mikä käärme?

kollit

Tänä aamuna kissa toi mökillä makuuhuoneeseen mustan käärmeen. Se on suht' ohut, halkaisija n. 4-5 cm, n.50 cm pitkä, tasavärinen, pikimusta, pieni pää, suippo häntä.

Vatsassa on havaittavissa tummanharmaita raitoja, päältä tasavärisen musta.

Mikä käärme se on? Mielestäni ei kuulu Suomen luontoon vaan on esim. karannut joltakin.

Se kiemusteli vielä, kannoin sen matolla ulos, mutta se ei enää lähtenyt pakoon. Muurahaiset tekevät siitä nyt loppua.

Tiedätkö, mistä käärmeestä on kyse?

21

5219

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ollut mahdollisesti

      rantakäärmeen tai sitten kyyn poikanen? Näkyikö päässä keltaista/oranssia? itse olen nähnyt parin vuoden sisällä kaksi ihan pikimustaa pikkukyytä.

      Onko lähellä asutusta ja käärmeharrastajia, kun epäilit että olisi karkulainen?

      • kollit

        Hei!
        Eläinmuseosta löytyi käärmeiden asiantuntija ja käärme on tunnistettu kyykäärmeeksi. Seudulla, jossa tämä tapahtui, on hänen karttojensa mukaan paljon mustia kyykäärmeitä. Miten kissa tässä onnistui, niin se jää arvailujen varaan. Asiantuntijan mukaan yksi teoria on, että käärme oli juuri luonut nahkansa. Silloin siltä putoaa myös myrkkyhampaat ja on siis avuttomassa tilassa jonkin aikaa. Kamppailua oli tosin käyty, koska katselin, mihin muurahaiset iskivät. Ne iskivät kohtaan n. 10 cm hännän päästä, jossa suomut olivat rikki ja sitten pääpuoleen.

        Kissa kuolee kyyn myrkkyyn n. ½ tunnissa, joten se ei ainakaan oel pystynyt puremaan.

        Olipa äitienpäivälahja aamulla klo 8!


      • tosissasi?
        kollit kirjoitti:

        Hei!
        Eläinmuseosta löytyi käärmeiden asiantuntija ja käärme on tunnistettu kyykäärmeeksi. Seudulla, jossa tämä tapahtui, on hänen karttojensa mukaan paljon mustia kyykäärmeitä. Miten kissa tässä onnistui, niin se jää arvailujen varaan. Asiantuntijan mukaan yksi teoria on, että käärme oli juuri luonut nahkansa. Silloin siltä putoaa myös myrkkyhampaat ja on siis avuttomassa tilassa jonkin aikaa. Kamppailua oli tosin käyty, koska katselin, mihin muurahaiset iskivät. Ne iskivät kohtaan n. 10 cm hännän päästä, jossa suomut olivat rikki ja sitten pääpuoleen.

        Kissa kuolee kyyn myrkkyyn n. ½ tunnissa, joten se ei ainakaan oel pystynyt puremaan.

        Olipa äitienpäivälahja aamulla klo 8!

        "Asiantuntijan mukaan yksi teoria on, että käärme oli juuri luonut nahkansa. Silloin siltä putoaa myös myrkkyhampaat ja on siis avuttomassa tilassa jonkin aikaa."

        Siis täh????? Minkä alan asiantuntija on kyseessä? Sano sille, että vaihtaa alaa! Ei näytä ainakaan käärmeala sopivan, ei sitten alkuunkaan!


      • Käämeeltä
        kollit kirjoitti:

        Hei!
        Eläinmuseosta löytyi käärmeiden asiantuntija ja käärme on tunnistettu kyykäärmeeksi. Seudulla, jossa tämä tapahtui, on hänen karttojensa mukaan paljon mustia kyykäärmeitä. Miten kissa tässä onnistui, niin se jää arvailujen varaan. Asiantuntijan mukaan yksi teoria on, että käärme oli juuri luonut nahkansa. Silloin siltä putoaa myös myrkkyhampaat ja on siis avuttomassa tilassa jonkin aikaa. Kamppailua oli tosin käyty, koska katselin, mihin muurahaiset iskivät. Ne iskivät kohtaan n. 10 cm hännän päästä, jossa suomut olivat rikki ja sitten pääpuoleen.

        Kissa kuolee kyyn myrkkyyn n. ½ tunnissa, joten se ei ainakaan oel pystynyt puremaan.

        Olipa äitienpäivälahja aamulla klo 8!

        ei nimittäin todellakaan putoa myrkkyhampaat nahanluonnin yhteydessä. Mistä tällainen asiantuntija oikein löytyy?


      • käärme hullu
        Käämeeltä kirjoitti:

        ei nimittäin todellakaan putoa myrkkyhampaat nahanluonnin yhteydessä. Mistä tällainen asiantuntija oikein löytyy?

        joo ma saatan tietaa miten se sai sen käärmeen kiinni kun luin jostain että kysykää vaan jos haluutta tietää sen


      • kollit
        tosissasi? kirjoitti:

        "Asiantuntijan mukaan yksi teoria on, että käärme oli juuri luonut nahkansa. Silloin siltä putoaa myös myrkkyhampaat ja on siis avuttomassa tilassa jonkin aikaa."

        Siis täh????? Minkä alan asiantuntija on kyseessä? Sano sille, että vaihtaa alaa! Ei näytä ainakaan käärmeala sopivan, ei sitten alkuunkaan!

        ´Mieheni jäi maalle, koska emme saaneet kissoja kiinni. Lähdin bussilla hesaan ja hän oli soitellut eri lähteisiin ja eläinmuseosta oli tullut tällainen tieto, henkilön nimeä en tiedä. Kysyn tarkemmin, kun hän palaa kotiin kaupasta hetken kuluttua.


      • kollit

        täysin musta, ei pilkkuja poskissa.


      • kollit
        Käämeeltä kirjoitti:

        ei nimittäin todellakaan putoa myrkkyhampaat nahanluonnin yhteydessä. Mistä tällainen asiantuntija oikein löytyy?

        tietääkseni Eläinmuseosta. Vastaan tarkemmin tietää kauppareissun jälkeen,tietää lähteen.


      • kollit
        käärme hullu kirjoitti:

        joo ma saatan tietaa miten se sai sen käärmeen kiinni kun luin jostain että kysykää vaan jos haluutta tietää sen

        haluaisin todela tietää, mitä oli aitienpäivänä tapahtunut luonnossa. Hämmästyttää pientä kulkijaa, kissa ei osaa vastata.


      • kollit
        kollit kirjoitti:

        täysin musta, ei pilkkuja poskissa.

        Täysin musta, ei pilkkuja poskissa. En enää muista, kerroinko, että kun ko käärme oli siinä makuuhuoneen matolla, niin toinen kissa (ei saalistaja) alkoi lyödä tassuilla ohi kummallekin puolelle käärmeen päätä. Vielä käärme oli sen verran voimissaan, että yritti saada käpälää kiinni, hidastuneet liikkeet. Kissan refleksit hidastuivat , koska kynnet tarttuivat mattoon. Sen jäkeen vasta älytin heittää maton käärmeen päälle ja kantaa ulos. Metsäneunassa ei enää liikahtnut vaan oli murkkujen ruokaa.


      • kollit
        Käämeeltä kirjoitti:

        ei nimittäin todellakaan putoa myrkkyhampaat nahanluonnin yhteydessä. Mistä tällainen asiantuntija oikein löytyy?

        Nyt tuli mies kauppareissulta. Hän oli tosiaan ollut yhteydessä Helsingin yliopiston Eläinmuseoon. Sieltä nämä tiedot, jotka olen kirjoittanut "kollit" - nimimerkillä tähän.


      • käärme hullu
        kollit kirjoitti:

        haluaisin todela tietää, mitä oli aitienpäivänä tapahtunut luonnossa. Hämmästyttää pientä kulkijaa, kissa ei osaa vastata.

        joo että luin jostain että kissa pyörii käärmeen ympärillä sitte se käärme on varuillaan ja katsoo sitä kissaa ja kun käärmeen pää menee sekasin niin kissa hyökkää


      • että näin
        kollit kirjoitti:

        Hei!
        Eläinmuseosta löytyi käärmeiden asiantuntija ja käärme on tunnistettu kyykäärmeeksi. Seudulla, jossa tämä tapahtui, on hänen karttojensa mukaan paljon mustia kyykäärmeitä. Miten kissa tässä onnistui, niin se jää arvailujen varaan. Asiantuntijan mukaan yksi teoria on, että käärme oli juuri luonut nahkansa. Silloin siltä putoaa myös myrkkyhampaat ja on siis avuttomassa tilassa jonkin aikaa. Kamppailua oli tosin käyty, koska katselin, mihin muurahaiset iskivät. Ne iskivät kohtaan n. 10 cm hännän päästä, jossa suomut olivat rikki ja sitten pääpuoleen.

        Kissa kuolee kyyn myrkkyyn n. ½ tunnissa, joten se ei ainakaan oel pystynyt puremaan.

        Olipa äitienpäivälahja aamulla klo 8!

        Itse olen aina omistanut kissoja, joita on kerralla
        max 4kpl. Omat kissani ovat kissanluukun kautta kulkevia, siis puoliksi ulkokissoja, koska olen aina asunnut maalla lähellä metsäisiä maastoja, on kissat vuoronperää tuoneet jalkojeni juureen saaliin "näytille",ketun ja supin poikasia, minkkejä, oravia, rusakonpoikasia ja pieniä jäniksen "sänkiäisiä",lintuja kaikenmaailman myyriä ja hiiriä,vaskitsoja, liskoja, tarhakäärmeitä ja kyitä muun muassa. Jokainen käärme, jonka kissat ovat tuoneet sisälle tai olen löytänyt niitä kituvan tai kuolleena pihallani ovat kaikilta järestäin pää poikki järsitty tai kokonaan ilman päätä. Se, kuinka kissa pystyy käärmeen tappamaan, en tiedä, enkä ole koskaan nähnyt. Tavalliselle sisä/kotikissalle
        saattaisi käärmeenpurema koitua kohtaloksi, mutta kissani, jotka, vaikka ovatkin kaikki leikattuja, ovat kovia poikia ja tyttöjä saalistamaan. Monet isommatkin ketut ja supikoirat on saaneet kyytiä
        kateiltani, jotka ovat melko kookkaita. Omin silmin olen nähnyt, kuinka reviriään puolustava kissa käy isommankin tunkeilijan kimppuun ja se on raakaa katsottavaa. Yleensä kettu tai supi rääkäisee kivusta ja luikkii pakoon. Mutta kuinka kissa pystyy käärmeen tappamaan tai talttuttamaan, on minulle täysi mysteeri. Toivottavasti ei kissoilleni tule käymään kuinkaan, sillä moni
        elukka on kuollut käärmeen pistoon. Kyyt ovat poikasina melko mustia ja pienikokoisia.


    • kollit

      Kiitokset teille, jotka olette osallistuneet tähän keskusteluun! Asia on minulle tärkeä, koska en voi ymmärtää tapahtunutta. Nyt olemme Hesassa ja kissat voivat hyvin. Yksi käärme menehtyi, mutta kissa ei näemmä voi luonnolleen mitään.

      • ihan...

        Kunnossa? Kaikki hyvin? Vaikutat vähän sekopäiseltä, ei millään pahalla...


      • kollit
        ihan... kirjoitti:

        Kunnossa? Kaikki hyvin? Vaikutat vähän sekopäiseltä, ei millään pahalla...

        Hei!
        Jos sinusta on sekopäistä selvittää, mikä käärme ja mitä lie tapahtunut, niin se on sinun käsityksesi. Monenlaisia ajatuksia mahtukoon tähän maailmaan.
        Olen kyllä ihan tervejärkinen ihminen, joka nyt vain sattui tästä asiasta kiinostumaan ja vastailin, kun jotkut olivat ihan kiinnostuneita myös ko asiasta. Sekoile sinä vaan ihan kaikessa rauhassa.


      • tuo...
        kollit kirjoitti:

        Hei!
        Jos sinusta on sekopäistä selvittää, mikä käärme ja mitä lie tapahtunut, niin se on sinun käsityksesi. Monenlaisia ajatuksia mahtukoon tähän maailmaan.
        Olen kyllä ihan tervejärkinen ihminen, joka nyt vain sattui tästä asiasta kiinostumaan ja vastailin, kun jotkut olivat ihan kiinnostuneita myös ko asiasta. Sekoile sinä vaan ihan kaikessa rauhassa.

        eilinenkin vaikuttaa aika synkältä yksinpuhelulta? Ääniäkö päässäsi lie kuullut, vai kelle vastailit?


      • se on ku helsinkiläiset
        tuo... kirjoitti:

        eilinenkin vaikuttaa aika synkältä yksinpuhelulta? Ääniäkö päässäsi lie kuullut, vai kelle vastailit?

        tule jopa kehä kolmosta ulommas, kyykäärmeestäki soitellaan helsingin yliopistoja myöten ja nekää ei sen vertaa tiiä ;D säälittävää paskasakkia tiiä mistään mitään, ootko ennen kuullu et maito tulee lehmästä :O ja lehmä on eläin, voitko kuvitella ei sitä joku mamma sekottelekkaa ite jossain meijerin takahuonees


      • hannahhm
        kollit kirjoitti:

        Hei!
        Jos sinusta on sekopäistä selvittää, mikä käärme ja mitä lie tapahtunut, niin se on sinun käsityksesi. Monenlaisia ajatuksia mahtukoon tähän maailmaan.
        Olen kyllä ihan tervejärkinen ihminen, joka nyt vain sattui tästä asiasta kiinostumaan ja vastailin, kun jotkut olivat ihan kiinnostuneita myös ko asiasta. Sekoile sinä vaan ihan kaikessa rauhassa.

        kuulkaas ihmiset kyllä meitä kiinnostaa todella että mitä tapahtui. Turha tulla kirjoittelemaan jos ei mitään kunnon positiivista asiaa ole.. on hieman säälittävää tuommoinen lapsellinen toiminta.
        Asiallisia pitää olla.


      • Matelijat yäk
        ihan... kirjoitti:

        Kunnossa? Kaikki hyvin? Vaikutat vähän sekopäiseltä, ei millään pahalla...

        Minäkin näin aivan mustan Käärmeen eilen Hämeenlinnassa kuivalla metsätontillamme. Oli heinikossa ha luikerteli kasvihuoneeseen. Pelkään käärmeitä enkä uskaltanut tarkastella sitä lähemmin, mutta pikimusta Se oli.


    • asiantuntija4

      Selvä tapaus.Aurora borealis siis kyseessä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8396
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2277
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe