V70 TDi savuttaa

Dieselisti

Vm 98 V70 TDi alle 200 tkm ajettu on alkanut kiihdytyksissä pukkaamaan reipaasti mustaa savua. Missä vika? Onko muilla kokemuksia samasta ongelmasta ja onko korjauskeinoja? Muuteen toimii ja vetää lostavasti.

9

2221

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Diesel

Niinpä ne näkyvät useat tekevän kiihdytyksissä.
      PSA HDi dieselit eivät kyllä savuta yhtään joissa on "nokiloukku"

• tdi V70

Moi!

Minulla itselläni on samanvuotinen tdi kuin sinulla vähän enemmän vain ajettu. Ostin sen käytettynä ja siinä oli edellinen omistaja asennuttanut teholastun. Tehoja on nyt noin 170 hv.

En tiedä kuinka lastun aiheuttama teho lisäys vaikuttaa polttoaineen syöttöön mutta pölläykset ovat melkoiset kiidytettäessä. Huollossa sanoivat asian olevan ok. joten eipä kannata huolestua. Pöllyttää se BMW:n 530d:kin. Pääasia on että nokivasaran isku on eteenpäin vievää!

Ei kun makeita kilometrejä sinullekin.

• meikkis

käy merkkiliikkeessä tarkistuttamassa pumpun ajoitus, ei vie ku 10min ellei tartte alkaa säätää.

• Tdi-Volvo

kyseessähän on oltava höyryjuna tai savusauna sillä kummassakin savua pölläyttelee kummasti kun vähän tykittää.

• E 220 CDI

Yleensä kuulemma syitä muutama:

-likainen ilmansuodatin
      -vika imusarjassa
      -teholastu, tai häiriö polttoainesyöttöä ohjaavassa elektroniikassa

Omassani cdi:ssä savutus väheni imusarjan vaihdolla (aj. 240 tkm), vaan vielä vähän pölläyttää reippaammin liikkeellelähtiessä; se on nakulle normaalia. Kyllä joku Peugeotin käyttämä savuloukku olisi muissakin asiaa...

• V70 00 tdi

Joo en sinuna huolehtuisi asiasta, sillä omassakin kun kiihdyttää, pöläyttää taakseen pilven ja minulle ei ole ajettu kuin 120tkm, eikä lastua.

• esa3

mulla savuaa tyhjä käynillä ja käy huonosti puppu säädetty ja jako katottu mutta sama peli jatkuu

• Volle99

Tarkistakaa ahtopaineen putket.

• etuvetoTrattori

Naapurin nikel joku turdoo sarja se kun ajaa niin tie häviää näkyvistä ja savua riittää enemmän ku höyryveturisa käy vaan kolmell pytylla xc v 90 aika uus 2017 mallii voi olla tyyppivikoja

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      65
      1453
    2. Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu

Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia
      Apua aloittelijalle
      110
      900
    3. No ei sun asunto eikä mikään

muukaan sussa ole erikoista. 🤣 köyhä 🤣
      Ikävä
      58
      751
    4. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      47
      734
    5. Mitä mietit Honey?

Kulta nainen ❤️❤️
      Ikävä
      57
      720
    6. Missä kaikessa olet erilainen

Kuin kaivattusi? Voin itse aloittaa: en ole vegaani kuten hän. Enkä harrasta tietokonepelejä lainkaan.
      Ikävä
      39
      697
    7. Hyvin. Ikävää nainen,

Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan
      Ikävä
      71
      671
    8. Linnasuolla poliisi operaatio

Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/8646060
      Imatra
      26
      669
    9. Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin

Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.
      Ikävä
      41
      657
    10. Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta

Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli
      Pyhäjärvi
      67
      650
    Aihe