Epävakaa persoonallisuudenhäiriö

Olli

Minulla on diagnostisoitu epävakaa persoonallisuus.Onko muilla tämmöstä?

11

1051

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiinnostunut

Miltä se tuntuu kun on epävakaa persoona luonteeltaan? Kerro!

• Olli

Ei miltään.Se yksinäisyys vähän tympii välillä ja nuo törmäykset ihmissuhteissa.Se harmittaa kun oon niin herkkähipiäinen,että mun on pakko purkaa ulos asiat.En osaa neutralisoida tunteitani kun ärsyttää,hienosti sanottuna.

• epävakaa

Minun elämä on aika helvettiä. En uskalla enää paljon olla ihmisten kanssa tekemisissä, kun ne suurin osa on niin raivopäitä, ovat aina vittuilemassa yms. Väittävät sitten, että minä muka olen se hankala, vaikka itse ovat.

No, teoriassa olen ymmärtänyt, että minä jotenkin herätän ihmisissä halua olla minua kohtaan inhottava, mutta en käsitä miksi. He aina aloittavat (esim. vittuilun). Muut ihmiset ovat helvetin pahoja ja minun pitäisi sitten jotenkin vain sietää se!?

• teemu
        Olli kirjoitti:

Ei miltään.Se yksinäisyys vähän tympii välillä ja nuo törmäykset ihmissuhteissa.Se harmittaa kun oon niin herkkähipiäinen,että mun on pakko purkaa ulos asiat.En osaa neutralisoida tunteitani kun ärsyttää,hienosti sanottuna.

Onko se niin rankkaa, että vie yksinäisyyteen?
        Miten se on vaikuttanut työssä? Minkälaista työtä olet tehnyt?

• Olli
        teemu kirjoitti:

Onko se niin rankkaa, että vie yksinäisyyteen?
        Miten se on vaikuttanut työssä? Minkälaista työtä olet tehnyt?

Olen eläkkeellä.Ennen olin palvelualalla ja tilapäistuttavuuksissa onnistuin erinomaisesti mutta en kai pysty pitämään ihmissuhteita kun ne ei kestä.

• Olli
        epävakaa kirjoitti:

Minun elämä on aika helvettiä. En uskalla enää paljon olla ihmisten kanssa tekemisissä, kun ne suurin osa on niin raivopäitä, ovat aina vittuilemassa yms. Väittävät sitten, että minä muka olen se hankala, vaikka itse ovat.

No, teoriassa olen ymmärtänyt, että minä jotenkin herätän ihmisissä halua olla minua kohtaan inhottava, mutta en käsitä miksi. He aina aloittavat (esim. vittuilun). Muut ihmiset ovat helvetin pahoja ja minun pitäisi sitten jotenkin vain sietää se!?

Tuttua on sun kokemukset.Ennen ajattelin,että ompa huono tuuri kun ne hankalimmat ihmiset tulee mun kohdalle mutta teoriassa ymmärrän,että ei pitäs olla aina puolustuskannalla.

• Teemu
        Olli kirjoitti:

Olen eläkkeellä.Ennen olin palvelualalla ja tilapäistuttavuuksissa onnistuin erinomaisesti mutta en kai pysty pitämään ihmissuhteita kun ne ei kestä.

Palvelusalalla oppii pakostakin hillitsemään itseään. Jos tekee vaativaa hienomekaanista tai teknillistä työtä, siinä on pakko oppia kärsivällisyyttä. Sensijaan jos on upseeri tai työnjohtaja voi pitää itseään aina muita parempana.

Eräitten ihmisten kohdalla on mielestäni ongelmana kärsimättömyys. Siis väsytään kuuntelemaan ja ajattelemaan ja tehdään nopea päätös, miten asia pitää olla. Sitten raivostutaan, jos toisella on vielä kysymyksiä ja pohdintoja jäljellä. Silloin RP (rajatilapersoonallisuus) tuntee tehneensä oikein ja toinen tuntuu hankalta kenkkuilijalta.
        Tietysti tässä tulee mieleen muutamat tuntamani ihmiset. Ihmiset ei kuitenkaan välttämättä sulje pois RP ihmistä tuttavapiiristään.
        Yksinäisyys eläkkeellä ollessa ei riipu tuttavien määrästä. Aivan yksinkin voi viihtyä hyvin mielenkiintoisten harrastusten parissa.

• Olli
        Teemu kirjoitti:

Palvelusalalla oppii pakostakin hillitsemään itseään. Jos tekee vaativaa hienomekaanista tai teknillistä työtä, siinä on pakko oppia kärsivällisyyttä. Sensijaan jos on upseeri tai työnjohtaja voi pitää itseään aina muita parempana.

Eräitten ihmisten kohdalla on mielestäni ongelmana kärsimättömyys. Siis väsytään kuuntelemaan ja ajattelemaan ja tehdään nopea päätös, miten asia pitää olla. Sitten raivostutaan, jos toisella on vielä kysymyksiä ja pohdintoja jäljellä. Silloin RP (rajatilapersoonallisuus) tuntee tehneensä oikein ja toinen tuntuu hankalta kenkkuilijalta.
        Tietysti tässä tulee mieleen muutamat tuntamani ihmiset. Ihmiset ei kuitenkaan välttämättä sulje pois RP ihmistä tuttavapiiristään.
        Yksinäisyys eläkkeellä ollessa ei riipu tuttavien määrästä. Aivan yksinkin voi viihtyä hyvin mielenkiintoisten harrastusten parissa.

Kyllä asiaa puhut.Oli hyvä poinni tuo liian nopeat päätökset.Olen törmännyt sellasiin ja ehkä iteki tehny.Mutta on kertakaikkiaan sellaisia ihmisiä ettei ole mahdollista tulla toimeen vaikka he oisivat ns.terveen kirjoissa päällisin puolin.

• Ykä

Olli on pohjimmiltaan kunnonmies!

• Promice

Kerro lisää!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      94
      4233
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3213
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2340
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1358
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      949
    6. 136
      936
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      786
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      770
    Aihe