Vm 98 V70 TDi alle 200 tkm ajettu on alkanut kiihdytyksissä pukkaamaan reipaasti mustaa savua. Missä vika? Onko muilla kokemuksia samasta ongelmasta ja onko korjauskeinoja? Muuteen toimii ja vetää lostavasti.
V70 TDi savuttaa
9
2121
Vastaukset
- Diesel
Niinpä ne näkyvät useat tekevän kiihdytyksissä.
PSA HDi dieselit eivät kyllä savuta yhtään joissa on "nokiloukku" - tdi V70
Moi!
Minulla itselläni on samanvuotinen tdi kuin sinulla vähän enemmän vain ajettu. Ostin sen käytettynä ja siinä oli edellinen omistaja asennuttanut teholastun. Tehoja on nyt noin 170 hv.
En tiedä kuinka lastun aiheuttama teho lisäys vaikuttaa polttoaineen syöttöön mutta pölläykset ovat melkoiset kiidytettäessä. Huollossa sanoivat asian olevan ok. joten eipä kannata huolestua. Pöllyttää se BMW:n 530d:kin. Pääasia on että nokivasaran isku on eteenpäin vievää!
Ei kun makeita kilometrejä sinullekin.- meikkis
käy merkkiliikkeessä tarkistuttamassa pumpun ajoitus, ei vie ku 10min ellei tartte alkaa säätää.
- Tdi-Volvo
kyseessähän on oltava höyryjuna tai savusauna sillä kummassakin savua pölläyttelee kummasti kun vähän tykittää.
- E 220 CDI
Yleensä kuulemma syitä muutama:
-likainen ilmansuodatin
-vika imusarjassa
-teholastu, tai häiriö polttoainesyöttöä ohjaavassa elektroniikassa
Omassani cdi:ssä savutus väheni imusarjan vaihdolla (aj. 240 tkm), vaan vielä vähän pölläyttää reippaammin liikkeellelähtiessä; se on nakulle normaalia. Kyllä joku Peugeotin käyttämä savuloukku olisi muissakin asiaa... - V70 00 tdi
Joo en sinuna huolehtuisi asiasta, sillä omassakin kun kiihdyttää, pöläyttää taakseen pilven ja minulle ei ole ajettu kuin 120tkm, eikä lastua.
- esa3
mulla savuaa tyhjä käynillä ja käy huonosti puppu säädetty ja jako katottu mutta sama peli jatkuu
- Volle99
Tarkistakaa ahtopaineen putket.
- etuvetoTrattori
Naapurin nikel joku turdoo sarja se kun ajaa niin tie häviää näkyvistä ja savua riittää enemmän ku höyryveturisa käy vaan kolmell pytylla xc v 90 aika uus 2017 mallii voi olla tyyppivikoja
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta344571Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203175Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692311Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui492182- 1632039
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670- 171643
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601641Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1111611M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151269