Tulevana juhannuksena sukuamme ja ystäviämme kokoontuu sankoin joukoin yhteen. Kysynkin nyt Teiltä Rakkaat Ystävät miten tehdään niitä hurjan isoja saippuakuplia? Tiedän että niihin tarvitaan jotain apteekista ostettua ainetta ja suuret, esim pajusta tehdyt renkaat ja joitten kautta tuuli puhaltaa kuplat suuriksi? Onko jollain hyvä ja varmasti toimiva ohje sitä varten?
Lapsia, kaiken ikäisiä, tulee paljon enkä itsekään väitä olevani poissuljettu siitä leikistä vaikka vanha olenkin. Nuoremmat järjestävät juhannusjuhliimme ohjelmaa, mutta tahtoisin itsekkin jotain yllätystä tehdä. Autattehan!
Sirkka
Saippuakuplia!
2
1136
Vastaukset
- kuplittelijaa
SAIPPUAKUPLAT
(Kauniit ja kestävät kuplat)
½ dl astianpesuainetta (Fairy, Daily)
¼ - ½ dl glyserolia (apteekista)
2 - 5 dl vettä
(1 tl tomusokeria tai hienoa sokeria)
OHJEET: Sekoita kaikki aineet varovasti yhteen niin, että seos ei vaahdotu. Tällä ohjeella teet erittäin kestävät ja lisäksi värikkäät saippuakuplat. Mitä vähemmän vettä käytät, sitä sitkeämpiä kuplista tulee.
VINKKI: Puhallustikun saippuakuplia varten voi tehdä itse vääntämällä rautalangasta. Lelukaupat tarjoavat myös valmiina erilaisia hauskoja saippuakuplapaketteja, joihin kuuluu eri muotoisia ja eri kokoisia puhaltimia.
http://www.perhekerho.net/askartelu/saippuakuplat_ohje.htm - kivakiiva
ihan hyvä juttu mutta aloittaja kaipasi jotain muotteja jolla ´saisi hurjia ISOJA kuplia :):)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 795417
- 824361
Sanna Marin ja lähestymiskielto
No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.3844346Ero 68-vuotiaana
Minkälaisen keskustelun saan aikaiseksi, kun minä 68-vuotias nainen haluan erota 70-vuotiaasta miehestäni. Olemme kumpi5113950- 1523428
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.623126- 533079
- 232748
Haluaisin niin paljon että
Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä192326- 522221