Energiajuoma-buumi

NipoMama

Poikani on 11-vee eli käy viidettä luokkaa.. Kouluun on ainakin heidän luokalleen iskenyt energiajuoma-buumi, juomia kiskotaan surutta päivittäin, jotkut parhaillaan useampia tölkkejä.. Olen yrittänyt omaa poikaani kieltää ja valistaa kyseisten juomien epäterveellisyydestä, mutta minkäs voit kun niiden myyntiä ei millään tavoin tarkailla tai rajoiteta??

Mitäs mieltä muut vanhemmat ovat asiasta, onko teidän lapsillanne näitä lupa juoda?

11

2298

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TODELLA

typerä muotivillitys. Pitäisi ehdottomasti kieltää. Ja on muutenkin typerää, että pitää kulkea ympäriinsä mikä tahansa juomapullo tai -tölkki kädessä. Onko jokin uusi nestevajaustauti iskenyt viime vuosina?

• äitix3_espoo

energia juomaa menee todellakin useampi tölkki viikossa,jopa viikkorahat laitetaan mielummin tuohon juomaan ku karkkiin tai muuhun tarpeelliseen.

Alkaa jo raivostuttamaan koko touhu,kotona puhuttu asiasta usein,mutta ei mene jakeluun!

Itse en pidä tästä "Buumista" yhtään!

14 vuotiaiden äiti..

• Totuuden lorvi

"...jopa viikkorahat laitetaan mielummin tuohon juomaan ku karkkiin tai muuhun tarpeelliseen."

Onko karkki tarpeellinen hyödyke?

• Totuuden lorvi

ei ole mikään muotivillitys. Muoti on vapaaehtoista ja jos siinä on jokin "pakon" maku suussa, on se sosiaalista pakkoa. Mutta energiajuomien yltiöpäisessä kiskomisessa on kyse RIIPPUVUUDESTA, ja varmaan tiedätte, ettei sellaiseen mitkään puheet auta vaan käytännön toimet. Eihän alkoholistikaan raitistu, vaikka kuinka saarnaisi viinan kiroista. Energiajuomissahan on kaikenlaisia piristäviä ainesosia (kahvia, tauriinia, vitamiineja jne.), jotka voivat aiheuttaa psyykkisen addiktion.

• riippuvuus

on mulla. oon 15 ja juon 12 tölkkiä päiväs joten on riippuvuudesta kyse

• energiasta vapautunut

• energiasta vapautunut

minun ystäväni veti hulluna tölkkejä ja sitten sai ns. kohtauksen ja otti puukon ja lähti juokseen kaupunkii huvittavaa oli se että joku ämmä löi sitä laukulla päähän kaverilta lähti kai taju tai jtn poliisit sen haki sitte nyt se on mielisairaalassa

• Ihantosi
        energiasta vapautunut kirjoitti:

minun ystäväni veti hulluna tölkkejä ja sitten sai ns. kohtauksen ja otti puukon ja lähti juokseen kaupunkii huvittavaa oli se että joku ämmä löi sitä laukulla päähän kaverilta lähti kai taju tai jtn poliisit sen haki sitte nyt se on mielisairaalassa

mun pihalla lentää lehmä :)

• ES-Dude
    • Vedenlitkijä

Vesi on in

• Tuomah

Niin on

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona

Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks
      Sinkut
      152
      3446
    2. Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa

On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t
      Maailman menoa
      51
      2422
    3. Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä

Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu
      Maailman menoa
      15
      1220
    4. Mitäköhän vuosi

2026 tuo tullessaan?
      Ikävä
      116
      1220
    5. Ikävä sinua..

Kauan on aikaa kulunut ja asioita tapahtunut. Mutta sinä M-ies olet edelleen vain mielessäni. En tiedä loinko sinusta va
      Ikävä
      10
      1109
    6. Väestönsiirtoa itään?

Ano "the Russo" Turtiainen sai poliittisen turvapaikan Venäjältä. Pian lähtee varmaan Nazima Nuzima ja Kiljusen väki per
      Helsinki
      50
      963
    7. Kuumalle kaivatulle tiedoksi

Tykkään susta!
      Ikävä
      46
      894
    8. Vuoden luetuimmat: Mikä on Pelle Miljoonan taiteilijaeläkkeen suuruus?

Pelle Miljoonan eläkkeen suuruus kiinnosti lukijoita tänä vuonna. Artikkeli on Suomi24 Viihteen luetuimpia juttuja v. 20
      Suomalaiset julkkikset
      19
      890
    9. Nyt musta tuntuu

Et alat päästämään kokonaan irti..
      Ikävä
      40
      805
    10. Riikka Purra sanoo, että sietokykyni vittumaisiin ihmisiin alkaa olla lopussa.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/be8f784d-fa24-44d6-b59a-b9b83b629b28 Riikka Purra sanoo medialle suorat sanat vitt
      Maailman menoa
      202
      721
    Aihe