Minulla on Delphillä tehty osakkeiden backtestaus ohjelma, joka on vähän kesken ja tarvitsen siihen apua joltain sellaiselta henkilöltä joka ymmärttää myös vähän osakkeista (on helpompi selittää mitä haluan jos tiedät perusasiat osakkeisa).
Voimme joko jatkaa Delphi ohjelmaa tai thedä sen kokonaan uudelleen PHP:llä.
Mutta oli miten oli, Minulla on osakesysteemi joka tuottaa noin 20 osto tai myynti signaalia per vuosi. Minä haluaisi testata systeemini myynti ja osto päivät eri osakkeilla tällä ohjelmalla, joka laskisi automaattisesti tuoton näille eri osakkeille? Se voi olla joko websivpohjainen tai oma ohjelma.
Tiedän että on olemassa paljon ohjelmia jotka pitävät kirjaa osake salkusta, mutta etsin ohjemaa johon voisin syöttää koko vuoden osto ja myynti päivät ja sitten testata mitä tuotto olisi ollut eri osakkeiden kohdalla jos niillä olisi käyty kauppaa näinä kyseisinä päivinä.
Eli sanotaan, että minulla on vaikka 4 signaali eli kauppa päivää: Osta: 12.1.08. Myy: 2.3.08. Osta: 5.5.08 ja Myy: 15.5.08.
Nyt haluan ajaa tällä ohjelmalla Nokian, Metson, UPM, Orioinin, Marimekon osakkeiden hinnat läpi niin, että näen mikä olisi ollut tuotto näillä osakkeila jos niillä olisi käyty kauppaa näinä kyseisinä päivinä.
Eli ohjelman pitää pysytä hakemaan Yahoosta näiden osakkeiden aamun avaus hinnat. (se ei ole onglema, koska Delphi ohjelma tee sen) Sitten minun on pystyttävä taltioimaan tähän ohjelmaan nämä kauppa/signaali päivät talteen, ja sitten vain klikkaan jotain osaketta ja ohjelma laskee sille sen tuoton näillä päivillä.
Kiitos, Timo.
PS www.etf-gold-stocks.com
sivulta löytyy lisää infoa systeemistäni ja sitä kautta saat myös halutessa yhteyden minuun...
Projekti tarjolla kiinnostuneelle
Timoyla
2
356
Vastaukset
- Timoyla
Vaikka käytin suomalaisia osakkeita esimerkissäni kyse on USAlaista osakkeista. Mutta sen ei pitä olla onglema, koska nykyinen Delphiohjelma hakee hinnat Yahoosta automaatisesti.
Ainoa osuus joka ei vielä toimi on se että mä pysytyisin tallentamaan noin mun osto ja myynti päivät.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1762099
Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!
En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,851519Varattais lähihotellista
🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää1821424Nyt jäi velat perimättä
Mikä idea se talo oli polttaa ja velalliset sisällä nyt jäi rahat saamatta121212Ellen Jokikunnas muistelee Reino-koiraa - Ralph-poika koskettavalla tavalla esiin: "Kiitos, että..."
RIP Reino. Lämmin osanotto suureen suruunne Ellen, Jari ja Ralph. Reino tuli tutuksi monelle suomalaiselle Unelmia Ita401076Martinan aussikulta, missä?
Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!2101013- 42938
- 97875
- 85825
Meneekö eläinpuiston johto vaihtoon vaalien jälkeen?
Ähtärissä kuhistaan ja kuiskitaan, että perussuomalaiset esittävät vaalien jälkeen, että eläinpuiston hallitus uusitaan49795