Kani joka tykkää syödä paperia...

Tepastelija

Onko haittaa kun pupuni syö suuria määriä paperia (repii sanomalehtiä ja syö repimänsä palat, ja kaikkee muutakin paperia)? Ei kai se aiheuta suolistotukosta tms.? Kiitos etukäteen vastaajille!

9

4022

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miiru

      Sanomalehden muste haittaa kania, joten sitä ei kannata antaa. Muu papru ei PIENIN ÄMÄÄRINÄ haittaa, mut jos kani syö sitä ihan hirveesti, se voi aiheuttaa suolistotukoksia ym...
      Jos kanisi on pieni, toi on ihan normaalia; pienet tykkää maistella kaikkee muutakin, Se menee kyl ohi, mutta en kehottais antamaan sitä paperia hirveesti...

      • kaikkiruokainen

        Heips. Mulla on neljävuotias aika isokokoinen ja korvainen kani. Se syö viläkin erittäin kovalla vimmalla kaikkee paperiin liittyvää. Esim. Iltasanomat, Hesari, kouluvihkot, lainaston kirjat, mainokset, pahvilaatikot. Ja sitten vielä sängynpeitot, lakanat, verhot, matot, kengännauhat ja sähköjohdot ja joskus varpaat. Ei ole vielä sairastellut, mut ehkä karaistunut!


      • Juska
        kaikkiruokainen kirjoitti:

        Heips. Mulla on neljävuotias aika isokokoinen ja korvainen kani. Se syö viläkin erittäin kovalla vimmalla kaikkee paperiin liittyvää. Esim. Iltasanomat, Hesari, kouluvihkot, lainaston kirjat, mainokset, pahvilaatikot. Ja sitten vielä sängynpeitot, lakanat, verhot, matot, kengännauhat ja sähköjohdot ja joskus varpaat. Ei ole vielä sairastellut, mut ehkä karaistunut!

        Meilläkin on saaneet miehen keltaiset pörssit ja lähettämättä unohtuneet kirjeet kovan kohtalon.. Ei kai se niin vakavaa, sanomalehtien muste on kyllä kaneille vaarallista, joten toivottavasti pupusi jättää edes ne musteiset paperit syömättä..


    • KAninchen

      Meidän kanillekin maistuu kaikenlainen paperi ja etenkin hienoimmat laadut... =)
      En ole havainnut mitään erityistä haittaa tästä, mutta luulen että paperinsyönti tarve johtuu siitä, että luonnossahan kanit syövät esim. puunkuorta. Talossa tämä tarve ei tule tyydytettyä, mutta puustahan se paperikin on. KAnin elimistö, kuten monen muunkin eläimen pystyy sulattamaan selluloosaa, joten eiköhän se siitä... lukuunottamatta tietysti ne painomusteet josta oli jo puhetta...

      • Idyli

        Hesarii kanit eivät saisi niinkään paljoo syödä, koska Siinä on muste painetta, ja kani voi saada siitä myrkytyksen.
        Mun kani ei "syö" hesaria, mutta kul repii silpuksi.
        Paperi rullia se tykkää kyl narskia, mut siinä ei kai sitte ole mitää vaarallista.
        Mun kaveri sanoo että tavallinen valkonen paperi on myrkyllistä kanille, kun siinä on jotain ainetta... empti..


      • Töpsä
        Idyli kirjoitti:

        Hesarii kanit eivät saisi niinkään paljoo syödä, koska Siinä on muste painetta, ja kani voi saada siitä myrkytyksen.
        Mun kani ei "syö" hesaria, mutta kul repii silpuksi.
        Paperi rullia se tykkää kyl narskia, mut siinä ei kai sitte ole mitää vaarallista.
        Mun kaveri sanoo että tavallinen valkonen paperi on myrkyllistä kanille, kun siinä on jotain ainetta... empti..

        Minunki kani syö ja repii paperia ja kaikki koulu kirjat maistuu, kannet ainaki. Ei se niitä yleensä syö mutta repii silpuks. Ja kova hesarin "lukia" se on. Jos hesari on vielä taitettuna kasassa niin kohta keskellä on kanin tekemä reikä! Ja hesari pinkasta se repii suikaleita ja sotkee kämpän. =) Varsinki kännykän laturin johdot menevät hyvin helpoksi kanin suuhun. Vaikka laitan (tai ainaki yritän) johdon kanin saamattomiin niin se silti saa napatuksi sen ja kohta on johto kahtena kolmena kappaleena.. eikä oo hauskaa sitten ku huomaa sen! =)


    • Heippa1

      Mun kanin poikanen syö vähän sanomalehtiä mut ei niin paljon tuleeko siitä suolitukos jos se syö vähän sitä lehtee

    • Anonyymi

      Miksi kanini tekee hassuja hyppyjä?

    • Anonyymi

      Kiitos kun kerroit

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      68
      3199
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      200
      2811
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2628
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2598
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2466
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2315
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1753
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1707
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      37
      1570
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1426
    Aihe