painat vuosikymmenen niin voi melkein arvata kuinka retuperällä on terveys ja ihmissuhteet. Onko se sen arvoista?"

        Kuskillani ei ole ollut tapana valitella työajoistaan, enkä voi tietää, onko se JUURI HÄNELLE minkä arvoista lieneekin. Hän on edelleen palveluksessani, on edelleenkin ahkera, eikä edelleenkään valita työstään. Tuossa oli viestien välissä taantuma, kassat "notkahtivat" hieman varmasti kaikilla, siltikään en valituksen sanaa kuullut...

        Oletkohan koskaan ajatellut nim. "kysynpähän vain", miksi ne hyvät kuskit viihtyy hyvillä isännillä vuodesta toiseen. Ihan aikuisten oikeesti, tiedätkö?

        Katsos, toiset käyttää energiaansa työntekoon, toiset ruikuttamiseen. Ruikuttajan tehot hukkuu ruikuttamiseen. Ahkerille ei riitä enää energiaa ruikuttamiseen... ;)

        tienaa yli 3000 euroa, tarkoittaa se räikeää työaikalain rikkomista. Sinuna en kauheasti mesoaisi ja pätisi rikollisella toiminnalla. Itse olet työnantajana vastuussa siitä, että lakia noudatetaan.


    • Viraapelirenki

      Tässä ehdotus palkanmaksuongelmaan: Ajakoot isännät ilta, yö, vkl, sunnuntait ja ylityöt. Ajakoon kuski aamuvuorot.
      Tällä viissii ei tarvi maksaa kuskille lakisääteisiä korotuksia.

      • Sattuvasti sanottu

        Jos olet viraapeli, sinulle ei kuulu minkäänlaisia korotuksia. Korotukset koskevat vain vakinaisessa työsuhteessa olevia. Ja kyllä kyllä, ajammehan me isännät silloin kun ajamme.

        Oma kuskini ajaa mielellään ilta- yö- ja viikonloppuvuoroja. Oikein pyytää niitä. Itse ajelen mitä kuskeilta jää. Yleensä ei jää kovin montaa vuoroa kuukaudessa. Ja hyvä niin...


      • mimmi maalta
        Sattuvasti sanottu kirjoitti:

        Jos olet viraapeli, sinulle ei kuulu minkäänlaisia korotuksia. Korotukset koskevat vain vakinaisessa työsuhteessa olevia. Ja kyllä kyllä, ajammehan me isännät silloin kun ajamme.

        Oma kuskini ajaa mielellään ilta- yö- ja viikonloppuvuoroja. Oikein pyytää niitä. Itse ajelen mitä kuskeilta jää. Yleensä ei jää kovin montaa vuoroa kuukaudessa. Ja hyvä niin...

        jos noudattaa työaika lakia niin tommoset 3000 euroa puhtaana on paskapuhetta.


      • Sattuvasti sanottu
        mimmi maalta kirjoitti:

        jos noudattaa työaika lakia niin tommoset 3000 euroa puhtaana on paskapuhetta.

        ...kukahan taksialalla noudattaa mitään työaikalakeja? Mitä muuten tarkoitat työaikalaeilla? Tarkoitatko 8 tuntia päivä miinus tunnin ruokis ja puolen tunnin kahvittelut? Ei, tuolla tavoin ei tienaa kahta tonniakaan.

        Oma kuskini ajaa n. 200-250 tuntia/kk viikonloppuisin ja öisin. Päivävuorot ei kelpaa. Hänen ansionsa olivat vuonna 2008 37200 euroa. Viime vuosi notkautti palkkaa hieman, jäi vain 29800 euroa.

        Otetaanpa laskelmaa: Hän ajaa kuukausittain n. 8000 euroa bruttoa ( alv 0% ) ja saa palkkaa 39% tuosta. Paljonko palkka silloin on?

        P.S. Auton vuosibrutto on n. 150.000€/v. Töitä teemme, emme valittele. Eikö mimmi maalla tienaa? ;)


      • Sattuvasti sanottu
        mimmi maalta kirjoitti:

        jos noudattaa työaika lakia niin tommoset 3000 euroa puhtaana on paskapuhetta.

