Naisimmeiseltä huussin pystytys

mites mahtaa

Onkos noiden valmiiten huussipakettien pystytys miten hankalaa?
Ihan kädetön en ole, mutta ei suurempaa 'rakennus' kokemusta. Eli lähinnä toiminut maalarina, tai hyvänä aputyttönä.

Nyt vaan pitäisi vanhan huussin tilalle saada uusi. Vanhan hajottaminen lekalla ei oo vaikeaa :) - Mutta miten hyvät piirustukset on noissa valmispaketeissa, eli onnistaako jokaladyltä?
Ei viittisi maksaa tuntemattomille järkkyä pväpalkkaa ruoka kilometrirahat. Sillä säästyneellä summalla kun ajattelin ostaa sen Biolanin sinne sisälle ja huussin maalit.

Tuttavissa ja naapureissa kun on lähinnä noita "mä tiedän kaiken vee-mäisiä" miehiä perheineen, eli heiltä on turha edes apua anoa ja isäpappa on jo sairas vanhus.

8

1321

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rva kätevä

      ihan varmaan onnistuu, mihin siinä munia tarvitaan? Moni nykymies ei osaa senkään vertaa mutta jos nainen on raksakaverina niin niiden on pakko päteä ja "osata". Lue ohjeet ja käy mielessäsi läpi aasta ööhön kuin se käy ennen työhön ryhtymistä, ja ota uusiks jos ei kerrasta onnistu. se on vaan huussipaketti, ei talopaketti. ;o) ja kyllä sä varmaan jonkun kätevän naisihmisenkin tunnet, jonka voit pyytää avuksi :o) Itseluottamusta kehiin niin hyvä tulee!

    • Tarkkana

      Valmis huusseista ehkä helpoin ja nopein on elementeistä kasattava, kaveri siinäkin on tarpeen pitämässä kiinni kun toinen naulaa/ruuvaa osat kiinni. Ns. kevyt hirsistä kasattavat on melko iso töisiä, sovitukset aika tiukkoja ja kappaletavarasta naulattava lattia ja katto. Eilen kasattiin ja siinä meni 4 mieheltä n. 4tuntia ja vielä jäi kattohuopa puuttumaan. Näitä ns. hirsi tavaroita ei saa päästää kastumaan jos meinaa saada jotenkin ne paikalleen. Kannattaa vertailla eri valmistajien tuotteita, myös kasaamis ohjeet, halpaa ja hyvää ei tahdo (tai tahtoisi, mutta ei saa) saada samassa paketissa.

      • Edellinen

        Nais maalarina saat ilmettä vielä aikaan. Laitappa joskus kokemuksia miten onnistuit. Tsemppiä.


      • onnistuisi

        noudata vaan ohjeita.. Itse naisena omakotitalon rakentaneena joskus meni sormi suuhun mutta kysyvä pysyy tiellä...:)


    • teen hommat - soita

      Teen hommat, ei tuossa mitkään naiset pärjää. Päivähinta 1200e, siinä auton bensat ja kulut. Soita tai mailaa: [email protected]

      • hullut maksaa

        Joo, tolla hinnalla saisi hintaan sisältyä helikopterilento tontin ja pihan yli pari kertaa :)
        Mutta sehän ei ole hullu joka pyytää, vaan joka maksaa tollasia.


    • aika harvoin

      aika harvoin käy että nainen ei saisi apua miespuolisilta. pitää vaan rohkeasti sanoa ettei naisena osaa,ja tarviis apua. kyllä vielä löytyy apu tarvittaessa voihan sitä kysyä mitä maksaa ,usein riittää kunnon kahvit ja pulla

    • Huussi pystyssä

      Täältä reilu kk sitten kyselin ja tein tuon aloiutuksen.
      No niin, nyt voi kertoa ilokseni, että homma on maalausta vaille valmis!

      Eli tilasin mökkikunnan yrittäjältä sellaisen valmiin huussipaketin ja rautakaupasta biolanin pöntön. Rahdit ja kuljetukset maksoin huussipaketista, eli toivat perille ja pöntön hain itse lainatulla pakettiautolla.

      Isäni toimi työnjohtajana (eli 86v pappa huuteli ohjeita kaksi pvää keinusta ;))
      Avuksi sain yhden ystävättäreni ja lisää huutelijoita ja ohjeiden antajia kahdesta naapurin äijästä (jotka eivät kyllä oikeaa apuaan tarjonneet, enkä sitä viitsinyt kysyä).

      Vanhan lahonneen huussin hajotin lekalla pvässä, ikkunan ja pöntön renkaat otin talteen. Muu menikin hakkeeksi ja roskiin.
      Sen jälkeen kaivoin vanhoja jätöksiä - yökkk :/ -
      pvän ja kärräsin kottikärryllä uuteen paikkaan maatumaan.

      Seuraavaksi tasoiteltiin kuoppaa, lisättiin maata ja sepeliä. Alustaan ladottiin myös pino lekaharkkoja ja vatupassilla tarkistin että tuli suoraan.
      Vkonloppu meni siihen että saatiin uusi huussi pystyyn. Ohjeet oli selkeät ja ehkä eniten aikaa meni siihen, kun sahattiin siihen uuteen pakettiin ikkunan paikka ja soviteltiin ja kitatiin se vanha ikkuna siihen paikoilleen.

      Nyt on kuitenkin urakka tehtynä ja ainoastaan ulkopuolelta pitää vielä maalata ja vähän hienosäätää mm amppelikoukulla ja käsienpesupaikalla.

      Tämän jutun nyt halusin vaan kertoa myös muille lukijoille: EI OLLUT niin vaikeaa mitä aluksi luulin! Ohjeet oli selkeät ja apulaista tarvittiin lähinnä pitämään kiinni jostain seinästä tai laudanpätkästä.

      Vaikka olen ammatiltani ihan muuta (siistiä sisätyötä, tuo maalarina toimiminen siis ihan vaan harrastusta, ei ammattia), terveellä maalaisjärjellä pärjää 90%. Tai fyysinen kokokin on pieni ja pippurinen 155cm. Kun apua saa kaikkein raskaimpaan kantamiseen (paketin kuljetus ja tuonti perille), loppu on tekniikkaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      577
      3846
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2729
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2124
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1947
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1845
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1790
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe