Voiko raskauden aikana juoda alkoholitonta olutta ?

annfly

Onko kellään tietoa saako raskauden aika juoda alkoholitonta olutta ? Tyhmä(?) kysymys, mutta ihminen on utelias. Voi tästä toki kieltäytyäkin, mutta kiinnostaa tietää.

8

8586

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vera

      Olut poistaa nestettä ja altistaa mm. hiivatulehdukselle. Miksi siis sitä juoda?

    • myy

      Niin,tuskin sä meinaat vetää sitä alkoholitonta kaljaa tölkkitolkulla,eli mun vastaus on että voi!kyllä maistuu joskun ruoan kera,tai saunan jälkeen,toki ei ihan samalta kuin tavallinen,mut ihan ok.Ja oon koittanut myös Kopparsberg-sidua,sitäkin saa alkoholittomana.Et tölkki joskus on ihan ok!!

    • JOs

      sitä juoda vaikka alkoholillistakin III veroluokan olutta, mikäli määrä jää pulloon viikossa. Noin sanoi neljä lasta synnyttänyt kätilö, kun odotimme esikoistamme.

      Vaimon sisko joi raskausaikanaan vaikka kuinka paljon ja aivan terve tyttö lastemme serkku on. Siltikään tuota EI toistan EI kannata kokeilla.

      • annfly

        ...tarkoittanut tietenkään että tölkki kaupalla, mutta että joskus yhden tölkin. :) Onhan tuo jollain tavalla varmasti terveellisempää kuin alkoholillisen juonti !? Minä kun pidän 0,0% Holstenin mausta, en siitä että tulisin humalaan tai edes pikkuhiprakkaan :/


      • Hannah
        annfly kirjoitti:

        ...tarkoittanut tietenkään että tölkki kaupalla, mutta että joskus yhden tölkin. :) Onhan tuo jollain tavalla varmasti terveellisempää kuin alkoholillisen juonti !? Minä kun pidän 0,0% Holstenin mausta, en siitä että tulisin humalaan tai edes pikkuhiprakkaan :/

        Ite olen ihan surutta ottanut bissen (normaalin) saunan jälkeen tai lasin vinkkua ruuan kans. Vauvani ja minä voimme niin loistavasti (rvko34)että neuvolastakin sanottiin että kanssamme on aina niin mukava asioida kun meitä ei vaivaa mikään.
        Alkoholittomista olusista sen verran et suosittelen Buckleria jota saa ainakin Alkosta ja Citymarketeista.


      • JOs
        annfly kirjoitti:

        ...tarkoittanut tietenkään että tölkki kaupalla, mutta että joskus yhden tölkin. :) Onhan tuo jollain tavalla varmasti terveellisempää kuin alkoholillisen juonti !? Minä kun pidän 0,0% Holstenin mausta, en siitä että tulisin humalaan tai edes pikkuhiprakkaan :/

        että löytyy naisia, jotka pitävät oluen mausta.

        En minäkään olutta juo kuin lauantaisin saunan jälkeen kaksi pulloa ja sunnuntaina ruoan kanssa yhden tahi kaksi. Vaimo ei juo sitäkään, siksi tuliaisviinitkin hapantuvat kaappiin - joutuisin juomaan loppupullollisen itse, melkein 7 dl.

        No, humalahakuista juomista tosin harrastan kerran, kaksi vuodessa. Tuo ylläkuvattu on arkielämää.


      • odottaja
        JOs kirjoitti:

        että löytyy naisia, jotka pitävät oluen mausta.

        En minäkään olutta juo kuin lauantaisin saunan jälkeen kaksi pulloa ja sunnuntaina ruoan kanssa yhden tahi kaksi. Vaimo ei juo sitäkään, siksi tuliaisviinitkin hapantuvat kaappiin - joutuisin juomaan loppupullollisen itse, melkein 7 dl.

        No, humalahakuista juomista tosin harrastan kerran, kaksi vuodessa. Tuo ylläkuvattu on arkielämää.

        Keski- ja etelä-euroopan maissa alkoholia käytetään päivittäin eikä siellä ole havaittu syntyneissä lapsissa ns. poikkeavuutta juuri äidin odotusaikaisen alkoholin käytön takia.

        Tosin se alkoholi on mietoa viiniä, kenties vedellä laimennettukin???

        Ei siis tiedetä mikä määrä alkoholia on haitaksi sikiölle. Suuret määrät ovat, mutta mikä on sallittu minimi, sitä ei tiedetä.
        Koska ihmiset ovat yksilöitä, on siksi kehoitettu välttämään alkoholia kokonaan.

        Näin suunnilleen minulle vastattiin kun huolestuneena kyselin.
        Pidän oluesta ja mieli olisi tehnyt saunaillan päätteeksi ottaa edes lasillinen.. en ole uskaltanut. Maistellut olen.
        Alkoholiton ei minun suussa maistu, III-olut kyllä.
        Toisaalta mietin, että kotikaljassakin on vähän prosentteja, katsokaapa kaupan kotikalja-pullon kyljestä!! Määrä on yllättävä! Toisaalta - sitähän juodaan ruuan kanssa..

        Mutta ei tässä kauaa enää ole, että voin sihauttaa kaljapullon tai tölkin ja ottaa nautinnolliset hörpyt *aaaahh* ja kuten mies sanoo: tutteli on keksitty.
        Raskausviikkoja on 38.

        Odotan itsekin pieniä arkisia asioita joista raskausaikana on pitänyt luopua:
        - sauna
        (kävin viimeksi saunassa kesäkuussa, piti lopettaa kun vatsa oli niin iso että oli hankala istua ja alkoi supistelemaan)
        - olut, viiniä
        - jonnekin ruokaravintolaan, syömään ja pullo viiniä
        (en jaksa istua, olo epämukava kun vatsa niin iso)
        - kävelylenkit, shoppailut
        (en voi kävellä, supistelee, sattuu, ollut jo heinäkuusta)
        ja viimeisempänä, vaan ei vähäisempänä, monta kuukautta tauolla ollut (niinikään supistelujen takia)
        - seksi!!!!!!!


    • Öhhh

      Älypää

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1555
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1331
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1267
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1265
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1243
    6. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1238
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1224
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1200
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe