Vihervesiagama

mennu

Onko tietoa saako vihervesiagamoita edullisemmin Saksasta, voiko tuoda ilman paperi-terveys hässäkkää? Hinta Suomessa n. 150 €. Ostan myös ison terraarion liskolle, 1x1x50 cm tms. kokoa.

Kiitos avustasi.

12

1542

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saimi

      Jos rupeat Saksasta tilaamaan, niin eipä se halvemmaksi tule, kun lisätään rahtikulut.
      Ja eipä tuo 150 pahalta hinnalta kuulosta...

      Oletko sille vihervesiagamalle tuon kokoista terraa hommaamassa?
      Vihervesiagaman terraarion tulisi olla vähintään 2*1*2m...

    • Vihervesiagama

      Moi, haluasin hankkia vihervesiagaman mutta stressaako vihervesiagama? voiko sitä ottaa joka päivä noin 10min pois terrasta? ja käykö 100pit 60kork 40lev?miten sukupuolen voi selvittää onko tummempi poika vai tyttö? kiitos jos vastaatte :)

    • Käärmemies

      Vihervesiagama on aika suureksi kasvava, kiipeilevä lisko. Terraariosi on kovin pieni pohjapinta-alaltaan, ja aivan liian matala. Noin matalassa terraariossa kiipeilevän liskon kiipeily jää ihan torsoksi. Lisäksi terraarioon pitäisi saada mahtumaan uima-astia, mikä noin pienessä purkissa voi käydä hankalaksi sekin.

      Terraariossa on liskolle sopiva lämpötila ja ilmankosteus. Jos otat liskon pois sieltä, tulee sille äkkiä kylmä. Myöskään muutos trooppisesta lämpimästä ja kosteasta huoneilmaan ei tee eläimelle hyvää. Lisko ei ulos ottamisesta tai käsittelystä hyödy millään tavalla: päin vastoin. Ainoa joka hyötyy olisi ihminen. Ja koska eläintä tulee hoitaa eläimen (eikä ihmisen) ehdoilla, en suosittele liskoa noin tiuhaan terraariostaan ulos, ilman kunnon syytä raijaamaan.

    • Vihervesiagama

      No mikä sopiva lisko sopisi minulle esim. jonka voi ottaa ulos terrasta vähän aikaa tai sopisi mun terraan, kiitos.

      • Anonyymi

        leopardigekko


    • Käärmemies

      Millaisen liskon SINÄ haluat? Siis sen lisäksi että sen voisi ottaa pois terraariostaan (mikä sopii huonosti millekään liskolle).

      - Haluatko kiipeilevän liskon? Vai maan rajassa elävän.
      - Haluatko päiväaktiivisen liskon? Vai hämärän kulkijan?
      - Haluatko kasvissyöjän, tai hyönteisten mussuttajan? Tai ehkä sekäsyöjän?
      - Haluatko liikkuvaisen vai rauhallisemman lajin?
      - Onko kokotoiveita?
      - Tai väritoivomuksia: oliskiko kirkkaan vihreä kivampi kuin ruskea?
      - Kaipaatko trooppista eläintä, kuivan autiomaan asukkia, lauhkean vyöhykkeen vipeltäjää,...?
      - ...

      Ja ei: en halua että vastaat noihin kysymyksiin tänne ketjuun. Vaan haluan että mietit mitä ihan oikeasti haluat. Ja sitten tutustut alustavasti erilaisiin liskoihin itse pohtien mikä olisi sinulle sopiva liskotyyppi tai laji. Esimerkiksi http://herpetomania.fi/marikan_herppisivut/ on hyvä alkupiste alkututustumiselle.

      Ei liskoa kannata ostaa siksi että joku sitä sattuu suosittelemaan. Vaan siksi että se oikeasti kiinnostaa sinua! Koska liskoja on valtava määrä erilaisia, ei riitä että olet kiinnostunut "liskoista". Pitää olla paljon tarkempi! Tämä on samanlainen juttu kuin se että haluaisit koiran, mutta et tiedä yhtään minkä rotuisen haluaisit. Paitsi että koiran tulisi mahtua tietyn kokoiseen asuntoon. Vaihtoehtoja on tuon yhden rajauksen perusteella ihan liian paljon, ja ne ovat aivan liian erilaisia: on sylikoiraa, metsästyskoiraa, paimenkoiraa,...

      Sen jälkeen kun suunnilleen tiedät minkä tyyppisistä liskoista olet kiinnostunut, palaa asiaan, ja kerro mikä vaikutti kiintoisalta, ja mikä oli ehdoton "ei".
      Sen jälkeen lupaan auttaa sopivan lajin täsmällisessä hahmottamisessa.

    • Käärmemies

      No-joo... en halua olla liian lannistava.

      Jos vihervesiagamassa on sinua kiinnostavia ominaisuuksia, tutustu erityisesti anoliksiin. Niissä on paljon samoja ominaisuuksia kuin vihervesiagamassa, mutta ne jäävät huomattavasti pienemmiksi. Mutta älä jää tässä vaiheessa jumiin anoliksiinkaan, vaan tutki muitakin vaihtoehtoja! Vastaavantyyppisiä liskoja on monia muitakin.

    • mdfngjbgk<jbn

      sopiiko terraario 150x55x80

      • huolestunut!!

        Luulisi, että ihmiset jotka ovat kiinnostuneet vaikka vihervesiagamasta niin osaisivat GOOGLETTAA ja ETSIA TIETOA muutenkin kuin vaan kyselemällä täältä. Ei ole oikeasti niin vaikeata etsiä tietoa luotettavammista lähteistä kuin täältä ,ellei satu olemaan lapsi. Ja lapsille ei todellakaan sovi mitkään matelijat lemmikiksi, ihan sama kuinka paljon niistä pitää. Herranjumala eihän koiraakaan anneta ikinä VAIN lapsen vastuulle. Ja kuten aiemmin kerrottiin jo niin vihervesiagaman terraarion kuuluu olla 2metriä pitkä, 1 metriä syvä ja 2 metriä korkea. Vihervesiagaman TÄYTYY päästä kiipeilemään asumuksessaan. Joten EI tuon kokoinen riitä alkuunkaan. Mieti että sinut suljettaisiin vaatekomeroon elämään, olisiko mukavaa?


    • Kyllästynyt!

      Olen samaa mieltä! Joka paikassa lukee 2mx 1mx 2m niin silti kysytään kävisikö huomattavasti pienempi terraario. Minuula rupeaisi ainakin omatunto soimaan jos laittaisin vihervesiagamani 100x 60x 40cm terraan.

    • partis rokkaa

      jos haluut liskon jota voi pitää sylissä ja ottaa silloin tällöin pois terrasta, vois parta agama olla sopiva laji. Mulla on aina ollu partiksia ja ne on niin söpöjä

    • T.T.M.

      Itse laittaisin partikselle vähintään 150x60x50 cm terran.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1694
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1219
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1015
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe