Osaisiko joku kertoa miksi Punto 99 stilen takaparkit ja taka-ajovalot eivät toimi,vaikka kaikki etuvalot toimivat. Vilkut,jarruvalot,peruutusvalot ja rekisterivalo
toimivat myös takana. Itse epäilisin, että joku
liitin olisi jostain syystä irronnut, mutta mistä
tälläinen liitin voisi löytyä.
Punton takavalot eivät pala
4
1934
Vastaukset
- Uuno
Liittimet on sen "kankaan" takana, revit irti kangasta vasemmasta/oikeasta reunasta takaluukun molemmilta puolilta (ei luukussa ;).
Mulla on itseasiassa unossa sama ongelma, kattelin peilillä niitä "vastuksia" mihinkä lampun kanta osuu niin toisella puolella oli palanut/katkennut koko kanta pois, muissa oli palanut lamput selvisin pelkällä vaihdolla - Punto 75S
Takavaloissa on kontaktihäiriö ilmeisesti. Näin ainakin minun puntossa oli, eli takavalojen paneeli irti ja sen jälkeen polttimoiden kantojen, johtoliittimien ja poltin kiinnikkeiden puhdistus. Takavalot lähtee irti auton sisäpuolella olevien alumiinisten "pulttien" irroituksella. Pultit (2 kpl/puoli) löytyy takimmaisen pystypilarin sisäpuolelta takavalon kohdalta ja toinen pulteista on peräkontin puolella ja toinen hattuhyllyn yläpuolella pienen suojalevyn takana, joka on pilarin sisäverhouksessa. Ja pultithan aukeaa vararenkaan kotelossa olevalla mustalla n. 5 cm pitkällä muovisella hylsyllä, jonka toisessä päässä on normaali 6 kulmainen hylsykärki, aivan kuten normaalissa hylsyvaimessa.
Kun takavalopaketti on irti, niin irroita sisäpinnassa oleva peltinen osa, jossa polttimot on kiinni. Ja puhdista polttimon kannat ja niiden kiinnikkeet ja puhdista sitten vielä liitin, joka ainakin omassa puntossa oli hapettunut selvästi. Tämän jälkeen pitäisi valojen toimia, jos polttimot ovat vaan ehjät.- valoton
Olen tutkinut takapään polttimot ja liittimet
juuri niinkuin opastit. Ongelmana on,että kummallekaan puolelle ei tule jännitettä parkkeihin eikä ajovaloihin. Joten ongelma lienee
lähempänä etupäätä, mutta missä? - Punto 75S
valoton kirjoitti:
Olen tutkinut takapään polttimot ja liittimet
juuri niinkuin opastit. Ongelmana on,että kummallekaan puolelle ei tule jännitettä parkkeihin eikä ajovaloihin. Joten ongelma lienee
lähempänä etupäätä, mutta missä?Jos kerran sulakkeet on kunnossa, niin paha mennä sitten sanomaan. Yksi vaihtoehto on mennä kirjastoon ja katsoa Punton korjausoppaasta (Haynes tai Alfamer) punton sähköjen kytkentäkaavio. Korjausoppaassa on aika hyvät sähkökaavio piirustukset (oppaan lopussa), josta selviää johtojen väritykset jne.
Tai sitten vedät uudet johdot suosiolla....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1134862Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293523No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452430- 501548
- 401413
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv231312- 141222
- 271108
- 1651089
Olen oikeasti aika mukava
Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.221027