        Kuka on sanonut että 3000€ puhtaana? Kyllä se on verollinen palkka, josta vähennetään verot lakisääteiset kulut......


      • mimmi maalta
        Sattuvasti sanottu kirjoitti:

        Kuka on sanonut että 3000€ puhtaana? Kyllä se on verollinen palkka, josta vähennetään verot lakisääteiset kulut......

        kyll.ähän täällä tienaa jos vaan rikkoo niitä lakeja ja ajaa helvetisti.
        itelläni noin 38000 ekee viiime vuonna mut helvetisti joutu uhraan omaa elämää viikonloppu öihin.
        siis aina ajossa viikonloppuisin. ei tää oo mitään elämää kun muut juhlii niiin tämä tyttö painaa kaasuu pitkin maata


      • Sattuvasti sanottu
        mimmi maalta kirjoitti:

        kyll.ähän täällä tienaa jos vaan rikkoo niitä lakeja ja ajaa helvetisti.
        itelläni noin 38000 ekee viiime vuonna mut helvetisti joutu uhraan omaa elämää viikonloppu öihin.
        siis aina ajossa viikonloppuisin. ei tää oo mitään elämää kun muut juhlii niiin tämä tyttö painaa kaasuu pitkin maata

        Eihän se raha tietysti helposti ratin takaa tule, vaikka täällä yleisö luuleekin toisin. Ei meillä mitään lakeja rikota, ajoajoista ollaan hyvinkin tarkkoja. Meillä vuoron pituus stadissa on yleisesti 10 tuntia ja 12 tuntia max miinus tauot on yksi kuski töissä. Vaan kyllä se kuskini yleisesti haluaisi ajaa vieläkin enemmän, vaan en anna. Valvonajoaikoja tarkasti jo asiakasturvallisuudenkin kannalta, ettei siellä ole väsynyttä suharia puikoissa.

        Vaan en edelleenkään ymmärrä, mistä vetäisit "3000 puhtaana käteen"? Sehän edellyttäisi jo noin viiden tonnin kuukausiliksaa.....??


      • risto 60
        Sattuvasti sanottu kirjoitti:

        Eihän se raha tietysti helposti ratin takaa tule, vaikka täällä yleisö luuleekin toisin. Ei meillä mitään lakeja rikota, ajoajoista ollaan hyvinkin tarkkoja. Meillä vuoron pituus stadissa on yleisesti 10 tuntia ja 12 tuntia max miinus tauot on yksi kuski töissä. Vaan kyllä se kuskini yleisesti haluaisi ajaa vieläkin enemmän, vaan en anna. Valvonajoaikoja tarkasti jo asiakasturvallisuudenkin kannalta, ettei siellä ole väsynyttä suharia puikoissa.

        Vaan en edelleenkään ymmärrä, mistä vetäisit "3000 puhtaana käteen"? Sehän edellyttäisi jo noin viiden tonnin kuukausiliksaa.....??

        Vaan en edelleenkään ymmärrä, mistä vetäisit "3000 puhtaana käteen"? Sehän edellyttäisi jo noin

        no puhtaana käteen tarkoittaa millä me eletään ei veroilla ja muillam mitkä tulee siihen lisäks
        tääl yks taksi kuski leveilee joka saatanan vuoro et alle 600 e kassoja hänrllä ei ole ja ajaa 7pv ja koko ajan kuittailee inva keikkojA datalta
        eli 600e/7/vaikka 25-30.paljonko tekee
        poika on ihan toisssaan nois jutuis olemme kyl sanoneet et uskotko itekää noihin juttuihis mut helkkarin hyvä palkka


      • Sp.
        mimmi maalta kirjoitti:

        kyll.ähän täällä tienaa jos vaan rikkoo niitä lakeja ja ajaa helvetisti.
        itelläni noin 38000 ekee viiime vuonna mut helvetisti joutu uhraan omaa elämää viikonloppu öihin.
        siis aina ajossa viikonloppuisin. ei tää oo mitään elämää kun muut juhlii niiin tämä tyttö painaa kaasuu pitkin maata

        kun lukee näitä postauksia, itkua ja hammasten kiristystä,miksi ette hanki itsellenne elämä,,,siis hankkikaa elämä menkää koulun penkille lukekaa ja siten pääsette "parempiin töihin".

        Aivan kuin jokin taho pakottaisi teitä tekemään juuri sitä työtä,ettekö ole täysi-ikäisiä ja siten hallitsette omaa elämäänne,todella surkeaa valitusta, aivan kuin kakaralauma valittamasa,että Äiti osta tikkari kun mä haluun.

        Itse alkoinaan v,80 kun aloitin kuljettajan hommat huomasin palkkatason jo parissa viikossa ja olisin voinut lopettaa,eikä kukaan isännistä olisi pakottanut jatkamaan,no siinä ajeltiin oppipoikana viitisen vuotta,ja sitten jatkettiin omilla luvilla ja edelleen ollaan kuljetusalalla.

        Aikoinaan itse kyselin vapaaehtoisesti kuljettajaksi,,huomaa itse hain kuljettajan hommia joten hallitsin itseäni ja se lisäsi motivaatiotani.
        Joten nykyäänkin en kysele kuljettajaa työhön,,Vain ja ainoastaan mikäli työtä haluava kysyy itse niin sitten neuvotellaan,joten yleensä jolla on oma-aloitteellisuutta työn hakuun on motivaatiota tehdäkkin ,tietäen työn luonteen sekä palkkauksen joka on aika selkeästi jollei tule isännälle juuri mitään ei tule emännällekkään on aika selkeä viesti että missä mennään yrittämisessä ,eikä ole olemassa missään vararahastoa millä rahoitetaan yritystä.

        ,,,,,,kuten kerran sanoin asiakkaalle jolle mikään ei ollut hyvin,,,,,että itse tulit autoon vapaaehtoisesti päästäksesi johonkin ja jos ei miellytä voi hypätä vaikka heti pois ja ihan vapaaehtoisesti,joten,,Olen ns,vanhan liiton miehiä,ja hyvin olen pärjännyt kun itse hallitsee itseään,ja omia tekemisiä.


      • mimmi maalta
        Sp. kirjoitti:

        kun lukee näitä postauksia, itkua ja hammasten kiristystä,miksi ette hanki itsellenne elämä,,,siis hankkikaa elämä menkää koulun penkille lukekaa ja siten pääsette "parempiin töihin".

        Aivan kuin jokin taho pakottaisi teitä tekemään juuri sitä työtä,ettekö ole täysi-ikäisiä ja siten hallitsette omaa elämäänne,todella surkeaa valitusta, aivan kuin kakaralauma valittamasa,että Äiti osta tikkari kun mä haluun.

        Itse alkoinaan v,80 kun aloitin kuljettajan hommat huomasin palkkatason jo parissa viikossa ja olisin voinut lopettaa,eikä kukaan isännistä olisi pakottanut jatkamaan,no siinä ajeltiin oppipoikana viitisen vuotta,ja sitten jatkettiin omilla luvilla ja edelleen ollaan kuljetusalalla.

        Aikoinaan itse kyselin vapaaehtoisesti kuljettajaksi,,huomaa itse hain kuljettajan hommia joten hallitsin itseäni ja se lisäsi motivaatiotani.
        Joten nykyäänkin en kysele kuljettajaa työhön,,Vain ja ainoastaan mikäli työtä haluava kysyy itse niin sitten neuvotellaan,joten yleensä jolla on oma-aloitteellisuutta työn hakuun on motivaatiota tehdäkkin ,tietäen työn luonteen sekä palkkauksen joka on aika selkeästi jollei tule isännälle juuri mitään ei tule emännällekkään on aika selkeä viesti että missä mennään yrittämisessä ,eikä ole olemassa missään vararahastoa millä rahoitetaan yritystä.

