Päivälukiosta siirtyminen iltalukioon?

"Ylioppilaaks keinolla...

Hei
Voisiko joku antaa tietoa, että kannattaako siirtyä iltalukioon viimesenä vuonna lukiossa?
Pitäs käydä vielä 20 kurssia, ja terveys ei anna mulle oikein muita vaihtoehtoja, kun siirtyä iltalukioon. Missä ajassa minun on mahdollista valmistua? Tahtosin kovasti kirjottaa jo tänä keväänä, mutta ei tunnu olevan muita mahdollisuuksia. Auttakaa vähän näin alustavasti, ennenkuin menen opon puheille :)

6

338

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kamuttaja

...paras kaverini lopetti juuri viimeisenä vuonna kun oli pakko mennä töihin, ja kävi sitten iltalukiona loppuun. Kirjoitti sitten suurimman osan samaan aikaan kun mekin, keväällä, ja jätti pari (Ainakin ruotsin) syksyyn ja pääsi ylioppilaaksi siis lopullisesti vain puoli vuotta meidän jälkeen.

• "Ylioppilaaks keinolla...

Itselläni olisi ainakin 11 pakollista kurssia jäljellä, joilla tarkoitan myös niitä minulle pakolissia, kuten psykologiaa. Mitenkähän minun kurssi määrä muuttuu, kun päivälukion puolella minulla pitäisi vähintään olla käytynä 75. Sitten iltalukiota käydessä ei tulisi olla kuin 44 kurssia, koska vallinnaisaineita siellä ei ole paljonkaan valittavana, vai liekkö ollenkaan? Otetaanko niitä minun jo käytyjä kursseja millätavalla huomioon??

• "Ylioppilaaksi keinoll...

Itselläni olisi ainakin 11 pakollista kurssia jäljellä, joilla tarkoitan myös niitä minulle pakolissia, kuten psykologiaa. Mitenkähän minun kurssi määrä muuttuu, kun päivälukion puolella minulla pitäisi vähintään olla käytynä 75. Sitten iltalukiota käydessä ei tulisi olla kuin 44 kurssia, koska vallinnaisaineita siellä ei ole paljonkaan valittavana, vai liekkö ollenkaan? Otetaanko niitä minun jo käytyjä kursseja millätavalla huomioon??

Eikös ole ihan mahdollista opiskella yhtäaikaa etälukiossa, ja iltalukiossa?

• pippi

Kyllä varmasti pystyt iltalukion lisäksi käymään muutaman kurssin etänä. Missäköhän päin asut? Ainakin Helsingissä on hyvät mahdollisuudet sekä ilta- että etäopiskeluun.

Kiitos teille kaikille jotka vastasitte. Juuri tuon ilmapiirinkin takia haluan vaihtaa. En kestä omanikäisteni seuraa. En tiedä mistä johtuu. Olen jo ilmottautunut etälukioon, vaikka vähän myöhässä, mutta ilmottautuminen on huomis iltana.
      Kiitos vielä rohkaisusta :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      143
      3958
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      359
      3064
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      14
      2008
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1705
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1139
    6. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      69
      975
    7. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      974
    8. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      23
      851
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      71
      839
    10. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      794
    Aihe