M-B on kehityksessä edellä

Lexusta!!

http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Pakokaasut kuriin jälkikäsittelyllä/HL20080503SI1AL01njy
Koska IS 220d saa nämä teknologiat diesel-moottoreihinsa???.
Hiukkaspäästötkin ovat suuremmat IS 220d Lexuksessa,kuin mitä ovat Bluetec-tekniikalla varustetuissa CDI Mersuissa.

11

928

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • katoppa

      Hintaa,kyllä tuolla rahalla poltta mitä vaan lexuksella ja nauttii muustakin,toyotalla on hybridi koneita,koska mersu saa kopioitua itselleen muilta sellaisen(vs.ferrari-mc laren)
      lexus on urheilu auto ei pappa-mallin sedan kuten mese,ei tarvita dieseli myllyä keulille vielä...

      • 3434243423

        Laatu maksaa. Noi mainitsemasi kiinalaiset kopioautot on tietysti halpoja.


      • Sport

        Mistä kohtaa IS 220d on urheiluauto? Ei ainakaan suorituskyvyn mukaan! Mopooooo...


    • päivityksillä

      en lähtisi hekumoimaan liikoja- ne eivät ole autoilun tulevaisuuden "SE" iso juttu.

    • asiaa!

      Bluetec ei vähennä hiukkaspäästöjä pätkääkään verrattuna normaaliin hiukkassuodattimella varustettuun autoon. Molempien autojen hiukkaspäästöt ovat niin olemattomat, että ero niiden välillä mahtuu mittauksen virhemarginaaliin. Sen sijaan typenoksidipäästöt ovat pienemmät Mersulla, mikä tietenkin on ihan positiivista melkein kolme vuotta uudemmalla moottorityypillä ja kaksi kertaa kovemmalla hinnalla. Vastaavasti taas häkäpäästöt on Lexuksella selvästi pienemmät.

      Päästötiedot löytyvät AKE:n EkoAKE-palvelusta.

    • diesel..

      diesel maksaa jo pian bensan verran.

      • Juuuhaan

        Silti diesel kuluttaa vähemmän, ei tarvii tankata jatkuvasti.


    • käytössä

      Se Tojon 177hp kone täytti jo markkinoille tullesssan ne samat päästövatimukset jotka tuo Mesen kusitekniikka. Toyota nimittäin käyttää dieselissä typenoxideja poistavaa katalysaattoria vaikka se on kalliimpi tekniikka kuin kusen käyttäminen.

      Hyvä, että Meselläkin on uutta tekniikkaa ettei ihan kokonaan jää kelkasta.

      • Jymppä

        Muuten hieno kommentti


      • kyllä!
        Jymppä kirjoitti:

        Muuten hieno kommentti

        Mutta silti Toyota saavutti samat päästörajat jo 2005 ja ainakin periaatteessa yksinkertaisemmalla tekniikalla. Kohtuullisen kunnioitettava suoritus ja hyvä esimerkki siitä, että japanilaisetkin osaavat diesel-tekniikkaa.


      • vs urea
        Jymppä kirjoitti:

        Muuten hieno kommentti

        Kannattaisi tutustua, mikä on ammoniakin ja urean ero. Se on varma, että myös MB:n henkilöautodieselin pakokaasut haisevat kuselle ihan kuten kuorma-autojenkin. BlueTec tekniikkahan noissa on sama.

        "NAC SCR
        Exhaust leaves the engine and passes through a Diesel Oxidation Catalyst (DOC), which reduces carbon monoxide and unburned hydrocarbons in the exhaust. Next is the NOx Absorber Catalyst, or NAC, which removes and traps oxides of nitrogen (NOx is one of the chief elements in diesel pollution). During periods of lean operation (low fuel-to-air ratio) NOx is stored; under richer operating conditions (which can be created by manipulating the fuel injection) the NAC undergoes a regeneration process and releases ammonia into the exhaust. The ammonia is stored downstream in the Selective Catalytic Reduction (SCR) catalyst which uses it to further reduce NOx.
        In between the NAC and SCR catalysts is a particulate filter that traps particulate emissions (soot). As the particulate filter becomes full, the engine computer manipulates the fuel injection process to raise the exhaust gas temperature, which in turn burns off the particulates.


        ADBLUE
        The AdBlue system houses the DOC and particulate filter in a single housing. In addition to the NAC catalyst, ammonia is supplied by injecting a fluid called AdBlue into the exhaust upstream of the SCR catalyst. The addition of AdBlue fluid enables the SCR catalyst to reduce NOx emissions to a level even lower than the NAC-SCR system. AdBlue is carried in an on-board tank which can be replenished when the car is serviced; a gallon of AdBlue fluid lasts approximately 2,400 miles."


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 20v on otettu kiinni

      Tulipalo oli sytytetty joten murhasiko ex omat lapsensa ja heidän Äidin. Tuskin sitä kukaan ohikulkijakaan sytytti.
      Savonlinna
      99
      8236
    2. Somali ei kätellyt Stubbia Linnan juhlissa

      Miksei somali osaa noudattaa hyviä käytöstapoja. https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/563a3dea-fa3f-41f3-b64f-406d2
      Maailman menoa
      673
      5064
    3. Kuka on menehtynyt?

      https://yle.fi/a/74-20198293 Kuulemani mukaan ryyppyporukka ollut hapualla ja kuolemanenkeli (F.G) eli mies jonka seuras
      Kankaanpää
      24
      3314
    4. Mitä meidän välillä

      Tapahtuu lopulta?
      Ikävä
      28
      1836
    5. 57
      1500
    6. Savonlinan perhesurma, epäilty mies romani, äiti kantaväestöä

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011676508.html Savonlinnan seudun romaniyhdistyksestä kerrottiin lauantaina IS:lle, e
      Maailman menoa
      109
      1458
    7. Nainen, ota nyt rauhallisesti

      Älä ota kaiken maailman murheita päällesi. Sulla on tapana ottaa elämä liian vakavasti. Ei aina, mutta joskus menee vähä
      Ikävä
      138
      1357
    8. Savonlinnan murhapolttaja romani

      Ainakin IS kertoo. Arvasin heti ettei ole normi valkolainen suomalainen.
      Maailman menoa
      171
      1312
    9. Ajattelen sinua kiitollisuudella

      Olet minulle jotain kaunista, jotain, joka tapahtui elämässäni. Et ole minulle pakkomielle enkä vaadi sinulta yhtään mi
      Ikävä
      60
      1089
    10. Sinulle tiedoksi

      Olen paljon miettinyt sitä hetkeä, kun uskalsin näyttää pienin elein ja kertoa pienesti, eli hyvin hillitysti sinulle si
      Ikävä
      28
      933
    Aihe