Olen ajatellut ostaa terhi nordic 6020c:n uistelu tarkoitukseen 20hv moottorilla varustettuna.Onko kokemusta mainitusta paketista? Onkohan tuulessa millainen? Mitä huonoja ja hyviä puolia abs muovissa on? Huom! Uistelen pienillä järvillä.
Terhi nordic 6020c
10
2460
Vastaukset
- 3bg
ABS muovin ominaisuudet:
kestää iskuja
miellyttävä käytössä
- naarmuuntuu helposti
- laitteiden kiinnittäminen hankalaa
- kestävyys ongelmat: jos vesi pääsee kuoren väliin, voi irtoaa uretaani pinnoista, vene tulee lötköksi, halkeamia
- ei ole parhaimmillaan pistekuormilla
Nordic:
Luultavasti paras Terheistä
Turvallinen (2 kundia ajoi Suomesta Saksaan sellaisella Suomenlahden yli Ruotsin rannkion kautta)
Riittää taatusti pienillä järvillä kun sopii isoillekin
Edullinen kilpailijoihin nähden
hyvä pohja ratkaisu
erittäin vakaa paikallaankin
- ABS muovin kiistanalaiset kestävyysominaisuudet
- jotkut sanoo että tuuli haittaa uistelua, itseäni ei häirinnyt kun itselläni vähän aikaa nordic oli
- jälleenmyyntiarvo? - ..mutta pienelle
järvelle riittäisi ehkä pienempikin. Pienessä on etunsa, helpompi soutaa, meloa, vetää rantaan tai trailerille jne.
Tuulelle kevyt paketti on herkkä, lisäksi tasaperäinen "venkuroi" runkonopeuksissa. Trimmi auttaa, muttei poista kiemurtelua. Keskipulpetti on mun mielestä uistellessa ja muutenkin tossa kokoluokassa fiksuin ratkaisu, varsinkin yksin liikuttaessa; itse päätyisin ehkä Varioon. Makuasoita..
Itsellä on ABS:stä pääosin hyvää sanottavaa (Terhi Saiman 10 vuotta). Kestää pieniä kolhuja, ei vety, mutta toisaalta on vähän notkea. Minua se häiritsee, muttei varmaan kaikkia. (Tosin isompi vene on alumiinia, ankara vertailukohta)
Varmasti ihan ok ratkaisu ja voit tarvittaessa mennä vähän isommallekin järvelle. Mutta miksi 20 hv - kolmekymppinen jaksaisi paremmin kuormaa? Nelitahdilla uistellessa noissa ei liene käytännön eroa, eikä kai hinnassakaan? - Seam
Osaavan kipparin käsissä saatanan merikelpoinen paatti, etenkin kokoisekseen !!! Mieluusti kuitenkin 30 hv koneella, pohjan malli muuttui hieman perästä kantavammaksi jossain vaiheessa, vanhempaan sopii paremmin tuo 20 hv ja uudempaan 30 hv...
Itsellä ( isällä ) oli tuo vanhempi malli aikoinaan 20 hv suskalla ja mentiin kyllä sellasessa kelissä että huh helevetti =) - pullon kyljellään
hiton holtiton ohjattava hiljaisella vauhdilla ja pienellä tuulella...en ostaisi
nimim. Katuva ostaja - samppa57
älä osta surkea vene. ainoa hyvä puoli, että voii pisua laidan yli
- samppa57
itselläni 6020 vene. iskee aaltoja vasten pahasti. kulkee, kuin käärme. abs muovi kuoriituu irti.
- Perälaudankorjannut
Perälauta ehkä kestää 20 hv:n moottorin, ei isompaa
- Ulkoilmaveneiliä
Terhi on siitä kätevä vene että moottorin voi laittaa mihin kohtaa laitaa haluaa, sivulle, eteen, taakse, köliä kun siinä ei ole. Metriäkään se ei suoraan kulje. Leikkaa myötä aallokossa eli on vaarallinen.
- Bustermies
Järkevämpää olisi ostaa alumiinivene. Busterilla mennään ja päästään.
- eienääterhejä
Itselläkin on ollut nordic 6020. Jos pohjassa tai moottorikaivon alueella näkyy yksikin hiushalkeama tai jos sitä on maalattu, ei kannata sekaantua koska polyuretaanit on mahdollisesti niin kastuneet että vene painaa paljon normaalia enemmän (en enää muista kilomääriä). Minun veneeni ei noussut edes 30 hv koneella plaaniin kun oli niin raskas.
Toinen huoono puoli on että kyseinen terhi, vaikka näyttääkin ihan kohtuuhyvältä runkomallilta ja on käyttäjälle mukava, niin on todella holtiton jo pienessäkin sivutuulessa. Veneen soutaminen virtapaikoissa on lähes mahdotonta kölin puuttumisen ja sivuhakuisuuden takia. samoin pulpettimallin ohjailu on todella hanakalaa sivutuuliherkkyyden vuoksi. Uistelukäytössäkin sivutuuliherkkyys on hankala homma.
ABS muovi kestää jonkun verran uskoja, joo, mutta rantakivelle vetämistä ei sitten yhtään. Se voi olla yksi ainoa kerta kun kiskaiset paatin jonkun saaren rantaan kiville niin tulee niin syvä naarmu joka menee kertaheitolla läpi muutaman millin vahvuisesta abs:sta. Muutenkin veneessä on kaikki mahdolliset muoviveneen vaivat kuten vaivalloinen paikkailu joka kevät.
Loppujen lopuksi, vene on vielä kaiken lisäksi aika pieni kippo, eli ei sillä ainakaan merellä mitään tee.
nimim. alumiiniveneeseen siirtynyt, mutta ei Busteriin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2221537- 291393
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611269Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!691207- 781194
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?751172Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031163- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18942Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per175855