Tunteeko kukaan nimeltä mäntyä, joka on ulkomailta tuotu Suomeen. Kyse on hyvin tiheälatvaisesta ja paksuoksaisesta männystä,joka tuottaa runsaasti tavallisen männyn näköisiä ja kokoisia käpyjä. Runkokin on paksumpi ja neulaisa paljon.
Mikä mänty?
3
408
Vastaukset
- Tärkeä tietää
Latvus on jopa 7m halkaisijaltaan ja männyt ovat jo nyt yli 15m korkeita ja tiheitä. Niin että ko. metsässä ei ilmasta näe alhaalla olevia ihmisiä vaikka männyt olisivat harvaan istutettuja. Tiedän että joitain metsiköitä on metsän tuottamiseksi istutettu Pirkanmaalla, olen ollut sienessä ko. mäntymetsässä. Mutta lähinnä kiinnostaa kaupunkipihaan istutetut vastaavat männyt, eli kuinka suureksi ne vielä kasvavat. Ko. männyt tuottavat esim. siitepölyä massoittain ja oksat rikkovat painavuutensa vuoksi kattoja ja lamppuja. olen kerran löytänyt nimen ja hukannut.
- vois
- Kysyjä itse
Kiitos osoitteesta, luultavasti mänty on kontortamänty, koska muut ulkolaiset vastaavat männyt eivät ole levinneet luontaisesti käpyjen avulla ja toinen syy, siitepölyä alkaa muodostua jo 10 vuoden jälkeen, muilla ulkomaalaisilla mänyillä vasta 20-30 vuoden jälkeen. Pelottavaa on että männyt voivat kasvaa 50 metriä korkeiksi. Ehkä kaadettava hieman ennemmin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun513645Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia
jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si1142600Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko5972302Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei192046KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar781847Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo431688- 201658
Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.
Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.1421602Millainen kaivattusi luonne on?
Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?951469- 281466