Menossa nizzaan ensimmäistä kertaa

Johanna 81

Olemme menossa kahden viikon päästä viikoksi nizzaan lomailemaan. Olisi muutamia kysymyksiä, johon toivottavasti pystytte auttamaan.
Miten lentokentältä parhaiten pääsee keskustaan. Ja jos taksilla niin millaisella hinnalla?. Entä nähtävyydet, mihin paikkoihin mielestänne kannattaa tutustua. monacoon nyt ainakin mutta muita. Entäs voiko vuokrata auton ja pystyykö supi suomalainen pärjäämään siellä. Auton vuokrahinnat?. Kiitos avusta.

21

12601

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ** ** **

      Autolla kierrelleen näkee niin paljon enemmän! Autoilu on helppoa, suomalainen pärjää kyllä vaikka Nizzan keskustassa. Suosittelen vierailemaan esimerkiksi St Paul de Vencessä ja Mouginsissa, ja ajamaan pitkin rannikkoa pysähdellen pikkukylissä.
      Monacossa toki kannattaa käydä yhden kerran - toista tuskin tulee, se ei oikeasti ole niin erityinen paikka.
      Kentältä pääsee keskustaan helposti bussillakin muutamalla eurolla, taksin hinnaksi tulee n. 25 euroa (kenttä ei ole kaukana Nizzan keskustasta).

      • Johanna 81

        Katselin netistä autojen vuokrahintoja ja jopa viikon saa 200€. Mutta oikeastaan missään ei kerrottu selvästi että paljonko on omavastuu jos jotain tapahtuu. Yhdellä sivulla kerrottiin, että omavastuu on 1300€, se on vähän liikaa jos jotain kuitenkin tapahtuu. Voisiko joku auttaa!


      • - - - -
        Johanna 81 kirjoitti:

        Katselin netistä autojen vuokrahintoja ja jopa viikon saa 200€. Mutta oikeastaan missään ei kerrottu selvästi että paljonko on omavastuu jos jotain tapahtuu. Yhdellä sivulla kerrottiin, että omavastuu on 1300€, se on vähän liikaa jos jotain kuitenkin tapahtuu. Voisiko joku auttaa!

        Omavastuun voi yleensä myös poistaa ottamalla siihenkin vakuutuksen. Voi olla, että sen korvaa myös oma matkavakuutus (vai matkatavaravakuutus?), eli lukekaa senkin ehdot. Kannattaa tarkkaan verrata eri vuokraamoiden ehdot, mutta yleensä ainakin suurimmilla ketjuilla ehdot ovat samat. Nizzan kentällä on autonvuokraamoita rivikaupalla.


      • Fleurs
        Johanna 81 kirjoitti:

        Katselin netistä autojen vuokrahintoja ja jopa viikon saa 200€. Mutta oikeastaan missään ei kerrottu selvästi että paljonko on omavastuu jos jotain tapahtuu. Yhdellä sivulla kerrottiin, että omavastuu on 1300€, se on vähän liikaa jos jotain kuitenkin tapahtuu. Voisiko joku auttaa!

        Itse vuokraan Nizzassa auton aina Avikselta, koska sieltä saa omavastuunpoiston noin 10 e/vrk. Eli ei tarvitse maksaa itse mitään, jos joku varastaa auton tai kolhii sitä. Suosittelen, koska Rivieralla kuten muuallakin Ranskassa autoja kolhitaan tosi paljon.

        Aviksen vuokraamoja on lentokentällä, lähellä kukkatoria ja rautatieasemalla. Netistä varaat auton helposti jo etukäteen! Jos sinulla on FinnairPlus- tai Eurobonus-kortti, saat vuokrauksesta alennusta.

        Jos teillä on hotelli/majoitus Nizzan keskustassa, suosittelen auton vuokraamista esim. 3 päiväksi, koska parkkeeraaminen on tosi vaikeaa. Kaupunki on täynnä autoja ja sakkoja tulee herkästi. Viikonloppuna Aviksella on 3 vrk edullisempia pakettejakin.

        Nizzan kaduilla voit parkkeerata maksutta muistaakseni iltayhdeksän ja aamuyhdeksän välillä, muuna aikana pysäköinti on kallista (jos paikan onnistuu löytämään).

        Alueella on tosi helppoa ja halpaa liikkua julkisissa, joten autoa on turha pitää joka päivä.

        Nizzan ratikassa liput ostetaan pysäkeillä olevista automaateista, mutta järkevintä on ostaa 10 matkan carmet tupakkakaupasta. Se maksaa 10 euroa ja käy lähes kaikissa Nizzasta lähtevissä busseissa. (Ei kuitenkaan aina takaisinpäin tultaessa). Lippu pitää leimata sekä ratikassa että bussissa sisällä olevassa laitteessa. Huom! Lippu ei käy lentokenttäbusseihin 98 ja 99, joissa maksu on 4 euroa. Ko. lipulla voit liikkua kuitenkin kokonaisen päivän!


      • Fleurs
        Fleurs kirjoitti:

        Itse vuokraan Nizzassa auton aina Avikselta, koska sieltä saa omavastuunpoiston noin 10 e/vrk. Eli ei tarvitse maksaa itse mitään, jos joku varastaa auton tai kolhii sitä. Suosittelen, koska Rivieralla kuten muuallakin Ranskassa autoja kolhitaan tosi paljon.

        Aviksen vuokraamoja on lentokentällä, lähellä kukkatoria ja rautatieasemalla. Netistä varaat auton helposti jo etukäteen! Jos sinulla on FinnairPlus- tai Eurobonus-kortti, saat vuokrauksesta alennusta.

        Jos teillä on hotelli/majoitus Nizzan keskustassa, suosittelen auton vuokraamista esim. 3 päiväksi, koska parkkeeraaminen on tosi vaikeaa. Kaupunki on täynnä autoja ja sakkoja tulee herkästi. Viikonloppuna Aviksella on 3 vrk edullisempia pakettejakin.

        Nizzan kaduilla voit parkkeerata maksutta muistaakseni iltayhdeksän ja aamuyhdeksän välillä, muuna aikana pysäköinti on kallista (jos paikan onnistuu löytämään).

        Alueella on tosi helppoa ja halpaa liikkua julkisissa, joten autoa on turha pitää joka päivä.

        Nizzan ratikassa liput ostetaan pysäkeillä olevista automaateista, mutta järkevintä on ostaa 10 matkan carmet tupakkakaupasta. Se maksaa 10 euroa ja käy lähes kaikissa Nizzasta lähtevissä busseissa. (Ei kuitenkaan aina takaisinpäin tultaessa). Lippu pitää leimata sekä ratikassa että bussissa sisällä olevassa laitteessa. Huom! Lippu ei käy lentokenttäbusseihin 98 ja 99, joissa maksu on 4 euroa. Ko. lipulla voit liikkua kuitenkin kokonaisen päivän!

        10 matkan lippu on siis carnet (avec dix voyages) eikä carmet, sori.


    • matkailija1

      Bussi lentokentältä maksaa noin 3euroa, suosittelen sitä! normaalisti muut bussit maksaa vain euron esim. Nizzasta Monacoon tai Italiaan asti. Lentokentän bussi kulkee kivasti siinä rantakadun viertä pitkin, näkee hienoja kalliita rannan hotelleja ja kivistä rantaa pitkän matkan.

      Jos kulttuuri, taide ja musiikki kiinnostaa niin kannattaa käydä lukuisissa museoissa, Nizzassa acropolis alueella sijaitsee myös esim. oopperatalo ja teatterikin muistaakseni. Itse en niissä käynyt kun en osaa ranskaa eikä ooppera hirveästi kiinnosta. Ratikalla pääsee helposti kulkemaan Nizzan läpi aina keskustasta vanhaan kaupunkiin.. En tiedä miten siellä ratikassa ostetaan liput että kuskiltako vai etukäteen jostain itse en ostanut enkä nähnyt kenenkään muunkaan leimaavan lippua.

      Nizzan liikenne näytti yllättävän rauhalliselta! mitä nyt voin verrata esim. Italian liikenteeseen joka tunnetusti on tosi kaaosmaista, bussit jne. ajaa pieniä tosi kapeita katuja/kujia pitkin ja tööttää,ettei ihmiset jää alle. Nizzassa ei tällaista onneksi ollut vaikka on sielläkin Italialaisessa kaupunginosassa jossa itse olin niin myös vanhoja kapeita katuja jossa nuoret hurjastelivat mopoilla ja alle olisi jäänyt jos ei olisi mennyt niiltä kujilta heti pois! meinasin itse jäädä Nizzassa myös bussin alle. Olin menossa piazza Garibaldin ohitse jota korjattiin siellä oli tosi ahdasta sen vuoksi, siinä meni myös ratikka jota sai varoa. Sitten yhdestä kohdasta missä tie ylitettiin tuli bussi joka ei yhtään hidastanut vaikka näki että siitä oltiin menossa kadun yli! oli ihan sekunnista kiinni että olisi jäänyt sen alle, hui. Eli bussit ei väistä tai pysähdy risteyksissä ei ainakaan jos näkee jalankulkijoita, se pitää muistaa jos Nizzan liikenteeseen menee. Eri asia tietenkin jos on liikennevalot jolloin pakko pysähtyä..

      Nizzan nähtävyyksiä esim. linna kukkulalla joka näkyykin sivukujilla kävellessä, museot, ooppera, teatteri, "ranta", maailmanpyörä suihkulähde keskellä isolla aukiolla, kukkatori aamuisin, 1200-luvulla rakennettu vanha kaupunki joka tosiaan on niin vanha, että katukin oli homeesta vihreä (ainakin siinä talossa josta vuokrattiin yhtä asuntoa), kaupat, kahvilat, ravintolat yms..

      • missä, missä,

        missä on "linna kukkulalla" ja "italialainen kaupunginosa"????????????????????????????


      • ja italialaiskatu
        missä, missä, kirjoitti:

        missä on "linna kukkulalla" ja "italialainen kaupunginosa"????????????????????????????

        Eli linna kukkulalla lienee linnavuori, jonne kulkee rannalta pikkujuna... Olen itse käynyt kerran siellä pikkujunalla.

        Italialaisesta kaupunginosasta en ole koskaan kuullut, ja olen sentään käynyt Nizzassa jo 3 kertaa, kesällä tulossa 4:s... Mutta sen sijaan useina kertoina hotellimme on sijainnut italialaiskatua vastapäätä. Italialaiskatu Rue des Italiens on hyvin lyhyt ja siellä on pari italilaista ravintolaa ja italialaista alkuperää olevia/ italiaa puhuvia on siellä näkynyt


      • matkailija1
        ja italialaiskatu kirjoitti:

        Eli linna kukkulalla lienee linnavuori, jonne kulkee rannalta pikkujuna... Olen itse käynyt kerran siellä pikkujunalla.

        Italialaisesta kaupunginosasta en ole koskaan kuullut, ja olen sentään käynyt Nizzassa jo 3 kertaa, kesällä tulossa 4:s... Mutta sen sijaan useina kertoina hotellimme on sijainnut italialaiskatua vastapäätä. Italialaiskatu Rue des Italiens on hyvin lyhyt ja siellä on pari italilaista ravintolaa ja italialaista alkuperää olevia/ italiaa puhuvia on siellä näkynyt

        kyllä Nizzassa on italialaiskortteli siitä kadusta en tiedä. Olin helmikuussa italialaisten vuokraamassa asunnossa jota mainostettiin sijaitsevan italialaisessa korttelissa. Ja ne talot todellakin muistuttavat pohjois-italian taloja muutamia kuvia löytyy blogistani jonka osoite löytyy tuolta toisesta keskustelusta..

        Italialaiskortteli on siinä Cafe de Turinen (http://www.cafedeturin.com) vieressä/takana, eli place Garibaldin lähellä jota silloin vielä korjattiin. Vieressä oli myös Monoprix niminen ruokakauppa kadun toisella puolella ja talon lähellä vaakakauppa italialainen vaatekauppa. Ehkä nyt tiedät mitä tarkoitan? tai sitten et ole käynyt siellä, katu todellakin oli vihreä ja talo halkeillut sisäpuolelta, mutta tuossa nyt hyvät vinkit missä sijaitsee... Vaikuttaa vähän siltä, ettei juuri kukaan muu olisi sinne asti eksynyt kun niin kiivaana käy väittely ja puolustaminen miten upea se nizza on ja että osataan englantia ja kaikki on niin täydellistä.. Tai sitten satuin yöpymään Nizzan huonokuntoisimmassa talossa, ihan mahdollista.


      • käy väittely
        matkailija1 kirjoitti:

        kyllä Nizzassa on italialaiskortteli siitä kadusta en tiedä. Olin helmikuussa italialaisten vuokraamassa asunnossa jota mainostettiin sijaitsevan italialaisessa korttelissa. Ja ne talot todellakin muistuttavat pohjois-italian taloja muutamia kuvia löytyy blogistani jonka osoite löytyy tuolta toisesta keskustelusta..

        Italialaiskortteli on siinä Cafe de Turinen (http://www.cafedeturin.com) vieressä/takana, eli place Garibaldin lähellä jota silloin vielä korjattiin. Vieressä oli myös Monoprix niminen ruokakauppa kadun toisella puolella ja talon lähellä vaakakauppa italialainen vaatekauppa. Ehkä nyt tiedät mitä tarkoitan? tai sitten et ole käynyt siellä, katu todellakin oli vihreä ja talo halkeillut sisäpuolelta, mutta tuossa nyt hyvät vinkit missä sijaitsee... Vaikuttaa vähän siltä, ettei juuri kukaan muu olisi sinne asti eksynyt kun niin kiivaana käy väittely ja puolustaminen miten upea se nizza on ja että osataan englantia ja kaikki on niin täydellistä.. Tai sitten satuin yöpymään Nizzan huonokuntoisimmassa talossa, ihan mahdollista.

        Sinä se tässä kiihkomielinen olet ollut! Entäs itse, sitten kun huomaat että niin monella on ollut HYVÄT kokemukset Nizzasta, ja käynyt siellä MONTA KERTAA useammin kuin sinä, niin väität vaan heidän omia hyviä kokemuksiaan vastaan. Miksi oikein olet ottanut tehtäväksesi kääntää muiden hyvät kokemukset huonoiksi?


      • Monoprix...
        matkailija1 kirjoitti:

        kyllä Nizzassa on italialaiskortteli siitä kadusta en tiedä. Olin helmikuussa italialaisten vuokraamassa asunnossa jota mainostettiin sijaitsevan italialaisessa korttelissa. Ja ne talot todellakin muistuttavat pohjois-italian taloja muutamia kuvia löytyy blogistani jonka osoite löytyy tuolta toisesta keskustelusta..

        Italialaiskortteli on siinä Cafe de Turinen (http://www.cafedeturin.com) vieressä/takana, eli place Garibaldin lähellä jota silloin vielä korjattiin. Vieressä oli myös Monoprix niminen ruokakauppa kadun toisella puolella ja talon lähellä vaakakauppa italialainen vaatekauppa. Ehkä nyt tiedät mitä tarkoitan? tai sitten et ole käynyt siellä, katu todellakin oli vihreä ja talo halkeillut sisäpuolelta, mutta tuossa nyt hyvät vinkit missä sijaitsee... Vaikuttaa vähän siltä, ettei juuri kukaan muu olisi sinne asti eksynyt kun niin kiivaana käy väittely ja puolustaminen miten upea se nizza on ja että osataan englantia ja kaikki on niin täydellistä.. Tai sitten satuin yöpymään Nizzan huonokuntoisimmassa talossa, ihan mahdollista.

        Kävimme hyvin usein Monoprixissä ostoksilla. En vain ollut törmännyt italialaiskatuun. Mutta huomaatko, olet ollut italialaisalueella, ja sieltä tullut nuo huonot kokemuksesi... Ei mieleesi tullut että moni huonojen kokemusten aiheuttajista on voinut olla italialaisia? Eihän niitä päältä päin ranskalaisista erota, ellei kuule mitä kieltä he puhuvat.


      • missä, missä
        matkailija1 kirjoitti:

        kyllä Nizzassa on italialaiskortteli siitä kadusta en tiedä. Olin helmikuussa italialaisten vuokraamassa asunnossa jota mainostettiin sijaitsevan italialaisessa korttelissa. Ja ne talot todellakin muistuttavat pohjois-italian taloja muutamia kuvia löytyy blogistani jonka osoite löytyy tuolta toisesta keskustelusta..

        Italialaiskortteli on siinä Cafe de Turinen (http://www.cafedeturin.com) vieressä/takana, eli place Garibaldin lähellä jota silloin vielä korjattiin. Vieressä oli myös Monoprix niminen ruokakauppa kadun toisella puolella ja talon lähellä vaakakauppa italialainen vaatekauppa. Ehkä nyt tiedät mitä tarkoitan? tai sitten et ole käynyt siellä, katu todellakin oli vihreä ja talo halkeillut sisäpuolelta, mutta tuossa nyt hyvät vinkit missä sijaitsee... Vaikuttaa vähän siltä, ettei juuri kukaan muu olisi sinne asti eksynyt kun niin kiivaana käy väittely ja puolustaminen miten upea se nizza on ja että osataan englantia ja kaikki on niin täydellistä.. Tai sitten satuin yöpymään Nizzan huonokuntoisimmassa talossa, ihan mahdollista.

        Nizzassa EI ole mitään erityistä "italialaiskorttelia", uskokaa jo.
        Jos Rue d'Italie'lla on pari italialaisravintolaa, se ei tarkoita , että on kyseessä joku italialaiskortteli, sen enempää kuin rue d'Alger olisi algerialaiskortteli, avenue de Suède ruotsalaiskortteli, rue d'Angleterre englantilaiskortteli, rue Suisse sveitsiläiskortteli, quai des Etats-Unis amerikkalaiskortteli ou rue de Russie vénäläiskortteli.
        Café de Turin'in takana oleva kaupunginosa on VANHA KAUPUNKI eli le VIEUX NICE.


      • missä, missä
        ja italialaiskatu kirjoitti:

        Eli linna kukkulalla lienee linnavuori, jonne kulkee rannalta pikkujuna... Olen itse käynyt kerran siellä pikkujunalla.

        Italialaisesta kaupunginosasta en ole koskaan kuullut, ja olen sentään käynyt Nizzassa jo 3 kertaa, kesällä tulossa 4:s... Mutta sen sijaan useina kertoina hotellimme on sijainnut italialaiskatua vastapäätä. Italialaiskatu Rue des Italiens on hyvin lyhyt ja siellä on pari italilaista ravintolaa ja italialaista alkuperää olevia/ italiaa puhuvia on siellä näkynyt

        käys katsomassa huvikses seuraavan kerran mitä on linnasta jäljellä.


      • matkailija1
        missä, missä kirjoitti:

        käys katsomassa huvikses seuraavan kerran mitä on linnasta jäljellä.

        "Kävimme hyvin usein Monoprixissä ostoksilla. En vain ollut törmännyt italialaiskatuun. Mutta huomaatko, olet ollut italialaisalueella, ja sieltä tullut nuo huonot kokemuksesi... Ei mieleesi tullut että moni huonojen kokemusten aiheuttajista on voinut olla italialaisia? Eihän niitä päältä päin ranskalaisista erota, ellei kuule mitä kieltä he puhuvat."

        "Nizzassa EI ole mitään erityistä "italialaiskorttelia", uskokaa jo.
        Jos Rue d'Italie'lla on pari italialaisravintolaa, se ei tarkoita , että on kyseessä joku italialaiskortteli, sen enempää kuin rue d'Alger olisi algerialaiskortteli, avenue de Suède ruotsalaiskortteli, rue d'Angleterre englantilaiskortteli, rue Suisse sveitsiläiskortteli, quai des Etats-Unis amerikkalaiskortteli ou rue de Russie vénäläiskortteli.
        Café de Turin'in takana oleva kaupunginosa on VANHA KAUPUNKI eli le VIEUX NICE."


        Kuules nyt, ensinnäkin Monoprix kauppoja on Nizzassa monta, katso vaikka niitä kaupan mainoksia paitsi ettei niitä hotelleihin taideta jakaa asuntojen rappukäytäviin kyllä oli heitelty pino niitä pitkin. Minä kävin siinä Place Garibaldin lähellä olevassa Monoprixissä. Kaupassa muuten haisi kamalalle mutta sitä tuskin saisi tänne kirjoittaa, siitähän voi saada vaikka uuden väittelyn aikaan! Minä osaan itse myös puhua italiaa ja erotan kyllä italialaiset ja ranskalaiset toisistaan sillä olen matkaillut myös Italiassa useita kertoja. Kyllä totta, monia italialaisia asui juuri siellä korttelissa, vanhassa kaupungissa ja kielestä heidät erotin. Myös Pepitan? kauppa siinä kadun kulmassa on italialaisen naisen pitämä. Ja myös asunnunvuokraajat olivat italialaisia. Juuri he mainostavat homelidaysin sivulla asunnon sijaitsevan italialaiskorttelissa! että minä en suinkaan ole sitä keksinyt vaan ihan he, paikalliset, itse! että menes syyttämään heitä väärästä informaatiosta. Siinä taloa vastapäisessä talossa asui kyllä enemmän ranskalaisia ja afrikkalaisia kuin italialaisia. Ehkä vain paikalliset sanovat sitä italialaiskortteliksi ei siitä varmaan muualla olekkaan tiedotettu! Onhan Helsingissäkin vaikka mitä "maahanmuuttajien" asuttamia kortteleita joita ei kyllä missään mainosteta maahanmuuttajien asuttamiksi....

        Että otas itse vähän selvää ennen kuin väität! minkäs minä sille voin, että ks.italialaiset asunnon vuokraajat pitävät sitä Turinin läheistä korttelia italialaiskorttelina ja niin myös useaan otteeseen mainostivat myös sähköpostilla meille. Uskon kyllä, että he tietävät sen paremmin että mikä kortteli se on vaikka kovasti meitä huijasivatkin sen asunnon laadulla.

        Asunnon vuokraajan italialais/ranskalais-italialainen tuttava (ei osannut muuten sanaakaan italiaa kuinka koomista!) mainosti meille sitä Chateua-linnaa ja tosiaan olen kuullut ettei siitä ole juuri mitään enää jäljellä siksi en halunnutkaan mennä sitä sinne ylös katsoman.

        Mutta kyllä se "linna" on ihan Nizzan "nähtävyyksiin" luettavissa oli nyt mitä raunioita tai murikoita sitten vaan jäljellä silti se on, minulla on Nizzan matkaopas ja myös netissä sitä mainostetaan yhtenä nähtävyytenä....


      • Fleurs
        matkailija1 kirjoitti:

        "Kävimme hyvin usein Monoprixissä ostoksilla. En vain ollut törmännyt italialaiskatuun. Mutta huomaatko, olet ollut italialaisalueella, ja sieltä tullut nuo huonot kokemuksesi... Ei mieleesi tullut että moni huonojen kokemusten aiheuttajista on voinut olla italialaisia? Eihän niitä päältä päin ranskalaisista erota, ellei kuule mitä kieltä he puhuvat."

        "Nizzassa EI ole mitään erityistä "italialaiskorttelia", uskokaa jo.
        Jos Rue d'Italie'lla on pari italialaisravintolaa, se ei tarkoita , että on kyseessä joku italialaiskortteli, sen enempää kuin rue d'Alger olisi algerialaiskortteli, avenue de Suède ruotsalaiskortteli, rue d'Angleterre englantilaiskortteli, rue Suisse sveitsiläiskortteli, quai des Etats-Unis amerikkalaiskortteli ou rue de Russie vénäläiskortteli.
        Café de Turin'in takana oleva kaupunginosa on VANHA KAUPUNKI eli le VIEUX NICE."


        Kuules nyt, ensinnäkin Monoprix kauppoja on Nizzassa monta, katso vaikka niitä kaupan mainoksia paitsi ettei niitä hotelleihin taideta jakaa asuntojen rappukäytäviin kyllä oli heitelty pino niitä pitkin. Minä kävin siinä Place Garibaldin lähellä olevassa Monoprixissä. Kaupassa muuten haisi kamalalle mutta sitä tuskin saisi tänne kirjoittaa, siitähän voi saada vaikka uuden väittelyn aikaan! Minä osaan itse myös puhua italiaa ja erotan kyllä italialaiset ja ranskalaiset toisistaan sillä olen matkaillut myös Italiassa useita kertoja. Kyllä totta, monia italialaisia asui juuri siellä korttelissa, vanhassa kaupungissa ja kielestä heidät erotin. Myös Pepitan? kauppa siinä kadun kulmassa on italialaisen naisen pitämä. Ja myös asunnunvuokraajat olivat italialaisia. Juuri he mainostavat homelidaysin sivulla asunnon sijaitsevan italialaiskorttelissa! että minä en suinkaan ole sitä keksinyt vaan ihan he, paikalliset, itse! että menes syyttämään heitä väärästä informaatiosta. Siinä taloa vastapäisessä talossa asui kyllä enemmän ranskalaisia ja afrikkalaisia kuin italialaisia. Ehkä vain paikalliset sanovat sitä italialaiskortteliksi ei siitä varmaan muualla olekkaan tiedotettu! Onhan Helsingissäkin vaikka mitä "maahanmuuttajien" asuttamia kortteleita joita ei kyllä missään mainosteta maahanmuuttajien asuttamiksi....

        Että otas itse vähän selvää ennen kuin väität! minkäs minä sille voin, että ks.italialaiset asunnon vuokraajat pitävät sitä Turinin läheistä korttelia italialaiskorttelina ja niin myös useaan otteeseen mainostivat myös sähköpostilla meille. Uskon kyllä, että he tietävät sen paremmin että mikä kortteli se on vaikka kovasti meitä huijasivatkin sen asunnon laadulla.

        Asunnon vuokraajan italialais/ranskalais-italialainen tuttava (ei osannut muuten sanaakaan italiaa kuinka koomista!) mainosti meille sitä Chateua-linnaa ja tosiaan olen kuullut ettei siitä ole juuri mitään enää jäljellä siksi en halunnutkaan mennä sitä sinne ylös katsoman.

        Mutta kyllä se "linna" on ihan Nizzan "nähtävyyksiin" luettavissa oli nyt mitä raunioita tai murikoita sitten vaan jäljellä silti se on, minulla on Nizzan matkaopas ja myös netissä sitä mainostetaan yhtenä nähtävyytenä....

        Aikaisempi kirjoittaja on oikeassa: Nizzassa ei ole italialaiskorttelia. Vanhaa kaupunkia kokonaisuudessaan pidetään italialaistyyppisenä alueena. Matkailija1:lle tiedoksi, että Nizzassa asuu erittäin paljon italialaisia, ulkomaalaisista he ovat suurin kansalaisuusryhmä.
        Ei ihme, onhan kaupunki kuulunut aikoinaan Italiaan.

        Nizzassa ei myöskään ole linnaa enää, vaikka siellä onkin linnakukkulaksi nimetty paikka. Alue on nykyään nizzalaisten virkistyaluetta, jossa pidetään kesäisin monenlaisia kivoja tapahtumia ja konsertteja.

        En ymmärrä, mikä tarve Matkailija1:llä on vänkätä asioista, joita hän ei tunne. Ei kannattaisi esiintyä asiantuntijana noilla tiedoilla. Tietoa saa kysymällä ja etsimällä.

        Itse asun osan vuodesta Nizzassa, ja tunnen kaupungin erittäin hyvin, joten Matkailija1, älä turhaan lähde väittelemään kanssani asioista, joita et tunne.


      • sinulle paljon
        Fleurs kirjoitti:

        Aikaisempi kirjoittaja on oikeassa: Nizzassa ei ole italialaiskorttelia. Vanhaa kaupunkia kokonaisuudessaan pidetään italialaistyyppisenä alueena. Matkailija1:lle tiedoksi, että Nizzassa asuu erittäin paljon italialaisia, ulkomaalaisista he ovat suurin kansalaisuusryhmä.
        Ei ihme, onhan kaupunki kuulunut aikoinaan Italiaan.

        Nizzassa ei myöskään ole linnaa enää, vaikka siellä onkin linnakukkulaksi nimetty paikka. Alue on nykyään nizzalaisten virkistyaluetta, jossa pidetään kesäisin monenlaisia kivoja tapahtumia ja konsertteja.

        En ymmärrä, mikä tarve Matkailija1:llä on vänkätä asioista, joita hän ei tunne. Ei kannattaisi esiintyä asiantuntijana noilla tiedoilla. Tietoa saa kysymällä ja etsimällä.

        Itse asun osan vuodesta Nizzassa, ja tunnen kaupungin erittäin hyvin, joten Matkailija1, älä turhaan lähde väittelemään kanssani asioista, joita et tunne.

        viimeisestä lauseesta. En ymmärrä miksi matkailija1:n täytyykin aina kääntää negatiiviseksi muiden ihmisten hyvät kokemukset Nizzasta. Tai siis aina niihin on jotain vastaväitettävää, vaikka hän on kerran vain sattunut käymään Nizzassa sellaisessa osassa, missä on hänen mielestään ollut paljon asioita vialla... Mutta ei se tee koko kaupungista absoluuttisesti huonoa ja että meidän muidenkin tulisi ajatella niin

        Itse olen käynyt Nizzassa kolmesti ja aina sinne tulee palattua :) Kesällä sitten neljännen kerran. Minä olen viihtynyt, ja asukkaat ovat olleet ystävällisiä eivätkä suinkaan töykeitä.


    • Muutaman kerran Nizzassa

      Kannattaa ostaa tai lainata kirjastosta alueen matkaopas. Sellaista sopivasti kuvilla varustettua kun lukee vaikka lentomatkan ajan, niin pärjäilee jo aika hyvin Nizzassa. Rannikon kaupunkeihin pääsee kätevästi myös junalla. Junia kulkee aika usein, ei ole kallista eikä tarvitse etsiä parkkipaikkoja. Auton jos aikoo vuokrata, niin kannattanee varata etukäteen netistä. Europcaria olen siellä itse käyttänyt. Toimipaikkoja on niin lentokentällä kuin kaupungissa. Hinnat ovat mielestäni kohtuulliset.Liikenne rannikolla on aika hektistä, mutta sisämaassa rauhallisempaa. Jos on kiinnostunut hajuvesien teehtaista, kannattaa vierailla Grassessa. Tehtaissa järjestetään kierroksia turisteille. Rannalla jos aikoo loikoilla, kannattaa ottaa pehmeä alusta mukaan. Ranta kun on täynnä pieniä, meren hiomia kiviä.

    • kuin Sisiliassa!

      Tiesittekö, että Nizzassa oli aikoinaan sama kuningas kuin Sisiliassa?

      vanha Nizza voisi hyvinkin olla italialaisten rakentama, sillä sinnehän tulivat aluksi kreikkalaiset ja myöhemmin italialaiset valloittajat.. Talot on tosi paljon saman näköisiä kuin muualla Italiassa!

      verratkaa kuvia paikoista, talot on saman näköisiä ja kaikki ahdettu samalla tavalla yhteen röykkiöön:

      http://www.naturediscoveries.com/sicily/cefalu.jpg
      http://www.bestofsicily.com/cefalu1.gif
      http://sicilia.indettaglio.it/eng/comuni/pa/cefalu/images/cefalu.jpg

      http://pwet.fr/var/plain/storage/images/photos/galeries/le_site_du_chateau_et_le_vieux_nice/le_vieux_nice/163386-1-fre-FR/le_vieux_nice.jpg


      voit/voitte väittää ettei nizzassa ole italialaiskorttelia mutta italialaisten vaikutukset huomaa kyllä nizzassa, mutta eiköhän se italialaiskortteli ole, jos rakentajat olivat italialaisia siis jos....

    • maisalaina

      itsekin olen lähössä syksymmällä ekaa kertaa nizzan alueelle ja kaipaisin vinkkejä. aikaa ei ole hirveästi tuhlattavaksi (hieman alle viikko).

      tarkoituksena olis ainakin monaco ja marseille tsekata, muusta ei oikein ole vielä tietoa. sveitsikin kiinnostaisi, mutta taitaa aika loppua kesken. mitä etelä-ranskan kaupunkeja suosittelisitte? ajokorttia ei ole, joten vaihtoehtoina lähinnä juna/bussi.

      • omasta kokemuksesta

        Ollaan käyty Nizzasta käsin aika monessa Cote d'Azurin kaupungissa, mutta parhaat ovat:

        1. St. Tropez
        2. Villefranche-sur-Mer
        3. Juan-Les-Pins
        4. Menton

        Ja sitten muualta kuin meren rannalta mitattuna Gourdon on todellakin näkemisen arvoinen, samoin St. Paul.


      • Pariisin matkaaja
        omasta kokemuksesta kirjoitti:

        Ollaan käyty Nizzasta käsin aika monessa Cote d'Azurin kaupungissa, mutta parhaat ovat:

        1. St. Tropez
        2. Villefranche-sur-Mer
        3. Juan-Les-Pins
        4. Menton

        Ja sitten muualta kuin meren rannalta mitattuna Gourdon on todellakin näkemisen arvoinen, samoin St. Paul.

        Viikon saa lulumaan pelkästään Nizzassakin, joten ihan hirveästi ei kannata ahnehtia ensimmäiselle kerralle. Joku noista mainituista on ok ja sitten kokeilemisen arvoinen on juna Nizzasta alpeille.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      415
      1740
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      176
      1370
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1368
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1285
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1036
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      946
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      910
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      881
    9. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      866
    10. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      114
      859
    Aihe