S bonuksen

kirjautuminen

Tämä ei suoraan liity pankkikeskusteluun mutten muutakaan paikkaa keksinyt.

Oletteko havainnut, että jos esimerkiksi kuun viimeisenä päivänä ostatte S-visa debitillä (offline) s-ryhmästä ja ostosta ei tehdä katevarmennusta niin bonukset kirjautuvat vasta silloin kun ko. ostosumma veloitetaan tililtä.

Jos ostat visa debit (online) ostoshan tietenkin varmennetaan jolloin bonus kirjautuu samalle päivälle.

Tällä on se merkitys, että jos vika päivä bonusostosi on vaikka 350e ja ostat 70e niin kuluvan kuukauden bonus on 420e jos ostat oston jonka kate varmennetaan. Mutta jos ostoa ei varmenneta niin bonus kirjautuu vasta veloituspäivälle eli bonus kirjautuu ensi kuulle ei sille kuulle kun oston teit.

Ehkä tuo 70e jo varmennetaan, mutta varmaan ymmärsitte mitä tarkoitan.

Ja ainakin itselläni asialla on merkitystä sillä joskus minulla voi olla muutamista euroista kiinni, että bonus nousee seuraavaan prosenttiin.

Joten kuun lopussa seuraan bonusostoja ja jos on kiinni pienestä summasta jotta saavutan seuraavan prosentin käyn ostamassa ennen kuun vaihdetta senverran, että summa nousee.

12

2636

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kertomasi

Jos noin on S-Pankin Visa debit-kortilla, niin se on epäkohta. Bonuksenhan pitäisi tulla siltä päivältä, jolloin ostos tehdään maksutavasta riippumatta. Olen itse käyttänyt ostoksiin aina creditiä. Ostokset ovat aina kirjautuneet ko. päivälle.

On ihmeellstä, jos S-kauppojen bonusjärjestelmä on sidottu S-Pankin tilitapahtumiin. Erilläänhän niiden pitäisi olla.

• Aloittaja..

Väite perustuu omiin kokemuksiin. Olen tietoinen, että bonuksen kirjautuminen näkyy vasta seuraava päivänä joten en ole hätiköinyt.

Asian olen todennut kun olen katsonut ostojen kirjautumista. Bonustiedoissahan ei mainita kylläkään ostoajankohtaa tai aikaa, mutta kuiteista on helppo seurata. Siksi otin kuitit talteen kun epäilin asiaa ja epäilys osoittautui oikeaksi.

• S-ryhmään
        Aloittaja.. kirjoitti:

Väite perustuu omiin kokemuksiin. Olen tietoinen, että bonuksen kirjautuminen näkyy vasta seuraava päivänä joten en ole hätiköinyt.

Asian olen todennut kun olen katsonut ostojen kirjautumista. Bonustiedoissahan ei mainita kylläkään ostoajankohtaa tai aikaa, mutta kuiteista on helppo seurata. Siksi otin kuitit talteen kun epäilin asiaa ja epäilys osoittautui oikeaksi.

Siinä tapauksessa asia koskee ilmeisesti kaikkia S-Pankin Visa debitillä ostoksia tekeviä. Kannattaa laittaa palautetta S-Pankkiin verkkopankin kautta ja/tai S-kanavalle palautelomakkeella. Näin tähän hommaan voisi saada korjauksen.

• S-kanavalla
        Aloittaja.. kirjoitti:

Olethan huomannut, että S-kanavan "Asiakasomistaja Online" -palvelussa pääset katsomaan bonusostojasi toimipaikkakohtaisesti eriteltynä, jolloin siellä näkyy kunkin tapahtuman päivämäärä.

Kun kirjaudut Asiakasomistaja Online -palveluun ja valitset sieltä "Bonustiedot", näet ensimmäisenä kuluvan kuukauden yhteenvedon eli paljonko bonuksia on kertynyt ja paljonko ostoja tarvitset seuraavan bonusprosentin saavuttamiseen. Tällä sivulla on vihreä painike "Hae tapahtumat". Siitä pääset katsomaan ostojen jakautumista eri ketjuissa.

Voit klikata niiden ketjujen nimiä, joissa olet kuluvana kuukautena tehnyt ostoksia, ja saat näkyviin, mistä kaikista ko. ketjun toimipaikoista on tullut bonusostoja. Klikkaamalla yksittäisen toimipaikan nimeä saat näkyviin kaikki ko. toimipaikassa tekemäsi bonusostot summineen ja päivämäärineen. Tästä on helppo todeta, ovatko kaikki ostot kirjautuneet niin kuin pitää.

• ainakaan omalla kohdallani

Itsekin seuraan bonustapahtumiani aktiivisesti myös muutoin kuin loppukuusta. Minullakin on käytössä S-Etukortti Visa Debit offline-versiona eli ostojani ei yleensä varmenneta. Bonustapahtumat ovat kuitenkin aina olleet näkyvillä viimeistään seuraavana päivänä, joskus jopa jo saman päivän iltana!

Esimerkiksi eilen tekemiäni ostoksia ei vielä ole veloitettu tililtä eikä niistä ole tehty mitään katevarauksia, mutta bonukset ovat jo kirjautuneet asianmukaisesti.

• Aloittaja..

Kävin uudelleen s-kanavalla ja kyllä sieltä näkeekin nuo ostot paikkakohtaisesti ja päivämäärällä. Pahoittelut tästä.

Mutta olen jo havainnut se kuitenkin (ainakin minulla) että:

ostan 1.1 ostoksen summa 10e alepa. Kun menen katsomaan niin edes 2 päivän päästä ostoa ei ole veloitettu muttei bonuksiakaan näy. Kun ostos oli 4.1 veloitettu bonustiedoissa näkyi kylläkin tuo ostos 10e alepassa mutta bonus oli kirjattu 4.1!!

Minun on otettava yhteyttä heti asiasta s-ryhmään sillä minulla on jokin vika koska muilla asia toimii niinkuin sen pitäisikin, mutta minulla käy noin kun edellä kerroin.

• ei palvella asiakast

Nyt 27.10 ja vieläkään ei näy 3.10 maksetun sähkölaskun boonukset!
      Koskaan ei voi olla varma tuleeko boonukset tälle kuulle vai ensi, täytyykö vielä ostaa että menee bonusrajarikki (vähän vaille) tai tuleeko sähkölasku ja boonukset täyttyy. Aivan samanlaista oli kun puhelut oli Elisassa. Boonukset kirjattiin viimeisenäpäivänä tai seuraavalle kuulle.
      Tällälailla ei todellakaan palvella S-kaupan asiakasta.

• 17+3

Miksi et anna asiasta palautetta tai kysy selvityspyyntöä? Jos kyseisellä yrityksellä on periaatteena että bonukset kirjataan vasta kuun viimeisenä päivänä niin asia on vain sitten niin. Eikö pääasia ole kuitenkin se, että ne merkitään maksetun kuukauden bonusostoihin? Tämmösiä taliaivoja, jotka eivät osaa laskea niitä saatanan bonuksia itse, riittää kyllä joka lähtöön. Mumina siitä että "ompa paskaa palvelua s-ryhmällä" ei kyllä auta hevonhelevettiä. Luuletko, että meillä joku päivystää näitä sivustoja 24/7 ja etsii jokaisen saatanan epäkohdan pavelussamme? Toisekseen, Elisa on s-ryhmän yhteistyökumppani, ei S-ryhmään mitenkään suoraan kytköksissä joten valituksesi menivät taas väärään osoitteeseen. Kiitos ja kumarrus

• et ehkä ymmärrä

Jos olen käynyt ostamassa 15€:lla ostoksia lisää (vaikka ei ole tarvetta) jotta saan 5% rajan (tai alemman täyteen) ja sitten tulee 70€:n sähkölasku boonus. Raja on täyttynyt ja sähkölasku ei enää kasvata sen jälkeen bonuksia.
      Jos olet huomannut että bonukset nousevat tasaraha (annetut) kohdissa.
      (Voisin jättää ne ostokset seuraavalle kuukaudelle kasvattamaan bonusta)

• toisille tärkeää

Jos pikkurahasta ei ole väliä, ei ole tarve seurata tai ylipäätänsä kerätä boonuksia. Joillekin pienikin raha on tärkeää kun tulot on pienet.
      Jos olet ostanut 899€:lla saat 4.5%bonusta -> maksat 858,55€
      Jos olet ostanut 901€:lla saat 5%bonusta -> maksat 855,95€
      Eli ostamalla 2€ enemmällä saat 2,59€ enemmän käteen
      eli yhteensä 4,95€

• 19+13

Bonukset vaihtelevat eri osuuskaupoilla. HOK-Elanto on nihkeä maksamaan bonuksia. 500 euroon asti on sama kaikilla, mutta siitä yli HOK-Elanto maksaa seuraavasti:

750 euroa 3,5 %
      1000 euroa 4 %
      1250 euroa 4,5 %
      1500 euroa 5 %

Mulla on Elisan adsl. Laskutus on joka toinen kuukausi noin 10. päivä. Näkyy normaalisti kyseisen kuukauden 27. päivnää bonusostoskertymässä.

Yleensä tosiaan on kannattavinta, että saa kukauden bonusostoskertymän juuri ja juuri portaan yli. Toisaalta jos osokset ovat vähäisiä, ei bonusta saa paljon millään tempulla. Itse olen sitä mieltä, että olisi vain yksi ja sama bonusprosentti ostosten määrästä riippumatta. No, S-ryhmä katsoo, että vähentäisi kaupankäyntiä.

• 17+3

Sehän siinä on ideana - ketjusta riippumatta. Ainoa ero S-ryhmän bonusjärjestelmään verrattuna muihin on se, että se on selkein ja ylivoimaisestti kannattavin (Ylen puolueetontutkimus). Toisekseen, tämä bonustenmakselu ei käytännössä liity aloittajan asiaan mitenkään, joten jätetäänkö tällä kertaa tähän.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen markka otettiin käyttöön vuonna 1860

Suomi käytti vuoteen 1840 asti rahayksikkönään rinnakkain Ruotsin riikintaalareita ja Venäjän ruplaa. Tämän jälkeen oli
      Maailman menoa
      53
      10441
    2. Kaivatullesi viesti ensi vuoteen?

Kerro meneekö naiselle vai miehelle ja vähintään yksi tunniste, esim. kirjain.
      Ikävä
      142
      6492
    3. "Mä elän vieläkin"

Ikurin turbiini vetäisi taannoin lainabiisin Topin (RIP också) ja kumppaneiden kanssa. Toivottavasti on yläkerrassa kunn
      Tampere
      74
      4638
    4. Yritystuet pois ja työeläkevaroilla maksettava valtion velka pois

Nyt on teille kerrottu keino kuinka Suomen velkaongelmasta päästää eroon kertalaakista. Älkää saatanat enää minulle tul
      Maailman menoa
      18
      3532
    5. Pate Mustajärvi on kuollut

Ihan pari tuntia sitten. Että sellaista. https://www.is.fi/viihde/art-2000011715177.html
      Maailman menoa
      143
      3290
    6. Nyt Yle otti silmätikukseen sisäministeri Rantasen

Aivan erinomaista työtä tehnyt sisäministeri Mari Rantanen on saanut paljon aikaiseksi. Maahanmuuttoon ja maahanmuuttaji
      Maailman menoa
      286
      3096
    7. Yksityinen sektori aiheuttanut Suomen taantuman

Investointien sijasta nostaneet voitot osinkoina omistajille. Ehdotan korjausliikkeenä yksityisen sektorin sosialisoimi
      Maailman menoa
      151
      2853
    8. Ylen juttu sisäministeristä oli selvän tarkoitushakuinen

haluttiin vielä vuoden loppuun saada joku "kohu". (Olisiko Yle tehnyt jutun jos sisäministerinä olisi esim. RKP:n, jota
      Maailman menoa
      69
      2792
    9. Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota

Muualla maailmassa yrittäjät elävät asiakkaiden rahoilla, Suomessa palkansaajien maksamilla veroilla. Palkansaajahan ma
      Maailman menoa
      5
      2242
    10. Miten ikinä kelpaisin sulle

Sinä saat niiltä muilta naisilta paljon enemmän, mitä minulta... Tai mihin minä olisin valmis. Enkä edes olisi niin tait
      Ikävä
      34
      2174
    Aihe