Lopettakaa eläinrääkkäys!!

http://www.peta.org/feat/ChineseFurFarms/index.asp

Käykäähä kattoamassa. Saatana ku oksetti ja itketti melkein. ETTEKÖ tajua että eläimet ovat ovat myös ihmisen kaltaisia, joten nekin tuntevat kipua, ja tunteita. Tuntuisiko hauskalta, jos teidätkin nylkitaan nahat elävänä? Jäisitte elämään ilman nahkojanne?
Eikö joka maahan voisi olla laki, että turkisten teko minimoitas vähemmaksi?, tai ei nyljittäs eläimiä elävänä turkiksen takia?
Ottakaa kantaa, sanokaa suoraan ihmiselle että LOPETA!! Miettikää ihmiset, miltä elämä ois jos jokaisesta teidän lempilemmikistä nyljettäs kankaaksi? Ite en haluisisi elää semmosessa maailmassa, jossa ei välitetä eläinten oikeuksista!

25

2466

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huutamaan

      Mene Kiinaan huutamaan. Ne hakkaa siellä tommoset kitisijät kuoliaaksi. Ja katos vähän asioita. Suomestakin kaikki teollisuus on valumassa Kiinaan. Sun vopuhkaamisella ei ole pienintäkään merkitystä. Pilaat vain asemasi ja tulevaisuutesi ihmisyhteisössä. Sun olis vain parasta alkaa syömän koiranlihaa. Se on Kiinassa arvostteu ja himoittu herrojen herkku. Puutuppa siihen jos luulet mölylläsi saavasri jotakin aikaan. Yhden asian tiedän: Kukaan kiinalainen ei kuuntele sinua. Korkeintaan vetävät turpaan.

      • Nimetön

        Oon samaa mieltä että se pitää lopettaa. Mutta toi vastaaja "korkeintaan vetää turpaa" sille mä repesin. :D Ja kyllä asian eteen voikin tehdä, jotain. Hyvä vaan kun laitoit sivun tohon esille, sitä kannattaakin levittää että se vois avata ihmisten silmät !! Eläimiä voi auttaa www.adressit.com issa. Kaikki allekirjottamaan adresseja, ja kun tarpeeks moni allekirjottaa niin turkistarhaus ehäpä voidaan lopettaa.


      • zirro!
        Nimetön kirjoitti:

        Oon samaa mieltä että se pitää lopettaa. Mutta toi vastaaja "korkeintaan vetää turpaa" sille mä repesin. :D Ja kyllä asian eteen voikin tehdä, jotain. Hyvä vaan kun laitoit sivun tohon esille, sitä kannattaakin levittää että se vois avata ihmisten silmät !! Eläimiä voi auttaa www.adressit.com issa. Kaikki allekirjottamaan adresseja, ja kun tarpeeks moni allekirjottaa niin turkistarhaus ehäpä voidaan lopettaa.

        Kiinan Koirien ja kissojen olot "turkistarhoilla" ovat hirveät!!Me ei voida täällä suomessa muuta tehdä kun tuoda tuo kauheus ihmisten tietoisuuteen! Paljon myös puhutaan miten kamalat ovat suomen lihatalous tuotanto.Ei kiinassa ole myös hyvin possujen ja nautojen olot,Mutta entä jenkeissä! katsokaas peta tv videoita! miten jenkeissä teurastamot toimivat naudoilta revitään kurkkutorvet irti niiden ollessa tajuissaan! Suomessa sentään teurastamot ovat ajantasalla eläinsuojeluasioissa. Suomessa pitäisi kyllä eläinsuojelu rikoksien tuomioita korottaa.


      • Zirro!!!

        Nyt eletään 2008 kuka turkkia tarvii??? Vain idiootit ostavat turkiksia joiden vuoksi lukuisat eläin raukat elävät lyhyen elämänsä kauheissa oloissa!! En myöskään puolla noita kettu tyttöjä jotka menevät vapauttamaan kettuja ja minkkejä.
        Ne eläin raukat eivät osaa elää luonnossa koska ovat syntyneet häkeissä ja eivät tiedä vapaudesta mitään ne eivät osaa metsästää ruokaansa eivätkä siksi selviä! Mitä kiinan koira ja kissa turkiksiin tulee niin jos suomi lopettaa turkistarhauksen niin kiina joutuu sitä lisäämään1 koska kiinassa on kova huuto nimenomaan suomen kettu turkeista! Siksi suomikin lähetti kiinaan lukuisia kettuja jossa ne sairastuivat lukuisiin sairauksiin. Suomessa on kuitenkin turkiseläimillä asiat parenmin kuin kiinassa. Että kumpi on parenpi vaihtoehto? Turkistarhausta ei lopeteta niinkauan kun niille löytyy ostajia!


      • lolLOLlolLOL

        haista paska.


    • ....

      En tosiaan tajuu mitä niil ihmisil liikkuu päässä ko voi tehä noin jollekin eläimelle.. :'( Ei oo varmaan mitää tunteita..Ja kiinassa eläimillä on vielä kauheammat olot! olen samaa mieltä että emme ole enää keskiajalla ja jos joitain ihmisiä turkikset miellyttää nii miks ei osta tekoturkista? Vai onko siinä jotai hienoo ku kuollu kettu roikkuu kaulalla?? Kukin voi omalla kohdallaan vaikuttaa asiaan olla ostamatta turkiksia!

      • Eläinrääkkäyksen-vastustaja

        Saa*anan homo kiinalaiset. Mä oon omalta osaltani yrittänyt toimia eläin raukkojen hyväksi: en syö eläimen lihaa, en käytä eläimillä testattuja meikkejä tai shampoita, enkä käytä turkiksia. Itse aijon ostaa aikuisena kissan, ja pitää siitä hyvää huolta. Rakastan hevosiakin yli kaiken!!! Lopettakaa toi eläinrääkkäys. Mä en mee vit*u koskaan kIInaAn, jos siellä tehään tollasia temppuja jumalauta!!!


    • |PETA|
      • mursunpoika

        Luuletteko oikeasti että linkittämällä järkyttäviä videoita voitte ajaa eläinten asiaa? Lyön vaikka vetoa ettette itse tee asialle mitään tikkua ristiin, muutenkuin kirjoittele vauhkoontuneena eläinpalstoille.

        Petat sun muut on kyllä nähty, kiitos vain. :D

        Väkivaltää on ja tulee aina olemaan, niin ihmisiin kuin eläimiinkin kohdistettuina. Ei kai ihmisten julmuus tullut mitenkään yllätyksenä? Tervetuloa maailmaan.


      • piipaapiipaa
        mursunpoika kirjoitti:

        Luuletteko oikeasti että linkittämällä järkyttäviä videoita voitte ajaa eläinten asiaa? Lyön vaikka vetoa ettette itse tee asialle mitään tikkua ristiin, muutenkuin kirjoittele vauhkoontuneena eläinpalstoille.

        Petat sun muut on kyllä nähty, kiitos vain. :D

        Väkivaltää on ja tulee aina olemaan, niin ihmisiin kuin eläimiinkin kohdistettuina. Ei kai ihmisten julmuus tullut mitenkään yllätyksenä? Tervetuloa maailmaan.

        Itse en oikein tajua tuota "hirveetä ne syö siellä kiinassa jopa koiria"... SO? syödäänhän mekin lehmiä... Ennemmin melkein söisin koiraa kuin lehmää. Tosin syön kyllä lehmää koska olen lihansyöjä niinkuin ihminen biologisesti kuuluu olla. Parasta olisi jos ihmiset pääsisivät takaisin metsästäjä/kerääjä vaiheeseen. Syötäisiin ravintoa joka ihmiselle oikeasti kuuluu, oltaisiin terveempiä. Eläimiä ei tarvitsisi pitää epäinhimillisissä oloissa vaan ne voisivat olla vapaana ja niitä metsästettäisiin ainoastaan tarpeeseen, ei huvin vuoksi tai sen takia että kokeiltaisiin kuoleeko pupu johonkin meikin ainesosaan. Eikä eläimiä käsiteltäisi epäkunnioittavasti vaan kaikki osat menisivät oikeasti tarpeeseen, turkki, sisäelimet, liha, läski ja nahka.

        Mutta tuo on utopiaa, sitä ei koskaan tule tapahtumaan. Täytyy vain pitää huoli että itse tekee ruokansa kanssa valintoja joiden kanssa voi elää. Esim en syö borileria enkä häkkikanojen munia. Muunkin lihan alkuperästä yritän ottaa selvää ja luomua suosin paljon. Tosin esim. luomukananmunat voivat ihan hyvin olla häkkikanojen munia, joten tässäkin pitää olla tarkkana.


      • Rääkkäykselle EI !!!
        piipaapiipaa kirjoitti:

        Itse en oikein tajua tuota "hirveetä ne syö siellä kiinassa jopa koiria"... SO? syödäänhän mekin lehmiä... Ennemmin melkein söisin koiraa kuin lehmää. Tosin syön kyllä lehmää koska olen lihansyöjä niinkuin ihminen biologisesti kuuluu olla. Parasta olisi jos ihmiset pääsisivät takaisin metsästäjä/kerääjä vaiheeseen. Syötäisiin ravintoa joka ihmiselle oikeasti kuuluu, oltaisiin terveempiä. Eläimiä ei tarvitsisi pitää epäinhimillisissä oloissa vaan ne voisivat olla vapaana ja niitä metsästettäisiin ainoastaan tarpeeseen, ei huvin vuoksi tai sen takia että kokeiltaisiin kuoleeko pupu johonkin meikin ainesosaan. Eikä eläimiä käsiteltäisi epäkunnioittavasti vaan kaikki osat menisivät oikeasti tarpeeseen, turkki, sisäelimet, liha, läski ja nahka.

        Mutta tuo on utopiaa, sitä ei koskaan tule tapahtumaan. Täytyy vain pitää huoli että itse tekee ruokansa kanssa valintoja joiden kanssa voi elää. Esim en syö borileria enkä häkkikanojen munia. Muunkin lihan alkuperästä yritän ottaa selvää ja luomua suosin paljon. Tosin esim. luomukananmunat voivat ihan hyvin olla häkkikanojen munia, joten tässäkin pitää olla tarkkana.

        Jopa turkistarhaus kielletään laissa muutaman vuoden kuluttua.

        En vain tajua mihin nykyään tarvitaan turkiksia, kun talvetkin eivät ole enään kunnon talvia verrattuna 1970 - 1980 talviin. Jokainen pystyy jollain tavalla vaikuttamaan kyseisiin turkis juttuihin, muttei varmaankaan aivan täysin.

        Itse en syö punaista lihaa, mutta kanaa sekä kalaa syön. Turkiksia en ole koskaan ostanut, koska tavallisellakin talvitakkilla pärjää.


      • keiekeik
        Rääkkäykselle EI !!! kirjoitti:

        Jopa turkistarhaus kielletään laissa muutaman vuoden kuluttua.

        En vain tajua mihin nykyään tarvitaan turkiksia, kun talvetkin eivät ole enään kunnon talvia verrattuna 1970 - 1980 talviin. Jokainen pystyy jollain tavalla vaikuttamaan kyseisiin turkis juttuihin, muttei varmaankaan aivan täysin.

        Itse en syö punaista lihaa, mutta kanaa sekä kalaa syön. Turkiksia en ole koskaan ostanut, koska tavallisellakin talvitakkilla pärjää.

        "itse en syö punaista lihaa".
        Onko punainen liha jotenkin eläimellisempää kuin valkoinen liha? Ei aukee.

        Minä syön kaikkea lihaa. Mulla on oikein kunnon kulmahampaat sitä varten. En silti halua eläimiä rääkättävän.


    • pois eläinrääkkäys!

      Olen aivan samaa mieltä!On väärin rääkätä viattomia eläimiä,muistakaa ny ihmiset,et mekin ollaa tultu apinoista!Eli me tavallaa ollaan elukoita!Minusta niitten jotka ovat rääkänneet elukoita(olisipa se nyt mikä tahansa eläin)pitäisi kärsiä kaikki se mitä on sille eläimelle auheuttanut!

    • tytti11

      Ne kiinassa olevat turkis tarhat ovat aivan kamalia eläimet ovat kurjissa oloissa. Suomessa sentään kai osataan ampua eläin ennenkuin otetaan nahkat pois. Samoin voisivat tehdä kiinassa että ampuisivat ensin eläimen ja sitten vasta ne nylkemiset. En ymmärrä mitä hienoo on siinä kun koira huutaa kivusta! Tuntuuko se niin nautinnon tunteelta kun näkee kuinka kamala olo eläimillä on! Koirat ovat viattomia. He itse eivät mahda ihmiselle mitään. Ne ovat niin julmia. Me emme mahda täällä suomessa mitään. Pitäs isoissa apujoukoissa mennä mielen osoittamaan Kiinaan niin toivottavasti loppuisi se.

      • sddssdsdsdds

        Hohhoijaa, oletteko te kaikki eläinkiihkoilijat noin typeriä? Ensinnäkin, tuo on jo vuosia vanha Petan Propagandavideo, vuosia sitä on jo kauhisteltu, mutta SE EI TODELLAKAAN TARKOITA ETTÄ KIINASSA TEHTÄISIIN AINA NOIN! Maassa on kommunistihallitus, ja paljon köyhyyttä, huonot ihmisoikeudet, ennen kuin nuo parantuvat, en välitä itse paskaakaan turkiseläinten kohtalosta, luonnon eläimet ovat erijuttu, ne ovat hyödyllisiä muutenkin kuin ihmisille.

        Mutta älkää helvettisoikoon syyttäkö kaikkia kiinalaisia siitä mitä jossain siellä tapahtuu, se on todella suuri maa, suomi on ihan kärpäsenpaska kiinaan verrattuna.

        Toisekseen on ihan naurettavaa kuvitella että te voisitte vaikuttaa siihen mitään, vaikka jokainen suomalainen kirjoittaisi nimensä adressiin ei se muuta mitään.

