terassi "kuhisee" isoja hämähäkkejä, kenelläkään keinoja millä ne tuhoaisin, mäntysuopa ei tunnu tepsivän :( hämähäkkikammo!
hämähäkkien
10
1388
Vastaukset
- Toinen hämiskammoinen...
Meillä sama juttu! :/ Kääk! Ja, kun ne tulee sisällekkin sieltä, kun ovea pidetään auki. Eihän ne mitään vahinkoa tee, mutta iljettää...
- Kolmas kammoinen
Minä alan yleensä kirkumaan jos näen isojalkaisen hämpyn...
- onneksi
Kolmas kammoinen kirjoitti:
Minä alan yleensä kirkumaan jos näen isojalkaisen hämpyn...
Auttaisiko jos löytäisi sen paikan missä ne hämpyt pesii ja tuhoaisi sen.
Meillä oli vanhassa talossa huonosti tuulettuva rossipohja ja kun sitä alettiin korjaamaan niin sieltä löytyi hämähäkin pesiä (munia ja kaikkea iljettävää, vieläkin menee kylmät väristykset selässä kun ajattelen) ja kun tuo alapohja tosiaan tyhjennettiin, siivottiin ja tuuletus parannettiin niin hämähäkitkin hävisivät, luojan kiitos...
- hämähäkit -
ovat hyödyllisiä, pyydystävät itikoita. Meille mahtuisi mielellään ainakin tusina. :)
Asun rivitalossa ja viimekesänä teetätin takapihalle terassin. Nyt siellä on Hämiksiä vaikka kuinka paljon. Kerro minulle mitä hyönteisiä ne tuhoaa? En ole kuullut koskaan sellaisesta. Rupesin miettimään että kannattaako sittenkään niitä tuhota jos ne on jollakin tapaa hyödyllisiä. Nimittäin olin just lähdössä kauppaan ostamaan jotain myrkkyä spray pullossa niin että aina kun näen hämiksen niin suihkutan sen päälle myrkkyä. Sen kyllä tiedän kokemuksesta että pikku muurahaisia ne ei ainakaan hävitä. Mulla on niitä talvella keittiössä. Enkä niillekään ole tuhoamis tapaa löytänyt. Kaikenlaista olen yrittänyt.
- tässä ohutta tietoa
Lumikki12 kirjoitti:
Asun rivitalossa ja viimekesänä teetätin takapihalle terassin. Nyt siellä on Hämiksiä vaikka kuinka paljon. Kerro minulle mitä hyönteisiä ne tuhoaa? En ole kuullut koskaan sellaisesta. Rupesin miettimään että kannattaako sittenkään niitä tuhota jos ne on jollakin tapaa hyödyllisiä. Nimittäin olin just lähdössä kauppaan ostamaan jotain myrkkyä spray pullossa niin että aina kun näen hämiksen niin suihkutan sen päälle myrkkyä. Sen kyllä tiedän kokemuksesta että pikku muurahaisia ne ei ainakaan hävitä. Mulla on niitä talvella keittiössä. Enkä niillekään ole tuhoamis tapaa löytänyt. Kaikenlaista olen yrittänyt.
hämähäkki tekee verkon johonkin paikkaan. Ehkä niitä on vaikka katon ja seinän rajassa ja ties missä.
Verkkoon lentää kärpänen, perhonen tai mitä lieneekään ja tarttuu kiinni.
Ötökkä pyristelee ja tarttuu vielä tiukemmin kiinni. Silloin hämähäkki herää ja tulee imemään ötökästä nesteet pois.
Ensin hämähäkki kyllä ruiskuttaa jotain "sulattavaa" nestettä ötökkään ja sitten imee mehut pois.
Kyllä minuakin harmittaisi runsaat hämähäkkiesiintymät. En osaa antaa neuvoa niiden vähentämiseksi.
Linnut ja lepakot tietysti syövät hämiksiä ja muitakin ötököitä. Eli linnunpönttöjä pihalle niin ainakin jotain vähenee. tässä ohutta tietoa kirjoitti:
hämähäkki tekee verkon johonkin paikkaan. Ehkä niitä on vaikka katon ja seinän rajassa ja ties missä.
Verkkoon lentää kärpänen, perhonen tai mitä lieneekään ja tarttuu kiinni.
Ötökkä pyristelee ja tarttuu vielä tiukemmin kiinni. Silloin hämähäkki herää ja tulee imemään ötökästä nesteet pois.
Ensin hämähäkki kyllä ruiskuttaa jotain "sulattavaa" nestettä ötökkään ja sitten imee mehut pois.
Kyllä minuakin harmittaisi runsaat hämähäkkiesiintymät. En osaa antaa neuvoa niiden vähentämiseksi.
Linnut ja lepakot tietysti syövät hämiksiä ja muitakin ötököitä. Eli linnunpönttöjä pihalle niin ainakin jotain vähenee.Kävin kyllä ostamassa Raid pullon (spray) ja aamulla jo yritin sitä sumuttaa niitten päälle mutta ovat viheliäiset niin nopeita että kerkeävät karkuun. Saa nähdä kuinka mun käy. Nämä hämikset on vielä niitä hyppäävää lajia mikä inhottaa vielä enemmän mua. En kyllä koko terassia viitsis purkaa niitten tähden, täytyy vaan syksymmällä myrkyttää koko alue, niin eiköhän kuole murkut ja hämikset. Nyt en voi, kun mulla on koira. Jos joku tietää kertoa keinoja niin kirjoittekaa ihmeessä.
- Anonyymi
Muutako ette osaa, kuin myrkyttää?
- Anonyymi
pääasia että on osattu tämäkin aloitus nostaa..
- Anonyymi
Itellä aina tos syyskuun lopussa lukit kokoontuvat terassin seinän nurkkaan mihin kohtaan aurinko vielä paistaa.
Sit otan pölynimurin ja nappaan ne sillä.
Viime vuonna laskin et oli n 30 yksilöä samassa läjässä paistattelemassa.
Niitähän ei kannattaisi hävittää mut kyllä niitä aina riittänyt vaikka niitä kuinka listii.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä1364245Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda3272145Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik31994Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2481861- 1061780
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4531754Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4771594MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar561395Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun4671310Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat441306