        ,,,,,,kuten kerran sanoin asiakkaalle jolle mikään ei ollut hyvin,,,,,että itse tulit autoon vapaaehtoisesti päästäksesi johonkin ja jos ei miellytä voi hypätä vaikka heti pois ja ihan vapaaehtoisesti,joten,,Olen ns,vanhan liiton miehiä,ja hyvin olen pärjännyt kun itse hallitsee itseään,ja omia tekemisiä.

        no meni vähän sun juttus sivuun raiteiltaan . eihän tässä ole ollut kyse motivaatiosta sitä ainakin minulta löytyy ja rutkasti yli omien tarpeoden . voit saada ylimääräisey kun sulta puuttuu hieman sitä motivaatiota. palkkioista oli kysymyksessä.
        vuoro loppui ja vasta maanantai iltana taas paanalle euroja kerään . hyviä kassoja kaikille kolleekoille . minun murretta ei sit tarvi arvostella tääl maal ku sekottuu savot ja karjalat ja kaiken päälle viel se turu murre


      • ossaavaukko
        mimmi maalta kirjoitti:

        no meni vähän sun juttus sivuun raiteiltaan . eihän tässä ole ollut kyse motivaatiosta sitä ainakin minulta löytyy ja rutkasti yli omien tarpeoden . voit saada ylimääräisey kun sulta puuttuu hieman sitä motivaatiota. palkkioista oli kysymyksessä.
        vuoro loppui ja vasta maanantai iltana taas paanalle euroja kerään . hyviä kassoja kaikille kolleekoille . minun murretta ei sit tarvi arvostella tääl maal ku sekottuu savot ja karjalat ja kaiken päälle viel se turu murre

        Palakkatodistus pittäis kai hakkee jotta uskotaan.
        40 000e vuuessa männee rikki suharilla.
        miepä näytän lapun jos tuut kahtoo
        asemapaikkana piekaapunki


    • kuuuski

      hö, ei tääll eteläsavossa makseta kun 30% alv0 kassasta, sunnuntait/yöt yms muut pyhät samalla liksalla kaikki

    • sunnuntaisääntö

      määrää, että palkankorotus pyhätyöstä on 100%, eli jos arkivuoron provikka on 30%, niin se on pyhänä 60%

    • SavonAimo

      Mitä jos tehdään töitä samalla 30% palkalla.
      Arkipäivänä kuski ajaa 250,- kassaa.
      Lauantai yövuorossa toinen kuski ajaa 500,- kassaa. Tässä työvuorossa tuli pyhätunteja.
      Molemmilla tunteja sama määrä.
      Yökuskilla on jo tuplapalkka päiväkuskiin verrattuna. Päivällä 75,- ja yöllä 150,-

      Pitääkö se vielä tuplata uudelleen?

      Sittenhän se on jo nelinkertainen palkka?

    • yhgbjuikolp

      Prossa on sama pyhät ja arjet. Piste.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Persujen mukaan rasismi on huumoria

      Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀
      Maailman menoa
      147
      4711
    2. BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön

      Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että
      Maailman menoa
      204
      3950
    3. 211
      3167
    4. Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta

      Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome
      Maailman menoa
      109
      3029
    5. Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava

      Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main
      Maailman menoa
      71
      2823
    6. Lasse Lehtonen palasi ambulanssilennolla Suomeen

      Nyt on syytä lopettaa irvailu.
      Maailman menoa
      123
      1683
    7. HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi

      Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok
      Maailman menoa
      9
      1605
    8. 60
      1306
    9. Aitolehti Capital

      HehkuB on myynnissä, kovalla työllä saavutettu unelma joka sekin lässähti kuten kaikki mihin ryhtyy! Nyt Sewen asialle
      Kotimaiset julkkisjuorut
      247
      1156
    10. MOT: Työmarkkinatori on olemattomien työpaikkojen hakupaikka

      Työpaikkojen tietoja ei tarkisteta, ja ainakin noin noin 10% on olemattomia työpaikkoja ja sen lisäksi eri rekryfirmat t
      Maailman menoa
      143
      1122
    Aihe