        Te ette tiedä kiinan eläinten kohtelusta MITÄÄN, muuta kuin tuon videon, joka on vain yksi erityistapaus. Joku tässä aiheessa sanoi kuinka USA:ssa vedetään lehmiltä henkitorvi auki elävänä, kaikkea paskaa tekin uskotte mitä PETA teille syytää, PETA:n videojen aitous on kyseenalaista, ja on vitun typerää kuvitella että kaikki kyseisessä maassa tekisivät niin, vaikka nuo ovat erityistapauksia.



        Muutama juttu teidän pitäisi tajuta: 1. Teillä ei ole mitään vaikutusmahdollisuuksia ulkomaihin. 2. Vaikka jossain noin tehdään, ei se tarkoita että siinä maassa kaikkialla olisi noin. 3. On typerää ajatella että ihmisiä voisi kiinnostaa eläinten hyvinvointi, kun ihmisilläkin on huonot oltavat, kuten kiinassa. Ihmisten hyvinvointi ensin, sitten eläinten.


        Pahin esimerkki yksinkertaisesti typeryydestä ovat kettutytöt, jotka vapauttavat turkiseläimiä, koska ovat niin luonnosta vieraantuneita että ajattelevat eläimiä ihmisenkaltaisina olentoina, joita ne eivät ole, ja joilla olisi oikeus vapaaseen elämiseen.

        Oikeastihan valtaosa turkiseläimistä kuolee talvella suomessa, kun eivät osaa metsästää, mutta sitäennen ehtivät tappaa paljon luonnoneläimiä, tuhota kokonaisia lintukantoja!

        Kumpi on tärkeämpi, Minkki vai vaikkapa harvinainen lintulaji? Minkki ei kuulu suomen luontoon, se on peto joka tappaa kaiken tielleen tulevan syömättä puoliakaan siitä.


      • Koiransydän
        sddssdsdsdds kirjoitti:

        Hohhoijaa, oletteko te kaikki eläinkiihkoilijat noin typeriä? Ensinnäkin, tuo on jo vuosia vanha Petan Propagandavideo, vuosia sitä on jo kauhisteltu, mutta SE EI TODELLAKAAN TARKOITA ETTÄ KIINASSA TEHTÄISIIN AINA NOIN! Maassa on kommunistihallitus, ja paljon köyhyyttä, huonot ihmisoikeudet, ennen kuin nuo parantuvat, en välitä itse paskaakaan turkiseläinten kohtalosta, luonnon eläimet ovat erijuttu, ne ovat hyödyllisiä muutenkin kuin ihmisille.

        Mutta älkää helvettisoikoon syyttäkö kaikkia kiinalaisia siitä mitä jossain siellä tapahtuu, se on todella suuri maa, suomi on ihan kärpäsenpaska kiinaan verrattuna.

        Toisekseen on ihan naurettavaa kuvitella että te voisitte vaikuttaa siihen mitään, vaikka jokainen suomalainen kirjoittaisi nimensä adressiin ei se muuta mitään.

        Te ette tiedä kiinan eläinten kohtelusta MITÄÄN, muuta kuin tuon videon, joka on vain yksi erityistapaus. Joku tässä aiheessa sanoi kuinka USA:ssa vedetään lehmiltä henkitorvi auki elävänä, kaikkea paskaa tekin uskotte mitä PETA teille syytää, PETA:n videojen aitous on kyseenalaista, ja on vitun typerää kuvitella että kaikki kyseisessä maassa tekisivät niin, vaikka nuo ovat erityistapauksia.



        Muutama juttu teidän pitäisi tajuta: 1. Teillä ei ole mitään vaikutusmahdollisuuksia ulkomaihin. 2. Vaikka jossain noin tehdään, ei se tarkoita että siinä maassa kaikkialla olisi noin. 3. On typerää ajatella että ihmisiä voisi kiinnostaa eläinten hyvinvointi, kun ihmisilläkin on huonot oltavat, kuten kiinassa. Ihmisten hyvinvointi ensin, sitten eläinten.


        Pahin esimerkki yksinkertaisesti typeryydestä ovat kettutytöt, jotka vapauttavat turkiseläimiä, koska ovat niin luonnosta vieraantuneita että ajattelevat eläimiä ihmisenkaltaisina olentoina, joita ne eivät ole, ja joilla olisi oikeus vapaaseen elämiseen.

        Oikeastihan valtaosa turkiseläimistä kuolee talvella suomessa, kun eivät osaa metsästää, mutta sitäennen ehtivät tappaa paljon luonnoneläimiä, tuhota kokonaisia lintukantoja!

        Kumpi on tärkeämpi, Minkki vai vaikkapa harvinainen lintulaji? Minkki ei kuulu suomen luontoon, se on peto joka tappaa kaiken tielleen tulevan syömättä puoliakaan siitä.

