Poikani on 11-vee eli käy viidettä luokkaa.. Kouluun on ainakin heidän luokalleen iskenyt energiajuoma-buumi, juomia kiskotaan surutta päivittäin, jotkut parhaillaan useampia tölkkejä.. Olen yrittänyt omaa poikaani kieltää ja valistaa kyseisten juomien epäterveellisyydestä, mutta minkäs voit kun niiden myyntiä ei millään tavoin tarkailla tai rajoiteta??
Mitäs mieltä muut vanhemmat ovat asiasta, onko teidän lapsillanne näitä lupa juoda?
Energiajuoma-buumi
11
2258
Vastaukset
- TODELLA
typerä muotivillitys. Pitäisi ehdottomasti kieltää. Ja on muutenkin typerää, että pitää kulkea ympäriinsä mikä tahansa juomapullo tai -tölkki kädessä. Onko jokin uusi nestevajaustauti iskenyt viime vuosina?
- äitix3_espoo
energia juomaa menee todellakin useampi tölkki viikossa,jopa viikkorahat laitetaan mielummin tuohon juomaan ku karkkiin tai muuhun tarpeelliseen.
Alkaa jo raivostuttamaan koko touhu,kotona puhuttu asiasta usein,mutta ei mene jakeluun!
Itse en pidä tästä "Buumista" yhtään!
14 vuotiaiden äiti..- Totuuden lorvi
"...jopa viikkorahat laitetaan mielummin tuohon juomaan ku karkkiin tai muuhun tarpeelliseen."
Onko karkki tarpeellinen hyödyke?
- Totuuden lorvi
ei ole mikään muotivillitys. Muoti on vapaaehtoista ja jos siinä on jokin "pakon" maku suussa, on se sosiaalista pakkoa. Mutta energiajuomien yltiöpäisessä kiskomisessa on kyse RIIPPUVUUDESTA, ja varmaan tiedätte, ettei sellaiseen mitkään puheet auta vaan käytännön toimet. Eihän alkoholistikaan raitistu, vaikka kuinka saarnaisi viinan kiroista. Energiajuomissahan on kaikenlaisia piristäviä ainesosia (kahvia, tauriinia, vitamiineja jne.), jotka voivat aiheuttaa psyykkisen addiktion.
- riippuvuus
on mulla. oon 15 ja juon 12 tölkkiä päiväs joten on riippuvuudesta kyse
- energiasta vapautunut
riippuvuus kirjoitti:
on mulla. oon 15 ja juon 12 tölkkiä päiväs joten on riippuvuudesta kyse
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000005&conference=617&posting=22000000036710965
tuossa palsta joka minua auttoi mutta veljeäni ei eli veljeni teki ton... - energiasta vapautunut
minun ystäväni veti hulluna tölkkejä ja sitten sai ns. kohtauksen ja otti puukon ja lähti juokseen kaupunkii huvittavaa oli se että joku ämmä löi sitä laukulla päähän kaverilta lähti kai taju tai jtn poliisit sen haki sitte nyt se on mielisairaalassa
- Ihantosi
energiasta vapautunut kirjoitti:
minun ystäväni veti hulluna tölkkejä ja sitten sai ns. kohtauksen ja otti puukon ja lähti juokseen kaupunkii huvittavaa oli se että joku ämmä löi sitä laukulla päähän kaverilta lähti kai taju tai jtn poliisit sen haki sitte nyt se on mielisairaalassa
mun pihalla lentää lehmä :)
- ES-Dude
Katsoppas täältä, löytyy apua:
http://es-klinikka.wetpaint.com/
Sinne voi myös kertoa omat kokemuksensa. - Vedenlitkijä
Vesi on in
- Tuomah
Niin on
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12701Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581331Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491165- 1271018
Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2071000Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä18986Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974- 42899
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297885- 72875