Vuohenjuuren 2. kukinta

Paula

Meidän pihalla alkoivat kevätvuohenjuuret kukkia toista kertaa! Kukkiikohan ne nyt sitten ollenkaan ensi keväänä? Onko teillä muilla sama ilmiö?

9

1538

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wilma

kukkii kolmatta kertaa tänä vuonna.
      Lipsahti kysymyksesi aiheesta...

• Kanssa

Eikös se vuohenjuuri ole sellainen koiranputken näköinen kränkkä?
      Nehän ovat pahoja rikkaruohoja.

• Elsi

ei ole koiranputken näköinen kränkkä.
        Googlella löytyy... Keltainen, ehkä enemmän tiuhan päivänkakkaran näköinen. Makuasia, muttei kyllä koiranputkelta näytä.

• Paula

Se koiranputken näköinen kränkkähän on vuohenputki. Vuohenjuuri taas muistuttaa lähinnä keltaista päivänkakkaraa ja kukkii aivan alkukesästä.

• Kanssa erehtyi
        Paula kirjoitti:

Se koiranputken näköinen kränkkähän on vuohenputki. Vuohenjuuri taas muistuttaa lähinnä keltaista päivänkakkaraa ja kukkii aivan alkukesästä.

No, niinhän se on, nyt kun tarkemmin ajattelee.
        Vuohi itsessään on aivan selvä asia. Sitten kun siihen liitetään juuria ja putkia, niin menee vaikeammaksi.
        Eikös juuretkin ole eräänlaisia putkia ravinteiden kuljettamiseen?
        Se mainitsemasi keltainen juuri näyttää kyllä kauniilta, olen nähnyt sellaisia. Mahtaako menestyä hyvin kuivalla ja aurinkoisella paikalla, jos sellaista myös joskus ajattelisi laittaa? Eikös se monivuotinen ole ja kuuluuko perennoihin? Että talvehtii maassa. Sellaisia ei viitsi laittaa, jotka aina tarvitsee kaivaa ylös talveksi.
        Onko kova leviämään? Juurakostakohan se lähtee, vai siemenistä?

• wilma
        Kanssa erehtyi kirjoitti:

Vuohi itsessään on aivan selvä asia. Sitten kun siihen liitetään juuria ja putkia, niin menee vaikeammaksi.
        Se mainitsemasi keltainen juuri näyttää kyllä kauniilta, olen nähnyt sellaisia. Mahtaako menestyä hyvin kuivalla ja aurinkoisella paikalla, jos sellaista myös joskus ajattelisi laittaa? Eikös se monivuotinen ole ja kuuluuko perennoihin? Että talvehtii maassa. Sellaisia ei viitsi laittaa, jotka aina tarvitsee kaivaa ylös talveksi.

aurinkoisella paikalla kukinta jää lyhyemmäksi kuin puolivarjossa. Ei tarvitse kaivaa talveksi ylös ja leviää itsekseen, muttei hullun lailla. (luulisin että juurakosta)
        Laita vaan. Nätti on ja alkaa kukinnan ennen kesää. :)

• Paula
        Kanssa erehtyi kirjoitti:

Kyllä se perenna on. Juurakkoa voi jakaa. Kyllä se siemenistäkin kai leviää, sillä omalla pihallani olevan vuohenjuureni olen alun perin löytänyt vanhempieni pihalta kuusen juurelta kasvamassa hentona taimena. Jos ei ole sopivia tuttuja tai sukulaisia, joilla olisi vanhoja pihoja mistä jakaa juurakkoa tai joilta voi hakea penkistä karanneita taimia, niin ainakin itse ostaisin valmiina taimena puutarhamyymälästä.

• Tuula
        Paula kirjoitti:

Kyllä se perenna on. Juurakkoa voi jakaa. Kyllä se siemenistäkin kai leviää, sillä omalla pihallani olevan vuohenjuureni olen alun perin löytänyt vanhempieni pihalta kuusen juurelta kasvamassa hentona taimena. Jos ei ole sopivia tuttuja tai sukulaisia, joilla olisi vanhoja pihoja mistä jakaa juurakkoa tai joilta voi hakea penkistä karanneita taimia, niin ainakin itse ostaisin valmiina taimena puutarhamyymälästä.

Joo, kukkiihan se melkein joka vuosi keväällä ensimmäisenä ja syksyllä vielä uudestaan. Ja tosi pienellä ravinteella toimeen tuleva perenna.

• xxx

Kevätvuohenjuuri saattaa joskus innostua kukkimaan uudestaan ja kyllä se silti keväälläkin kukkii...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      113
      4802
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3493
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2420
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1538
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      36
      1473
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      39
      1349
    7. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      23
      1212
    8. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1202
    9. 165
      1079
    10. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1078
    Aihe