tuntuu vähän siltä. Kun koneeni oli korjauksella, niin kyllä oli vaikeaa olla ilman konetta, kun aamuisinkin on tottunut menemäään lukemaan sitä sun tätä ja kirjoittelemaan. Onko tiesikka muille välttämätön riippuvuuskohde.
Mutta tulipa korjaukselle hintaa, olin ihmeissäni kun tuli laskun maksun aika. Ajattelin olenko jäänyt jälkeen kaikesta, kun en ymmätänyt työn, varaosien ja hinnan suhdetta, voi olla sekin että ei ole tarvinnut mitään korjaillakaan.
Kerron mitä tehtiin:
- virtalähde vaihdettu
- korjattu virtanappia
- vaihdettu 512MB muisti.
- työ
yhteensä 150 €
Korjaukseen olen tyytyväinen, ainankin vielä, takuuta ei annettu.
Kuulukohan korjauksiin takuut.
Nettiriippuvainenko olen
27
1497
Vastaukset
- halvempi
Muisti hinta 35 €, virtalähde 40 € työ noin 40 minuuttia korkeintaan.
- Hintriika*
Maallikon on vaikea ymmärtää, mitä tietokoneella on "korviensa välissä" ja mitä tai miten sille on lääkärissä tehty. Kallista touhua se kuitenkin on. Sen minäkin olen kokenut.
Mutta kovin eriarvoisessa asemassa ovat ihmiset tässä maassa tietokoneenkin suhteen. Viime laajakaistalaskun mukana oli tiedote iloisesta uutisesta. Joopa joo! Laajakaistan hinnat laskivat, mutta ei meillä!
Jos asuisin vielä Helsingissä, se ilouutinen koskisi minuakin. Vaan eipä koske nyt. Ja mitä pohjoisemmaksi mennään tai syrjäseuduille, sitä kehnompi on tilanne.
Nyt Sonera uhkaa viedä lankapuhelimet alueilta, joissa kännykkä ei edes kunnolla kuulu. Laita siinä sitten mobileita tai muita häkkyröitä! Se on sitä tasa-arvoa kansalaisille! pikkusen sitten oli ilmaa minunkin korjaus laskussani. Tarkan laskelman osasit laittaa, siitä päättelin että taidat olla alalla ja oikea ihminen vastaamaan.
Varaosat on kyllä hintaviakin, päättelin siitä kun olisin teetättänyt riippulukkoon vara-avaimen suutarissa, niin suutari sanoi suoraan että hän ottaa noin. 6 € avaimelta että saat sillä jo uuden lukon ja siinä on kolme avainta.
Hiukan siinä itsekseni sisäänpäin hymyilin ja ajattelin, eipä ole rahan ahne suutari.- ajtero
..niitähän löytyy hintaluokassa 35-200€.
- main-eko
ajtero kirjoitti:
..niitähän löytyy hintaluokassa 35-200€.
Minä neuvoisin sinua vastaisuudessa pyytämään hinta arvion,oli sitten kyseessä tietokone tai mikä muu tahansa teetettävä työ.Hintoja voi myöskin kilpailuttaa,eli pyytäisin arviota useammalta firmalta (tekijältä)Olen siinä onnellisessa asemassa että poikani hallitsee nämä hommat ja varaosien hankinnat.
Nopeuksien ja hintojen suhteen täällä ollaankin etulyönti asemassa.Itse vaihdoin juuri 24megan nopeuteen,ainoa huono puoli että ovat keksineet näihin Laajakaistajuttuihinkin 1-2 vuoden sitoumuksia.Lisäksi sain (jouduin) ottamaan uuden modeemin jonka pitäisi olla 24 h "auki".Käytetään tukiasemana 3G verkolle.
Tässä kohdin hieman fuskaan,virta katkaistuna yön,tai pitemmän poissaolon ajan. Hintriika* kirjoitti:
Maallikon on vaikea ymmärtää, mitä tietokoneella on "korviensa välissä" ja mitä tai miten sille on lääkärissä tehty. Kallista touhua se kuitenkin on. Sen minäkin olen kokenut.
