Mitä Suomesta saa?

Isä+Tyttö vs. Äiti

Aikamme jahkailtuamme päätimme, että vuoden sisään hankimme perheeseen kärmeksen, jos hakimme koskaan. Itse olen niiden seurassa viettänyt lapsuuteni, mutta silloin ne elivät vapaina leikkipaikoillani.

Hankinnan suurin este on perheen äiti, jolla on ilmeisesti jotakin periaatteellista käärmeitä vastaan. Näyttäisi kuitenkin siltä, että jonkin pienehkön lajin hän saattaisi sulattaa.

5 yleisintä lajia viljakäärmeestä alkaen on esitelty monessa paikassa, mutta onko Suomesta saatavissa muitakin lajeja? Erityisesti pienehköjä, aikuisena aina alle 120 cm.

5

904

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..........

      Ulkomailta tilaamalla esim. eläinkaupan kautta on mahdollista löytää harvinaisempiakin lajeja. Myös Ruotsista löytyy paljon parempi valikoima erilaisia matelijoita.

    • olette ajatelleet?

      Suomessakin on saatavana pienempiä lajeja, kuten sukkanauhakäärmeet, nauhavesikäärmeet, viherkarkeakäärmeet, kenian hiekkaboa jää alle 120cm, norm kasvaa n. 65-90cm.

      Osa noista mainitsemistani on hoidoltaan paljon vaativampi kuin esim. viljakäärme.

      Meillä meni toisinpäin, mies vastusti käärmettä alunperin. Lupautui lopulta siihen että saan hankkia sukkanauhakäärmeen. Tuosta on jo reilusti aikaa. Nykyään mies kasvattaa itse useita käärmelajeja. Niin ne vaan ajatusmaailmat muuttuu:)

      • Isä + tyttö

        Olemme katselleet ensisijassa pienehköä käärmettä, koska meillä ei ole erityistä inspiraatiota jättimäiseen terraarioon olohuoneen keskellä. Viehän jokainen terraario tilaa, mutta koolla on nyt merkitystä.

        Toisaalta etsimme myös sitä enimmäistä käärmettä, joten helppohoitoisuudelle asetetaan painoa. Luulisin, että helppohoitoisuus menee tarvittaesa pienen koon edelle.


      • no sitten täytyy
        Isä + tyttö kirjoitti:

        Olemme katselleet ensisijassa pienehköä käärmettä, koska meillä ei ole erityistä inspiraatiota jättimäiseen terraarioon olohuoneen keskellä. Viehän jokainen terraario tilaa, mutta koolla on nyt merkitystä.

        Toisaalta etsimme myös sitä enimmäistä käärmettä, joten helppohoitoisuudelle asetetaan painoa. Luulisin, että helppohoitoisuus menee tarvittaesa pienen koon edelle.

        sanoa että esim. tuo todella pieni viherkarkea käärme varmaan ei ole ihan ykkösenä. On ainakin mielestäni vaikea hoidettava, ja hengissä pitäminen on aika vaativaa puuhaa. Viljakäärme on varmaankin se suomessa olevista käärmeistä heppohoitoisin. Ja mitä terrarion kokoon tulee, vaatii nuo kaikki edellä mainitut suht samankokoisen terran kuin viljakäärmekkin. Poikaset tietty poikkeuksena pienemmän.

        Suosittelempa käymään herppi.netissä, jos et ole sinne jo eksynytkin. Sieltä löytyy kattavasti tietoa käärmeistä ja terraarioista.


      • Nigritus
        no sitten täytyy kirjoitti:

        sanoa että esim. tuo todella pieni viherkarkea käärme varmaan ei ole ihan ykkösenä. On ainakin mielestäni vaikea hoidettava, ja hengissä pitäminen on aika vaativaa puuhaa. Viljakäärme on varmaankin se suomessa olevista käärmeistä heppohoitoisin. Ja mitä terrarion kokoon tulee, vaatii nuo kaikki edellä mainitut suht samankokoisen terran kuin viljakäärmekkin. Poikaset tietty poikkeuksena pienemmän.

        Suosittelempa käymään herppi.netissä, jos et ole sinne jo eksynytkin. Sieltä löytyy kattavasti tietoa käärmeistä ja terraarioista.

        -Coelognathus helenus helenus (trinket ratsnake, "helenarottakäärme"). Koiraat jäävät usein metrisiksi, naaraat kasvavat hiukan suuremmiksi. Vaatii kosteutta.
        -Myös monet kuningaskäärmeet ja maitokäärmeet (Lampropeltis) jäävät pituudeltaan metrin tuntumaan. Esim. Lampropeltis triangulum campbelli (Pueblan maitokäärme) jää alle metriseksi.
        -Lamprophis-suvun käärmeet. Esim. L. fuliginosus, African house snake, keskimääräinen pituus aikuisella koiraalla 60-75 cm, naaraat kasvavat suuremmiksi.

        Toivottavasti noista oli apua jonkin verran...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      122
      1251
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      283
      929
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      835
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      621
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      144
      600
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      577
    7. 52
      551
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      508
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      491
    10. Wille antoi juuri potkut 29 suojatyöläiselle!

      Soste aloittaa yt:t, jos kaikki menee hyvin, niin 29 suojatyöläistä 31:sta saa kenkää. Mitäpä sostelaiset jos menisitte
      Maailman menoa
      238
      461
    Aihe