Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

M-B on kehityksessä edellä

Lexusta!!

http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Pakokaasut kuriin jälkikäsittelyllä/HL20080503SI1AL01njy
Koska IS 220d saa nämä teknologiat diesel-moottoreihinsa???.
Hiukkaspäästötkin ovat suuremmat IS 220d Lexuksessa,kuin mitä ovat Bluetec-tekniikalla varustetuissa CDI Mersuissa.

11

825

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • katoppa

      Hintaa,kyllä tuolla rahalla poltta mitä vaan lexuksella ja nauttii muustakin,toyotalla on hybridi koneita,koska mersu saa kopioitua itselleen muilta sellaisen(vs.ferrari-mc laren)
      lexus on urheilu auto ei pappa-mallin sedan kuten mese,ei tarvita dieseli myllyä keulille vielä...

      • 3434243423

        Laatu maksaa. Noi mainitsemasi kiinalaiset kopioautot on tietysti halpoja.


      • Sport

        Mistä kohtaa IS 220d on urheiluauto? Ei ainakaan suorituskyvyn mukaan! Mopooooo...


    • päivityksillä

      en lähtisi hekumoimaan liikoja- ne eivät ole autoilun tulevaisuuden "SE" iso juttu.

    • asiaa!

      Bluetec ei vähennä hiukkaspäästöjä pätkääkään verrattuna normaaliin hiukkassuodattimella varustettuun autoon. Molempien autojen hiukkaspäästöt ovat niin olemattomat, että ero niiden välillä mahtuu mittauksen virhemarginaaliin. Sen sijaan typenoksidipäästöt ovat pienemmät Mersulla, mikä tietenkin on ihan positiivista melkein kolme vuotta uudemmalla moottorityypillä ja kaksi kertaa kovemmalla hinnalla. Vastaavasti taas häkäpäästöt on Lexuksella selvästi pienemmät.

      Päästötiedot löytyvät AKE:n EkoAKE-palvelusta.

    • diesel..

      diesel maksaa jo pian bensan verran.

      • Juuuhaan

        Silti diesel kuluttaa vähemmän, ei tarvii tankata jatkuvasti.


    • käytössä

      Se Tojon 177hp kone täytti jo markkinoille tullesssan ne samat päästövatimukset jotka tuo Mesen kusitekniikka. Toyota nimittäin käyttää dieselissä typenoxideja poistavaa katalysaattoria vaikka se on kalliimpi tekniikka kuin kusen käyttäminen.

      Hyvä, että Meselläkin on uutta tekniikkaa ettei ihan kokonaan jää kelkasta.

      • Jymppä

        Muuten hieno kommentti


      • kyllä!
        Jymppä kirjoitti:

        Muuten hieno kommentti

        Mutta silti Toyota saavutti samat päästörajat jo 2005 ja ainakin periaatteessa yksinkertaisemmalla tekniikalla. Kohtuullisen kunnioitettava suoritus ja hyvä esimerkki siitä, että japanilaisetkin osaavat diesel-tekniikkaa.


      • vs urea
        Jymppä kirjoitti:

        Muuten hieno kommentti

        Kannattaisi tutustua, mikä on ammoniakin ja urean ero. Se on varma, että myös MB:n henkilöautodieselin pakokaasut haisevat kuselle ihan kuten kuorma-autojenkin. BlueTec tekniikkahan noissa on sama.

        "NAC SCR
        Exhaust leaves the engine and passes through a Diesel Oxidation Catalyst (DOC), which reduces carbon monoxide and unburned hydrocarbons in the exhaust. Next is the NOx Absorber Catalyst, or NAC, which removes and traps oxides of nitrogen (NOx is one of the chief elements in diesel pollution). During periods of lean operation (low fuel-to-air ratio) NOx is stored; under richer operating conditions (which can be created by manipulating the fuel injection) the NAC undergoes a regeneration process and releases ammonia into the exhaust. The ammonia is stored downstream in the Selective Catalytic Reduction (SCR) catalyst which uses it to further reduce NOx.
        In between the NAC and SCR catalysts is a particulate filter that traps particulate emissions (soot). As the particulate filter becomes full, the engine computer manipulates the fuel injection process to raise the exhaust gas temperature, which in turn burns off the particulates.


        ADBLUE
        The AdBlue system houses the DOC and particulate filter in a single housing. In addition to the NAC catalyst, ammonia is supplied by injecting a fluid called AdBlue into the exhaust upstream of the SCR catalyst. The addition of AdBlue fluid enables the SCR catalyst to reduce NOx emissions to a level even lower than the NAC-SCR system. AdBlue is carried in an on-board tank which can be replenished when the car is serviced; a gallon of AdBlue fluid lasts approximately 2,400 miles."


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2237
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2063
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1668
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1486
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe