Hei!
Minulla on iso ongelma, kun antoin mun raskaustodistuksen, kela hakemuksen kaavakke maksetusta palkasta mun työnantajalleni reilut 2 kk sitten. Tarkistin KELASTA, ja he eivät ole saanet asiakirjoja.
Nyt pomoni lomalla, eikä kukaan pääse toimittamaan mun papereita eteenpäin, kun ne ovat hänellä ja ei ole valtuutettu muuta henkilöä asioimaan.
Laskettu aika 20.07.2008 ja kelassa pitäis olla paperit viim 2 kk ennen laskettua aikaa. Olen stressissä, ajattelen miten saisin asian hoidettua ennen kun on liian myöhäistä :(
Mitä mun pitäis tehdä?
Onko joku ollut samassa tilanteessa? Miten asia on saanut ratkaisun?
Työnantaja + raskaustodistus ja kelahakemus
4
2736
Vastaukset
- neuvolassa
kopiot asiakirjoista? Kannattaa soittaa ja kysyä, kopiotkin vois Kelalle olla parempi kuin ei mitään. Meillä ainakin paperit täytettiin neuvolassa.
- Siiseli08
...sinuna täyttäisin tänään heti webin kautta (Kelan sivuilta: http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/160104104919IL?OpenDocument) nuo äitiystukihakemukset (päivärahat ja avustus eli pakkaus tai rahakorvaus).
Sitten pyytäisin kipin kapin neuvolasta uuden raskaustodistuksen maanantaina (kirjoittavat sen vuorenvarmasti kun selität tilanteen!).
Ja sitten juoksisin vielä todistuksen kanssa oman kuntani Kela-toimistoon ja kertoisin tilanteen. Sillä tavalla saisivat ainakin kirjattua ilmoituksesi ajoissa, ja vaikka siten työnantajan todistus puuttuisikin niin asia ei uskoakseni tyssäisi siihen.- korvauksia
Jos haet tuet 2006 verotuksen perusteella, puolen vuoden palkan perusteella, niin varmaan onnistuu juurikin noin, täyttelet hakemuksen ja haet uuden todistuksen. Ilmoitusvelvollisuus työnantajallekin on hanskassa.
Jos taas haet tuet viimeisen 1/2 vuoden tulojen mukaan, niin Kela tarvitsee tietysti työnantajalta palkkatiedot. Silloin pomo on lomista huolimatta etsittävä, ei kai hän maan alle ole haihtunut.
Ja Kelassa kannattaa selittää homma nätisti ja pyytää asian kiirehtimistä, mulla prosessi kesti 4kk mm. koska palkanlaskenta ei ollut toimittanut kaikkia papereita Kelaan. Kun lopulta merkkasivat kiireelliseksi ja Kelan omasta kehotuksesta soitin vielä perään, niin päätös tuli viikossa. - Juliette84
korvauksia kirjoitti:
Jos haet tuet 2006 verotuksen perusteella, puolen vuoden palkan perusteella, niin varmaan onnistuu juurikin noin, täyttelet hakemuksen ja haet uuden todistuksen. Ilmoitusvelvollisuus työnantajallekin on hanskassa.
Jos taas haet tuet viimeisen 1/2 vuoden tulojen mukaan, niin Kela tarvitsee tietysti työnantajalta palkkatiedot. Silloin pomo on lomista huolimatta etsittävä, ei kai hän maan alle ole haihtunut.
Ja Kelassa kannattaa selittää homma nätisti ja pyytää asian kiirehtimistä, mulla prosessi kesti 4kk mm. koska palkanlaskenta ei ollut toimittanut kaikkia papereita Kelaan. Kun lopulta merkkasivat kiireelliseksi ja Kelan omasta kehotuksesta soitin vielä perään, niin päätös tuli viikossa.Kiitos neuvoista!
Työnantaja tosiaan ulkomailla lomailemassa ( ymmärsin että 2 vkoa poissa).
Työtuloja ei ole vuodesta 2006 ja just sen takia oli tärkeä että pomo laittais kaikki paperit ajoissa Kelaan.
Neuvolasta ystävällisesti faxasivat minulle uuden raskaustodistuksen, en luovuta ennen kun asiat ok.
Eli nyt maanantaina aamulla lääkäriin, sieltä suoraan kirjanpitäjän toimistoon, sieltä Kelaan ja sit vasta töihin!!
Nyt on tullut alaselkään kipu ja jalkojen välissä hirveä kipu- en pystyy kävelemään hyvin. Ja pitä vielä raahata paikasta toiseen :(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236965Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421249Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271042- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733