autoni peugeot205 kokonaismassa 1215kg omamassa840kg,trailerini kokonaismassa750kg omamassa150kg ja veneeni painaa noin 200kg(jarruton)eli saisko vedellä tollasta laillisesti
saako vetää?
28
3181
Vastaukset
- jos
katsoisit rekisteriotteesta?
- vetää
Jos reisteriotteesta ei selviä tuo asia,
niin laskemalla puolet 840 kg:tä on 420 kg
ja yhdistelmäsi puntarissa painaa tuon
200 kg 150 kg = 350 kg, eli jää alle 420 kg.
Sinulle, katso rekisteriotteesta terveisiä,
jos et tiedä mitään, niin jätä vittuilukin
sikseen.- Katso vaan rekisteriotteesta
Kyllä jokaisen pitäisi osata katsoa oman ajoneuvonsa kytkentämassat rekisteriotteesta.
Pitää myös muista, että esittämäsi laskelma ei välttämättä pidä kutiaan, sillä kytkentämassan suuruuteen vaikuttaa moni asia, joista pienin arvo ratkaisee.
On henkilöautoja joiden kytkentämassa on selvästi alle tuon puolet omamassasta, ja on henkilöautoja joilla ei kärryn vetoa hyväksytä lainkaan.
Erityisen petollisia ovat jenkkipelit, sillä hyvinkin painavissa autoissa jarruttoman kytkentämassa saattaa olla 300 kg. Myös maastureissa on jarruttomien kytkentämassa usein yllättävän alhainen.
Omassa 2006 mallin nelivetoisessa 1900 kg painavassa pickupissani jarruttoman perävaunun kytkentämassa on 400 kg.
Niin että kyllä sieltä rekisteriotteesta homma kannatta aloittaa. - enkä vittuile
Katso vaan rekisteriotteesta kirjoitti:
Kyllä jokaisen pitäisi osata katsoa oman ajoneuvonsa kytkentämassat rekisteriotteesta.
Pitää myös muista, että esittämäsi laskelma ei välttämättä pidä kutiaan, sillä kytkentämassan suuruuteen vaikuttaa moni asia, joista pienin arvo ratkaisee.
On henkilöautoja joiden kytkentämassa on selvästi alle tuon puolet omamassasta, ja on henkilöautoja joilla ei kärryn vetoa hyväksytä lainkaan.
Erityisen petollisia ovat jenkkipelit, sillä hyvinkin painavissa autoissa jarruttoman kytkentämassa saattaa olla 300 kg. Myös maastureissa on jarruttomien kytkentämassa usein yllättävän alhainen.
Omassa 2006 mallin nelivetoisessa 1900 kg painavassa pickupissani jarruttoman perävaunun kytkentämassa on 400 kg.
Niin että kyllä sieltä rekisteriotteesta homma kannatta aloittaa.Et taida tietää, että vanhemmissa autoissa,
joihin tuo 205 sarjakin kuuluu, ei välttä-
mättä ole mainittu tuota painoa ja silloin
se määritellään niin kuin esitin. Luuletko
tosiaan, että tuo kysyjä tulisi täältä
kyselemään jos löytyisi rekisteriotteesta,
joten se tyhmä oletkin sinä.
Nykyisissä, jopa 106:ssa, tuo vetopaino on
400 kg. Jenkkiautoilla ei ole mitään teke-
mistä tämän asian kanssa.
Aikoinaan kun mitoitettiin asuntovaunun paino,
niin laskemallahan sekin tehtiin. - Asiasta 100% varma
enkä vittuile kirjoitti:
Et taida tietää, että vanhemmissa autoissa,
joihin tuo 205 sarjakin kuuluu, ei välttä-
mättä ole mainittu tuota painoa ja silloin
se määritellään niin kuin esitin. Luuletko
tosiaan, että tuo kysyjä tulisi täältä
kyselemään jos löytyisi rekisteriotteesta,
joten se tyhmä oletkin sinä.
Nykyisissä, jopa 106:ssa, tuo vetopaino on
400 kg. Jenkkiautoilla ei ole mitään teke-
mistä tämän asian kanssa.
