hullu autoilija

.........

Taas joku urpo autoilija yritti murhata kun kävelin suojatiellä. Eikö autoilijat tajua että suojatiellä kävelijöitä väistetään? Vankilaan tuollaiset pitäisi laittaa murhayrityksestä!

17

973

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on täysi kusipää

      ne pitäis tappaa.

      • kysyn vaan

        - takapenkillä makaa vaimo ja synnytys käynnissä?
        - lapsi, joka kaipaa pikaisesti lääkärin hoitoa

        Lakia pitäisi muuttaa.

        Jo suojatiellä olevaa pitää väistää.
        Suojatielle auton eteen astuva jääkööt siihen makaamaan kuolleena. Miksi? Siksi, että ajatelkaa kuinka monta autoa maailmassa on. Jos aina pitää pysähtyä jonkun jalankulkijan takia ja taas kiihdyttää uudestaan niin kuinka paljon enemmän saastutamme tätä planeettaa. Kuinka paljon enemmän nanohiukkasia dieseli tupruttaa ilmaan. Kuinka monta biljoonaa tonnia öljyä tarvitaan enemmän? Vain sen takia, että jalankulkija ei jaksa pysähtyä. Kuinka paljon vähemmän kuluisi jarrupaloja ja päästöjä niiden valmistamiseen, kuinka plajon vähemmän kuluisi renkaita ja kumipuuta sekä päästöjä renkaitten valmistukseen. Ja kaikki ne ihmishenget, jotka säästyisivät kun päästöt vähenevät.


        nää on vain kysymyksä


      • sillä kiinassa jokapäivä os...
        kysyn vaan kirjoitti:

        - takapenkillä makaa vaimo ja synnytys käynnissä?
        - lapsi, joka kaipaa pikaisesti lääkärin hoitoa

        Lakia pitäisi muuttaa.

        Jo suojatiellä olevaa pitää väistää.
        Suojatielle auton eteen astuva jääkööt siihen makaamaan kuolleena. Miksi? Siksi, että ajatelkaa kuinka monta autoa maailmassa on. Jos aina pitää pysähtyä jonkun jalankulkijan takia ja taas kiihdyttää uudestaan niin kuinka paljon enemmän saastutamme tätä planeettaa. Kuinka paljon enemmän nanohiukkasia dieseli tupruttaa ilmaan. Kuinka monta biljoonaa tonnia öljyä tarvitaan enemmän? Vain sen takia, että jalankulkija ei jaksa pysähtyä. Kuinka paljon vähemmän kuluisi jarrupaloja ja päästöjä niiden valmistamiseen, kuinka plajon vähemmän kuluisi renkaita ja kumipuuta sekä päästöjä renkaitten valmistukseen. Ja kaikki ne ihmishenget, jotka säästyisivät kun päästöt vähenevät.


        nää on vain kysymyksä

        uutta autoa ja ne tarvitsee bensaa.Nyt on kiinassa noususuhdanne ja bensan hinta on se minkä yhtiöt saa rokotettua ja kun raakaöljyn ja valmiin bensan kulutus nousee niin samoin nousee hinnat ja lujaa.veikkaan tollasta 7€ litra 5 vuoden sisällä.


      • nauruista!
        kysyn vaan kirjoitti:

        - takapenkillä makaa vaimo ja synnytys käynnissä?
        - lapsi, joka kaipaa pikaisesti lääkärin hoitoa

        Lakia pitäisi muuttaa.

        Jo suojatiellä olevaa pitää väistää.
        Suojatielle auton eteen astuva jääkööt siihen makaamaan kuolleena. Miksi? Siksi, että ajatelkaa kuinka monta autoa maailmassa on. Jos aina pitää pysähtyä jonkun jalankulkijan takia ja taas kiihdyttää uudestaan niin kuinka paljon enemmän saastutamme tätä planeettaa. Kuinka paljon enemmän nanohiukkasia dieseli tupruttaa ilmaan. Kuinka monta biljoonaa tonnia öljyä tarvitaan enemmän? Vain sen takia, että jalankulkija ei jaksa pysähtyä. Kuinka paljon vähemmän kuluisi jarrupaloja ja päästöjä niiden valmistamiseen, kuinka plajon vähemmän kuluisi renkaita ja kumipuuta sekä päästöjä renkaitten valmistukseen. Ja kaikki ne ihmishenget, jotka säästyisivät kun päästöt vähenevät.


        nää on vain kysymyksä

        Piristävää lukea välillä jonkun todellisuudesta erkaantuneen pohdintoja, niistä saa aina makoisat naurut!


      • toki kaikki!
        kysyn vaan kirjoitti:

        - takapenkillä makaa vaimo ja synnytys käynnissä?
        - lapsi, joka kaipaa pikaisesti lääkärin hoitoa

        Lakia pitäisi muuttaa.

        Jo suojatiellä olevaa pitää väistää.
        Suojatielle auton eteen astuva jääkööt siihen makaamaan kuolleena. Miksi? Siksi, että ajatelkaa kuinka monta autoa maailmassa on. Jos aina pitää pysähtyä jonkun jalankulkijan takia ja taas kiihdyttää uudestaan niin kuinka paljon enemmän saastutamme tätä planeettaa. Kuinka paljon enemmän nanohiukkasia dieseli tupruttaa ilmaan. Kuinka monta biljoonaa tonnia öljyä tarvitaan enemmän? Vain sen takia, että jalankulkija ei jaksa pysähtyä. Kuinka paljon vähemmän kuluisi jarrupaloja ja päästöjä niiden valmistamiseen, kuinka plajon vähemmän kuluisi renkaita ja kumipuuta sekä päästöjä renkaitten valmistukseen. Ja kaikki ne ihmishenget, jotka säästyisivät kun päästöt vähenevät.


        nää on vain kysymyksä

        Ambulanssi on hei keksitty, siellä on ammattilaiset ja ne hoitaa myös kuljetuksen sairaalaan. Mutta voihan se olla että synnytys alkaa autossa mutta jos olet yli 3 minuutin päässä sairaalasta niin suosittelen soittamaan 112 ja kysymään miten kannattaa toimia. Ne katsoo tilanteen esimerkiksi just sen mukaan saadaanko ambulanssi paikalla samantein vai onko parempi että ajatte sitten sairaalaan.

        Ps, ambulanssit kuten "sinäkin" kuskaa sairaita ihmisiä mutta ainakin ambulanssia koskee suurin osa laista ja koskaan ei mikään oikeuta aiheuttamaan tarpeetonta vaaraa ja haittaa.


      • Lienee autosta kadulle astunutta autoilijaa kutsuttaneen jalankulkijaksi?
        Liikennekultuurissamme on todella kehittämisen varaa.


      • ....
        kysyn vaan kirjoitti:

        - takapenkillä makaa vaimo ja synnytys käynnissä?
        - lapsi, joka kaipaa pikaisesti lääkärin hoitoa

        Lakia pitäisi muuttaa.

        Jo suojatiellä olevaa pitää väistää.
        Suojatielle auton eteen astuva jääkööt siihen makaamaan kuolleena. Miksi? Siksi, että ajatelkaa kuinka monta autoa maailmassa on. Jos aina pitää pysähtyä jonkun jalankulkijan takia ja taas kiihdyttää uudestaan niin kuinka paljon enemmän saastutamme tätä planeettaa. Kuinka paljon enemmän nanohiukkasia dieseli tupruttaa ilmaan. Kuinka monta biljoonaa tonnia öljyä tarvitaan enemmän? Vain sen takia, että jalankulkija ei jaksa pysähtyä. Kuinka paljon vähemmän kuluisi jarrupaloja ja päästöjä niiden valmistamiseen, kuinka plajon vähemmän kuluisi renkaita ja kumipuuta sekä päästöjä renkaitten valmistukseen. Ja kaikki ne ihmishenget, jotka säästyisivät kun päästöt vähenevät.


        nää on vain kysymyksä

        "Siksi, että ajatelkaa kuinka monta autoa maailmassa on. Jos aina pitää pysähtyä jonkun jalankulkijan takia ja taas kiihdyttää uudestaan niin kuinka paljon enemmän saastutamme tätä planeettaa."

        Autot kokonaan pois, niin ei ole enää tuotakaan ongelmaa.


      • ....
        kysyn vaan kirjoitti:

        - takapenkillä makaa vaimo ja synnytys käynnissä?
        - lapsi, joka kaipaa pikaisesti lääkärin hoitoa

        Lakia pitäisi muuttaa.

        Jo suojatiellä olevaa pitää väistää.
        Suojatielle auton eteen astuva jääkööt siihen makaamaan kuolleena. Miksi? Siksi, että ajatelkaa kuinka monta autoa maailmassa on. Jos aina pitää pysähtyä jonkun jalankulkijan takia ja taas kiihdyttää uudestaan niin kuinka paljon enemmän saastutamme tätä planeettaa. Kuinka paljon enemmän nanohiukkasia dieseli tupruttaa ilmaan. Kuinka monta biljoonaa tonnia öljyä tarvitaan enemmän? Vain sen takia, että jalankulkija ei jaksa pysähtyä. Kuinka paljon vähemmän kuluisi jarrupaloja ja päästöjä niiden valmistamiseen, kuinka plajon vähemmän kuluisi renkaita ja kumipuuta sekä päästöjä renkaitten valmistukseen. Ja kaikki ne ihmishenget, jotka säästyisivät kun päästöt vähenevät.


        nää on vain kysymyksä

        Kaikkea sitä kuuleekaan. Harva on niin taliaivo ettei tarpeeksi ajoissa lähde synnytysosastolle.

        Ambulanssi hoitaa muuten nuo sairaskuljetukset. Oletko koskaan kuullut puhuttavan sellaisesta kuin ambulanssi?


    • aika paljon

      sekä autoilijana että jalankulkijana. Autoilijan näkökulmasta suojatiellä ongelmia aiheuttavat kovin erilailla käyttäytyvät ihmiset. Nähdäkseni kadun ylittäjiä on kolmea perustyyppiä.

      Tyyppi1: Painuu sivuilleen vilkuilematta kadun yli ihan mistä sattuu ja uskoo oikeuden ja lain olevan hänen puolellaan. Lisäksi uskoo olevansa kuolematon ja että autot pysähtyvät kelillä kuin kelillä kun vain hyppää eteen. Aiheuttaa autoilijalle hiuksia nostattavia tilanteita.

      Tyyppi2: Seisoo suojatien edessä ja katsoo puoli tuntia kerrallaan yhteen suuntaan yleensä suu auki. Ei millään huomaa sitä autoa joka on tulossa toisesta suunnasta ja odottanut pysähtyneenä suojatien äärellä jo hyvän tovin. Kun lopulta huomaa alkaa huitoa kädellään että autoilija saisi mennä ensin. Tässä vaiheessa autoilija nostaa kytkintä ja päästelee ärräpäitä. Miksi piti alun alkaenkaan pysähtyä?

      Tyyppi3: Toimii kuten kuuluu. Katsoo eteensä, sivuilleen ja joka puolelle. Huomioi liikenteen ja astuu määrätietoisesti suojatielle välittömästi kun tilanne sallii. Sellainen kadun ylittäjä on ilo päästää menemään.

      Nähdäkseni nuo ykkös ja kakkostyypin kadun ylittäjät aiheuttavat sen että autoilijat ovat vähän laiskoja huomioimaan suojatiellä liikkujia. Jalan liikkuessani pyrin itse käyttäytymään aina tuon kolmostyypin tyylillä. Hyvin on yli päässyt.
      Noh, tämä oli vain minun näkemykseni. Meitä nyt on moneen junaan, niin autoilijoita kuin jalankulkijoita.

      • ...ON 1&2 YHDISTELMÄ!

        2-tyyppi odottaa ja viisaa sua menemään ja siten hyppääkin tielle tämä kuolematon 1-tyyppi....


      • kun et tätäkään tiedä

        > Tyyppi1: Painuu sivuilleen vilkuilematta kadun yli ihan mistä sattuu ja uskoo oikeuden ja lain olevan hänen puolellaan.

        Vilkasliikenteisimmillä teillä, joilla ei ole sopivasti liikennettä pätkivää valoristeystä lähellä, on 2 tapaa päästä tien yli:

        1. odottaa ruuhka-ajan päättymistä

        2. painella suojatielle teeskennellen täysin omissa ajatuksissaan kulkevaa. Tällöin n. 90 prosentilta autoilijoista pettää kantti ja he pysähtyvät. Lähestyviä autoja pitää toki seurata syrjäsilmällä, koska joukossa on myös sankareita, jotka ihan surutta ajaisivat päälle.

