2 euroa litra - pari vuotta

entä sitten

Ei se bensa koskaan tule halpenemaan, kyse taitaa olla vain, miten monta vuotta öljyä vielä on tähän malliin saatavilla.

pari vuotta ja maksaa 2e/litra ja sen jälkeen 3 ja 5e.

olisiko joku kompostikama-auto vai vihdoin se sähköauto toimivamman julkisen liikenteen lisä?

11

1018

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vihreän rauhan oranki

se öljy loppuu. Näitä lopunajan maalareita on riittänyt maailmalla viimeiset 50 vuotta.

• ei riitä kysyntään

Öljy-yhtiöt myöntävät jo, että kysyntä on tarjontaan nähden liikaa. Öljyntuotantoa ei pystytä enää ainakaan kasvattamaan, että laskussa on. Niinpä kasvua haetaan kaikenmaailman pettuöljyillä, eli biodieseleillä/etanoleilla...

• Öljy ei uusiudu

Öljy EI ole uusiutuva luonnonvara, siitä on kyse. Harva voi oikeasti olla noin tietämätön, että kuvittelee öljyn riittävän loputtomiin.
        Aika kiistaton arvio on nykyisellä menolla noin 30-50 vuotta. Sen jälkeen hinta on jo niin hirveä, että öljylle on löydettävä korvaava vaihtoehto.

En kuulu 'viherpipertäjiin', olen silti huolissani millä lapsenlapset mahtaa talonsa lämmittää tai millä autonsa tankata. Luulen että ratkaisu on ydinsähkössä.

http://www.tkk.fi/~ppirila/OKKL_2002.ppt

• hinta nousee

• S E I S
        hinta nousee kirjoitti:

http://www.wtrg.com/daily/clfclose.gif

Hinta tietysti sahaa päivästä toiseen, mutta pitkäaikainen trendi on nouseva.

Veikkaan, että bensa maksaa Suomessa 2 €/l ennen vuotta 2010.

Miksi valehteet?

• Anonyymi
        hinta nousee kirjoitti:

http://www.wtrg.com/daily/clfclose.gif

Hinta tietysti sahaa päivästä toiseen, mutta pitkäaikainen trendi on nouseva.

Veikkaan, että bensa maksaa Suomessa 2 €/l ennen vuotta 2010.

Veikkauksesi meni 12-vuodella täysin pieleen hölmöläinen!

• hybridi....

Nyt alla suht pihi TSI-moottorinen auto, ja seuraavaksi harkitsen hybridiä tai uudet Euro5-päästönormit täyttävää pikkudieseliä. Ne ovat realistinen porrashyppy seuraavalle askeleelle tekniikassa osaltani, uskon niin. Sen jälkeen sitten tulevat sähkö- ja vetyautot.

• mieti vähän

mitään pelasta sillä kun se laitetaan kunnon autoon (ei tojota eikä honda) niin kulutus on 5-6 litran paikkeilla. Nythän se on noissa kauppakasseissakin 4.5 litran paikkeilla ja mihin muuten ne akut laitetaan 2 vuoden välein?

• 98E

Muutaman vuoden sisällä raakaöljyä tuodaan suomeen amerikasta. Tätä ideaa kehitettiin jo 90-luvun lopussa. Varmasti toteutetaan piakkoin.

• Anonyymi

Ei mennyt ihan pari vuotta meni 14-vuotta ja nyt maksaa 2.3 euroa/litra kaikkialla suomessa ja monessa euroopan maissakin:D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      97
      8624
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      47
      4249
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1936
    4. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      37
      1488
    5. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1460
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      34
      1199
    7. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      12
      1170
    8. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      877
    9. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      862
    10. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      29
      837
    Aihe