E-EPA ,Karnosiini, 5-HTP

Selvä muutos

Hei vaan kaikille!

Päätin kirjoittaa suht lyhyesti tänne oman kokemukseni luonnontuotteista paniikkihäiriöni hoidossa. Eli olen kärsinyt jo pari vuotta melko pahoista paniikki ja ahdistuskohtauksista, jotka todella ovat rajoittaneet elämääni. Sain aikoinaan lääkityksenkn (SSRI) jota käytin kunnes huomasin että tunne-elämäni jotenkin latistui, vaikka kohtauksia sainkin kuriin sen avulla. Päätin lopettaa lääkkeiden käytön kun kuulin Kalaöljyn ja Karnosiinin hyvistä vaikutuksista. Olen nyt syönyt puolisen vuotta E-EPA (kalaöljyä) max annoksia ja karnosiinia sen 800mg/vrk:ssa lisäksi sain hyvän vinkin tuttavaltani että semmoinen tuote kuin 5-HTP (Tryptofaani) on myös erinomainen ph:n hoidossa. Sitä saa luontaistuotekaupoista. Tryptofaani nimittäin muuttuu serotoniiniksi tehokkaasti kun sitä ottaa B6 -vitamiinin kanssa. Tuotetta ei kuitenkaan saa käyttää jos käytössä on SSRI -lääkkeet. Näistä minä olen todellakin saanut apua. Olo on pirteä, eikä paniikikohtauksia ole tullut enää pitkään aikaan.

Hyvää kevättä kaikille!

37

9693

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaupoistako

      näitä saa. kauanko söit niitä ennen kuin vaikutus alkoi? Onko turvallisia muiden lääkkeiden kanssa?

      • ..,

        minulla tuo vaikutus alkoi noin kuukaiden päivät näitä syötyäni. E-Epaa voi minun tietojeni mukaan ottaa kaikkien lääkkeiden kanssa, kuten karnosiiniakin. Tuota 5-HTP:tä ei saa ottaa serotoniinin takaisinoton estäjien kanssa, koska voi tulla "serotoniinitulva" aivoihin, mikä on todella vaarallista. Itsellänikin oli todella pahoja paniikkikohtauksia, välillä ihan montakin kertaa päivässä ja niistä aiheutuvat "jälkimainingit" kestivät myös todella pitkään. Täytyy kyllä myöntää, ainakin näin omalla kohdallani, että E-Epa (kalaöljy) ei TODELLAKAAN OLE yhtään ylimainostettu tuote.


      • luontaistuote avusta
        .., kirjoitti:

        minulla tuo vaikutus alkoi noin kuukaiden päivät näitä syötyäni. E-Epaa voi minun tietojeni mukaan ottaa kaikkien lääkkeiden kanssa, kuten karnosiiniakin. Tuota 5-HTP:tä ei saa ottaa serotoniinin takaisinoton estäjien kanssa, koska voi tulla "serotoniinitulva" aivoihin, mikä on todella vaarallista. Itsellänikin oli todella pahoja paniikkikohtauksia, välillä ihan montakin kertaa päivässä ja niistä aiheutuvat "jälkimainingit" kestivät myös todella pitkään. Täytyy kyllä myöntää, ainakin näin omalla kohdallani, että E-Epa (kalaöljy) ei TODELLAKAAN OLE yhtään ylimainostettu tuote.

        itse syön nyt 20mg sepramia ja se latistaa tunne-elämää. Minkälaisina annoksina syötte e-epaa, karnosiinia, magnesiumia,sinkkiä?
        Tiedättekö, voiko niitä käyttää kun lisäksi on lääkityksenä trexan, kortisooni,tegretol retard.lääkäri kun ei viitsi tai osaa vastata, kun on kyse luontaistuotteista.


      • ,.,.,
        luontaistuote avusta kirjoitti:

        itse syön nyt 20mg sepramia ja se latistaa tunne-elämää. Minkälaisina annoksina syötte e-epaa, karnosiinia, magnesiumia,sinkkiä?
        Tiedättekö, voiko niitä käyttää kun lisäksi on lääkityksenä trexan, kortisooni,tegretol retard.lääkäri kun ei viitsi tai osaa vastata, kun on kyse luontaistuotteista.

