Moi! Kertokaapas mulle miten teen seuraavanlaisen skaalauksen? Sivulla on koko sivun levyiset ylä- ja alapalkki sekä näiden keskellä koko sivun levyinen sisältöalue, jolle on määritetty tietty korkeus (n. 380px). Nyt tarttis saada sivu toimiin niin, että ylä- sekä alapalkki skaalautuu, eli kasvaa korkeutta näytön resoluution mukaan. Sisältöalueen korkeus pysyy siis aina vakiona. Ylä- ja alapalkin tulisi myös pysyä aina sivun ylä- sekä alalaidassa kiinni.
Kiteytettynä, sivun sisältöalueen tulisi pysyä siis aina keskitettynä ja vakio korkuisena, ylä- ja alapalkki kasvaa korkeutta/kapenee näytön resoluution mukaan. Missään vaiheessa ei saisi näkyä skrollausta, eikä ns. tyhjiä alueita. Ylä- ja alapalkin tulisi kiinnittyä sivun ylä- sekä alalaitaan.
Eli kuinka tämän toteutan? css:ää on tullut nyt hakattua ihan hullun tavalla, mutta ratkaisua en vaan löydä! Kertokaapas fiksummat jos saitte edes jonkunlaisen käsityksen sekavasta selostuksestani, kiitos! :)
Sivun skaalaus + css
tony
2
609
Vastaukset
- olla aikas
mahdoton juttu, edes teoriassa.
Koodisi täytyisi tietää käyttäjän näytön
resoluutio RIIPPUMATTA mitä asetuksia käyttäjän
selaimessa on laitettu.
Ehkä joku tosiguru neuvoo, minun kykyni loppuvat
20 vuoden kokemuksesta huolimatta.- tony
mahdotonta, koska tällaisen sivuston olen joskus nähnyt... en vaan nyt muista mistä sivustosta oli kyse? Olisiko javascriptistä tässä apua? Tietääkö kukaan? Löytyykö esimerkki koodia?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä433643- 362304
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?321905- 171649
- 181648
- 231578
- 241427
Ihmetteletkö, mihin sinussa ihastuin?
Pikkuhiljaa huomasin, että olet ainutlaatuinen luonne, plussana tietysti ulkoiset avut. Toista ei taida löytyä koko maai841368- 191336
Mitä yhteistä on sulla ja kaivatulla?
Onko teillä samantyyppinen olemus tai luonne? Vai muistuttaako vartalonne toisiaan? Tai kasvot? Entä pukeutuminen? Onko891252