Millasia kokemuksia teillä on miehet siitä, kun mainitsette naiselle, että harrastatte jotain kamppailulajia. Onko tullut enemmän positiivisia vai negatiivisia reaktioita?
Luulisi, että naisen mielestä on vaan hyvä, jos mies osaisi puolustaa häntä. Ja kasvaahan tuossa harrastuksessa lihaksetkin ja naisethan aina pitää lihaksista kuhan ei oo liikaa. Vai pitääkö naiset ip harrastajia jotenkin friikkeinä tai sekopäisinä?
tykkääkö naiset jos mies harrastaa
19
2837
Vastaukset
- nih
ei niit kiinnsta ellet oo jääkiekkoilija tai jalkapalloilija
- Pentti
mulla on sellanen käsitys ettei sitä kannata ainakaan erityisesti mainostaa... silloin kun ite jotain lajia enemmän harrastin niin usein tuntu että ne saattoi suhtautua jopa vähän alentuvasti (vaikkei näyttänykään sitä) Uskoisin et harva muija siitä kiihottuu jos olet muutaman vuoden harrastanut jotain budolajia, paitsi jotkut jos oikeasti oot tosi huippu siinä lajissa. Mut lähinnä ehkä se itseluottamus, mm. lihaskunto jne mitä harrastuksista voi saada saattais olla etuja.
- Oppilas
Omien kokemuksien mukaan SUURIN osa ei hirveästi välitä. Treenitapa siinä ku joku muukin. Sitten taas on monia sellaisia, joiden mielestä se on hirveen eksoottistä, vaarallista ja mystistä. Yleensä nämä ovat itse jotain taiteilijoita, jotka löytävät taidetta taistelulajeista. Kyllähän asian voi niinkin ajatella. Ja onhan se mielenkiintoisempaa kun bileissä kysyttäessä sanot, että: "Treenaan kempoa/kung fua/ shootfightingia" kuin jos sanoisit :"Keräilen postimerkkejä/ hammastahnatuubin korkkeja/silitysrautoja". Sitten löytyy niitä, jotka sanovat väkivaltaiseksi luolamieheksi, joka ei välitä kierrättämisestä tai muusta yhtä tärkeästä ja mielenkiintoisesta. Naisia on niin moneen junaan ja tuntuu, että niihin ei mitkään lainalaisuudet päde. Jos joku nainen ei treenistäsi pidä, se on hänen päänsärkynsä. Ei kukaan ole korvaamaton.
- Anonyymi
Itse harrastan postimerkkeilyä ja erittäin naisellista posliinimaalaustakin. On mahtavaa antaa laskeutua itsensä naisten tasolle ja luopua koko egostaan, vain sallia "munat" itsensä. Ego vaatii miehillä olemaan kunniakas. On olemassa miehinen kunnia -käsite
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse harrastan postimerkkeilyä ja erittäin naisellista posliinimaalaustakin. On mahtavaa antaa laskeutua itsensä naisten tasolle ja luopua koko egostaan, vain sallia "munat" itsensä. Ego vaatii miehillä olemaan kunniakas. On olemassa miehinen kunnia -käsite
Piti kirjoittaa "munata itsensä".
- budo-miäs
Tyttöjä ei kiinnosta muut kuin pallon perässä juoksijat. Surullista mutta totta...
- njet
mun eukko inhoo futista mutta kuulemma nyrkkeilijöissä ja muissa tosimiehissä on sitä jotain. älä menetä toivoos!
- Phoenix82
Kyllä se menee siinä sivussa mainintana. onhan se merkki siitä et mies pitää huolta itsestään. Mut ei sitä tuu mitään naisten jalkoja järisyttävää alotusrepliikkiä tai edes merkittävää puheenaihetta...
- Oppilas
Onko sillä toisen mielipiteellä jotain väliä? Minä yleensä pidän asian omana tietona, koska jos joku kysyy, että mistä pidät siinä eniten ja vastaan rehellisesti, että: " Siitä ku paukautetaan sääriluut yhteen ja kun pääsee kuristaan toista", niin sitten yleistetään ties miksi neanderthaliksi. Ei ihmiset vain ole kaikki samalla aaltopituudella. Pallon pelaaminen on tavallista ja tylsää meistä, mutta tavalliselle lottokansalaiselle se on huippu-urheilua. Itse seurustelen myös kamppailulajia treenaavan tytön kanssa ja en voisi harrastamatonta kuvitellakaan, koska harrastajat ymmärtävät sen intensiteetin, jolla asiat tehdään ja senkin, että aikaa kuluu esim. seuran asioiden hoitoon...
- chill
...toisin päin? Mitä miehet ajattelevat ip-lajia/lajeja harrastavista naisista? Itse olen saanut osakseni hämmästyneitä kulmien kohotuksia, naureskelua, ja typeriä toteamuksia 'ai, sun mielestä väkivalta on ok'. Häviävän pieni osa tapaamistani miehistä on ollut aidosti kiinnostunut lajista...
- Mika
chill kirjoitti:
...toisin päin? Mitä miehet ajattelevat ip-lajia/lajeja harrastavista naisista? Itse olen saanut osakseni hämmästyneitä kulmien kohotuksia, naureskelua, ja typeriä toteamuksia 'ai, sun mielestä väkivalta on ok'. Häviävän pieni osa tapaamistani miehistä on ollut aidosti kiinnostunut lajista...
Tällä palstalla ei kannata kysellä tuommoista, vastaus taitaa olla melko selvä. Täällä kun taitaa liikkua pääasiassa kamppailulajeista kiinostuneita ihmisiä.
