Teemalla alkoi eilen

klo 2100

ohjelma missä pureuduttiin toden teolla lasten asrmaan.Siitä tulee vielä toinen osa.

Siinä seurataan mitä kodin saneerauksella ja pölyttömyydellä saadaan aikaiseksi.Lapset käyttivät lääkkeitä aivan tajuttomasti.Joka välissä vetivät avaavia.Ja oli niillä kyllä pölyistä ja homettakin löytyi.Kaikilla oli vaikka mitä allergioita.

3

495

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei prickiä

      Ja näillä astmaisilla lapsilla todettiin usein kissa-allergia. Heillä oli astma-diagnoosi, mutta ei eläinallergia testiä entuudestaan. Kuka astmaisen lapsen äiti oikeasti pitäisi Suomessa kissaa, kuten Britannian äidit? Uskon ja toivon, että maamme äidit ovat valveentuneempia ja välittävät enemmän lapsistaan.

    • TuttiSucks

      Voe herranen jestas! Kuinka takapajula Britit oikein on?? Ohjelma oli tehty 2006 ja ainakin yksi äiti sanoi suoraan, ettei hän ole ikinä aiemmin kuullutkaan pölyn määrän vaikuttavan astmakohtauksiin!!!!!!!! (anteeksi huutomerkkien määrä, mutta olen kovin järkyttynyt)

      Itse muistan 70-luvun lopusta tai 80-luvun alusta tv-mainoksen, jossa kovin surullinen pikkutyttö joutui pölysaneerauksen kohteeksi ja viimeisenä luopui jopa rakkaasta pehmolelustaan. Koko koti samalla puhdistettiin ylimääräisistä pölypesistä, muistaakseni verhot ja lemmikitkin saivat lähtöpassin. Muistan mainoksen, sillä järkytyin siitä kovin. Olin varmaan samaa ikäluokkaa kuin tuo mainoksen tyttö ja tietenkin rupesin mielessäni kelaamaan, mitkä kaikki nallet minun pitäisi antaa pois! Muistan vilpittömästi toivoneeni, että astma olisi viimeinen sairaus, johon minun pitäisi ikinä sairastua.

      Jos tämänkaltaista mainosta on esitetty yleisesti maamme tv-kanavilla jo lähes 30 vuotta sitten ja astmaattisen englantilaislapsen äiti kertoo olleensa tietämätön koko aiheesta vuonna 2006.. Huh! On todellakin lottovoitto syntyä Suomeen.

      Lisäksi näiden lasten hoitotaso on aivan retuperällä. Käsittääkseni jos Suomessa millään lääkärillä kukaan kertoo joutuvansa käyttämään avaavaa astmalääkettä säännöllisesti edes paria kertaa päivässä, korjataan tulehdusta poistavan lääkkeen annostusta tai etsitään parempi. Näillä lapsilla ei ilmeisesti edes ollut muuta kuin avaava lääke!

      Muutenkin allergioiden "lisääntymisestä". Näitä lapsia ei oltu ikinä ilmeisesti testattu edes Prick-testeillä ennen tätä ohjelmaa..

      • Vanhanaikaisia neuvoja

        Itsekin seurasin ohjelmaa ja karvat nousivat pystyyn!

        Vaahdottiin vain pölypunkeista isoon ääneen ja jaloissa pyöri koira tai kissa, kun äiti ei siitä halunnut luopua. Ja sitten ihmeteltiin kun lapsi sai hengenahdistuksia!

        Lääkkeenä todellakin vain avaava, kortisonista ei edes puhuttu.

        Aika takapajula tuntuu Englanti todellakin olevan. Ja niiden äitien asenne oli melkoinen "En jaksa siivota työpäivän jälkeen" ja länttäsi persuksensa telkkarin eteen. Ja kissakin tuli takaisin kotiin...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4479
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1488
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1423
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe