osuuspankin omistajajäsen

kyselee

Eli tästä omistajajäsenyydestä kysyisin. katselin että tuosta 100 euron maksusta en hyödy oikein mitään, miten saan irtisanottua itseni tästä ja miten kauan on se irtisanomisaika, että saan maksamani 100 euroa takaisin? JA miten saan irtisanottua itseni omistajajäsenyydestä?

30

14573

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pankista!

      Voi sinua onnellista! Sinulla ei siis ole pankissa rahaa, ei velkaa etkä myöskään maksa pankin palvelumaksuja. Noistahan sitä hyötyä jäsenyydestä tulee, mihinkähän muuten pankkitiliäkään tarvitset?

      Vastaus kysymykseesi selviää varmasti parhaiten soittamalla pankkiisi, OP:ssä sentään saa jonkun ihmisen vielä langan päähän kohtuuajassa. Sinänsä muistelen, että tuon osuusmaksun saa kyllä takaisin, mutta palautusaika on pahimmillaan vuoden luokkaa, tulisikohan palautukset vuoden lopussa.

      • en maksa...

        palvelumaksuja!...mutta en olekaan OP:n jäsen. Saan myös tilille kivaa korkoa, enkä maksa markkinoiden kalleinta asuntolainan korkoa! Et mukavasti menee.


      • hihii!!

        On tuo niin koomista, että pitää laskea bonuksia ja jonottaa puhelimessa, vaikka olisi omistaja-asiakas. Myös Nordean avainasiakkaana soitot meni ties minne, vaikka pankkitoimihenkilöni piti siellä vastata. Ei ollut sekään minua varten.

        Koti löytyi pankista, jossa ei ole palvelumaksuja tai nettimaksuja. Ja puhelimeen vastaa aina henkilö, joka tuntee pankkiasiani.


      • hyötyykö €uroina ?

        "Noistahan sitä hyötyä jäsenyydestä tulee, mihinkähän muuten pankkitiliäkään tarvitset?"


        laske se hyöty oikeasti euroina, minulle ainakin tarjottiin 0,32- 0,66 % edullisempi lainankorko muualta kuin Osuuspankista ja jäsenenä.
        mitä ihmeen hyötyjä olisi saanut jäsen,
        kerro se oikeesti €UROINA, ÄLÄ SEKLITYKSENÄ ???????????????

        Kun otin lainan, vaihdoin käyttöpankikseni S pankin, sieltä saan kaiken ilmaiseksi
        sillä 100 € sijoutuksella ja joka vuosi saa verottomasti 20 € korkoa/osinkoa tuosta 100 €uriosta.

        teinkö jotain väärin, tai epätaloudellisesti,
        toki meillä olisi varaa maksaa korkeampia korkoja ja muita,
        muta annetaan se säästetty raha lapsille.


      • Vinkkinä vain...
        hyötyykö €uroina ? kirjoitti:

        "Noistahan sitä hyötyä jäsenyydestä tulee, mihinkähän muuten pankkitiliäkään tarvitset?"


        laske se hyöty oikeasti euroina, minulle ainakin tarjottiin 0,32- 0,66 % edullisempi lainankorko muualta kuin Osuuspankista ja jäsenenä.
        mitä ihmeen hyötyjä olisi saanut jäsen,
        kerro se oikeesti €UROINA, ÄLÄ SEKLITYKSENÄ ???????????????

        Kun otin lainan, vaihdoin käyttöpankikseni S pankin, sieltä saan kaiken ilmaiseksi
        sillä 100 € sijoutuksella ja joka vuosi saa verottomasti 20 € korkoa/osinkoa tuosta 100 €uriosta.

        teinkö jotain väärin, tai epätaloudellisesti,
        toki meillä olisi varaa maksaa korkeampia korkoja ja muita,
        muta annetaan se säästetty raha lapsille.

        Ainakin olisi syytä tarkistaa oikeinkirjoitus ennen viestin lähettämistä. Olisi edes mahdollisuus ymmärtää kirjoitustasi :)


      • €urolla
        hyötyykö €uroina ? kirjoitti:

        "Noistahan sitä hyötyä jäsenyydestä tulee, mihinkähän muuten pankkitiliäkään tarvitset?"


        laske se hyöty oikeasti euroina, minulle ainakin tarjottiin 0,32- 0,66 % edullisempi lainankorko muualta kuin Osuuspankista ja jäsenenä.
        mitä ihmeen hyötyjä olisi saanut jäsen,
        kerro se oikeesti €UROINA, ÄLÄ SEKLITYKSENÄ ???????????????

        Kun otin lainan, vaihdoin käyttöpankikseni S pankin, sieltä saan kaiken ilmaiseksi
        sillä 100 € sijoutuksella ja joka vuosi saa verottomasti 20 € korkoa/osinkoa tuosta 100 €uriosta.

        teinkö jotain väärin, tai epätaloudellisesti,
        toki meillä olisi varaa maksaa korkeampia korkoja ja muita,
        muta annetaan se säästetty raha lapsille.

        S-pankista ei saa asuntolainaa eli menee ne maksut siitä asunnosta muualle.


      • tympääntynyt
        en maksa... kirjoitti:

        palvelumaksuja!...mutta en olekaan OP:n jäsen. Saan myös tilille kivaa korkoa, enkä maksa markkinoiden kalleinta asuntolainan korkoa! Et mukavasti menee.

        OP jäsenyydestä ei ole mitään hyötyä. Irtisanoin itseni koska lainani korko kalliimpi kuin muualla eivätkä sitä laske. Palvelumaksut kuukaudessa olivat 4.59e ja bonus oli ust saman verran että kukapas selittäisi mitä systeemi kertoo. bonus aina sama kuin kulut. en ikänä liity minkään pankin tai ketjun jäseneksi ne ovat pelkkää rahastusta.


    • jotain muuta

      Omistajajäsen saa Bonuksia pankkiasioinista. Bonuksilla voit maksaa pankin palvelumaksuja tai Pohjolan vakuutusmaksuja. Omistajajäsen voi saada jäsenluottovakuuden eli muistaakseni 10000 euron lainalle ei tarvita muita vakuuksia. Jäsenetuna tulee joitain tarjouksia ja lehti 4 kertaa vuodessa. Saat myös äänioikeuden osuuspankkisi edustajiston vaaleissa tai voit itse asettua ehdolle.
      Se 100 euroa (on pankkikohtainen) on osuuskunnan jäsenmaksu, jolle ainakin oma pankkini maksaa korkoa. Jäsenyyden voi irtisanoa ja jäsenmaksu palautetaan sinulle osuuskuntia koskevan lainsäädännön mukaisesti.
      Miten saat itsesi irtisanottua?? Oletko tosissasi? Miten saat itsesi irtisanottua työpaikasta? Yhdistyksestä? Vuokra-asunnosta??

      • moni-pankkiasiakas.

        "Omistajajäsen saa Bonuksia pankkiasioinista"

        oletko tietoinen numeroina muihin pankkeihin verrattuna asioinnin hintasi.

        -siis saatko saman koron rahoilelsi kun muuallakin ?
        -saatko velkasi yhtä edullisesti ja samoin ehdoin, kun muualtakin ?
        --------------
        "Se 100 euroa (on pankkikohtainen) on osuuskunnan jäsenmaksu, jolle ainakin oma pankkini maksaa korkoa"

        suurin osa OP ei maksa korkoa, toiseksi se on sitä riskipääomaa jonka menettää ensimmäiosenä jos pankilla menee todella heikosti,
        siihen eikä osuuspääoman lisäosiin ole talletussuojaa.

        Et ole varmaan itse irtisanonut, kun ihmettelet kysymystä, taidat olla OP pankkiin rakastunut,
        voin vakuuttaa että irtisanomien on monimutkainen juttu, ei käy puhelimessa, kuten yleensä 100 € jutut.
        Minulla ei löytynyt edes kaavakkeita irtisanomiseen ja käskettiin tulemaan myöhemmin,
        mutta
        vaadin että tässä ja nyt, en lähde ennen kuin asia on kunnossa,
        niin muuttui "ääni kellossa".


      • Anonyymi

        Lehti ei tule paperisena jos olet antanut sähköposti osoitteesi !!!!!!


    • veliusa

      lehti etuna :DD ja kerran kattelin että oopperalipuista 2e alennus :DD

      siis toi on niin täytää paskaa koko osuuspankin omistajäsenyys että huhhuh.

      Nimimerkillä kohta vaihtuu pankki. Kaikesta velottavat vaikka mitään eivät tee!

      Ja vielä mainostavat kokoajan "TODELLA HIENOJA BOONUKSIA JNE", niiden maksussa menee 2 vuotta kun ne haluat, muualla saat noitten bonareitten ja muiden hörhöily kertymien verran säästöä, jopa vähän enemmänkin.

    • OP-omistaja

      Olen sen montaa kertaa täälläkin sanonut, että OP-jäsenyydestä ei ole hyötyä jos olet velaton ja varaton.... Siltikin maksat palvelumaksut.

      Jos sinulla on 5000,- velkaa tai säästöjä, niin maksat tai saat korkoa panlkillle/pankilta summia joidenjälkeen ei ole merkitystä vaikka maksasisit palvelumksut.

      No, jos sinul
      la on asunto ja laitat sen myyntiin OPKK:n kautta voit saada välityspalkkioissa muutaman satasen edun.

      OP-lehden saa kaiketi kaikki jotka ovat OP-asiakkaita. Näin olenhuomannut.

      Ja mitä tulee tuohon sanaan omistaja, niin totuus on kyllä, että sadaneuron osuudella et omista mitää. Omistajat yhteensäkkään eivät omista mitää, eikä ole äänivaltaa. Se on aivan huuhaata....

      Irtisanomisessa ilmoitat pankille että otat itsesi irti, ja saat pääoman ilman korkoa takaisin vuoden päästä syksyllä.

      Kaikesta tästä huolimatta, olen OP-omistaja asiakas ja paikallisen S-osuuskaupan omistja, ja tiedän etten omista oikeesti mitää.

      • Wäärin meni

        "Jos sinulla on 5000,- velkaa tai säästöjä, niin maksat tai saat korkoa panlkillle/pankilta summia joidenjälkeen ei ole merkitystä vaikka maksasisit palvelumksut."

        https://www.op.fi/op?id=47402

        Ei riitä 5000 € säästöjä tai lainoja, sillä saat 1 €/kk.
        Tavallisen ihmisen minimikulut peittyvät vasta kun on yli 10 000 € talletuksellla,
        tai lainalla.
        kannattaa myös huomioida, jos on 4999 € ei tule mitään.


        On pankkeja joissa tulee joka päivän saldolle palkkatililläkin korkoa,
        eli sillekin summalle joka ei koko kuukautta tilillä ole.

        Lisäksi tekee helpolla pienilekin summille edullisia määräaikaisia,
        halvassa pankissa "rahalla pelaamisella" saa sille 10 000 e mukavasti korkoa joka
        jossain pankissa menee pankkikortiiin nettikuluihin ja pakettikulyuihin.

        Kannattaa huomioida myös,
        joka pankissa on eri korot, vasta lopputulos ratkaisee.
        Toisissa saa parempaa joka asiakas,
        toisissa sa vain kun osaa vaatia ja on aikaa.

        KANNATTA myös huomioida;

        Jokainen käy s-kaupassa, silloiun saat 0,5 % ostotapaetua,
        se on samaa, kuin kauppalaskusi summa olisi ollut koko vuoden jossain pankkitiluillä.!

        Ostoetu on tosiaan samaa kuin olisi summa ollut vuoden tilillä,
        tosin, ostoedun takia ei kannata kauppaketjua valita,
        mutta jos joskus käy, ser on huomattava juttu.


    • pankinvirkailija.

      minusta kannattaa kannataa suomalaista vaikka se ei olisikaan kaikkein edullisin,
      jokaisella on varaa sijoittaa 100 tai parisataa hyvään pankkiin,

    • op-omistajajäsen

      se on hyvä tulla tänne esittää joku op-verkkopankin linkki jossa selitetään mitä etu loputtomasta keskittämisestä on. Ne o kuulkaas joku Copywriteri kirjottanu jonkun markkinointipsyologin kertomasta, miten ihmisiä kusetetaan.

      Ja tottakai jossain firmassa duunissa oleva ihminen sit kehuu työnantajan palveluita, että sais lisää asiakkaita ja jatkoa työlleen.

      Mut oikeesti. Jokaisella suomalaisella on pakko olla pankkitili ja kilpailu liikepankeilla on niin kovaa, että erot on pieniä. Ja mikä mikä oleellisinta, nii se että Suomessa ei ole kuin alle viisi oikeaa pankkia, joilla on täydet palvelut. OP, Nordea, Sampo, Handelspank, POP. Vaikka olen OP-pankin lisäksi S-pankin asiakas, niin en pidä S-pankkia vielä sataprosenttisen varmana pankkina.

      Eikä pankkia kilpailuteta sillätapaa kiuin kännykkäoperrattoria.

      Mä luulen, että täällä ku joku kehuu tai haukkuu pankin, niin syy on jonkin asiakasneuvottelun lopputulos, vaikka säännöt ja vaatimukset on kaikilla pankeilla samat. Asiakkalla yleensä pitää olla varaa ennen kuin on varaa sanoa mitää.

      Jos asiakas menee pankkiin ja pyytää järjetöntä lainaa eikä ole oikeesti mahdollisuutta sellaiseen, vaikka uskoo jaksavansa vielä 30v, niin ei se ole sen pankin syy.... Mut aivan samasata syystä vähävarainenkin voisi lähtee pankista toiseen, jos oma pankki jakaa rahaa epävarmasti lainaksi.

      Ja ennen kaikkea. Vaikka on OP-jäsen, niin tiedän etten omista mitään. Minulla ei ole varaa sanoa mitää. Se on eläkerahastot jotka valtaa pitää, ja EU joka valvoo. En minä, enkä minä

      Enkä minä saa sanoa mitään senkään jälkeen, vaikka aulisgerlander arpoisi minut joskus rikkaaksi.

    • oosooskmsjhwywyw32

      Ei voi maksaa osuusmaksuja, kun osuuskassan henkilöstölle pidettiin juhlat, jotka meni ihan sieneksi;

      naitatti, puistatti ja ryypätkääpä.

      • taisit olla mukana

        Ja oli muuten hauskaa!! ;)


    • Teppo Tulpun naapuri

      Pitäähän sitä meillä köyhillä olla jotain iloa, kun laskemme bonuksia. Varsinkin S-bonuksia.

      Mutta Suomessa ei ole yhtää oikeaa pankkia joka antaa ilman huomattavaa asiointia ilmaista verkkopankkia tai korttia. Vaikka olenkin S-omistaja ja omistan OP-osuuden, niin olen silti sitä mietä ettei S-pankki kaikissa tilanteissa ole se pankki joka täyttää omavaraisen asiakkaan kaikkia pankkitarpeita. Ei pelkkä verkkopankki ja pankkikortti kaikkea täytä.

      Mitä tulee sitten tuohon op-jäsenyyteen, niin siitä on vasta hyötyä kun asiointi on muodossa missä vain 5000e/kk. Itse olen tuosta summasta kaukana.... ja jos minulla olisi tuo summa, niin ei se paljoa lohduta, että saan muutamien kymmenien euroja palvelumaksuja vuodessa takaisin....

      Mutta mitä tulee tuohon alkajan kysymykseen. Kannattaa mennä sinne pankin konttoriin ja sanoo siellä tahtonsa jäsenyydestä. Olen vain huomannut sen, että vaikka käyt konttorissa nostamassa rahaa, niin saat joka kerta kuulla sen, että olet op-jäsen ja sinulla ei ole vakuutuksia pankista.

      Sama se seuraa, jos kerrot halusi irtautua jäsenyydestä, niin sinulle kerrotaan varmasti 20 syytä miksi irtosanomisessa ei ole mitää hyötyä. Helpoin ja kivuttomin tapa on varmaa avata tili toiseen pankkiin ja antaa niille sitten valtakirja hoitaa op:n sopimusten irtisanomiset.

      Pankit käy omistajastaan samaa taistelua kuin kännykkä operaattori numeronsiirrosta. Et välty kysymykseltä miksi.

      Kauanko jäsenyyden irtisanominen kestää.... Se kestää vuoden. Nyt on marraskuu, ja sinulla on aikaa sanoa jäsenyys irti tämäkuu, muussa tapauksessa saat jäsenmaksun takaisin vuoden 2013 lopussa. Minimissäänlkin 2012 lopussa.

      • näin se menee

        Jos jäsenyys irtisanotaan vuoden 2011 puolella, rahat ovat tilillä tammikuussa 2013. Jos irtisanominen tapahtuu vuonna 2012, palautus on tilillä tammikuussa 2014. eli siis lasketaan "vuosi tilinpäätöksestä"


    • wjshhsyha

      Kyllä tuntuu olevan nykyaikaisia nuo osuuskassan systeemit!

    • jejjejje

      etkö tiennyt? osuuskassa on maaseudun vessa

    • pettynyt OP:hen

      Olipa harvinaisen työlästä rahojen takaisin saaminen Oulun OP:sta. Irtisanoin jäsenyyden vuonna 2011 ja silloin luvattiin, että pankista ollaan yhteydessä minuun vuoden 2012 lopulla, kun en jättänyt OP:in tiliä. Mitään ei kuitenkaan kuulunut ja olin jo itsekin unohtanut asian, kunnes tammikuussa löysin arkistoista kuitin tuosta irtisanomisesta.

      Sitten vaan soittelemaan ja kyselemään omien rahojen perään. Löysihän ne omalle tille lopulta, mutta eipä OP:ltä kyllä pahoiteltu tai pyydelty mitään anteeksi.

      Kannattaa siis olla tarkkana, että lopulta saa tuon rahan takaisin itselleen.

    • opjäsenjanis

      Mun käsityksen mukaan kaikki pankit antaa palvelumaksu alea kun asiointi on luokkaa 5000e/kk. Danskella ja nordealla tämä on jonkun maksuttoman etuohjelman takana ja OP vaatii nyt sen 100e osuuden.... ja tietenkin kaikki vaatii asioitten keskittämistä omaan leiriinsä. OP:lla on tulossa nyt jotain muutoksia, että nollallakin saa jotain etua....
      Tos joku onnitellia op asiakasta, että ei maksa mitään. toinen taas sanoo ettei jäsenyydestä ole hyötyä.... no, jos nyt tällä hetkellä on se 5000e asiointia ja on sit jäsen, niin kyllä jos saa ulosmittatua sen 5e/kk täysmitaisesti,niin vajaassa kahdessa vuodessa on jäsenmaksu takaisin.Niin on myös S-marketin jäsenyyskin kun on kaikki bonukset..... Mut ei palvelumaksujen takia kannata velkaantua.

      • lhku

        No kiitos nyt tästäkin nostosta.


    • Koita.päästä

      Eroon osuuspankista

    • Ex-Op

      Osuuspankki ei tosiaankaan oma-aloitteisesti palauta mitään. Irtisanomisen jälkeen menee tosiaan yksi täysi kalenterivuosi, jonka jälkeen eivät maksa mitään, ellei sitä itse vaada ja uhkaile FiValla. Irtisanoin helmikuussa 2013, maksun sain helmikuussa 2015 usean soiton jälkeen. En lähde enää ikinä heidän jäseneksi.

    • Anonyymi

      Kuka mun omistajajäsenmaksun saa kun ei ole lapsia mutta on yksi velipuoli ,siis mun kuoltua.

      • Anonyymi

        Ei sinun sitä enää tarvitse miettiä. Olet maksusta jo saanut kaiken mitä ehdit käyttää.


      • Anonyymi

        Pankki palauttaa maksun pesään ja se jaetaan niinkuin muu pesä!


    • Anonyymi

      On siitä se hyöty, että vajaan 8€ kk maksu laskee alle viiteen euroon. 8€ maksu tietenkin nousee aikaa myöden, mutta nykyhinnaston mukaan esim. 3-4€ kk alella se sata euroa on saatu takaisin kolmen-neljän vuoden aikana!

      Kaikissa pankeissa kk maksu alkaa laskea kun säännöllinen asiointi nousee yli 5000€/kk ja nollaantuu yli 25000€ kohdalla. Se on toisaalta hassua, että ne joilla on kokoajan yli 5000€ tai jopa 25 saavat alea ja joilla on vähiten rahaa maksaa eniten! Mutta se on toisaalta luonnon laki, eikä tyhjänpäälle sitä 5000€ ole kovin helppoa luoda tyhjästä.

      Se onko järkeä maksaa jäsenmaksu on ihan herranhallussa! Nyt se voi olla tyhmää, mutta vuoden päästä tilanne voi olla eri. Mutta velkaa sitä kk maksua varten ei kannata ottaa!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2580
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      85
      1950
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1499
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1028
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      67
      913
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      881
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      860
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      854
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      765
    Aihe