Aikoinaan kun mitoitettiin asuntovaunun paino,
niin laskemallahan sekin tehtiin.Kaikille autoille löytyy valmistajan määrittämä kytkentämassa, jarruin ja jarruitta.
Eri asia on miten ja kuka sen tiedon osaa löytää.
Jenkkiautoilla on sen verran tekemistä tämän asian kanssa, että niiden kohdalla osaamattomat katsastusmiehet ovat eniten virheitä tehneet. 70- ja 80-lukujen piilofarkuille on annettu jopa 2700 kg perävaunumassoja jarruin, kun ei olla osattu tutkia tyyppikilpeä eikä muuntaa sikäläisiä painoja kiloiksi.
Itävallassa valmistetut chryslerit ovat esimerkki valmistajan asettamsita poikeuskellisen alhaisita kytkentämassoista.
205 pögötille löytyy taatusti tehtaan rajaama kytkentämassa. - ole väärässä
Asiasta 100% varma kirjoitti:
Kaikille autoille löytyy valmistajan määrittämä kytkentämassa, jarruin ja jarruitta.
Eri asia on miten ja kuka sen tiedon osaa löytää.
Jenkkiautoilla on sen verran tekemistä tämän asian kanssa, että niiden kohdalla osaamattomat katsastusmiehet ovat eniten virheitä tehneet. 70- ja 80-lukujen piilofarkuille on annettu jopa 2700 kg perävaunumassoja jarruin, kun ei olla osattu tutkia tyyppikilpeä eikä muuntaa sikäläisiä painoja kiloiksi.
Itävallassa valmistetut chryslerit ovat esimerkki valmistajan asettamsita poikeuskellisen alhaisita kytkentämassoista.
205 pögötille löytyy taatusti tehtaan rajaama kytkentämassa.Jos rekkarissa tuota painoa ei ole,
niin noin se määritetään ratsiassa
joko arvioiden laskemalla ja tiukan
paikan tullen punnitsemalla.
Edeleen on turhaa verrata jenkkeihin
joissa nuo alhaiset painorajat ovat
merkittyinä. Niihinkin on oma histori-
ansa, mutta ei kuulu tähän tapaukseen.
Eli 205:lla saa vetää tuon 400 kg eikä
se muuksi muutu. Vastaus kysymykseen
saako vetää, on saa vetää. Joko ymmärsit? - Yksinkertainen asia
ole väärässä kirjoitti:
Jos rekkarissa tuota painoa ei ole,
niin noin se määritetään ratsiassa
joko arvioiden laskemalla ja tiukan
paikan tullen punnitsemalla.
Edeleen on turhaa verrata jenkkeihin
joissa nuo alhaiset painorajat ovat
merkittyinä. Niihinkin on oma histori-
ansa, mutta ei kuulu tähän tapaukseen.
Eli 205:lla saa vetää tuon 400 kg eikä
se muuksi muutu. Vastaus kysymykseen
saako vetää, on saa vetää. Joko ymmärsit?On kysymys hyvin yksikertaisesta asiasta. Siitä että auton valmistaja määrää suurimmat sallitut kytkentämassat. Myös Peugeot, myös 205 mallin kohdalla.
Aivan varmasti.
Jos noita massoja ei ole merkitty rekisteriotteeseen on kyseessä jonkun moka. Aivan varmasti.
Yritähän nähdä asia tämän esimerkin valossa:
- Hankit uuden auton pakettiautona kokonaismassalla 3500 kg. Sen rekisteriotteeseen on 100% varmasti merkitty kytkentämassat. Esimerkiksi jarrullisen vaunun kohdalla 2000 kg.
- Hankit täsmälleen saman auton kuorma-autoksi rekisteröitymä kokonaismassalla 3550 kg. Sen rekisteriotteeseen ei ole merkitty kytkentämassoja, jostain omituisesta syystä. Kytkentämassa on kuitenkin yhä täsmälleen sama eli 2000 kg. Koska sen on valmistaja siihen rajannut.
Se että kytkentämassa ei ole merkitty rekisteriotteeseen ei tuo mukanaan mitään laskennallisia kaavoja, paitsi silloin kun joku ja jotkut eivät osaa ammattiaan. - Vaan vataa kysymykseen
Yksinkertainen asia kirjoitti:
On kysymys hyvin yksikertaisesta asiasta. Siitä että auton valmistaja määrää suurimmat sallitut kytkentämassat. Myös Peugeot, myös 205 mallin kohdalla.
Aivan varmasti.
Jos noita massoja ei ole merkitty rekisteriotteeseen on kyseessä jonkun moka. Aivan varmasti.
Yritähän nähdä asia tämän esimerkin valossa:
- Hankit uuden auton pakettiautona kokonaismassalla 3500 kg. Sen rekisteriotteeseen on 100% varmasti merkitty kytkentämassat. Esimerkiksi jarrullisen vaunun kohdalla 2000 kg.
- Hankit täsmälleen saman auton kuorma-autoksi rekisteröitymä kokonaismassalla 3550 kg. Sen rekisteriotteeseen ei ole merkitty kytkentämassoja, jostain omituisesta syystä. Kytkentämassa on kuitenkin yhä täsmälleen sama eli 2000 kg. Koska sen on valmistaja siihen rajannut.
Se että kytkentämassa ei ole merkitty rekisteriotteeseen ei tuo mukanaan mitään laskennallisia kaavoja, paitsi silloin kun joku ja jotkut eivät osaa ammattiaan.Saako 205:lla vetää aloituksessa ilmoitettua
kuormaa.
Ainut ja yksiselitteinen vastaus om:
Kyllä saa. Se ei muuksi muutu, vaikka
selostaisit täysperävaunun kytkentämassat
ja kokonaispainot. Ne ovat kaikkien luetta-
vissa ko. säädöksistä.
Eikö tosiaan mene jakeluun, kuinka määtään
vetopainot, jos niitä ei ole rekisteriottee-
seen merkitty. - viimeinkin
Vaan vataa kysymykseen kirjoitti:
Saako 205:lla vetää aloituksessa ilmoitettua
kuormaa.
Ainut ja yksiselitteinen vastaus om:
Kyllä saa. Se ei muuksi muutu, vaikka
selostaisit täysperävaunun kytkentämassat
ja kokonaispainot. Ne ovat kaikkien luetta-
vissa ko. säädöksistä.
Eikö tosiaan mene jakeluun, kuinka määtään
vetopainot, jos niitä ei ole rekisteriottee-
seen merkitty.ymmärtää että laskentakaaviosi menneisyyttä eikä pidä enää paikkaansa.
- Kaikki muu on virhettä
Vaan vataa kysymykseen kirjoitti:
Saako 205:lla vetää aloituksessa ilmoitettua
kuormaa.
Ainut ja yksiselitteinen vastaus om:
Kyllä saa. Se ei muuksi muutu, vaikka
selostaisit täysperävaunun kytkentämassat
ja kokonaispainot. Ne ovat kaikkien luetta-
vissa ko. säädöksistä.
Eikö tosiaan mene jakeluun, kuinka määtään
vetopainot, jos niitä ei ole rekisteriottee-
seen merkitty.Noin se menee. Se on sata varma. Sillehän minä en mitään voi että paljon tehdään virheitä. Noita 205 pögöttejä on myyty Suomessa rekisteriotteeseen merkityllä 390 kg:n kytkentämassalla.
Jos joku jättää kytkentämassan merkitsemättä ja käyttää jotain teoreettista laskentamenetelmää niin homma on perseestä.
Eikö mene jakeluun että kytkentämassaan vaikuttaa moni tekijä, ja PIENIN ARVO RATKAISEE.
Olet siis sitä mieltä että edellisessä viestissä esittämäni esimerkki ei päde, vaan kevytkuorma-autojen kytkentämassat määrätään sinun laskukaavojesi mukaan. Ei kyllä mene niin.
On tuolla aloittajan pögötilläkin tehtaan määräämä kytkentämassa, ja se luultavimmin on se pienin arvo, ja sen mukaan eletään.
Fiksu autoilija ottaa selvää asiasta maahantuojan tyypittäjältä.
Täällä on turha kysellä, koska täällä neuvoja antavat sellaiset kuin sinä.
Koska minä olen ammattimies niin minä en sorru antamaan neuvoja asiassa jossa en voi olla varma. Enkä mitenkään voi olla näillä lähtötiedoilla varma siitä mikä on aloittajan Peugeot 205:n laillinen kytkentämassa, koska se voi olla huomattavasti alhaisempi kuin sinun laskentatapasi antama tulos.
Auton vuosimalli ja valmistenumero ovat ne vähimmäistiedot joilla VALMISTAJAN MÄÄRÄÄMÄT arvot saa selville.
Tiedoksi sinulle, että valmistaja rajaa noita kytkentämassoja, ei kiusaa tehdäkseen, vaan oman tuotteensa rajat tuntien. - ammattimies..
Kaikki muu on virhettä kirjoitti:
Noin se menee. Se on sata varma. Sillehän minä en mitään voi että paljon tehdään virheitä. Noita 205 pögöttejä on myyty Suomessa rekisteriotteeseen merkityllä 390 kg:n kytkentämassalla.
Jos joku jättää kytkentämassan merkitsemättä ja käyttää jotain teoreettista laskentamenetelmää niin homma on perseestä.
Eikö mene jakeluun että kytkentämassaan vaikuttaa moni tekijä, ja PIENIN ARVO RATKAISEE.
Olet siis sitä mieltä että edellisessä viestissä esittämäni esimerkki ei päde, vaan kevytkuorma-autojen kytkentämassat määrätään sinun laskukaavojesi mukaan. Ei kyllä mene niin.
On tuolla aloittajan pögötilläkin tehtaan määräämä kytkentämassa, ja se luultavimmin on se pienin arvo, ja sen mukaan eletään.
Fiksu autoilija ottaa selvää asiasta maahantuojan tyypittäjältä.
Täällä on turha kysellä, koska täällä neuvoja antavat sellaiset kuin sinä.
Koska minä olen ammattimies niin minä en sorru antamaan neuvoja asiassa jossa en voi olla varma. Enkä mitenkään voi olla näillä lähtötiedoilla varma siitä mikä on aloittajan Peugeot 205:n laillinen kytkentämassa, koska se voi olla huomattavasti alhaisempi kuin sinun laskentatapasi antama tulos.
Auton vuosimalli ja valmistenumero ovat ne vähimmäistiedot joilla VALMISTAJAN MÄÄRÄÄMÄT arvot saa selville.
Tiedoksi sinulle, että valmistaja rajaa noita kytkentämassoja, ei kiusaa tehdäkseen, vaan oman tuotteensa rajat tuntien.Etkä siitä huolimatta osaa sanoa
saako vetää vai ei. No turhaampa
kirjoittelit.
Laskentakaava on ihan oikea nimen
omaan tässä tapauksessa. Ei vanhoja
autoja voida velvoittaa taannehtivasti
noudattamaan nyky käytäntöä.
Ei jarrullistakaan asuntovaunua kytkettä-
essä kyselty rekisterikirjamerkintöjä
eikä valmistajan lukuja, vaan vaunu ajettiin
puntariin ja jos sen paino ei ylittänyt
vetoauton painoa, niin asia oli OK.
Tämän enempää en viitsi kinata kanssasi,
olet valitettavasti tässä tapauksessa
väärässä ja se ei muuksi muutu, selititpä
kasvojesi pelastamiseksi mitä tahansa. - selvästikin
ammattimies.. kirjoitti:
Etkä siitä huolimatta osaa sanoa
saako vetää vai ei. No turhaampa
kirjoittelit.
Laskentakaava on ihan oikea nimen
omaan tässä tapauksessa. Ei vanhoja
autoja voida velvoittaa taannehtivasti
noudattamaan nyky käytäntöä.
Ei jarrullistakaan asuntovaunua kytkettä-
essä kyselty rekisterikirjamerkintöjä
eikä valmistajan lukuja, vaan vaunu ajettiin
puntariin ja jos sen paino ei ylittänyt
vetoauton painoa, niin asia oli OK.
Tämän enempää en viitsi kinata kanssasi,
olet valitettavasti tässä tapauksessa
väärässä ja se ei muuksi muutu, selititpä
kasvojesi pelastamiseksi mitä tahansa.olet ulkona kuin lumiukko koko jutussa.
- Kukin tavallaan....
ammattimies.. kirjoitti:
Etkä siitä huolimatta osaa sanoa
saako vetää vai ei. No turhaampa
kirjoittelit.
Laskentakaava on ihan oikea nimen
omaan tässä tapauksessa. Ei vanhoja
autoja voida velvoittaa taannehtivasti
noudattamaan nyky käytäntöä.
Ei jarrullistakaan asuntovaunua kytkettä-
essä kyselty rekisterikirjamerkintöjä
eikä valmistajan lukuja, vaan vaunu ajettiin
puntariin ja jos sen paino ei ylittänyt
vetoauton painoa, niin asia oli OK.
Tämän enempää en viitsi kinata kanssasi,
olet valitettavasti tässä tapauksessa
väärässä ja se ei muuksi muutu, selititpä
kasvojesi pelastamiseksi mitä tahansa.Kyllä minä taidan uskoa enemmän ammattimiestä kuin sua. Sinä oot vissiin niitä vanhoja jääriä, jotka muistaa ne ajat kun neliveto tuplasi kytkentämassan ja maatalous oli maan pääelinkeino.
Peugeot 205 ei ole niin vanha keksintö etteikös silloin jo tunnettu tuo valmistajan määräys.
Sinä et ole ajassa etkä ammattimies, mutta toi toinen kaveri on, koska se ei suostunut sanomaan mitään varmaa tietämättä auton vuosimallia, tyyppiä ja muita faktoja. Antoihan vaan pirun hyvän neuvon miten asia selviää.
Jatka sinä vanhojen Maaseudun Tulevaisuuksien selaamista! Ei millään pahalla... - se on
Kukin tavallaan.... kirjoitti:
Kyllä minä taidan uskoa enemmän ammattimiestä kuin sua. Sinä oot vissiin niitä vanhoja jääriä, jotka muistaa ne ajat kun neliveto tuplasi kytkentämassan ja maatalous oli maan pääelinkeino.
Peugeot 205 ei ole niin vanha keksintö etteikös silloin jo tunnettu tuo valmistajan määräys.
Sinä et ole ajassa etkä ammattimies, mutta toi toinen kaveri on, koska se ei suostunut sanomaan mitään varmaa tietämättä auton vuosimallia, tyyppiä ja muita faktoja. Antoihan vaan pirun hyvän neuvon miten asia selviää.
Jatka sinä vanhojen Maaseudun Tulevaisuuksien selaamista! Ei millään pahalla...tuokin, yrittää tukea vipaustaan muka
toisena kirjoittajana. Varmaan hoksasit
olleesi väärässä, kun muistit tuon
yleisesti käytössä olleen mitoituksen
asuntovaunuissa.
Edelleenkään ei muuta asiaa miksikään,
205:llä saa vetää tuota kuormaa. Jos
muuta väität, niin puhut pehmosia. - Terkkuja vaan...
se on kirjoitti:
tuokin, yrittää tukea vipaustaan muka
toisena kirjoittajana. Varmaan hoksasit
olleesi väärässä, kun muistit tuon
yleisesti käytössä olleen mitoituksen
asuntovaunuissa.
Edelleenkään ei muuta asiaa miksikään,
205:llä saa vetää tuota kuormaa. Jos
muuta väität, niin puhut pehmosia.Ei korkea ikä estä oppimasta uusia asioita. Siitä vaan reippaasti tutustumaan tämän päivän säädöksiin!
- tuntuu olevan
Terkkuja vaan... kirjoitti:
Ei korkea ikä estä oppimasta uusia asioita. Siitä vaan reippaasti tutustumaan tämän päivän säädöksiin!
oppimatta vielä nuo vanhatkin asiat. Voin koska tahansa lähteä väittämään kanssasi nykyisistä säännöksistä, mutta nyt olikin kyse vanhoihin perustuvasta laskentatavasta, kun rekkariin ei oltu merkitty noita painoja. Kyllähän se ottaa päähän "ammattimiestä", kun tuli innoissaan puhuttua paskaa.
Myönnä nyt vaan, että 205:llä, ja jopa 106:llakin
voi laillisesti vetää tuota kuormaa.
Asiassa ei auta yhtään asiattomat piruilut argumenttien puutteessa, nolaat vain itseäsi lisää. En jatka keskustelua enää asiattomuuksistasi johtuen, lienet nimittäin joku marttakerholainen, kaikki kunnia martoille, hame päällä kuitenkin liikut, noin kuvainnollisesti, kun ei ole miestä tunnustaa erehtyneensä. - tyjujtyjty
tuntuu olevan kirjoitti:
oppimatta vielä nuo vanhatkin asiat. Voin koska tahansa lähteä väittämään kanssasi nykyisistä säännöksistä, mutta nyt olikin kyse vanhoihin perustuvasta laskentatavasta, kun rekkariin ei oltu merkitty noita painoja. Kyllähän se ottaa päähän "ammattimiestä", kun tuli innoissaan puhuttua paskaa.
Myönnä nyt vaan, että 205:llä, ja jopa 106:llakin
voi laillisesti vetää tuota kuormaa.
Asiassa ei auta yhtään asiattomat piruilut argumenttien puutteessa, nolaat vain itseäsi lisää. En jatka keskustelua enää asiattomuuksistasi johtuen, lienet nimittäin joku marttakerholainen, kaikki kunnia martoille, hame päällä kuitenkin liikut, noin kuvainnollisesti, kun ei ole miestä tunnustaa erehtyneensä.määritellään auton massoista vain silloin, jos valmistaja ei ole ilmoittanut vetopainoja. Lähes kaikista Suomeen tyypitetyistä autoista nuo valmistajan ilmoittamat vetopainot löytyvät jo 80-luvun alusta alkaen.
Se, että vetopainoja ei ole merkitty rekisteriotteeseen, ei tarkoita sitä, etteikö valmistajan painoja olisi. Aikaisemmin (yli 10 vuotta sitten) vetokoukku piti muutoskatsastaa, jonka yhteydessä painot merkittiin rekisteriotteeseen. Nykyisin henkilö- tai pakettiauton koukkua ei tarvitse muutoskatsastaa, vaikka se asennettaisiin vanhaankin autoon.
Jos autoon on asennettu koukku, eikä vetopainoja ole rekisteriotteeseen merkitty tarkistetaan ensisijaisesti painot auton tyyppitiedoista (LTJ tai nykyisin ATJ). Ellei tyyppitiedoissa ole painoja, voidaan viimeisenä konstina käyttää tuota massaan perustuvaa määritystä.
Tuohon kyseessä olevaan Pököttiin löytyy valmistajan sallimat vetopainot, joita on noudatettava, ellei vetokoukku rajoita pienemmäksi. - Näin se vain on
tuntuu olevan kirjoitti:
oppimatta vielä nuo vanhatkin asiat. Voin koska tahansa lähteä väittämään kanssasi nykyisistä säännöksistä, mutta nyt olikin kyse vanhoihin perustuvasta laskentatavasta, kun rekkariin ei oltu merkitty noita painoja. Kyllähän se ottaa päähän "ammattimiestä", kun tuli innoissaan puhuttua paskaa.
Myönnä nyt vaan, että 205:llä, ja jopa 106:llakin
voi laillisesti vetää tuota kuormaa.
Asiassa ei auta yhtään asiattomat piruilut argumenttien puutteessa, nolaat vain itseäsi lisää. En jatka keskustelua enää asiattomuuksistasi johtuen, lienet nimittäin joku marttakerholainen, kaikki kunnia martoille, hame päällä kuitenkin liikut, noin kuvainnollisesti, kun ei ole miestä tunnustaa erehtyneensä.Eiköhän asia nyt tullut selväksi, jos luet tuon jonkun toisen Sinulle vastanneen viestin.
Noin se ikävä kyllä vain menee, joten taisit olla pahan kerran väärässä. Vaan kukapa meistä ei olisi joskus väärässä.
Lue nyt tuo toinen sinulle osoitettu vastaus vielä kerran. Alkuperäisen kysyjän Peugeot 205 autolle on olemassa valmistajan määräämät kytkentämassat, vaikka niitä ei ole rekisteriotteeseen merkitty, ja nyt kun autoon asennetaan koukku niin ne valmistajan määräämät kytkentämassat tarkistetaan ATJ:n tietokannasta.
Eli tuo sinun laskutapasi ei sovellu tähän tapaukseen. Silti se voi antaa saman tuloksen, jos kohta hiukan epäilen asiaa. Periaate kuitenkin on selvä: 80-luvun autoille on olemassa valmistajan määräämät kytkentämassat, ja niiden mukaan eletään. - kysymykseen
Näin se vain on kirjoitti:
Eiköhän asia nyt tullut selväksi, jos luet tuon jonkun toisen Sinulle vastanneen viestin.
Noin se ikävä kyllä vain menee, joten taisit olla pahan kerran väärässä. Vaan kukapa meistä ei olisi joskus väärässä.
Lue nyt tuo toinen sinulle osoitettu vastaus vielä kerran. Alkuperäisen kysyjän Peugeot 205 autolle on olemassa valmistajan määräämät kytkentämassat, vaikka niitä ei ole rekisteriotteeseen merkitty, ja nyt kun autoon asennetaan koukku niin ne valmistajan määräämät kytkentämassat tarkistetaan ATJ:n tietokannasta.
Eli tuo sinun laskutapasi ei sovellu tähän tapaukseen. Silti se voi antaa saman tuloksen, jos kohta hiukan epäilen asiaa. Periaate kuitenkin on selvä: 80-luvun autoille on olemassa valmistajan määräämät kytkentämassat, ja niiden mukaan eletään.Saako vetää vai ei? Tuo ei riitää. että kauaksi on pitkä matka.
- Kiun juttujas lukee
kysymykseen kirjoitti:
Saako vetää vai ei? Tuo ei riitää. että kauaksi on pitkä matka.
Tosi kaus oot joutunu. Ei sekää riitä että ku on väärässä ni rupee saivarteleen.
Eiks sulle oo selvinny vielä, että sen pögötin vetopainot on valmistaja määränny, ja katastusmies ne tietää.
Pitääks kaikkien tietää kaikkien vetopainot? Miljardi vetoo ettei sä ite tiedä autojen vetopainoja, eritotes ku sä lasket niitä jollai museokaavalla.
- rekkamiäs
aivan sama onko tossa sun veneessä jarrut vai ei,ei vaikuta mitenkään kärryn painoon.
- 205 pösöö
tais tulla kirjoitus virhe,jarruton kärry....
-ja rekisteri otteessa ei tietoja
-kiitos kaikille asiallisista vastauksista - pösössä
205 pösöö kirjoitti:
tais tulla kirjoitus virhe,jarruton kärry....
-ja rekisteri otteessa ei tietoja
-kiitos kaikille asiallisista vastauksistaolla vetokoukkuakaan jossei otteessa lue mitään?
- 205 PÖSÖÖ
pösössä kirjoitti:
olla vetokoukkuakaan jossei otteessa lue mitään?
TÄSSÄ 205 PÖSÖSSÄ EI VIELLÄ OLE KOUKKKUA.MUTTA AIKOMUS LAITTAA
- 205 GTI
Mulla oli 205 GTI auton rekisteriotteessa kytkentämassa jarruttomalle kärrille 390 kg.
- ohjastaja
koitan tunkea tähän säikeeseen, kun aihe hieman sivuaa alkuperäisen kysyjän aihetta ja keskustelua on syntynyt. eli ottestako näkee mitä voi vetää?
mites ku talutin työhevosen talliin syksyllä ni otteessa luki huimat 465kg jarruttomalle ja keväällä ku päästin pihalle ni 400 kg. varsa siis syntyi -85. laihtuiko pahasti talven aikana vai jaksaako vielä vetää 465kg -miten on?- siitä
saada edes kunnon metwurstia enää kun on noin laiha?
- Veturi kans
Se on 750 kg kärry. Jos Poliisilla ei ole vaakoja katsotaan asiat papereista ja silloin saa sakot. On kysytty aikoinaan virkavallalta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272930Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän342622- 1482284
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542259Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241880Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3911716Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1051664- 3121569
- 1351469
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131456