Eli ei ole mitenkään paha asia. :) - nih
chill kirjoitti:
kattelin aikoinaa vierest ku tuttu karatelikka iski miehii baareis ja aina jssai vaihees iltaa kerto niille harrastavasa karatee. aikani miesten reaktioita sivusta kattoneena sanoin likalle et en usko et auttaa kauheesti. sivusta kattoen näytti siltä et ko. asian ilmasemisella oli negatiivinen vaikutus jätkän asenteeseen. ehkä tuola baarissa vaan on sellasta äijäpopulaa ettei ne haluu et muija vois vetää köniin... kjäh kjäh
- Oppilas
chill kirjoitti:
Olet oikeassa. Toimii molemmin päin. Omasta mielestäni ip-lajeja treenaavat naiset ovat hyvä juttu, mutta minulla onkin asiaan omaa näkökulma, kun treenaan itsekin. Varmaan tuo naisen asema on vielä kärjistetympi ja hankalampi kuin miehen. En osannut sitä kuitenkaan ajatella muusta kuin omasta kapeasta näkökulmastani. Anteeksi. Minusta treenaavat naiset ovat kuitenkin aivan "ihania", koska heillä on usein sählysisartaan avarampi maailmankatsomus jo sen vuoksi, että kamppailulajit ovat hyvin sosiaalisia lajeja ja niihin liittyy hyvin monelaista muutakin toimintaa. Lisäksi treenaaminen kertoo, että naisella on sisua saavuttaa tavoitteita ja halua kehittää itseään, eikä pelkää miesvaltaista alaa. Omien kokemuksieni mukaan tälläisiä naisia on liian vähän.
Onnea siis sinulle, chill, valitsemasi tien johdosta ja ja hyvää jatkoa. Toivottavasti treeni kulkee ja pääset pitkälle. Älä anna kenenkään lannistaa. Herätä kunnioitusta. - chill
Mika kirjoitti:
Tällä palstalla ei kannata kysellä tuommoista, vastaus taitaa olla melko selvä. Täällä kun taitaa liikkua pääasiassa kamppailulajeista kiinostuneita ihmisiä.
Eli ei ole mitenkään paha asia. :)Oikeastaan halusin vähän kartoittaa muiden naisten kokemuksia tästä asiasta, mutta taisin ilmaista itseni huonosti...
- chill
nih kirjoitti:
kattelin aikoinaa vierest ku tuttu karatelikka iski miehii baareis ja aina jssai vaihees iltaa kerto niille harrastavasa karatee. aikani miesten reaktioita sivusta kattoneena sanoin likalle et en usko et auttaa kauheesti. sivusta kattoen näytti siltä et ko. asian ilmasemisella oli negatiivinen vaikutus jätkän asenteeseen. ehkä tuola baarissa vaan on sellasta äijäpopulaa ettei ne haluu et muija vois vetää köniin... kjäh kjäh
niin, sääli sinänsä, ettei voi harrastuksistaan kertoa. Mulla kuitenkin on se periaate, että salailu on hanurista, ja jos multa kysytään, että mitäs treenailet, niin varmasti kerron. Mutta en toki ensimmäisenä ole sitä toitottamassa. Mulla on vielä se 'risti' että olen aika pienikokoinen eli tuskin mies edes uskoo mun pystyvän vetämään ketään köniin... siitä ne naureskelut.
- Pippunen
chill kirjoitti:
Olen tyttö ja harrastan kamppailulajia. Poikaysäväni pitää minua lähinnä naurettavana, mutta ei mainitse siitä useimmiten mitään. Hänen mielestään on tärkeintä, että pidän huolta kunnostani.
- Pantse
Varsinkin vaimo, kun tietää etten ole muualla pahanteossa. Sekopäänä on pitänyt aina ;=)
Erityisesti se tykkää, kun huolehdin itse hikiset kamani pyykkikoneeseen ja rakentelen palauttavia pastakastikkeita hänellekin.
Pantse -shotokan - Dragon
Miia oli "aha" ja joi kolansa loppuun.
Peace
-Dragon- - kung fu miäs
minun kokemukseni mukaan ne ei välitä paskakaan. ajattelee varmaan että "no kiva että se ny harrastaa edes jotaki"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä
IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi5785425Mihin sinussa haluan koskea
Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä753459Yleltä tiukka nootti Sohvaperunat-sarjan tyypeistä: "Halutessaan ja tapauskohtaisesti harkiten..."
Näin "Sohvis-julkkiksia" suojellaan! Toisaalta ovathan nämä ihmiset itse lähteneet mukaan reality-ohjelmaan. Että mitä m431859Toisen ihmisen sydämellä
leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo149167617-vuotiasta lukiolaispoikaa epäillään perheenisän murhasta Pyhtäällä
Perheenisä löytyi kuolleena kotipihastaan loppuvuonna 2023 Heinlahdesta Myyrynmäeltä. Poliisi epäilee murhasta kotkalais361638- 831384
Janne Kataja uudessa elämäntilanteessa - Vauva tuli, tyttäret jo teini-iässä: "On jo vähän..."
Janne Kataja on uudessa elämäntilanteessa, 44-vuotiaana hän tuli kolmatta kertaa isäksi. Tyttäret edellisestä liitosta211323Kaksoisliekki-ihmiset
Kun olette tavanneet kaksoisliekkinne, miltä se on tuntunut? Ole tosi utelias tietämään.1951158Olet mun herkkä kohta
Vaikutuksesi minuun on valtava. Käsitätköhän miten paljon tunnen takiasi? Miten paljon elämäni on muuttunut sen jälkeen591109Milloin olette tavanneet ekaa kertaa?
Ap vastaa: Viime keväänä maalis/huhtikuun vaihteessa se varmaan oli.731065