Moi! Kertokaapas mulle miten teen seuraavanlaisen skaalauksen? Sivulla on koko sivun levyiset ylä- ja alapalkki sekä näiden keskellä koko sivun levyinen sisältöalue, jolle on määritetty tietty korkeus (n. 380px). Nyt tarttis saada sivu toimiin niin, että ylä- sekä alapalkki skaalautuu, eli kasvaa korkeutta näytön resoluution mukaan. Sisältöalueen korkeus pysyy siis aina vakiona. Ylä- ja alapalkin tulisi myös pysyä aina sivun ylä- sekä alalaidassa kiinni.
Kiteytettynä, sivun sisältöalueen tulisi pysyä siis aina keskitettynä ja vakio korkuisena, ylä- ja alapalkki kasvaa korkeutta/kapenee näytön resoluution mukaan. Missään vaiheessa ei saisi näkyä skrollausta, eikä ns. tyhjiä alueita. Ylä- ja alapalkin tulisi kiinnittyä sivun ylä- sekä alalaitaan.
Eli kuinka tämän toteutan? css:ää on tullut nyt hakattua ihan hullun tavalla, mutta ratkaisua en vaan löydä! Kertokaapas fiksummat jos saitte edes jonkunlaisen käsityksen sekavasta selostuksestani, kiitos! :)
Sivun skaalaus + css
tony
2
620
Vastaukset
- olla aikas
mahdoton juttu, edes teoriassa.
Koodisi täytyisi tietää käyttäjän näytön
resoluutio RIIPPUMATTA mitä asetuksia käyttäjän
selaimessa on laitettu.
Ehkä joku tosiguru neuvoo, minun kykyni loppuvat
20 vuoden kokemuksesta huolimatta.- tony
mahdotonta, koska tällaisen sivuston olen joskus nähnyt... en vaan nyt muista mistä sivustosta oli kyse? Olisiko javascriptistä tässä apua? Tietääkö kukaan? Löytyykö esimerkki koodia?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2024218
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah1463778Orpo: Velkajarrua vastustavaa puoluetta vaikea ajatella hallitukseen
No Minja Koskelan kommunistipuolue jäi ulos tuosta. Kaikki eduskuntapuolueet vasemmistoliittoa lukuun ottamatta sopivat953152Hienoa! Eduskunta luopui käteisen käytöstä
Nyt tuo sama muutos pitää saada myös muuhun yhteiskuntaan. Käteistähän ei tarvitse tänä päivänä enää kuin rikolliset.431589Ikävä sinua mies
Vuosia kuluu, mutta tunteet ei ole hävinnyt. Tasoittuneet toki, kun ei olla nähty. Järki palannut päähän kuitenkin. Se i191438Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi251375Mikä tämä henkilö mahtaa touhuta Parkanossa
Kamalaa https://www.ylasatakunta.fi/teksti/pirkanmaan-karajaoikeus-vangitsi-koiran-tappamisesta-epaillyn-6.68.127794.b58331367Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta
Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk271341Kiinnostaa - ei kiinnosta - kiinnostaapas
Selittäkää hämmentyneelle miksi miehiä ei ikinä kiinnosta silloin, kun sitä olisi itsekin kiinnostunut? Sitten kun siirt1161130Martina haluaa Marbellaan
Martinan tekisi mieli ottaa lennot Marbellaan, jossa näkisisi kauniita ja hyväntuulisia ihmisiä. No sitten pitää matkust2151053