Mitenkä kannattaisi toimia? Olen harkinnut tasaavani ostamamme talon nurmikot siten, että tuuppaamme kaverin popcatilla uutta multaa vanhan nurmikon päälle. Vai olisiko parempi ottaa vanha nurmikko alta pois? Nurmikko on sen verran epätasainen ja paikoin pitää nostaa maan pintaa, että saan puiden juuret peittoon. Nurmikossa on paikoin sammalta, pitäisikö edes se hoitaa alta pois? Siihen ajattelin joka tapauksessa heittää puutarhakalkkia nyt syksyllä.
Nurmikon tasaus
2
902
Vastaukset
- nurtsi
Kuorisin vanhan nurmen pois varsinkin jos siinä on paljon rikkakasveja, lähinnä voikukkaa. Tosin noitten puunjuurien takia sitä ei nyt hirveesti kannata alkaa kuorimaan. Muuten jyrsisin vanhan ja uuden nurmen sekaisin mullan levityksen jälkeen, miksei ennen mullan levitystäkin mutta lannoitteet sekoittuvat hyvin jyrsimellä niin samallahan se nurtsikin menee siinä. Tasaa vanhan maan pohjat ennen uuden mullan levitystä niin ei jää painanteita uuteen pintaa, hyvät kaadot niin ei vedet seiso mikä osaltaan auttaa ettei sammal viihdy niin hyvin. Voihan ne vanhat sammalet sieltä raapustaa pois mutta sinnehän ne sekoittuu ja jos multaa tulee kunnon kerros päälle niin en pitäs sen pois ottoa ihan välttämättömänä. Muista mullan lannoitus ja kalkitus tarvittessa.
- arttu672
Tattis. Täytyypi kokeilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 743397
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753127Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.683002On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662671Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442182- 611739
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251707- 351705
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181679- 601628