V70 TDi savuttaa

Dieselisti

Vm 98 V70 TDi alle 200 tkm ajettu on alkanut kiihdytyksissä pukkaamaan reipaasti mustaa savua. Missä vika? Onko muilla kokemuksia samasta ongelmasta ja onko korjauskeinoja? Muuteen toimii ja vetää lostavasti.

9

2427

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Diesel

      Niinpä ne näkyvät useat tekevän kiihdytyksissä.
      PSA HDi dieselit eivät kyllä savuta yhtään joissa on "nokiloukku"

    • tdi V70

      Moi!

      Minulla itselläni on samanvuotinen tdi kuin sinulla vähän enemmän vain ajettu. Ostin sen käytettynä ja siinä oli edellinen omistaja asennuttanut teholastun. Tehoja on nyt noin 170 hv.

      En tiedä kuinka lastun aiheuttama teho lisäys vaikuttaa polttoaineen syöttöön mutta pölläykset ovat melkoiset kiidytettäessä. Huollossa sanoivat asian olevan ok. joten eipä kannata huolestua. Pöllyttää se BMW:n 530d:kin. Pääasia on että nokivasaran isku on eteenpäin vievää!

      Ei kun makeita kilometrejä sinullekin.

      • meikkis

        käy merkkiliikkeessä tarkistuttamassa pumpun ajoitus, ei vie ku 10min ellei tartte alkaa säätää.


    • Tdi-Volvo

      kyseessähän on oltava höyryjuna tai savusauna sillä kummassakin savua pölläyttelee kummasti kun vähän tykittää.

    • E 220 CDI

      Yleensä kuulemma syitä muutama:

      -likainen ilmansuodatin
      -vika imusarjassa
      -teholastu, tai häiriö polttoainesyöttöä ohjaavassa elektroniikassa

      Omassani cdi:ssä savutus väheni imusarjan vaihdolla (aj. 240 tkm), vaan vielä vähän pölläyttää reippaammin liikkeellelähtiessä; se on nakulle normaalia. Kyllä joku Peugeotin käyttämä savuloukku olisi muissakin asiaa...

    • V70 00 tdi

      Joo en sinuna huolehtuisi asiasta, sillä omassakin kun kiihdyttää, pöläyttää taakseen pilven ja minulle ei ole ajettu kuin 120tkm, eikä lastua.

    • esa3

      mulla savuaa tyhjä käynillä ja käy huonosti puppu säädetty ja jako katottu mutta sama peli jatkuu

    • Volle99

      Tarkistakaa ahtopaineen putket.

    • etuvetoTrattori

      Naapurin nikel joku turdoo sarja se kun ajaa niin tie häviää näkyvistä ja savua riittää enemmän ku höyryveturisa käy vaan kolmell pytylla xc v 90 aika uus 2017 mallii voi olla tyyppivikoja

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      263
      593
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      466
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe