kertokaa lestadiolaiset yksikin asia, jonka te uskotte oikein ja muut kristityt väärin.
Joku asiahan pitää olla perusteena kun väitetään olevan ainoita oikeita kristityitä koko maailmassa.
Mikähän se asia on?
vain yksikin asia
31
1197
Vastaukset
- VL-mies
...asia on juuri USKO ja uskon salaisuus, jonka Jumala on Pyhässä Hengessä avannut omilleen. Ei tarvita uskoa, jos kaikki pystyisi järjellä ja loogisesti selittämään.
- Uskovainen, ei vl
ei eroa millään tavalla muiden uskovaisten uskosta.
Muita ehdotuksia? - kysyjä
että teillä on USKO ja kenelläkään muulla kristityllä ei ole USKOA
niinkö väität? - Uskis
kysyjä kirjoitti:
että teillä on USKO ja kenelläkään muulla kristityllä ei ole USKOA
niinkö väität?väittää. :))
- kysyjä
no se siitä sitten.
- .....
Teillä ei siis ole muuta selitystä siihen kun se, että te vaan uskotte että olette oikeita.
Muita perusteluja ei ole?
Samalla periaatteella minä voin uskoa, että te olette väärässä.
- vakas@M
Usko vaikka itse Jumala teille sanoisi kaksi ja useammankin asian, joissa opetus on oikeaa, voipa sanoa pari asiaa joissa on väärääkin.
Mutta se on toinen juttu.- ihanaa
kerro meille mitä asiaa tarkoitat
- vakas@M
ihanaa kirjoitti:
kerro meille mitä asiaa tarkoitat
Liikennevalistusta aloituksessani.
- Nort S.
vakas@M kirjoitti:
Liikennevalistusta aloituksessani.
???
- kerron
Tuleva herännäisjohtaja Paavo Ruotsalainen aikoinaan meni Jyväskylään keskustelemaan lestadiolaisen seppä Högmannin kanssa. Keskustelun päätteeksi Högman totesi: "Yksi sinulta puuttuu ja sen yhden kanssa kaikki, nimittäin Kristuksen sisällinen tunto."
-Siinä oli puhe Pyhästä Hengestä. Ellei ole Hengestä osallinen, ei voi nähdä maan päällä olevaa Jumalan Valtakuntaa.
(niine hyvineen P.R.lähti takaisin Savoon ja rupesi saarnaamaan....)
Tässä on vastausta kaikille, mutta harvat sen ymmärtävät.- kysyjä
että lestadiolaislla on Kristuksen sisällinen tunto mutta kenelläkään muulla kristityllä ei ole
niinkö? - Uskovainen, ei vl
olette omineet Pyhän Hengen vain vl-herätysliikkeeseen?
Niinkö? - Muhos
Uskovainen, ei vl kirjoitti:
olette omineet Pyhän Hengen vain vl-herätysliikkeeseen?
Niinkö?väittää. Onneksi Jumala on "hieman" heitä viisaampi.
- Ymmärtäväinen
"Tässä on vastausta kaikille, mutta harvat sen ymmärtävät."
seuraavat asiat:
1) Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille hän antaa armon.
2) Joka itsensä ylentää, se alennetaan.
3) Ylpeys käy lankeemuksen edellä.
Erittäin helppo ymmärtää, mutta silti kaikki eivät ymmärrä... - kysyjä
Ymmärtäväinen kirjoitti:
seuraavat asiat:
1) Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille hän antaa armon.
2) Joka itsensä ylentää, se alennetaan.
3) Ylpeys käy lankeemuksen edellä.
Erittäin helppo ymmärtää, mutta silti kaikki eivät ymmärrä...itseensä lestadiolaisiin, ei niinkään muihin..
- Ymmärtäväinen
kysyjä kirjoitti:
itseensä lestadiolaisiin, ei niinkään muihin..
juuri.
- Minun arvelu
kiertää kaukaa omaan harhanapaansa tuijottavat vanhoilliset.
- olen
Minun arvelu kirjoitti:
kiertää kaukaa omaan harhanapaansa tuijottavat vanhoilliset.
samaa mieltä tuosta harhanapateoriasta.
- klm
ei ymmärrä Jumala eikä ihmiset. - Jojo
olen kirjoitti:
samaa mieltä tuosta harhanapateoriasta.
"Te eksytte kun ette tunne kirjoituksia" siinä teille ero.
- Heränneellä tunnolla
että seppä Högman oli lestadiolainen ? Ja, että Puavo läx savvoon ja rupes pöliseen jonniin joutavia ja sai viel toiset hörähtään sammaan kadotukseen ??
- sinultakin
Urbaanilegendaa toi fraasi seppä Högmannin ja Paavo Ruotsalaisen keskustelusta ja esittämästäsi jatkosta...
http://www.kaapeli.fi/~herattay/hk/hk1999/seppa.html
- nyt
vastauksen
- kysyjä
että ei ole eroja
- Uskovainen, ei vl
kysyjä kirjoitti:
että ei ole eroja
siinä kävi.
- vlN
uskomme Raamatun sanan olevan Jumalan tahto ja uskon kautta ymmärrämme että vain Raamatussa ilmoitetulla tavalla voi tulla autuaaksi.
- Kaarlo
ei mitään eroa muihin uskovaisiin. Niin olen huomannutkin vl-kommenteista.
- vlN
Kaarlo kirjoitti:
ei mitään eroa muihin uskovaisiin. Niin olen huomannutkin vl-kommenteista.
sitä eroa ei voi ole mahdollista nähdä kuin uskon avaamilla silmillä. Täälä puhutaan paljon siitä, että uskoa voi synnit anteeksi sillä tavalla, mikä itselle tuntuu sopivimmalta. Raamattu kuitenkin opettaa toisin. En muista kohtaa, (lisään sen tähän, kun tsekkaan, yritän tarkastaa huomiseksi) missä Raamattu kertoo miehestä, joka rukoili Jumalaa ja oli synnin hädässä. Raamatun kertomus ei opettannut, että mies olisi rukouksessa saanut syntejään anteeksi, vaan hän jäi yhä kaipaamaan syntien sovitusta. Lopulta hän kuitenkin sai synnit anteeksi toisen uskovaisen siunatessa hänet.
- Eros
!!! tietää paremmin kuin lestadiolaiset itse, miten lestat uskovat, joten kääntykää hänen puoleensa kysymyksionenne. Hän kyllä kertoo. Kertoo pyytämättäkin. Puhuu kaikkien lestojen suulla tällä palstalla. Hän on suuri lestaekspertti.
- Psyke
että edes yksi tällä palstalla tietää lestadiolaisuudesta. Lestadiolaiset itse näet eivät koskaan vastaa, kun heiltä kysytään jotakin keskeistä. Silloin palstalle lennähtää vain ulkoa opeteltua vakiolitaniaa. Ei mitään vastauksia esitettyihin kysymyksiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874138Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283067No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452330- 351338
- 10919
- 133901
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11760