tein pari vk sitten testin.kaks viivaa tuli mutten vieläkään usko että olen raskaana.en ole vielä käynyt neuvolassa mutta katsoin kiekosta että laskettu aika olis jouluaattona.olisin nyt kysynyt muilta odottajilta kuinka pärjäätte allergia kanssa.siis siitepöly allergian.otin parina päivänä allergia lääkkeitä mutta niistä tuli niin väsynyt olo että lopetin.nyt käytän vain silmätippoja kun lääkäri sano että niitä voisi käyttää.mietin nenäsuihketta voiskohan sitä käyttää.
allergia ja raskaus
4
949
Vastaukset
- nuhaan
sain Flixonasea, pieni määrä kortisonia. Muita ei kuulema suositella.
- nenäsuihketta,
eli nenäkortisonia (Flixonase) ja silmätippoja (Lecrolyn). Varmistin vielä neuvolalääkäriltä ja molemmat ovat ok koko raskauden ajan. Sanoi, että jos ei nää riitä, voi käyttää myös antihistamiini setiritsiiniä tabletteina (Zyrtec, Heinix ja millä muilla nimillä sitä myydäänkään).
- +++
Ensisijaisesti pitää tietysti kokeilla sellaisia lääkkeitä, jotka on todettu täysin turvallisiksi, ja jos niillä pärjää, niin hyvä niin. Kaikki eivät kuitenkaan pärjää, ikävä kyllä. Ja silloin kannattaa hakeutua asiantuntevan erikoislääkärin puheille. Neuvolalääkäreiden asiantuntemus ei vakavimpien allergikkojen kohdalla riitä.
Kannattaa muistaa, että mikään allergialääke ei ole sikiölle yhtä paha asia kuin hapenpuute, ja sikiö saa kaiken happensa äitinsä keuhkojen kautta. Eli jos allergiaoireet ovat niin pahat, että äidin hapensaanti vaarantuu, niin lääkkeitä saa ja pitää käyttää, mutta vain erikoislääkärin ohjeiden mukaan.- papunen
Mulle lääkäri määräs nasofan nimistä nenäsuihketta allergiaan.Että ei pidä paikkaansa että flixonase ois ainut nenäsuihke mitä saa käyttää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 823193
- 922905
- 532152
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201605Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..61379- 151369
- 191344
Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131321Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein141317Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin351275