Mitä Suomesta saa?

Isä+Tyttö vs. Äiti

Aikamme jahkailtuamme päätimme, että vuoden sisään hankimme perheeseen kärmeksen, jos hakimme koskaan. Itse olen niiden seurassa viettänyt lapsuuteni, mutta silloin ne elivät vapaina leikkipaikoillani.

Hankinnan suurin este on perheen äiti, jolla on ilmeisesti jotakin periaatteellista käärmeitä vastaan. Näyttäisi kuitenkin siltä, että jonkin pienehkön lajin hän saattaisi sulattaa.

5 yleisintä lajia viljakäärmeestä alkaen on esitelty monessa paikassa, mutta onko Suomesta saatavissa muitakin lajeja? Erityisesti pienehköjä, aikuisena aina alle 120 cm.

5

805

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..........

      Ulkomailta tilaamalla esim. eläinkaupan kautta on mahdollista löytää harvinaisempiakin lajeja. Myös Ruotsista löytyy paljon parempi valikoima erilaisia matelijoita.

    • olette ajatelleet?

      Suomessakin on saatavana pienempiä lajeja, kuten sukkanauhakäärmeet, nauhavesikäärmeet, viherkarkeakäärmeet, kenian hiekkaboa jää alle 120cm, norm kasvaa n. 65-90cm.

      Osa noista mainitsemistani on hoidoltaan paljon vaativampi kuin esim. viljakäärme.

      Meillä meni toisinpäin, mies vastusti käärmettä alunperin. Lupautui lopulta siihen että saan hankkia sukkanauhakäärmeen. Tuosta on jo reilusti aikaa. Nykyään mies kasvattaa itse useita käärmelajeja. Niin ne vaan ajatusmaailmat muuttuu:)

      • Isä + tyttö

        Olemme katselleet ensisijassa pienehköä käärmettä, koska meillä ei ole erityistä inspiraatiota jättimäiseen terraarioon olohuoneen keskellä. Viehän jokainen terraario tilaa, mutta koolla on nyt merkitystä.

        Toisaalta etsimme myös sitä enimmäistä käärmettä, joten helppohoitoisuudelle asetetaan painoa. Luulisin, että helppohoitoisuus menee tarvittaesa pienen koon edelle.


      • no sitten täytyy
        Isä + tyttö kirjoitti:

        Olemme katselleet ensisijassa pienehköä käärmettä, koska meillä ei ole erityistä inspiraatiota jättimäiseen terraarioon olohuoneen keskellä. Viehän jokainen terraario tilaa, mutta koolla on nyt merkitystä.

        Toisaalta etsimme myös sitä enimmäistä käärmettä, joten helppohoitoisuudelle asetetaan painoa. Luulisin, että helppohoitoisuus menee tarvittaesa pienen koon edelle.

        sanoa että esim. tuo todella pieni viherkarkea käärme varmaan ei ole ihan ykkösenä. On ainakin mielestäni vaikea hoidettava, ja hengissä pitäminen on aika vaativaa puuhaa. Viljakäärme on varmaankin se suomessa olevista käärmeistä heppohoitoisin. Ja mitä terrarion kokoon tulee, vaatii nuo kaikki edellä mainitut suht samankokoisen terran kuin viljakäärmekkin. Poikaset tietty poikkeuksena pienemmän.

        Suosittelempa käymään herppi.netissä, jos et ole sinne jo eksynytkin. Sieltä löytyy kattavasti tietoa käärmeistä ja terraarioista.


      • Nigritus
        no sitten täytyy kirjoitti:

        sanoa että esim. tuo todella pieni viherkarkea käärme varmaan ei ole ihan ykkösenä. On ainakin mielestäni vaikea hoidettava, ja hengissä pitäminen on aika vaativaa puuhaa. Viljakäärme on varmaankin se suomessa olevista käärmeistä heppohoitoisin. Ja mitä terrarion kokoon tulee, vaatii nuo kaikki edellä mainitut suht samankokoisen terran kuin viljakäärmekkin. Poikaset tietty poikkeuksena pienemmän.

        Suosittelempa käymään herppi.netissä, jos et ole sinne jo eksynytkin. Sieltä löytyy kattavasti tietoa käärmeistä ja terraarioista.

        -Coelognathus helenus helenus (trinket ratsnake, "helenarottakäärme"). Koiraat jäävät usein metrisiksi, naaraat kasvavat hiukan suuremmiksi. Vaatii kosteutta.
        -Myös monet kuningaskäärmeet ja maitokäärmeet (Lampropeltis) jäävät pituudeltaan metrin tuntumaan. Esim. Lampropeltis triangulum campbelli (Pueblan maitokäärme) jää alle metriseksi.
        -Lamprophis-suvun käärmeet. Esim. L. fuliginosus, African house snake, keskimääräinen pituus aikuisella koiraalla 60-75 cm, naaraat kasvavat suuremmiksi.

        Toivottavasti noista oli apua jonkin verran...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2663
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      67
      2440
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2081
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1737
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1479
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1429
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1403
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe