Varokaa! Tuolla merkonomit myyvät tuotteita, joista eivät itse ymmärrä yhtään mitään. Puhutaan tuotto-odotuksista, mutta mitään tuottoa ei ole eikä tule. Minä lähdin tuosta kansanpankista pankkiin, jossa asiakas on OIKEASTI kaiken keskiössä. Pankkiin, jossa pankkitoimihenkilöt ymmärtävät mistä puhuvat.
OP Private Banking
10
3105
Vastaukset
- tyytyväinen sijoittaja
Itse olen satakuntalaisen Op-Privaten asiakas ollut jo viisi vuotta ja täysin tyytyväinen sekä tuottoon että palveluun
- ketjun aloittaja
Ehkä olet tyytyväinen, jos et tiedä paremmasta. Ainakin meikäläinen ymmärsi aika nopeasti, että ko. muuten miellyttävien naisten kapasiteetti ei riittänyt minua palvelemaan. Lähinnä keskittyivät toistamaan raportteja, joita voi lukea netistä. Mitään kykyä/näkemystä/ymmärrystä heiltä ei löydy.
Ehkä sinunkin kannattaa käydä tapaamassa muiden pankkien varainhoitajia. Ei pankkiiriliikkeiden, vaan oikeiden pankkien. - yuliko.
"ollut jo viisi vuotta ja täysin tyytyväinen sekä tuottoon että palveluun"
mihin tuottoon keskimääräiseen tuottoon tyydyit,
tuliko 2002-2005 tuottoa yli 40 % vai tyydyitkö silloin johonkin 20 % tuottoon,
Meillä ainakaan kaikki sijoitusneuvojat eivät ole onnistuneet lainkaan omissa raha-asioissaan,
siksi kovin epäilen heidän neuvojaan, niin nain KAIKISSA pankeissa.
Itse käytin tuona aikana FIM, yms.
- ei ole eikä tule?
Tarkoititko kiertäen sanoa, että kaikki mahdolliset tuotot menevät palkkioihin?
Ihmettelen vain, että miksi nyt maksaa turhasta. Sijoita kustannustehokkaasti itse. Valitse muutama hyvä osake tai indeksi(osuus)rahasto ja laita rahasi niihin.
Mitäkö maksaa? Ostoista muutama promille ja hallinnointiin menee vuodessa 0,09%-0,75%. Valitse sellaisia indeksiosuuksia (tunnetaan myös nimellä ETF) jotka sijoittavat samoille alueille kuin pankin rahastot. (Tai osakkeet, jos uskot varasi jonkun muun haltuun).
Pitkällä tähtäimellä voit odottaa noista keskimääräistä rahastoa parempaa tuottoa (ei parasta, eikä huonointa). Pitkällä tähtäimelle kulujen merkitys korostuu.
Sitäpaitsi, itse sijoittaminen on paljon hauskempaa. Et osaa? Opettele hyvä ihminen!- aloittaja
Olen hyvin perillä sijoitusasioista, mutta aika ei tahdo riittää osakemarkkinoiden aktiiviseen seuraamiseen. Luulin saavani lisäarvoa OP:sta, mutta mitään sellaista ei tullut. Myyjät tiesivät asioista vähemmän kuin minä. Tällä hetkellä ammattilaiset ovat asialla ja kaduttaa, että koskaan satuin menin mukaan tähän OP:n kusetukseen. On totta, että kulujen merkitys korostuu pitkällä aikavälillä, mutta tällä hetkellä olen erittäin tyytyväinen.
- Vakuusvaje
aloittaja kirjoitti:
Olen hyvin perillä sijoitusasioista, mutta aika ei tahdo riittää osakemarkkinoiden aktiiviseen seuraamiseen. Luulin saavani lisäarvoa OP:sta, mutta mitään sellaista ei tullut. Myyjät tiesivät asioista vähemmän kuin minä. Tällä hetkellä ammattilaiset ovat asialla ja kaduttaa, että koskaan satuin menin mukaan tähän OP:n kusetukseen. On totta, että kulujen merkitys korostuu pitkällä aikavälillä, mutta tällä hetkellä olen erittäin tyytyväinen.
Kun sinulla kerran on sijoitusvarallisuutta enemmän kuin satatuhatta euroa (OP-Privaten alaraja) kannattaisi ehkä uhrata jonkin verran aikaa osakemarkkinoidenkin seuraamiseen. Luullakseni saisit aika pienellä panostuksella siitä parempaa tuottoa kuin muusta työnteosta vastaavana aikana, hyväpalkkaisestakaan. Ei markkinoiden fundamenttien seuraaminen vaadi jatkuvaa näytön ääressä istumista.
Ainakin minun osaltani salkun omatoiminen hoitaminen kannattaa, vaikka ilmeisesti varallisuutta onkin vähemmän kuin sinulla. Periaatteessa en myöskään oikein usko ammattimaisiin varainhoitajiin, ellei asiakas ole niin suuri, että hänellä on konsultille olennainen taloudellinen merkitys. Käytännössä hoitajalla pitäisi olla korkeintaan muutamia asiakkaita, mutta pankissa olet muutaman sadan tuhannen salkulla vain kansio pitkässä hyllyssä. - oikein usko
aloittaja kirjoitti:
että varainhoitajat (ja rahastonhoitajat jos osa rahoista sijoitetaan ko. yhtiön tai yhteistyökumppanin rahastoon) tuovat pitkällä aikavälillä lisäarvoa indeksisijoittamiseen nähden.
Minusta sen sijaan on hauska omistaa itse osakkeita suoraan ja mitellä taitoja indeksiä vastaan. Toki salkussa on merkittävä osa indeksiosuuksia.
No, tosin minun varallisuuteni ei vielä riittäisi private bankingin asiakkaaksi, sen verran nuori olen vielä ettei merkittävää varallisuutta ole ehtinyt kertymään.
Mitäs jos teet vaikka virtuaalisalkun ja kokeilet, että kumpi pärjää kulujen jälkeen paremmin: sinä vai varainhoitaja?
- Rghgh
menit?
- Roskis666
Sori nyt kauheasti, mutta ETF:t ne vasta kusetusta ovatkin.
Isot palkkiot ja tuotto aivan kuraa. - pwoowow
osuuskassalaiset ei ymmärrä kuin navettojen ja sianhoidon päälle. vuoristokoira sivistymätön metsuri juvalta! talonmiehenä haju-pössinen!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk722463Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna911586Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.641365Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll711349- 1291255
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1541132- 1431106
Jos siis saamme
Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j881049- 701038
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur741007