Heibs! Onx kukaa ihminen käyny/ratsastaako Suit-
Silassa Jyväskylässä?? No, jos joku viitsis
vähän kertoilla kyseisestä paikasta, varsinki
leireistä! Esim. Onx hyvä opetus, millasii
heppoja, onx leiri vastannu odotuksia,
ym...ym...?? Suunnittelen tässä vaan jo ens kesän
leiriä kaverin kaa.. :)
Nii ja jos on jotain tietoa kyseisen tallin
VUOKRAUSLEIREISTÄ niin olis kiva saada tietoo..!
Esim. pitääkö olla kymmenen vuoden kokemus
hepoista, vai riittääkö, et osaa perusjutut???
Ja KAIKKI jotka on tulos Suit-silaan ens kesänä
kirjotelkaa!!!!!!
SUIT-SILA ! ? !
20
1236
Vastaukset
- polle
muistaakseni hippos-lehdessä oli suit-silasta
juttua, siellä oli jotain päiväkirjaa leiristä
tai jotain... en nyt ihan muista, mut kannattaa
kattoa...- jeah!
oon kerran käyny kattoon tallia ja se ei ollu
ainkaan sillon kovin hyvä... eikä kenttä. mutta
onhan asiat voinu tällä saralla muuttua=) - always surprise
jeah! kirjoitti:
oon kerran käyny kattoon tallia ja se ei ollu
ainkaan sillon kovin hyvä... eikä kenttä. mutta
onhan asiat voinu tällä saralla muuttua=)Kentässä ei todellakaan ole mitään vikaa! Monet ("ulkopuolisetkin") on kehunu sitä, kun on melko iso, eikä pohjakaan ole huono, esim. sateen jälkeen kuivuu nopeesti.
Tallia/talleja on uusittu tänä syksynä/talvena. Ne eivät vieläkään ole luxusta missään tapauksessa, mutta paikka onkin nimenomaan maalaistalli, eikä sen tarvitsekaan olla hieno/kaunis. - mie vaa
always surprise kirjoitti:
Kentässä ei todellakaan ole mitään vikaa! Monet ("ulkopuolisetkin") on kehunu sitä, kun on melko iso, eikä pohjakaan ole huono, esim. sateen jälkeen kuivuu nopeesti.
Tallia/talleja on uusittu tänä syksynä/talvena. Ne eivät vieläkään ole luxusta missään tapauksessa, mutta paikka onkin nimenomaan maalaistalli, eikä sen tarvitsekaan olla hieno/kaunis.moi! oon sitä mieltä että tallien ei tartte olla luxus tasoo kunhan vaan on siisti että heposilla on hyvä olla.. :)
- Nightmare
Mä olin pari vuotta sitten just vuokrausleiril,mut en erityisemmin tykänny..Mun mielest porukka siel ei ollu kauheen ystävällistä.En oikeen tullu toimeen paikan omistajan kanssa,aika nipo.Hepat oli suloisii ja persoonallisii,vuokrasin nf-orii,Nikoa.Paikat siel ei ollu mitää luxus-tasoo..Mä en kyl menis toista kertaa ja en sillee kauheest suosittele.Tää on mun mielipide,joku saattaa tykätäkin,ja paikat on voinu muuttuu aika paljonkin siit,kun mä kävin viimeks.
- always surprise
paikan omistaja ei todellakaan ole mikään nipo! Todella huumorintajuinen ;) Joistakin asioistahan on pidettävä kiinni, esim. hevosten ruoka-ajoista tms. että homma toimii leirillä, mut ei kyllä turhaan nipota.. Kokemusta on mulla yli 7v ko paikasta :)
- Omppu
Itse olen aiemmin käynyt Suit-Silassa ratsastamassa. Paikan hevoset ja ponit ovat mukavia ja opetuskin mielestäni riittävää. Ei aivan huipputasoa, mutta kuitenkin. Tallit eivät ole ehkä ulkoisesti aivan kauneimmat, mutta ajavat hyvin asiansa, porukka ystävällistä ja tallin omistaja oikein mukava. Suosittelen.
- always surprise
Opetuksesta haluisin vaan sanoo vielä sen verran, et ko paikan tuntiratsastajat kilpailevat melko aktiivisesti, ja menestyen. Mielestäni silloin ei opetus voi kovin huonoa olla. :)
- always surprise
Mä käyn Suit-Silassa ihan vakituisesti ympäri vuoden, muutaman kerran viikossa. Oon käyny siellä jo reilut 7v ja ollu myös 6 kertaa leirillä, vuokrausleirillä -95 ja siitä seuraavina kesinä esteleirillä. Viime kesänä en ollu leirillä, mutta muuten kyllä lähes koko kesä kului siellä :)
Faktaa suitsilasta, sekä hevosesittelyt ja kuvia löytyy sivuilta http://suitsila.cjb.net
Vuokrausleirillä riittää kun osaa perusasiat, ja pystyy ratsastamaan itsenäisesti, hallitsee hevosen kaikissa askellajeissa. Hyvä olisi tietysti myös osata laittaa satula, suitset, suojat, pintelit tms. Mutta tarvittaessa me kyllä kiltisti autetaan ;)
http://www.hevostalli.net sivuilta löytyy keskusteluja suitsilasta, ja varmaan myös ihmisiä, jotka ovat suitsilaan suunnistamassa ensi kesänä :)- Jyväskylä here we come
Kiinnostais vaa tietää, että:
Kuinka paljon porukkaa tallilla pyörii leirien aikana? Onko esim. hoitajat siel? Ittelläni huonoja kokemuksia hoitajista heppaleireil...
Millaiset aikataulut on esim. vuokrausleireillä tai puolvuokrausleiril????
VASTAATHAN PIAN??!!!!! - always surprise
Jyväskylä here we come kirjoitti:
Kiinnostais vaa tietää, että:
Kuinka paljon porukkaa tallilla pyörii leirien aikana? Onko esim. hoitajat siel? Ittelläni huonoja kokemuksia hoitajista heppaleireil...
Millaiset aikataulut on esim. vuokrausleireillä tai puolvuokrausleiril????
VASTAATHAN PIAN??!!!!!Talliporukkaa ei hirveesti pyöri leirien aikaan (voi olla sellasiakin päiviä, ettei kukaan käy..), meidän "vakioporukkakin" on niin pieni, et ei meistä haittaa oo vaikka osuttais kaikki samaan aikaankin ;) Meidän hoitosysteemikin on niin löysä, et meillä ei oo hirveen tarkkaa kuka ketäkin hoitaa jne.. Ja kaikki tallilla käyvät tietää, että kesällä leiriläiset hoitaa hevoset ja me vaan autetaan jos on tarvetta. :)
Aikataulut vuokraus- ja ja puolivuokrausleireillä ei oo ihan kauheen tiukat. Periaatteessa saa ratsastaa mihin aikaan tahansa, rajoituksena hevosten ja leiriläisten ruoka-ajat, ja tietysti ei mielellään kaikki lähtis yhtäaikaa ratsastamaan, ettei tuu ruuhkaa kentälle. Ja yleensä on ratsatukset ollu suunnilleen silleen, et aamulla 1½h, iltapäivällä 1½h ja jos haluaa niin vielä illalla 1h. Mutta noihan vaihtelee aika lailla.. Periaatteena vaan se, ettei kymmentä kertaa päivässä satuloida.. Hulluksihan ne hevoset tulisi, jos vähän väliä käytäis ratsastamassa joku 20min ja sit taas tarhaan ja kohta uudestaan.. ;)
- nassukkkka
Mitäs tallille kuuluu nykyään?
Ite kävin siellä joskus 10v sitten, siellä oli sillon Nasu, Rassu, Rasseli, Pouni, Kaapo, Molli, Retu, Tono, Öpi, Pipe, Sintti, Jaska, Tuho ... Missäköhän pollet nykyään asustelee kun ei ainakaan Suit-silassa enää oo? Osa varmaan siirtyny jo virheemmille laitumille. - AmppuLove
Öpi myytiin kesällä. :( Mut Jaska on viel. :)
- vilmuska1
Eikää mulla tulee ihan kyynel silmään kun lukee nassukan listaamia heposia, hirveee ikävä Eetua,Öpiä,Kaapoa..
- Diidi
Tono, Retu, Molli, Rassu on siirtynyt jo vihreämmille laitumille. Muut on myyty yksäreiksi, paitsi Jamo on siirtynyt tuntsarin hommiin Suit-Silassa. Nykyisin monenkin pikkuisen lemppari ! :)
- saikkulove
Hevoset on mudassa ja tällee.. en kyl suosittele.
- porkkana19
olen käynyt jo jonkin aikaa suitsilassa ratsastamassa, niin minunmielestä opetus on ihan hyvää ja pollet on mukavia :) PS: se on maalais tali joten ei kaikki pidä olla luxusta!!!
- Kuunnelkaapas!
Hei. Minä kävin kyseisessä tallissa ratsastamassa, ja minusta tali vaikutti ihan kaatopaikalta... En siis haluis kertoo negatiivisia asioita, mutta esin: Hevosista osa oli ali ravittuja, Varusteet likaisiaa ja rikkinäisiä, Opetus aika yks puolista, Hevosia lyötiin "riimun narun päällä", Kaikilla hevosilla ei ollut tarpeen mukaisia laitumia joissa ei ollut varjo paikkoja, ja jotain itte tehtyjä HENGEN VAARALLISIA viritelmiä. ( jotka oli vielä liian pieniä, monta hevosta ängetty pieneen itte tehtyyn laitsaan... Et ei mmikään kovin miellyttävä ensivaikutelma tullut tuosta tallista... ( kävin siis ensinmäisen kerran )
- jenni 55
Niin minustakin! :(((
- mie vaan
kura-aikaan on monessa paikassa kurasia hevosia. hyvät ihmiset!
Eläimet ei pysy puhtaana, oli se kissa, koira , hevonen. Se pitäisi tietää.
Hevosia pestään kura-aikaan vähän väliä
Kuvistakin näkee, ettei yksikään hevonen ole likainen missään tunneilla eikä kisoissa.
Aitaukset on tarkastettu useaan otteeseen sekä eläinlääkärin, että lääninvalvojan toimesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1221721
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup161422Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA
Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR329992- 61990
J miehestä oikeaa
Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen90864- 66841
- 1770
- 46741
Kysyit firman bileissä..
.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta9671Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin
Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta62658