Mutta kovin eriarvoisessa asemassa ovat ihmiset tässä maassa tietokoneenkin suhteen. Viime laajakaistalaskun mukana oli tiedote iloisesta uutisesta. Joopa joo! Laajakaistan hinnat laskivat, mutta ei meillä!
Jos asuisin vielä Helsingissä, se ilouutinen koskisi minuakin. Vaan eipä koske nyt. Ja mitä pohjoisemmaksi mennään tai syrjäseuduille, sitä kehnompi on tilanne.
Nyt Sonera uhkaa viedä lankapuhelimet alueilta, joissa kännykkä ei edes kunnolla kuulu. Laita siinä sitten mobileita tai muita häkkyröitä! Se on sitä tasa-arvoa kansalaisille!että, mokomia harvennuksia tehdäään koko suomessa harvaan asutuilla seuduilla. Että ei se sitten koske yksin teitä siellä lapissa.
Mutta ilkeä temppu se olisi asukkaille, eikö purnaus auttaisi?- uudesta verkosta
Hintriika* kirjoitti:
Nyt Sonera uhkaa viedä lankapuhelimet alueilta, joissa kännykkä ei edes kunnolla kuulu. Laita siinä sitten mobileita tai muita häkkyröitä! Se on sitä tasa-arvoa kansalaisille!Minä luin sellaista, että valtio on rakentamassa vaiko suunnittelee rakentavansa, uuden infrastruktuuriverkon. Nyt Soneran omistus on mennyt muihin maihin. Hinnastakin oli puhetta että 200 miljoonaa. Halpa - ei se varmaan riitä, mutta hyvä jos rakentavat.
- Maalaismies*
Minä koen netin taivaanlahjaksi näinä aikoina, kun postit ja pankkipalvelut alkavat olla kiven takana. Meillä harrastetaan valokuvausta. Mikä sen parempi kuin opetella nettikameran käyttö ja kuvien editointi tiedostoille ja printtaaminen paperikuviksi.
Netti on samalla tietosanakirja. Löytyy melkein mitä vain. Ja aivojumppaa tämä meidän ikäisille on. Yrittää oppia aina jotakin uutta tällä vempaimella.
Mikä sen hauskempaa! Riiputaan hyvillä mielin ja viihdytään tälläkin palstalla!- en ole kuullutkaan
Olen varmaan jäänyt pahasti jälkeen asioissa.
- Maalaismies*
en ole kuullutkaan kirjoitti:
Olen varmaan jäänyt pahasti jälkeen asioissa.
Tietenkin tarkoitin digikameraa. Kun kantapään kautta opettelee asioita, termit ovat milloin mitäkin. Kiitos, että kysyit!
Maalaismies* kirjoitti:
Tietenkin tarkoitin digikameraa. Kun kantapään kautta opettelee asioita, termit ovat milloin mitäkin. Kiitos, että kysyit!
niin että sun Monica on vaan ruvettava pitään sitä MURREpalstaa.
Mää ku huamasin että Lokari on taas tulossa tänä kesänä Suameen ja hänen on saatava kunnon vastaan tuliais seremoonia,ja kukas se on paree kuh sää sen laitat vireelle.
Ei pääse toi sun,mikä se nyh oli Netti riippuvaisuutes kovin pahaks ,kuh on jotain kivaa taas sitte tiarossa.
Tää o parasta lääkettä siihe,ei tuu sitte niitä muita paheita ,näi keväällä.
Koita nyh harkita tätä,mää oon varma, että kahvee pirttiläisekki lähtee mukaa,nääs täälä vallitsee nyh semmonen solitaarisuus, nääs mää oon huamannu sen jo monessa linkissä.kirjoitustasi että, ei tämä paha tapa olekkaan, vaan että löydetän paljon hyvääkin.
Tottavie onhan tämä hyvää aivojumppaa parhaimmasta päästä tälläikää, ja mikäs tämä on kuin hyvä tiedon lähde.
Olen helpottunut,minä sitten tykkään rehelisistä vastauksista, ja omatuntoni ei soimaa yhtään enää. Olen sitten nettiriippuvainen.ullamirjami kirjoitti:
niin että sun Monica on vaan ruvettava pitään sitä MURREpalstaa.
Mää ku huamasin että Lokari on taas tulossa tänä kesänä Suameen ja hänen on saatava kunnon vastaan tuliais seremoonia,ja kukas se on paree kuh sää sen laitat vireelle.
Ei pääse toi sun,mikä se nyh oli Netti riippuvaisuutes kovin pahaks ,kuh on jotain kivaa taas sitte tiarossa.
Tää o parasta lääkettä siihe,ei tuu sitte niitä muita paheita ,näi keväällä.
Koita nyh harkita tätä,mää oon varma, että kahvee pirttiläisekki lähtee mukaa,nääs täälä vallitsee nyh semmonen solitaarisuus, nääs mää oon huamannu sen jo monessa linkissä.jollain tapaa minulla ei nyt ole puhti päällä, murreketjuun pitäisi olla joku uusi (vivahde), jos vaikka sitten alkais innostusta riittää.
Aiemmin oli sääntönä että ei puhuta muuten kuin murteella, ja sekin rajoitti kirjoittajia, eihän kaikki edes osaa murretta.
On sanottava että kun minä jouduin lukemaan ja kirjoittamaan, eri murteita, niin minulla oli tekemistä oman murteeni kanssa.
Kiitos Ullamirjami kannustuksesta, jään vieläkin miettimään asiaa, mutta laitan korvantaa muistiin.- Flooraa
Sopiihan tämä näin eläkeläiselle, mutta miten väki ehtii tekemään töitä tämän kanssa.
Paljon menee aikaa netissä. Liikaako?
Enpä tiedä.
Meillä on vain 24 tuntia aikaa vuorokaudessa ja se pitää jakaa parhaalla mahdollisella tavalla.
Mikä on paras, se on makuasia.
Niin kuin maalaismies sanoi, tietokoneesta on myös monen laista hyötyä.
Niin hassulta kuin se tämän ikäisen sanomana kuuluukin, käytän sitä ihan oikeasti myös työn tekoon.
Ja hyvää aivovoimisteluahan se on, kun koittaa ymmärtää, miksi se teki noin, eikä niin kuin piti.
Nyt minua vaivaa se kun tämä piipittää kuin ikävissään oleva koira.
Johtuuko tuo piipitys kiinniotetuista viruksista vai roskapostien kaappaamisesta?
Kuka tietä?ettei vaan olisi käynyt niin että jätit ikkunasi raolleen, ja kuulet kuinka pikkulinnut piipittää hävittömiä laulujaan:))
Voihan niinkin olla että, piipitys yltyy ryskimään ja paukumaan ellet ryhdy käyttämään enemmän konettasi, ja tekemään aloituksia palstalle, ja kirjoittelemaan myöskin.:))- Katicat2
Joitakin aikoja sitten iltasella tietsikan ääressä istuessani, alkoi kuulua lattarimusiikkia. Se tuli kirjoituspöydän alta tietokoneen keskusyksiköstä. Kolme pätkää sitä tuli, aika hiljaisella äänellä. Seuraavana iltana taas ja ihan sama kappale. Kyselin viisaammilta ja sanoivat, että virus on voinut päästä koneeseeni. Päätin seurata tilannetta.
Kolmannen kerran kun sama soitto kuului, minulle tuli asiaa keittiöön. Siellä katseeni osui kännykkäni ja silloin välähti. Katsoin oliko minulle äsken soitettu. Oli soitettu. Siinä se sitten oli se tietokoneen kummitteleminen, kännykkäni.
Olin nimittäin ottanut käyttööni joululahjaksi saamani kännyn ja soittoääni oli vielä vieras minulle. Sitten se, että toisessa korvassa on olematon kuulo, josta johtuu että ääni tulee aina oikealta kuulevan korvan puolelta. En pysty aistimaan äänen suuntaa, kun kuulen monona enkä stereona. Eipä metsässäkään löydä lintua, joka laulaa. Kun päätä kääntää, niin äänikin siirtyy sen mukana. - tutkimuksiin!
Muutaman viikon tauko tietsikan käytössä. Kokonaan kiinni ja kylmäksi kone.
Äänien kuuleminen ei tiedä hyvää. tutkimuksiin! kirjoitti:
Muutaman viikon tauko tietsikan käytössä. Kokonaan kiinni ja kylmäksi kone.
Äänien kuuleminen ei tiedä hyvää.kehoituksesi kuuluu jo historiaan,loppuun käytettynä.
Onhan sinulla iloisempikin sanavarasto????
Mutta nyt kaikille äideille: Ollaan iloisia äityidestämme ja nautitaan sen tuomasta huomiosta.
OIKEIN HYVÄÄ ÄITIENPÄIVÄÄ- tutkimuksiin - heh
monica kirjoitti:
kehoituksesi kuuluu jo historiaan,loppuun käytettynä.
Onhan sinulla iloisempikin sanavarasto????
Mutta nyt kaikille äideille: Ollaan iloisia äityidestämme ja nautitaan sen tuomasta huomiosta.
OIKEIN HYVÄÄ ÄITIENPÄIVÄÄOlen viruspelkoinen, enkä tiedä itse, mikä tulee ohjelmista ja mikä ääni ulkoa.
Iloisia ollaan ja Hyvää Äitienpäivää - aivan oikein! tutkimuksiin - heh kirjoitti:
Olen viruspelkoinen, enkä tiedä itse, mikä tulee ohjelmista ja mikä ääni ulkoa.
Iloisia ollaan ja Hyvää Äitienpäivää - aivan oikein!hyvää alkavaa viikkoa.
- maksoi
250 euroa korjauksesta. Jos on vanha kone niin ei kannata korjata. Uusi vaan tilalle
ei kannata montaa kertaa maksaa koneesta kallista korjaushintaa. Uusiksi minäkin laitan kun seuraavaksi menee rikki.
Mielestäni hinnat on tulleet alaspäin siitä, kun minäkin tämän ostin. Ilmankaan ei osaa olla.
Tämä on pöytä tietsikka, mutta olen miettinyt seuraavaa, kannettavaa eli läppäriä. Niitäkin on käytössä aika paljon, voivat olla yhtä hyviä.
- tuliko selvää
Oletko nettiriippuvainen? Olenko minä, kun täällä riipun?
Tämän riippumisen kanssa on vähän sama kuin muunkin mukavan kanssa. Liika on liikaa, mutta välillä mukava käydä.
Sairaalassa kerran jouduin olemaan ilman nettiä, mutta siinä oli muuta elämää ja poissa omista ympyröistä. Ei riippuvuutta silloin huomannut.olenko nettiriippivainen, mutta luulempa että en sittenkään ole, vaikka kovin mielelläni menen teitsikan luo, kun on tyhjää aikaa.
Mikä tärkeintä, tietsikka ei millään lailla rajoita minun arkielämääni, eli mitään ei jää sentähden tekemättä.
Tätähän voisi verrata ystävään, eihän hänenkään olla riippuvaisia vaikka on kiva tavata ja jutella.
Että roikutaan vaan, kun on mielenkiintoista luettavaa ja kirjoitettavaa.
Tämä on kuin ystävä yksinäiselle.- riippumaton -
monica kirjoitti:
olenko nettiriippivainen, mutta luulempa että en sittenkään ole, vaikka kovin mielelläni menen teitsikan luo, kun on tyhjää aikaa.
Mikä tärkeintä, tietsikka ei millään lailla rajoita minun arkielämääni, eli mitään ei jää sentähden tekemättä.
Tätähän voisi verrata ystävään, eihän hänenkään olla riippuvaisia vaikka on kiva tavata ja jutella.
Että roikutaan vaan, kun on mielenkiintoista luettavaa ja kirjoitettavaa.
Tämä on kuin ystävä yksinäiselle.Sanot, että Sinulta ei jää mitään tekemättä netin vuoksi. Tämä ei minulta mene ihan noin hyvin. Nimittäin muut harrastukseni - käsityöt mm. - jäävät vähemmälle, kun tänne kirjoittelee.
Käytän oikeastaan aika paljon aikaa täällä. Voi olla että olen vähän riippuvainen, mutta kun täällä on niin mukavaa!
Toisaalta olen seurannut tuossa naapurien elämää. Etniseen ryhmään kuuluvia. Mutta siis heillä kuluu aikaa yhtä lailla turhaan yhdessä olemiseen ja herra paratkoon - riitelemiseen.
Sitten on sellaisia tuttuja, joitten kanssa käydään joskus ulkona tai kylässä - syömässä. On tälläisistä ihmisistä tietysti hyötyä ystävinä, kun tarvitsee kyytiä lentokentälle tai pitämään yhteyttä vanhaan äitiin, kun olemme matkalla. He poikkeavat katsomassa, että kaikki on hyvin. Eli tuttavat ja ystävät ovat kyllä tarpeen.
Töiden lomassa täällä on kiva poikkeilla.
Mukavaa sunnuntai-iltaa! riippumaton - kirjoitti:
Sanot, että Sinulta ei jää mitään tekemättä netin vuoksi. Tämä ei minulta mene ihan noin hyvin. Nimittäin muut harrastukseni - käsityöt mm. - jäävät vähemmälle, kun tänne kirjoittelee.
Käytän oikeastaan aika paljon aikaa täällä. Voi olla että olen vähän riippuvainen, mutta kun täällä on niin mukavaa!
Toisaalta olen seurannut tuossa naapurien elämää. Etniseen ryhmään kuuluvia. Mutta siis heillä kuluu aikaa yhtä lailla turhaan yhdessä olemiseen ja herra paratkoon - riitelemiseen.
Sitten on sellaisia tuttuja, joitten kanssa käydään joskus ulkona tai kylässä - syömässä. On tälläisistä ihmisistä tietysti hyötyä ystävinä, kun tarvitsee kyytiä lentokentälle tai pitämään yhteyttä vanhaan äitiin, kun olemme matkalla. He poikkeavat katsomassa, että kaikki on hyvin. Eli tuttavat ja ystävät ovat kyllä tarpeen.
Töiden lomassa täällä on kiva poikkeilla.
Mukavaa sunnuntai-iltaa!minusta tuntuu että sinun nettiriipuvuutesi on niin vähäistä jos ollenkkaan.
Ajatellaan vaikka henkilöä joka pitää lukemisesta, hän viipyy suuren osan lukemalla yhtä ja toista.
Samalla lailla sinulla menee tietsikan äärellä, ethän voi laskea olevasi riippuvainen, huolehdit äidistäsi, käyt matkoilla tapaat ystäviäsi, teet käsitöitä, hoidat kotiasi ym.
Ja lopuksi toteat että poikkeilet täällä työn lomassa. Että kyllä sinulla on turhia huolia riippuvuudestasi.
Minä lasken nettiriippuvuuden sellaiseksi häiritseväksi tekijäksi, että muut työt ja asiat kärsivät päivittäin, kun on oltava tietsikan äärellä.
Että riiputaan ja roikutaan aina kun on mielekästä, ja otetaan kantaa kirjoituksiin.
Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Duunarit hylkäsivät vasemmistoliiton, siitä tuli feministinaisten puolue
Pääluottamusmies Jari Myllykoski liittyi vasemmistoliittoon, koska se oli duunarien puolue. Sitä samaa puoluetta ei enää2095188Olen väsynyt tähän
En osaa lopettaa ja koen huonoa omaatuntoa tästä. Kaikki on muutenkin turhaa ja tekemisesi sattuvat. Tunteita on vain hy464930Oppiiko vasemmistolaiset valehtelun jo kotonaan?
Sillä vasemmistolaiset/äärivasemmistolaiset valehtelee ja keksii asioita omasta päästään todella paljon. Esim. joku vas2022769Seuraava hallituspohja - Kokoomus, kepu, persut + KD
Kokoomus saa ainakin 20% kannatuksen ensi vaaleissa, keskusta sanoisin noin 15%, persut todennäköisesti enemmän, ehkä 171352368- 651992
Maailman laiskin eläin: persu
Persu ei ole eläessään laittanut rikkaa ristiin itsensä elättämiseen. Luonnossa tuollainen ei olisi mahdollista, mutta s1121871- 671804
- 2081694
Miksi et voi tutustua minuun irl?
Vastaa yleisellä tasolla/ympäripyöreästi, jos pelkäät tunnistamisia.1841333Martina tienaa itse rahansa
Ei tarvitse anella elättäjältään rahaa, ruokaa ja laukkuja.2831087