        Itse syön E-Epa:a 1200mg eli neljä tuollaista Kalaöljy kapselia. Huom! Pitoisuudet vaihtelee melko paljon merkeittäin. En ole varma mutta olen käsittänyt näin että kalaöljyä voi syödä lähes kaikkien lääkkeiden ohessa. Karnosiinista en sitten olekaan enää varma noiden lääkkeiden suhteen, mutta itse syön sitä 800mg päivässä. Karnosiini tuottaa aivoihin luonnollisella tavalla GABA:a eli gamma-aminovoihappoa, jonka vajaus saattaa aiheuttaa paniikkikohtauksia ja ahdistusta. Ainut on että nuo luontaistuotteet ovat aika kauheen hintasia. Itelläni meni melkein 100 euroa ku kävin ostaa kuukauden tuotteet.


      • Uskallan
        ,.,., kirjoitti:

        Itse syön E-Epa:a 1200mg eli neljä tuollaista Kalaöljy kapselia. Huom! Pitoisuudet vaihtelee melko paljon merkeittäin. En ole varma mutta olen käsittänyt näin että kalaöljyä voi syödä lähes kaikkien lääkkeiden ohessa. Karnosiinista en sitten olekaan enää varma noiden lääkkeiden suhteen, mutta itse syön sitä 800mg päivässä. Karnosiini tuottaa aivoihin luonnollisella tavalla GABA:a eli gamma-aminovoihappoa, jonka vajaus saattaa aiheuttaa paniikkikohtauksia ja ahdistusta. Ainut on että nuo luontaistuotteet ovat aika kauheen hintasia. Itelläni meni melkein 100 euroa ku kävin ostaa kuukauden tuotteet.

        Ottaa enemmän kun otan molempia vain yhden kapseli niin joko alkas tehoilemaan. Sit ei olis huolta jos lekuri lopettaa pamin kirjottamisen jos noi tehois yhtä lailla.


      • Karnosiinia
        .., kirjoitti:

        minulla tuo vaikutus alkoi noin kuukaiden päivät näitä syötyäni. E-Epaa voi minun tietojeni mukaan ottaa kaikkien lääkkeiden kanssa, kuten karnosiiniakin. Tuota 5-HTP:tä ei saa ottaa serotoniinin takaisinoton estäjien kanssa, koska voi tulla "serotoniinitulva" aivoihin, mikä on todella vaarallista. Itsellänikin oli todella pahoja paniikkikohtauksia, välillä ihan montakin kertaa päivässä ja niistä aiheutuvat "jälkimainingit" kestivät myös todella pitkään. Täytyy kyllä myöntää, ainakin näin omalla kohdallani, että E-Epa (kalaöljy) ei TODELLAKAAN OLE yhtään ylimainostettu tuote.

        Karnosiini! http://www.iherb.com/California-Gold-Nutrition-L-Carnosine-500-mg-60-Vcaps/48360?rcode=mop737


    • mazaxxx

      Vsstaavat tuottet ovat auttaneet minuakin. 5-HTP ei kuulunut minun cocktailiini. Minulla oli lisukkeena magnesium ja sinkki. Etenkin e-epan vaikutus tuntui jo muutaman päivän jälkeen. Tuntui, että jaksan tehdä mitä vaan.

      Tavaraa saa luontaistuotekaupoista. Hinnat vaihtelevat aika paljon.

    • Aamuinen2

      Voiko tryptofaania ottaa aamulla/päivällä (purkissa lukee, että sitä tulisi ottaa tunti ennen nukkumaanmenoa)? Ostin tryptofaanin nimenomaan karnosiinin ja kalaöljyn (plus toki vitamiinien) tueksi, eli parantamaan mielialaani sekä pitämään paniikkikohtaukset poissa, ts. uniongelmia minulla ei ole.

      • ....

        Itse EN ota nukkumaan mennessä, koska EN käytä sitä suurina annoksina nukahtamisongelmaan, vaan nimenomaan tuohon samaan tarkoitukseen kuin sinäkin, eli piristämään. Mielestäni toimii melko hyvin. Otan aina aamupalan jälkeen.


      • Sini40
        .... kirjoitti:

        Itse EN ota nukkumaan mennessä, koska EN käytä sitä suurina annoksina nukahtamisongelmaan, vaan nimenomaan tuohon samaan tarkoitukseen kuin sinäkin, eli piristämään. Mielestäni toimii melko hyvin. Otan aina aamupalan jälkeen.

        Minä syön möllerin tuplaa 2 ja 2X400mg karnosiinia ja 1 magnesium ja kahvia ei ollenkaan. Hyvin on mennyt pari kuukautta. Ainakin minulla on toinut tämä. Kiitos siitä.


    • yurkie

      Hyvä koktail. Itse olen päätynyt noihin samoihin luettuani PALJON eri luontaistuotteiden vaikutuksista. SSRI -tai muita "oikeita" lääkkeitä en ole käyttänyt.

      Karnosiinin korvaan toisinaan Beta-alaniinilla mikä on halvempaa ja sen pitäisi ajaa sama asia.
      Karnosiini hajoaa elimistössä beta-alaniiniksi ja histidiiniksi -jonka jälkeen elimistö käsittääkseni muuntaa niistä taas karnosiinia sitä tarvitessaan.

      Tällöin olisi järkevämpää syödä suoraan halvempaa Beta-alaniinia kuin Karnosiinia.
      Jos joku tietää miksi tuo ei toimisi noin niin lisäinformaatiota otetaan mielellään vastaan.
      En tiedä ostanko Karnosiinia enää lisää nyt kun olen löytänyt beta-alaniinin. Se on halpaa kuin vanha makkara verrattuna karnosiiniin. :P
      Syön ehkä vain kesken olevat purkit loppuun ja siirryn kokonaan BA:iin.

      Karnosiinin ja E-EPA:n lisäksi käytän myös D-vitamiinia, Magnesiumia, Kalsiumia, valkosipulipuristetta, ginsengiä, L-teaniinia, Reishi sientä, 5-HTP:tä, Ginko Bilobaa, pirasetamiinia, koliinia ja Q10:iä.

      Kaikkia en kylläkään käytä päivittäin ja niiden kanssa mitä käytän, pidän välillä taukoja.

      BTW. Mielestäni 5-HTP ja tryptofaani ovat hieman eri aineita joilla on eri annostus.
      Katsotaas jos löytyis joku kuvaava linkki..

      http://wellnessletter.com/html/ds/ds5HTP.php

      http://www.lowcarbfriends.com/bbs/vitamins-supplements/597401-5-htp-vs-tryptophan.html

      http://en.wikipedia.org/wiki/5-Hydroxytryptophan
      http://en.wikipedia.org/wiki/Tryptophan

    • Lyristi

      Mielnkiintoista. Päätin itse myös kokeilla, käytän nyt magnesiumia, D-vitamiinia ja B-vitamiinia (todettu puutos) ostin myös E-epa kapseleita mutta en saanut sen jälkeen enää unta sekä tuli silmäoireita, ihan kuin allergiaoireet, eli "hiekka" silmissä ja vuotivat, nokka vuosi. En ole kalaallerginen muuten...outo...Sitä karnosiiniä pitää vielä hankkia. Voisiko se tryptofaani käyttää Lyrica lääkkeen kanssa turvallisesti? Tietääkö joku? SSRI/NRI lääkkeiden kokeilujen jälkeen olo huomattavasti parempi kuitenkin. Voi jessus mikä hermomyrkky nämä ovat. Varmaan moni saa näistä avun mutta minusta ne ei muuta tehnyt kun hoitopaketin.

    • 699

      Onko teistä kukaan kysynyt lääkäriltä, että onko näitä ihan turvallista syödä, erityisesti siis jos syötte suositeltua suurempia annoksia?

      • Minä olen ainakin kertonnut lääkärilleni syöväni luontaistuotteita. Hän kommentoi mangesiumin olevan lyhyt vaikutteista. Niin onkin jos ostaa oksidi mangesiumia. Mangesiumsitraatti on pitempi vaikutteinen. Kannatta googlettaa mangesiumsitraatti. riippuu muuten siitä, missä käy lääkärillä, että suosittelevatko he luontaistuotteita. Olen omin korvin kuullut, kun potilaalle annettiin ymmärtää kalaöljyn syönnistä olevan apua paniikkihäiriöön. Täällä oli aikaisemmin berocca keskustelu, jossa käskettiin syömään beroccaa ja mangesiumia.



    • uusi panikoiva

      Ajattelin hakea ainakin e-epaa ja karnosiinia ja kokeilla mitä ne sanoo.

    • Äiti x3

      Voi jestas!!

      Puoli vuotta kärsinyt paniikista ja keskivaikeasta masennuksesta. Syön cymbaltaa ja se on ihan myrkkyä mulle.
      Lääkärit kehottavat sinnittelemään ja jatkamaan lääkettä.
      Nyt itse bongasin tämän epa ja dha keskustelut. Tulin vihaiseksi kaikille lukuisille tahoille, jotka mua on "auttanut"...Kukaan ei sanallakaan ole maininnut, että tällainen luontainen vaihtoehto voisi auttaa!!!
      Itse olen pikkuhiljaa lopetellut lääkitystä, koska mulla niin vahvat sivuoireet, että en kohta ois enää kestänyt.
      Aloitin heti omega 3 kuurin ja pian yritän päästä luontaistuotekauppaan hankkimaan lisää nappuloita.
      Kiitos teille ihanille, että olette jakaneet kokemuksianne. Toivotaan, että minäkin näistä avun saan :)

    • x embolikko

      joku on uskaltanut toimia ominpäin. hyvä
      olen aina ollut sitä mieltä että suurin osa teistä joilla on ns. paniikkihäiriö
      kyse onkin verenkierto-ongelmista.
      olen moneen otteeseen neuvonut ottamaan kohtaukseen asperiinia, mutta kukaan ei ole uskaltanut ilman lääkärin lupaa.
      tuo kala öljy ohentaa verta samalla tavalla kuin asperiini ja uskon todella sen
      voimaan
      itse söin 2kk asperiinia ennenkuin sain todistettua verenkierto-ongelmani
      ja siinä vaiheessa minulla olikin jo molemminpuoleinen massiivinen embolia.
      lääkärit ei vaan ymmärrä embolian oireista ja sitten kaikille diagnosoidaan
      paniikkkihäiriö kun lekurin taidot loppuu

      • anssi.p

        Tuo olikin ihan uutta tuo verenkiertohäiriö. Itse olen ollut aina innokas hiihtäjä. Nyt, kun paniikkihäiriö on ollut pahimmillaan, niin en ole pystynnyt hiihtämään joskus, kuin pari kilsaa. Sen jälkeen sormet on ihan jäässä. En meinaa saada auton ovea auki. Tuolla hiihtokeskustelussa kehottivat syömään neidon hiuspuu luontaistuotetta. Sen pitäisi parantaa verenkieroa. Vaikutuksen alkuun menee kuulemma pariviikkoa. http://www.terveystuotteet.net/Vogelin-Geriaforce-neidonhiuspuu-uute


      • hissustin

        Verenkierto-ongelmia kyllä syntyy ennen paniikkioireilun ilmaantumista ihan siitä syystä, että lihakset kiristyvät tahattomasti ja tällöin verenkierto myös aivoihin pienenee. Minulla on paniikkioireilua ollut vissiin teinistä saakka, en vaan tuolloin tiennyt oikeaa nimeä sille. En ole ikinä saanut sellaista kohtausta, jossa saisin suoraan ulospäin näkyviä rajuja oireita.

        Olen jo vuosia syönyt E-EPA:a ja vaihtelevasti myös karnosiinia. Karnosiini ei kyllä oikeasti auta mihinkään paitsi ehkä lihaskuntoon, mihin sitä mainostetaankin. Oli purkki taas menossa minulla ja kuitenkin tuli taas sarja noita oireiluja, jotka ovat minulla nykyään paikallistuneet suoraan kuukautisten alkamiseen liittyviin hormonimuutoksiin. Aiemmin noita oli sattumanvaraisemmin, mutta nykyään paniikkioireilu kertoo minulle, että lähipäivinä alkaa menkat. Tuo 5-HTP tai tryptofaani kuulostavat kyllä kokeilemisen arvoisilta. En mielelläni lähtisi hakemaan tilaani mitään lääkitystä, jos serotoniinitasoihin voi vaikuttaa luontaisestikin.


      • hissustin kirjoitti:

        Verenkierto-ongelmia kyllä syntyy ennen paniikkioireilun ilmaantumista ihan siitä syystä, että lihakset kiristyvät tahattomasti ja tällöin verenkierto myös aivoihin pienenee. Minulla on paniikkioireilua ollut vissiin teinistä saakka, en vaan tuolloin tiennyt oikeaa nimeä sille. En ole ikinä saanut sellaista kohtausta, jossa saisin suoraan ulospäin näkyviä rajuja oireita.

        Olen jo vuosia syönyt E-EPA:a ja vaihtelevasti myös karnosiinia. Karnosiini ei kyllä oikeasti auta mihinkään paitsi ehkä lihaskuntoon, mihin sitä mainostetaankin. Oli purkki taas menossa minulla ja kuitenkin tuli taas sarja noita oireiluja, jotka ovat minulla nykyään paikallistuneet suoraan kuukautisten alkamiseen liittyviin hormonimuutoksiin. Aiemmin noita oli sattumanvaraisemmin, mutta nykyään paniikkioireilu kertoo minulle, että lähipäivinä alkaa menkat. Tuo 5-HTP tai tryptofaani kuulostavat kyllä kokeilemisen arvoisilta. En mielelläni lähtisi hakemaan tilaani mitään lääkitystä, jos serotoniinitasoihin voi vaikuttaa luontaisestikin.

        itselläni ennen paniikkihäiriötä niskat jumissa vuoden ajan. Kun lopetin lentopallon pelaamisen, niin niskakivut loppuivat, mutta alkoi paniikkihäiriöt. Nytkin on yläraajojen puutumista.


      • hissustin
        anssi.p kirjoitti:

        itselläni ennen paniikkihäiriötä niskat jumissa vuoden ajan. Kun lopetin lentopallon pelaamisen, niin niskakivut loppuivat, mutta alkoi paniikkihäiriöt. Nytkin on yläraajojen puutumista.

        Nuorempana minulla oli oikoryhti kaularangassa ja paniikkioireilu laukaisi tunti kausia kestävän huimauksen. Menin siitä lääkärille, jossa siis todettiin tuo oikoryhti. Homma hoidettiin kiropraktikolla eli enää ei tule pitkäkestoista huimausta.

        Minulla paniikkioireilu alkaa aina jotenkin kiristyvillä lihaksilla, alan tahattomasti venyytellä enemmän ja haukotella ihan vimmatusti. Silti tuntuu palelevalta ja esim sormet ovat ihan jääkylmät. Tätä ennen on ollut turhan harhailevaa tai intensiivistä ajattelua tai vastaavasti jossain vilinässä ja hälinässä liikkuminen korvaa tuon ajattelun tosin sitä harhailevaa ajattelua on koko kohtauksen ajan ja sen hallitsemiseen voi mennä monta tuntia. Välillä tulee väliin sellaisia ihanan rentoja hetkiä ennen kuin taas alkaa. Tästä olenkin tullut siihen johtopäätökseen, että paniikkioireilu on automaattisesti etenevä tila kuten esim migreenikin.

        Etenemistä pystyy rauhallisissa oloissa estämään rauhallisella ulospäin painottuvalla hengityksellä ja ajatuksien sitomisella esimerkiksi jonkun musiikin kuunteluun mielessä tai suoranaisesti hyräilemällä, jolloin kuuntelee omaa ääntään ja pystyy myös hallitsemaan hegitystään. Tämä toimii tosiaan vaan silloin kun kohtaus etenee rauhallisesti rauhallisessa ympäristössä. Joskus olen saanut rajumpiakin kohtauksia, jolloin on pyörryttänyt, hikoiluttanut ja sydän pamppaillut. Tuolloin vain vetäydyn täysin itseeni ja keskityn täysin selviytymään siitä tilanteesta, missä satun olemaan. Kommunikointi on tuolloin äärimmäisen vaikeaa. Nuorena sain usein vatsantemppuilukohtauksia esim kaupoissa.

        Minulla esiintyy välillä myös ihon kihelmöintiä ja puutumista sekä rytmihäiriöitä, nämä lienee myös paniikkioireilun oireita


    • KurjaKulkuri

      Hei ! Kerratkaa vielä, Mikä on maksimi vuorokausiannos E-epa:n käytössä, joissakin ohjeistuksissa sanotaan, että aikuinen voi ottaa 1-4 kapselia päivässä, normiannos 1 kapseli vuorokaudessa. Ja mikä on kustannustehokkain E-epa valmiste tarjolla olevista, jostain luin Lysik-nimisestä kalaöljystä, jonka pullohinta olisi 13 €: kieppeillä.

      Toinen kerrattava asia karnosiini vai beeta-alaniini, mikäs näissä on maksimi vuorokausiannos ja kustannustehokkain sekä hoitotulosten perusteella paras.

      Kolmanneksi tuo tryptofan, onko sille olemassa rinnakkaisvalmisteita ja köyhänä kun yrittää löytää kustannustehokkainta tuotetta siitäkin. Pääasia tietysti olisi, että löytäisi helpotusta oloon, kun taistelee paniikkihäiriön ja syvän masennuksen kanssa. Lääkkeinä käytän Esitalopramia, Xanor-depottia ja Alproxia tarvittaessa sekä nukahtamislääkkeitä.

      • Perjantaina kävin viimeksi seuranta käynnillä psykiatrilla. Hän kysyi heti käytänkö vielä omegaa. Kerroin mitä valmisteita käytän. Hän sanoi hyvä. Lasketaan lääkkeiden annostusta, koska tilanne on parantunnut.


      • 8+15

      • 5+18

        http://www.ebn.fi/self_omninutrition_beta_alanine_200_g-7-162.html


    • levoton11

      Sellasta haluaisin tiedustella että onko tuota e-epan kapselia mahollista esim puristaa lusikkaan ja niellä sitä kautta koska itselläni on ainakin paniikkihäiriöitten ohessa tullut pahoja nielemis ongelmia kiinteän ruuan kanssa siksi soseutan ruuan ni oisi mahdotonta mahdotonta niellä mitään isoa kapselia leuka/kaula jännityksen takia..kiitoksia etukäteen!

    • hissustin

      On olemassa lapsille tarkoitettuja pureskeltavia kapseleita. Ne nyt sitten maistuvat tuttifrutilta tai vastaavalta. Ne nyt ei kyllä ole etyyli-epaa, mutta kalaöljyä kumminkin. Voi olla, että löytyy E-EPAA myös pureskeltavana.

      Mutta mikä estää puraisemasta palan siitä kapselista ja imemällä sisuksen, ei sitä lusikkaan tarvitse laittaa.

    • nintzuli
    • artsioö

      Omegat saa kun ottaa pari lusikallista rypsiöljyä päivässä. Magnesiumit saa kun syö kourallisen maapähkinöitä jne... Jos syö terveellistä ruokaa, ei tarvi laittaa pillereihin rahaa.

      Hengitys- ja rentoutusharjoituksia kannattaa kaikkien paniikkihäiriöisten tehdä. Näillä keinoilla on mahdollisuus hallita paniikkikohtauksia.

    • Jurkan_Höpönurkka

      mitä tahansa, jolla on positiviinen placebo-vaikutus.

    • Paniikkipirkko

      Hei!
      Itse olen ärsinyt vuosia paniikkihäiriöstä. Lääkitys on ollut noin 4-5 vuotta (ssri). Olen lueskellut paljon aiheesta ja luontaisista vaihtoehdoista sen hoidossa.
      Sertalin on kyllä hyvin vienyt paniikkioireet pois, mutta en vaan enää jaksanut tätä mikään ei tunnu miltään oloa. Ei äärimmäistä surun tunnetta, muttei myöskään ilon ja riemun tunnetta vaan kaikki on samaa puuroa. Seksi ei kiinnosta, mutta ei oikeastaan mikään muukaan....
      Jätin Sertalinin pois viikko sitten. Pari ekaa päivää oli pientä pääsärkyä vierotusoireina, muttei muuta. Luontaistuotteista olen ottanut käyttöön epan, thyroidin ja 5-htpn. Saas nähdä miten menee. Vielä toistaiseksi olo tuntuu hyvältä, eikä paniikkia ole tullut. Toisaalta vaikka lääkityksen jättää pois niin vaste säilyy vielä jonkin aikaa sen jälkeen.
      Olen myöskin niin perkuleen kyllästynyt tähän sairauteen. Lääkkeitä on muutamaan otteeseen vaihdettu, muttei merkittävää eroa.
      Kerron myöhemmin lisää lääkkeiden lopettamisen vaikutuksesta.
      Ps. tuolta Iherbistä tilasin luontaistuotteet, yli puolet halvempia kuin Suomessa ja 3,5€ postikuluilla tulee jo useampi purkki. Kannattaa kuitenkin tilata pienissä erissä, ettei mene alvia ja tullia.

    • artsi3bv

      Esim. välimeren ruokavalio, niin ei tarvi tuhlata rahojaan luontaistuotteisiin. Itse kokeilin lähes kaikki luontaistuotteet, eikä mistään ollut mainittavaa apua.

      Kaikki asiat jotka rentouttavat ja rauhoittavat helpottavat oireita. Bentsotabletti taskussa varmuuden vuoksi tuo turvallisuuden tunnetta. Jostain pelosta ja uhkasta paniikissa on kyse.

    • Paniikkipirkko

      Vielä ei ainakaan paniikkia tullut, mutta tunne-elämä voimistunut. Olen nauranut makeammin kuin vuosiin, ja työasiat on vtuttaneet karvaasti, tunteet voimistuneet jo nyt, elämä ei ole enää tasaista puuroa!!!!!

    • artsi89b

      Aina parempi jos voi olla ilman masennuslääkkeitä. Kyllä ne hillitsee paniikkia, mut samalla latistavat tunne-elämää. Elämästä tulee tosiaan tasapaksumpaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3054
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe