Mistä päin autoa löytyy 81kw TDI Octavian polttoainesuodatin? Voiko sen vaihtaa ite, vai vaatiiko jotain erityistoimenpiteitä tai -työkaluja?
Ei viittis viedä "valohoitoon" tuollaisten (tärkeiden) pikkujuttujen takia.
Ocun pa-suodatin?
4
537
Vastaukset
- Anne
Tuli heti eka silmäyksellä mieleen, että otsikkosi tarkoittaa "Ocun paskansuodatin". Pikkuisen ehdin miettiä, että mistäköhän sellainen mahtaa löytyä... :) Mukavaa päivänjatkoa kaikille.
- Ritu
Joo sama mulla, mut eihän meillä hameväellä aina heti välähdä! Täytys vaan pysyä sielä puutarhaosastolla.
- JoJ
Polttoaineen paskaa suodattava suodatin (PA)löytyy kartturin puolelta lokasuojan kohdalta moottoritilassa. Ainakin omassani oli. Pikku vinkki. Kun vaihdat suodattimen, kaada suodatinkotelo naftaa täyteen. Polttoainepumppu alkaa nostaa ainetta välittömästi ja vältyt pitkältä startilta. Tietääkö joku onko toimenpide pakko tehdä? Itse en raaskinut startata niin pitkään, että moottori olisi saanut polttoainetta ja lähtetyt käyntiin. Täyttämällä suodatin se käynnistyi heti. Auto oli Tdi 90 -98. Nykyiseen ei oikein viitsi koskea kahteen eka vuoteen itse.
- Tavio
Tuollaisia epäilyjä kuulinkin jo, että starttauksen kanssa voi tulla ongelmia.
Mutta ilmeisesti operaation jälkeen ei tarvi kuitenkaan tehdä mitään ihmeempiä
ilmaus-toimenpiteitä.. kyseessä kun on sen verran nykyaikaista
diesel-tekniikkaa.
Täytyypä etsiskellä pa-suodatinta tuolta kartturin puolelta. Joistain autoista
se löytyy bensa/naftatankin läheisyydestä. Siksi en alkanut itse tutkimaan.
Ja hakua hankaloittaa se, etten tiedä miltä kyseinen esine näyttää :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455140Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1221635Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella151459Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "501386- 141195
Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v4110081-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171037Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy76999Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah60827Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?28799