        "Muutama juttu teidän pitäisi tajuta: 1. Teillä ei ole mitään vaikutusmahdollisuuksia ulkomaihin."

        Asia ei ole ihan noin. Jokainen suomalainenkin voi tehdä osansa muuttaakseen maailman paremmaksi paikaksi eläimille. Jollei olisi ollut ulkomaalaista henkilöä, ei tätä suurta ja vaikutusvaltaista Aasian eläinsuojelujärjestöä olisi perustettu: http://www.animalsasia.org/

        Koirista, ks. Doctor Dog ja Professor Paws ja tämä:
        http://www.animalsasia.org/index.php?UID=2GZYJ5AL4HS4

        Kiinassa laaditaan parhaillaan maan ensimmäistä eläinsuojelulakia. Ei pidä kuvitella, ettei mitään kannata yrittää eläinten hyväksi, jos eläinrääkkäys maassa näyttää toivottoman laajalta ja ihmisoikeuksienkin suhteen on enemmän kuin tarpeeksi parannettavaa. Aina voi tehdä jotain ja aina pitää yrittää auttaa sekä kärsiviä eläimiä että ihmisiä.

        Suomestakin on helppo tukea mm. Kiinassa toimivan Animals Asia -järjestön toimintaa tämän ryhmän kautta: http://www.aasiankarhutarhat.com/


      • Anonyymi
        sddssdsdsdds kirjoitti:

        Hohhoijaa, oletteko te kaikki eläinkiihkoilijat noin typeriä? Ensinnäkin, tuo on jo vuosia vanha Petan Propagandavideo, vuosia sitä on jo kauhisteltu, mutta SE EI TODELLAKAAN TARKOITA ETTÄ KIINASSA TEHTÄISIIN AINA NOIN! Maassa on kommunistihallitus, ja paljon köyhyyttä, huonot ihmisoikeudet, ennen kuin nuo parantuvat, en välitä itse paskaakaan turkiseläinten kohtalosta, luonnon eläimet ovat erijuttu, ne ovat hyödyllisiä muutenkin kuin ihmisille.

        Mutta älkää helvettisoikoon syyttäkö kaikkia kiinalaisia siitä mitä jossain siellä tapahtuu, se on todella suuri maa, suomi on ihan kärpäsenpaska kiinaan verrattuna.

        Toisekseen on ihan naurettavaa kuvitella että te voisitte vaikuttaa siihen mitään, vaikka jokainen suomalainen kirjoittaisi nimensä adressiin ei se muuta mitään.

        Te ette tiedä kiinan eläinten kohtelusta MITÄÄN, muuta kuin tuon videon, joka on vain yksi erityistapaus. Joku tässä aiheessa sanoi kuinka USA:ssa vedetään lehmiltä henkitorvi auki elävänä, kaikkea paskaa tekin uskotte mitä PETA teille syytää, PETA:n videojen aitous on kyseenalaista, ja on vitun typerää kuvitella että kaikki kyseisessä maassa tekisivät niin, vaikka nuo ovat erityistapauksia.



        Muutama juttu teidän pitäisi tajuta: 1. Teillä ei ole mitään vaikutusmahdollisuuksia ulkomaihin. 2. Vaikka jossain noin tehdään, ei se tarkoita että siinä maassa kaikkialla olisi noin. 3. On typerää ajatella että ihmisiä voisi kiinnostaa eläinten hyvinvointi, kun ihmisilläkin on huonot oltavat, kuten kiinassa. Ihmisten hyvinvointi ensin, sitten eläinten.


        Pahin esimerkki yksinkertaisesti typeryydestä ovat kettutytöt, jotka vapauttavat turkiseläimiä, koska ovat niin luonnosta vieraantuneita että ajattelevat eläimiä ihmisenkaltaisina olentoina, joita ne eivät ole, ja joilla olisi oikeus vapaaseen elämiseen.

        Oikeastihan valtaosa turkiseläimistä kuolee talvella suomessa, kun eivät osaa metsästää, mutta sitäennen ehtivät tappaa paljon luonnoneläimiä, tuhota kokonaisia lintukantoja!

        Kumpi on tärkeämpi, Minkki vai vaikkapa harvinainen lintulaji? Minkki ei kuulu suomen luontoon, se on peto joka tappaa kaiken tielleen tulevan syömättä puoliakaan siitä.

        "Oikeastihan valtaosa turkiseläimistä kuolee talvella Suomessa, kun eivät osaa metsästää, mutta sitä ennen ehtivät tappaa paljon luonnoneläimiä, tuhota kokonaisia lintukantoja!"

        Sinähän sanoit, että suurin osa turkiseläimistä kuolee, koska ne eivät osaa metsästää, mutta sen jälkeen sanot, että ne tappavat (metsästävät) paljon luonnoneläimiä. Nyt en kyllä ihan ihan ymmärrä tota sun järjenjuoksua.


    • nylknylk

      Nylkittää ja lempilemmikit kankaaksi.
      Mee sinne kiinaan itkemään niille kurjuudessa eläville ihmisille että ei saa satuttaa eläintä ja viemään ainoa mahdollisuus ansaita elanto.
      Kait ne tekis mieluummin muuta kun nylkis niitä elikoita jos saisivat paremmat rahat muualta.
      Että näin.

      • !!!!!!!!!

        Kun silmiimme joutuu shampoota Head and Shoulders tai PanteneProV,
        me äkkiä huuhtelemme tuon pienen pisaran pois, koska se tuntuu
        epämiellyttävältä. Mutta tuo sama shampoo aiheutti aikaisemmin kipua
        toisellekin eliölle, tosin kipu oli paljon voimakkaampaa. Silmiinne joutui
        vain pieni pisara, sen sijaan albiino-kanin silmälle sitä kaadettiin
        teelusikallisen verran. Te huuhtelitte sen pois, mutta kanilla ei ollut
        mahdollisuutta hieroa tämän kirvelevän tahmean aineen pois: ensteksi
        kanilta puuttuu kyynelnesteen eritys ja toisteksi hänen liikkumisensa on
        estetty. Kun silmää kirjelee minuuttikin tuntuu ikuisuudelta. Shampoo
        pidetään kanin silmässä kolmen viikon ajan… Joiltakin eläimiltä katkeaa
        selkäranka ja kaula, kun ne yrittävät päästä karkuun.

        Mainokset jatkuvasti kertovat meille, että ihmiset jotka eivät käytä astianpesuainetta Fairy, menettävät hyvin paljon (aikaa, mahdollisuuden pitää hauskaa, rahaa jne). Mutta ehkäpä juuri nämä ”epäsivistyneet” ihmiset, heidän tietämättäkään, toimivat koe-eläinten parhaaksi: he eivät osta Fairyä ja sillä tavalla eivät kannata rottien ja marsujen pakollista ruokintaa astianpesuaineilla. Kun olette syönyt liikaa raskasta ruokaa, tunnette olonne todella pahaksi ja raskaaksi, joskus joudutte ottamaan lääkkeitä, jotka parantavat ruuansulatusta. Mutta kuvitelkaapa, jos teidän mahalaukkuunne viedään putken kautta litran Fairyä?!

        Ariel -pesuaineen pakkauksessa lukee, että sitä on käytettävää suojakäsineet käsissä, koska se syövyttää käsien ihoa. Jo pelkästään tämä aiheuttaa epämiellyttävää tunnetta ja kipua. Mutta kuvitelkaapa, miltä tuntuu marsuilta, kaneilta, koirilta, kissoilta ja muilta koe-eläimiltä, kun niiltä poistetaan ylempi ihokerros hiekkapaperia apuna käyttäen ja hierotaan paljaaseen kohtaan pesuainetta. Muistelkaamme lapsuutemme, kun kaaduimme asvaltille ja vahingoitimme polvemme. Mutta silloin kukaan ei hieronut haavaan syövyttävää pesuainetta.

        Vuonna 2001 Euroopan Unioni suuntasi kulkunsa tuotteiden testauksen eläimillä vähentämiseen ja vähitellen sen kokonaan lopettamiseen. Vuoteen 2013 mennessä suurin osa eläimillä testimenetelmistä kielletään.

        Suomessa myytäviä kosmetiikkasarjoja, jotka eivät testaa tuotteitaan eläimillä ovat esimerkiksi kuuluisa The Body Shop ja Joe Blasco. Suomen johtavimmista sarjoista, Lumene, Nivea, Herbina ja Anytime käyttävät vaihtoehtoisia testausmenetelmiä eivätkä myöskään testaa tuotteitaan eläimillä. Kuuluisat Yves Rocher, Chanel, Clarins, IsaDora sekä Revlon eivät myöskään kannata eläin-kokeita, eivätkä myöskään testaa tuotteitaan koe-eläimillä.

        Sen sijaan yritykset, jotka yhä käyttävät eläimiä tuotteiden testauksessa, ovat esimerkiksi kuuluisat Braun (Gillette Company), Procter and Gamble, Colgate-Palmolive (Ajax, Hill's Pet Nutrition, Mennen, Palmolive), Coty (Calvin Klein, Rimmel), Gillette, Johnson and Johnson, L'oréal, MaxFactor, Oral-B, Pantene ja moni muu.

