Mulla on ollu poskissa jo parisen kuukautta finnejä, jotka ei vaan yksinkertaisesti kuivu, vaikka oon joka ilta niihin laittanu sitä kuivattavaa ainetta. :/ Jotku tuntuu olevan jotenki '' ihon allakin''. :S Osa näkyy sellasena punasena ja ei edes kunnolla tunnu, kun koskettaa. Mitä näille kannattaa tehä? :S
Lievää akneako? Ei koko naama sentää ole finnien peitossa mutta molemmissa poskissa on jonku verran ja se todellakin haittaa mua..
poskissa finnejä..
7
1190
Vastaukset
- sama ongelma
ollu jo usea kuukauden ajan kummaskin poskessa..
joo ja ne todellaki näkyy,en saa niit millää peittoon vaik kuinka oon yrittäny,semmonen ihme läikkä niiku. myönnän kyllä että olen niitä näpränny,vaik tiedän ettei sais..
mullei myöskää oikeastaa muual naamas mitää ole paisi just poskis,pientä näppyy aina välil..
ihmetyttää kyllä,taitaapi nyt kyseessä olla sit lievä akne :(
oon käyttäny vaik mitä aineita,
oon käyny jopa kosmetologilla,se sit ehdotti ihotautilääkäriä..
sinne asti en oo viel kerenny.
ootan kesää ja aurinkoo,vuos sit mun naamas ei ollu mitää,mut yhtäkkiä jotain vai tapahtui :/ - FrauQ
Itselläni oli toisessa poskipäässä useamman kuukauden ajan pieniä finnejä; aina kun yksi parani, toinen tuli viereen. Pari viikkoa sitten menin näyttäytymään ihotautilääkärille, ja hän antoi diagnoosiksi ruusufinnin.
Suosittelen käymään lääkärissä, niin asia ehkä selviää, ja saat jotain lääkitystä vaivaasi!
PS. Toinen vastaaja odotti auringon parantavaa vaikutusta, mutta jos kyseessä on tällainen ruusufinni, silloin aurinko EI ole hyväksi... : /- sama ongelma
en mä kyllä jaksais uskoa,että se mikää ruusufinnikää ois.
oon ymmärtäny,että ruusufinni tulee yleensä vähän vanhemmille ja että niitä on aina vain yksi kappale.. :/
saitko jonkun kuurin?
parasta se kai ois vaan mennä lääkäriin,niin sai selvyyden tähän. - FrauQ
sama ongelma kirjoitti:
en mä kyllä jaksais uskoa,että se mikää ruusufinnikää ois.
oon ymmärtäny,että ruusufinni tulee yleensä vähän vanhemmille ja että niitä on aina vain yksi kappale.. :/
saitko jonkun kuurin?
parasta se kai ois vaan mennä lääkäriin,niin sai selvyyden tähän.No en mäkään sitä olis uskonut ellei lekuri olis sanonut; mullakaan oireet ei ole niitä kaikista perinteisimpiä (yleensä puhutaan punakkuudesta ja tosiaan jostain näppylästä nenässä). Mutta oire voi siis olla myös sinnikäs finnirykelmä jossain päin kasvoja.
Hoidoksi sain Dalacin-liuosta. Tehokkaampiakin lääkkeitä olisi (jopa Roaccutan-kuuri), mutta olen tällä hetkellä raskaana, ja se rajoittaa aika paljon.
Itse olen 30-v nainen, ja kun olen aiheesta lueskellut, niin siitä se ruusufinni-ikä alkaa, ja voi sitä jopa nuoremmillakin olla, tosin havinaisempaahan se on. Mutta jos olette vasta jotain parikymppisiä, syy näppyihin löytyy todennäköisesti jostain muualta!
Ihotautilääkärillä olisi joka tapauksessa varmaan hyvä käydä. - sama on gelma
FrauQ kirjoitti:
No en mäkään sitä olis uskonut ellei lekuri olis sanonut; mullakaan oireet ei ole niitä kaikista perinteisimpiä (yleensä puhutaan punakkuudesta ja tosiaan jostain näppylästä nenässä). Mutta oire voi siis olla myös sinnikäs finnirykelmä jossain päin kasvoja.
Hoidoksi sain Dalacin-liuosta. Tehokkaampiakin lääkkeitä olisi (jopa Roaccutan-kuuri), mutta olen tällä hetkellä raskaana, ja se rajoittaa aika paljon.
Itse olen 30-v nainen, ja kun olen aiheesta lueskellut, niin siitä se ruusufinni-ikä alkaa, ja voi sitä jopa nuoremmillakin olla, tosin havinaisempaahan se on. Mutta jos olette vasta jotain parikymppisiä, syy näppyihin löytyy todennäköisesti jostain muualta!
Ihotautilääkärillä olisi joka tapauksessa varmaan hyvä käydä.okei kiitti :)
jaa enpä tienny tuota..
voi ei en haluaisi mennä lääkärille,
tiedän kuitenkin ettei se mitään auta,pahentaa vaa kuiteskin.. :(
juu parikymppinen olen.. - FrauQ
sama on gelma kirjoitti:
okei kiitti :)
jaa enpä tienny tuota..
voi ei en haluaisi mennä lääkärille,
tiedän kuitenkin ettei se mitään auta,pahentaa vaa kuiteskin.. :(
juu parikymppinen olen..Noo, kyllä sä vähän nuori olisit ruusufinnin saamaan... Eiköhän se ole jotain muuta. Joku hormonijuttu, joku mitä syöt, joku tuote mitä käytät..? Ja se nyppiminen ei ainakaan paranna asiaa! Heti loppu sellaiselle!!! ; )
Eikä se lääkäri kuule pakota sua tekemään yhtään mitään, sanoo vaan mikä on vialla (jos tietää..) ja kertoo mikä ehkä auttaisi. Itse tässä kuitenkin jokainen päättää, mitä tekee. Joten lääkäriin vaan rohkeasti! - sama ongelma
FrauQ kirjoitti:
Noo, kyllä sä vähän nuori olisit ruusufinnin saamaan... Eiköhän se ole jotain muuta. Joku hormonijuttu, joku mitä syöt, joku tuote mitä käytät..? Ja se nyppiminen ei ainakaan paranna asiaa! Heti loppu sellaiselle!!! ; )
Eikä se lääkäri kuule pakota sua tekemään yhtään mitään, sanoo vaan mikä on vialla (jos tietää..) ja kertoo mikä ehkä auttaisi. Itse tässä kuitenkin jokainen päättää, mitä tekee. Joten lääkäriin vaan rohkeasti!:) juu...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2624606Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1323003Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit442797Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?761761Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1061624Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn281493- 591360
- 941253
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2121138- 471129