        Jos jalankulkija osoittaa havainneensa lähestyvän auton, niin silloin hän tulee automaattisesti "tunnustaneeksi väistämisvelvollisuutensa". Elikkä edellä ajavan perseessä ruotsalaistuntumalla ajava, keskimääräistä parempi ja tunnollisesti liikennesääntöjä noudattava kuski laskee, että hän ehtii vielä livahtaa tuosta, kun pikkuisen kirii rakoa edelläajavaan kiinni. Ja niin tekee seuraavakin ja sitä seuraava....

        Kun suojateillä ei ole mitään vaikutusta läskiperseautoilijoiden toimintaan, miksi tie pitää ylittää juuri suojatien kohdalta?

        Ja sama pätee valoristeyksiinkin, missä ripeäjalkainen kerkiäisi vallan mainiosti kolmannen vanhoilla vihreillä lusikka pohjassa risteykseen singahtavan läskiperseen alle...


    • Yksityisyrittäjä

      Se on molemminpuoleista peliä kun suojatieleikkiin aletaan.Kyllä täytyy ymmärtää,että kaikki eivät ole samanlaisia.Itse ajan autoa paljon ja liikun myös pöyrällä/jalkasin liikenteen seassa.KYLLÄ ON PAKKO KATSOA sivusuuntiin,varsinkin kun katua ylittää.

    • Useimmiten sama ihminen on "hullu jalankulkija" kuin "hullu autolijakin"!
      Jalankulkiessaan hän matelee suojatiellä ja pui nyrkkiä autoilijoillee ja itse ratin takana kiroaa jalankulkijoita.
      Parasta vaan katsoa peiliin ja tajuta liikenne kaikkine osapuolineen.

    • ikinä huomannut

      sitä että olisin jäämässä auton alle? Ja jos olisinkin, niin tulee hieman ripeämpään käveltyä. Jos on joku autoilija tullut vähän lujempaa risteykseen niin olen ajatellut, että on parempi odotella sekuntti eikä hypätä suinpäin sekaan. Toiseksi jää vai jääkö edes henkiin...
      Kannattaa siis katsoa minne hyppii ja minkä eteen.

      • kerran jäädä

        mutta sekin auto oli sitten POLIISIauto. Onneksi työkaveri jonka kanssa olin liikkeellä kerkesi kiskaista takinhihasta minut taaksepäin.

        Eikä muuten ollut poliisilla hälytysajoakaan päällä, ihan yöaika ja valot ei palaneet jalankulkijoille eikä autoilijoille. Olin jo ehtinyt toiselta puolen tietä kaistan yli, joten ei tuon puusilmäpoliisin olisi edes pitänyt yllättyä että aion jatkaa kävelyä vielä heidänkin käyttämänsä kaistan yli.

        Onneksi tosiaan... Muuten olisin varmaan ensin jäänyt poliisiauton alle, sitten olisi pamputettu, käytetty terveyskeskuksessa, pamputettu sitten terveysaseman pihalla lisää kun ei ehditty donitseille, sitten olisi viety putkaan, pamputettu siellä lisää kun joutuvat takiani täyttämään raportin kolarista, sitten vielä lyöty päälle sakot varomattomuudesta liikenteessä, aamulla pamputettu muuten vain lisää, ja perään vielä vaadittu käräjille kun kolhin heidän autoaan.


    • eps

      taas tietenkään ollut liikennesilmää yhtään, vaan olet juossut jonkun autojonon alle, ei kun menet sinne vankilaan vaan, ja hoitoon itsemurha yrityksestä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

      Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      146
      3167
    2. Kuvaile kaivattusi

      ulkonäköä?
      Ikävä
      108
      2593
    3. Hymysi saa tunteet

      Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      51
      2571
    4. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

      Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      240
      2238
    5. Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä

      "Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä
      Maailman menoa
      480
      1954
    6. Missä näit kaivattusi

      ekaa kertaa?
      Ikävä
      110
      1891
    7. Mitkä on ne arvot?

      Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      252
      1875
    8. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

      Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      9
      1714
    9. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

      Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      1627
    10. R.I.P. Kristian Antila

      Entinen huippumaalivahti ja -kiekkoilija menehtyi äkillisesti 44-vuotiaana. Kunnia muistolleen. https://www.iltalehti.fi
      Maailman menoa
      24
      1502
    Aihe