        Muistakaa, joka ikinen ostamanne pakkaus pesuainetta Ariel tai Tide:ä, jokainen tuubi Oral-B:tä, on turhien ja julmien eläin-testausten rahoittamista. Jos ostatte eläintestejä hyväksyvien yrityksen tuotteita, te autatte pysäyttämään ikiajoiksi pikku-veljeidemme hengityksen. Sen sijaan jos hankitte vaihtoehtoisia ja inhimillisiä testeusmenetelmiä käyttävien yritysten tuotteita, autatte vähentämään julmuutta.


      • Eläimiä rakastava
        !!!!!!!!! kirjoitti:

        Kun silmiimme joutuu shampoota Head and Shoulders tai PanteneProV,
        me äkkiä huuhtelemme tuon pienen pisaran pois, koska se tuntuu
        epämiellyttävältä. Mutta tuo sama shampoo aiheutti aikaisemmin kipua
        toisellekin eliölle, tosin kipu oli paljon voimakkaampaa. Silmiinne joutui
        vain pieni pisara, sen sijaan albiino-kanin silmälle sitä kaadettiin
        teelusikallisen verran. Te huuhtelitte sen pois, mutta kanilla ei ollut
        mahdollisuutta hieroa tämän kirvelevän tahmean aineen pois: ensteksi
        kanilta puuttuu kyynelnesteen eritys ja toisteksi hänen liikkumisensa on
        estetty. Kun silmää kirjelee minuuttikin tuntuu ikuisuudelta. Shampoo
        pidetään kanin silmässä kolmen viikon ajan… Joiltakin eläimiltä katkeaa
        selkäranka ja kaula, kun ne yrittävät päästä karkuun.

        Mainokset jatkuvasti kertovat meille, että ihmiset jotka eivät käytä astianpesuainetta Fairy, menettävät hyvin paljon (aikaa, mahdollisuuden pitää hauskaa, rahaa jne). Mutta ehkäpä juuri nämä ”epäsivistyneet” ihmiset, heidän tietämättäkään, toimivat koe-eläinten parhaaksi: he eivät osta Fairyä ja sillä tavalla eivät kannata rottien ja marsujen pakollista ruokintaa astianpesuaineilla. Kun olette syönyt liikaa raskasta ruokaa, tunnette olonne todella pahaksi ja raskaaksi, joskus joudutte ottamaan lääkkeitä, jotka parantavat ruuansulatusta. Mutta kuvitelkaapa, jos teidän mahalaukkuunne viedään putken kautta litran Fairyä?!

        Ariel -pesuaineen pakkauksessa lukee, että sitä on käytettävää suojakäsineet käsissä, koska se syövyttää käsien ihoa. Jo pelkästään tämä aiheuttaa epämiellyttävää tunnetta ja kipua. Mutta kuvitelkaapa, miltä tuntuu marsuilta, kaneilta, koirilta, kissoilta ja muilta koe-eläimiltä, kun niiltä poistetaan ylempi ihokerros hiekkapaperia apuna käyttäen ja hierotaan paljaaseen kohtaan pesuainetta. Muistelkaamme lapsuutemme, kun kaaduimme asvaltille ja vahingoitimme polvemme. Mutta silloin kukaan ei hieronut haavaan syövyttävää pesuainetta.

        Vuonna 2001 Euroopan Unioni suuntasi kulkunsa tuotteiden testauksen eläimillä vähentämiseen ja vähitellen sen kokonaan lopettamiseen. Vuoteen 2013 mennessä suurin osa eläimillä testimenetelmistä kielletään.

        Suomessa myytäviä kosmetiikkasarjoja, jotka eivät testaa tuotteitaan eläimillä ovat esimerkiksi kuuluisa The Body Shop ja Joe Blasco. Suomen johtavimmista sarjoista, Lumene, Nivea, Herbina ja Anytime käyttävät vaihtoehtoisia testausmenetelmiä eivätkä myöskään testaa tuotteitaan eläimillä. Kuuluisat Yves Rocher, Chanel, Clarins, IsaDora sekä Revlon eivät myöskään kannata eläin-kokeita, eivätkä myöskään testaa tuotteitaan koe-eläimillä.

        Sen sijaan yritykset, jotka yhä käyttävät eläimiä tuotteiden testauksessa, ovat esimerkiksi kuuluisat Braun (Gillette Company), Procter and Gamble, Colgate-Palmolive (Ajax, Hill's Pet Nutrition, Mennen, Palmolive), Coty (Calvin Klein, Rimmel), Gillette, Johnson and Johnson, L'oréal, MaxFactor, Oral-B, Pantene ja moni muu.

        Muistakaa, joka ikinen ostamanne pakkaus pesuainetta Ariel tai Tide:ä, jokainen tuubi Oral-B:tä, on turhien ja julmien eläin-testausten rahoittamista. Jos ostatte eläintestejä hyväksyvien yrityksen tuotteita, te autatte pysäyttämään ikiajoiksi pikku-veljeidemme hengityksen. Sen sijaan jos hankitte vaihtoehtoisia ja inhimillisiä testeusmenetelmiä käyttävien yritysten tuotteita, autatte vähentämään julmuutta.

        Kiitos "hyvästä" kirjoituksesta. Hyvästä siinä mielessä että kerroit kuinka paljon suomessakin on tuotteita joita testataan eläimillä. Toivottavasti et pahastu, mutta lainasin sinun tekstiäsi Facebook ryhmässäni :
        *Näin eläimet kärsivät ihmisen julmuudesta*


    • 9284jrfewosivjc

      Turha hermostua lavastetun feikkifilmin tähden.

      Kyse on pelkästä typerästä shokkivideosta, jolla peta ja muutamat muut höpöhöpöjärjestöt pyrkivät järkyttämään kaltaisiasi herkkäuskoisia ihmisiä.

      Turkiseläimiä ei siis nyljetä elävältä muuten, kuin korkeintaan herkkäuskoisten teinien järkyttämistä varten kuvattavilla videoilla. Asia valjennee helposti sinullekin, kunhan edes hetken mietit seuraavia kysymyksiä:

      1) Minkä syyn/syiden vuoksi eläimiä pidetään turkistarhoilla? Senkö vuoksi,
      a) että on mukavaa ja hauskaa nylkeä niitä elävältä ja nauttia niiden kärsimyksistä
      b) että myymällä joukon mahdollisimman hyvälaatuisia turkiksia voi ansaita kohtuullisen määrän rahaa
      c) jokin muu syy/syyt, mikä/mitkä?

      2) Minkä tapahtumaketjun/mekanismin/vaiheiden kautta/avulla tarhaaja ansaitsee enemmän rahaa nylkemällä nahat eläviltä eläimiltä kuin kuolleilta?

      3) Onko turkistarhaajan (yhtä lailla Kiinassa kuin muuallakin) toiminnan tavoitteena
      a) ansaita mahdollisimman paljon rahaa mahdollisimman pienellä vaivalla vai
      b) ansaita huomattavasti vähemmän rahaa merkittävästi huonolaatuisemmilla (eläviltä eläimiltä nyljetyillä) turkiksilla ja nauttia eläinrääkkäyksen tuomista hienoista kickseistä omien ansioiden kustannuksella?

      3) Onko sinun omasta mielestäsi helpompaa nylkeä nahka
      a) eläviltä eläimiltä vai
      b) kuolleilta eläimiltä?

      Elävältä nylkemisen vaikeudesta voit saada kalpean käsityksen, kun yrität pitää normaalia kesyä kotikissaa väkisin paikoillaan yksi kokonainen minuutti. Katso aika sekuntikellosta siten, että ajan mittaus alkaa, kun kissa ensimmäisen kerran selvästi osoittaa halunsa päästä pois hallustasi. Sen jälkeen voit miettiä, minkä verran enemmän kissa riuhtoisi ja raapisi, jos yrittäisit samalla nylkeä siltä nahan pois. Lopuksi mieti vielä sitä, minkä verran kissaa suurempia ja vahvempia eläimiä ovat esimerkiksi kettu ja supikoira.

      • don't

        Älä osta kiinaista tavaraa.Lähes ainoa tapa vaikuttaa maan talouteen ja sekin pieni,huomioonottaen asukasluvut.Älä osta turkiksia.Älä osta ulkolaista ,tuotettua lihaa.Jne...


    • vvvegee

      Ite oon vege ja vegenä pysyn. vaikkei se kyl tähän liity.

    • Zoomumba

      KATOIN TON VIDEON OIKEESTI ELLEI NE NYT LOPETA NII MEEN TEKEEN TON SAMAN NIILLE NII SAAPAN KOKEA MITEN ELÄIMET KÄRSII!!!!!!!!!!!

    • kiina-ilmiö

      Eri kulttuuri, erilaiset tavat. Eivät pidä tuota mitenkään ihmeellisenä tai sairaana toimintana.
      Semmoista se on. Eläin on kehitysmaassa ihmiselle vain hyödyke jolta otetaan henki pois siten kuin se siitä lähtee.
      Suomessakin tapetaan turkiseläimet sähköllä, ei se ole yhtään sen nätimpää hommaa kuin Kiinassakaan.
      Tuo kiinalaisten turkistarhausvideo on sitäpaitsi ihan ikivanha, liekö kellään tietoa miten siellä on asiat tällä hetkellä.
      Parhaiten vaikutat kieltäytymällä ostamasta kiinalaista roinaa, etenkin noita turkissomisteisia juttuja.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      6153
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3738
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1955
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1949
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1768
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1626
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1542
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      14
      1455
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1448
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      31
      1365
    Aihe