Työmäärä- ja kustannuskartoitus:
Onko kokemuksia itse tehtynä tai korjaamolla teetettynä?
Homma: jarruputkien vaihto henkilöautoon
-Paljonko menee aikaa (eli työtunnit ammattimieheltä tai homman osaavalta kaverilta)?
-Paljonko työ maksaa (voipi arvioida esim. edellisen perusteella)?
-Paljonko varaosat maksaa?
Jarruputkien vaihtotyö
25
25876
Vastaukset
- *xxx*
- löytyy Pompannapista - Mersun Langiin.
- asentaja..
Yleensä takapään putket lahoaa. Putket metritavarana maksaa n. 100 €(2 putkea edestä taakse ja 1 tai 2 pätkää takana).
Työstä otan pari sataa.- sulla ainakaan
hinnat ole hallussa,tuskin on muutkaan hommat.Laitoin juuri viikonloppuna tyttären autoon uudet putket,edestä taakse 2putkea yht.6.4m= 16€
ja yksi putki takaa keskeltä sivulle 3€.Meneehän siinä aikaa riippuu tietenkin missä putket kulkevat,bensatankin päältä,onko suojattu,ym pieniä paikkoja,muuten helppo juttu,ja ilmaus sujuu kaverin kanssa helposti.
- helppoa
hommaa voi tehdä itse jos saat auton pukille,putket maksaa alle (n.7m)30€ jarruneste,aikaa siinä menee riippu ihan missä putket kulkevat ja miten ovat suojatut,vaihdoin itse ja aikaa meni n.6h ekakerta kun vaihdoin,voipi olla aika kallis jos liikkeeseen viet
- jarruputkien
vaihdattaminen korjaamolla maksaa alkaen 200
- tutuille
kaljapalkalla, tosin kyllä aikani kuluksi. päätyöni on aivan muuta. naisille sopimuksen mukaan...
- molemmat_
jarruputket edestä taakse -90-malliseen Carinaan. Tuli maksamaan 250 euroa. Täytyy ottaa huomioon,että ilmausruuvit vanhempiin autoihin katkeavat ja myös jarrusylinterit pitää taakse vaihtaa.
- Anonyymi
Laitoin autooni kaikki takajarrujen putket, letkut ja jarrusylinterit. Putket ostin valmiina sarjana. Hinta 107 ja rapiat. Kuukausi sitten käytin leimalla ja vuoden saan taas kruisailla, yes 😁👍
- Anonyymi
Heinäkuun alussa on tarkoitus vaihtaa kaikki ruosteiset putket. Autosta on ruostunut siitä pahiten, mistä putket taipuu suojaamattomana alustan alle. 2-putkea menee taka-akselille saakka, missä on jarrupaineen säädin. Putket ovat ehjät muuten, mut se taite kohta on pahin. Yksintein vaihdan molemmat kokonaan nikkeli- kupari putkiin. Viikon olen suihkassut kiinnitys nippojen ympärille wd-40 sprayta. Etu jarrujen putket ja letkut vaihdan kaikki uusiin, kun ovat niin kypsän näköisiä. Olen tehnyt omiin autoihin useita putkiremppoja ja silleen kokemusta on. Nyt tehtävään on helpohko duuni, kun näyttäisi tilaa olevan mukavasti ja ei tartte alustaa purkaa putkien poistossa. Ostin valmiin putkisetin ja ei tartte, kuin oikaista kiepiltä. Mittoja saa sitten verrata irti otettuun putkeen.
- Anonyymi
Hankalin vaihe on saada jarruputken juntturit auki.
Jos uudet putket on hankittuna putki poikki ja pääset vaikkapa hylsyllä avaamaan.
Ilmausnipat katkeavat melko varmasti, itse suosin lämpöä irrottamaan ruostuneet liitokset.
Ruosteen irrottajat ovat melko turhia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hankalin vaihe on saada jarruputken juntturit auki.
Jos uudet putket on hankittuna putki poikki ja pääset vaikkapa hylsyllä avaamaan.
