miten valkoisista vaatteista saa keltaiset läikät kainaloiden kohdalta pois,ku niitä on parissa paidassa,tulleet hikoillessa.
hjelppa på mej
3
280
Vastaukset
- mervi98254
Hjälpa mig, heter det.
Heitä vaatteet roskiin ja osta tulevaisuutta ajatellen hyvä deodorantti, apteekista saa tehokkaita antiperspirantteja.- tarjolla!
Hei! Googlaamalla löysin aiheesta muita keskusteluja, ja niissä ehdotettiin etikan lorauttamista pesuveteen. Sitä ei pidä laittaa paljon, mutta jos sitä käyttää säännöllisesti, haju kuulemma häviää pikku hiljaa. Eivätkö vaatteet kuulemma ala haista etikalta, jos sitä ei käytä liikaa.
p.s. imperatiivi on hjälp mig, ilman a:ta. "Hjälpa" olisi infinitiivi. - mikä tuo nyt oli?
"Hjälpa mig, heter det."
Se on HJÄLP MIG. Tuo sinun lauseesi ei tarkoita kokonaisuudessaan yhtään mitään. Ehkä jonkin apuverbin kanssa, esimerkiksi "kan ni hjälpa mig?" se toimisikin, mutta silloin alkuperäinen käskymuoto muuttuisi nöyräksi ja anelevaksi (-> voitteko auttaa minua?).
"Nu får ni nog hjälpa mig!" sisältää sen sijaan samanlaista pomottelevaa vivahdetta, kuin aloittajalla oli mielessä, mutta sitähän sinä et ehdottanut, etkä varmaan edes osaisi muodostaa tuollaista lausetta itsenäisesti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606174- 1003202
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252496- 212138
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3531779- 271656
- 251410
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2241394- 491342
- 291312