Tunteeko kukaan nimeltä mäntyä, joka on ulkomailta tuotu Suomeen. Kyse on hyvin tiheälatvaisesta ja paksuoksaisesta männystä,joka tuottaa runsaasti tavallisen männyn näköisiä ja kokoisia käpyjä. Runkokin on paksumpi ja neulaisa paljon.
Mikä mänty?
3
414
Vastaukset
- Tärkeä tietää
Latvus on jopa 7m halkaisijaltaan ja männyt ovat jo nyt yli 15m korkeita ja tiheitä. Niin että ko. metsässä ei ilmasta näe alhaalla olevia ihmisiä vaikka männyt olisivat harvaan istutettuja. Tiedän että joitain metsiköitä on metsän tuottamiseksi istutettu Pirkanmaalla, olen ollut sienessä ko. mäntymetsässä. Mutta lähinnä kiinnostaa kaupunkipihaan istutetut vastaavat männyt, eli kuinka suureksi ne vielä kasvavat. Ko. männyt tuottavat esim. siitepölyä massoittain ja oksat rikkovat painavuutensa vuoksi kattoja ja lamppuja. olen kerran löytänyt nimen ja hukannut.
- vois
- Kysyjä itse
Kiitos osoitteesta, luultavasti mänty on kontortamänty, koska muut ulkolaiset vastaavat männyt eivät ole levinneet luontaisesti käpyjen avulla ja toinen syy, siitepölyä alkaa muodostua jo 10 vuoden jälkeen, muilla ulkomaalaisilla mänyillä vasta 20-30 vuoden jälkeen. Pelottavaa on että männyt voivat kasvaa 50 metriä korkeiksi. Ehkä kaadettava hieman ennemmin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k1384724- 1763876
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah1153576Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia432891- 1361826
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta401658Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta
Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk261289Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?511263Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi211251Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌231203