Ilmausnipat katkeavat melko varmasti, itse suosin lämpöä irrottamaan ruostuneet liitokset.
Ruosteen irrottajat ovat melko turhia.Vai että ilmausnipat katkeavat melko varmasti. Et taida tietää että jarrunesteet vaihdetaan määrävälein. Silloin ilmausnipat eivät ruostu kiinni.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai että ilmausnipat katkeavat melko varmasti. Et taida tietää että jarrunesteet vaihdetaan määrävälein. Silloin ilmausnipat eivät ruostu kiinni.
Kyllä minä tiedän.
Jos auto on sen ikäinen että alkaa olla jarruputkien vaihto ajankohtainen ovat sekä juntturit että nipat lujassa. Nippa on herkkä karkeamaan ja se taas tietää satulan tai sylinterin vaihtoa.
Uudehkoissa autoissa jarrunesteitä vaihdellaankin.
Auton lähestyessä vaihtoikää jätetään huoltoja tekemättä, toinen kolmas tai neljäs omistaja ei halua satsata rahaa jos auto vain toimii.
Useat tulevat toimeen "vuosihuolloilla" vuosikaudet- Saahan sen leiman sillä halvimmallakin huollolla.
Jarrunesteen vaihto on usein "lisätyö", " Veloitetaan erikseen." - Anonyymi
Olen se sama henkilö, joka vaihtoi jarruputkia. Putkisarja oli sopiva. Takajarrujen sylinterit uusiksi ja kumiset paineletkut myös. Eteen en tarvinnut putkia vaihtaa, kun olivat hyvät. Tutkiskelin irroitettuja putkia ja olikin jo aika vaihtaa, kun olivat niin pahasti ruostuneet. Oli aika kuumaa duunia, kun taivasalla töitä tein. Laitan jarrunesteen, kun lämpötila laskisi alle 20 asteeseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hankalin vaihe on saada jarruputken juntturit auki.
Jos uudet putket on hankittuna putki poikki ja pääset vaikkapa hylsyllä avaamaan.
Ilmausnipat katkeavat melko varmasti, itse suosin lämpöä irrottamaan ruostuneet liitokset.
Ruosteen irrottajat ovat melko turhia.Ruosteen irrotinta käytin, koska halusin varmistaa, että paineen säätimen ja jarrupää sylinterin kiinnitys pysyisi ehjänä, ne kierre osat. Ne putket, jotka vaihdoin niin poikki vaan kiinnitys osan päältä ja hylsyllä nitkuttamalla irti, kuin huono hammas.
- Anonyymi
Lukaisin joitakin aikoja sitten, että putkia ei saa jatkaa ns. liitos osilla. Siinä oli maininta liitos osista. EI TIELIIKENNE KÄYTTÖÖN. Taisivat olla niitä helmi & puserrus liittimistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai että ilmausnipat katkeavat melko varmasti. Et taida tietää että jarrunesteet vaihdetaan määrävälein. Silloin ilmausnipat eivät ruostu kiinni.
Joka vuosi tarkastan, että onko jarruissa ilmaa. Käytän nippoja hiukan auki ja ilmakuplia ei ole tullut. Nipat kiinni ja kumihattu päähän. Autossa on rumpujarrut ja sylinterit rautaiset. Kesäkuulla olin tarkastamassa, että onko ilmaa. Käänsin varovasti nippaa auki ja naps, nippa poikki. Nyt laitoin alumiiniset jarrusylinterit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joka vuosi tarkastan, että onko jarruissa ilmaa. Käytän nippoja hiukan auki ja ilmakuplia ei ole tullut. Nipat kiinni ja kumihattu päähän. Autossa on rumpujarrut ja sylinterit rautaiset. Kesäkuulla olin tarkastamassa, että onko ilmaa. Käänsin varovasti nippaa auki ja naps, nippa poikki. Nyt laitoin alumiiniset jarrusylinterit.
No nyt ne nipat katkeaa puolta lyhyemmässä ajassa.
Nippa on jotakin terässekoitetta ja se kun laitetaan kiinni alumiiniin saadaan aikaiseksi sähköpari = korroosio on varma. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä minä tiedän.
Jos auto on sen ikäinen että alkaa olla jarruputkien vaihto ajankohtainen ovat sekä juntturit että nipat lujassa. Nippa on herkkä karkeamaan ja se taas tietää satulan tai sylinterin vaihtoa.
Uudehkoissa autoissa jarrunesteitä vaihdellaankin.
Auton lähestyessä vaihtoikää jätetään huoltoja tekemättä, toinen kolmas tai neljäs omistaja ei halua satsata rahaa jos auto vain toimii.
Useat tulevat toimeen "vuosihuolloilla" vuosikaudet- Saahan sen leiman sillä halvimmallakin huollolla.
Jarrunesteen vaihto on usein "lisätyö", " Veloitetaan erikseen."Etpä näy tietävän vaikka uhoatkin. Jarrunesteitä ei tarvitse vaihtaa eikä se vaihtaminen tai vaihtamatta jättäminen vaikuta yhtään mitään jarruosien ruostumiseen. Kyllä se on se suolavesi, mikä ruostuttaa... Ja näissä Ranskan Rapeissa nuo jarruputket on jotakin kupariseosta, niin eivätpä ruostu. Kaikki muut osat kyllä ruostuukin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etpä näy tietävän vaikka uhoatkin. Jarrunesteitä ei tarvitse vaihtaa eikä se vaihtaminen tai vaihtamatta jättäminen vaikuta yhtään mitään jarruosien ruostumiseen. Kyllä se on se suolavesi, mikä ruostuttaa... Ja näissä Ranskan Rapeissa nuo jarruputket on jotakin kupariseosta, niin eivätpä ruostu. Kaikki muut osat kyllä ruostuukin.
Jarrunesteet keräävät aikojen saatossa vettä ja mustuvat. Vanha jarruneste on mustaa mönjää. Uusi kirkasta öljynestettä.
Kannattaa vaihtaa, kun jarrunesteen vesipitoisuus on jo korkea. Jarrut toimivat paremmin, kun on uudet nesteet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etpä näy tietävän vaikka uhoatkin. Jarrunesteitä ei tarvitse vaihtaa eikä se vaihtaminen tai vaihtamatta jättäminen vaikuta yhtään mitään jarruosien ruostumiseen. Kyllä se on se suolavesi, mikä ruostuttaa... Ja näissä Ranskan Rapeissa nuo jarruputket on jotakin kupariseosta, niin eivätpä ruostu. Kaikki muut osat kyllä ruostuukin.
Jarrunesteeseen sekoittuu aina vettä ilmasta . Vaihtoväliksi suosittelevat 2-3 vuotta .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jarrunesteet keräävät aikojen saatossa vettä ja mustuvat. Vanha jarruneste on mustaa mönjää. Uusi kirkasta öljynestettä.
Kannattaa vaihtaa, kun jarrunesteen vesipitoisuus on jo korkea. Jarrut toimivat paremmin, kun on uudet nesteet.Jos se on mustaa, niin se musta on jarrukumeista peräisin. Eli kumit vaihtoon! Eiku, eihän niitä enää saa erikseen, pitää ostaa koko sylinteri. Se kaupallisuus taas, ei järki eikä ekologisuus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jarrunesteeseen sekoittuu aina vettä ilmasta . Vaihtoväliksi suosittelevat 2-3 vuotta .
Siis: Kauppiaat suosittelee, emme me asentajat!
- Anonyymi
miten tehdään jarrujälkien vaihtotyö? Harjasin jo vessaharjalla mutta paska ei irronnutkaan asfaltista?
- Anonyymi
entä miten onnistuu jallulutkien vaihtotyö?
- Anonyymi
Soitappa tänne pääkaupunkiseudulla jarrukorjaamo 0408582827
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72528- 1211801
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1241513Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill391497Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1741327Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1611302- 1481275
- 521208
- 591148
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.651091