Raivokohtaukset

Miisa

Mistä apua uskomattomiin raivokohtauksiin? Pelkään todella, että kohta tapahtuu hirveitä. Esim. kun en saa nukutuksi ja olen väsynyt saan aivan hirveitä kohtauksia, raivoan, huudan, haukun, syyttelen jne. sitä toista - kaikkein rakkainta. Kohta hän ei enää kestä minua! Ehkä on aivan oikein että jään yksin...

19

5283

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mirja

Mul on sama ongelma. Mul vaan on niin pitkäl et mä kaäyn joskus mieheni kimppuun niinki raivohullu. Mistä sulla noi raivokohtaukset johtuu??Osaatko yhtään kertoa? Mä oon tiedostanu nyt mistä mul johtuu. Kaikkein kauheimpana vihan hetkenä mä joskus napsaasen pari rauhoottavaa ei muuten laannu ollenkaan. Aivan sairasta tiedän, mut nyt kun olen tiedostanu mistä nää johtuu nii osaan jotenki jo niitä hallita.

• aavistan

mistä nuo johtuvat. Mies ei todellakaan voi olla kultaisempi, hän yrittää kaikkensa. Luulen että ongelma juontaa juurensa lapsuudesta. Jäin todella vähälle huomiolle (vaikka muutoin lapsuus olikin hyvä, huomattavasti parempi kuin useimmilla, luulisin) ja oikestaan minulle vain huudettiin lapsena. Ehkäpä puran sitä nyt sitten. En tiedä mikä auttaisi. Pitääkö lähteä terapiaan vai mikä olisi paras ratkaisu?

• Olli

Serotoniinin puute voi olla syynä.Itellä mulla on diagnostisoitu persoonallisuudenhäiriö ja lääkkeeksi saan Fluoksetn generiks nimistä lääkettä,lisäks Diapam tarpeen mukaan.Raivarit loppu kun aloin käyttää fluoksetiiniä,ainakin väheni merkittävästi.Mulla on kuulemma räjähdysaltis persoona.F60.30.

• Raivokohtaukset

Osaatko sanoa olisiko luontaistuotteista apua
        ko. vaivoihin? Vai vaatiiko välttämättä lääkärissä käyntiä?

• Raivokohtaukset

Osaatko sanoa olisiko luontaistuotteista apua
        ko. vaivoihin? Vai vaatiiko välttämättä lääkärissä käyntiä?

• Fluoksetin

Fluoksetiini on järkyttävä aine. Kokeilin sitä ja paino nousi kuukaudessa melkein 10 kg (ilman syömisen lisäämistä) ja olo oli ihan 'puuroinen'; nukahteluja ja yletöntä väsymystä ilmeni.
        Parempiakin lääkkeitä onpi.

• epävakaa

Käy ehdottomasti lääkärissä kertomassa tilanteestasi ja oireistasi!

• roosa

kuulostaapa tutulta.
      kerron oman tarinani. vuonna -99 olin kolarissa josta kaikki selvisi onneksi suht hyvin. mieleeni jäi kuitenkin asia painamaan.
      aloin saamaan eri kohtauksia, itkukohtauksia ja raivokohtauksia. itkukohtaukset tuli ilman syytä yhtäkkiä ja itkin monta tuntia samalla ajattelin tappavani itseni, yhdesti yritin. raivokohtaukset taas tulivat myös yhtäkkiä aloin raivoamaan huutamaan nakkeleen tavaroita kävin ihmisten päälle. puolivuotta olin etten puhunut kertaakaan kellekään ongelmastani, kun eräänä päivänä kävin serkkuni kimppuun ja todella satutin tätä. silloin tajusin että on aika hakea hoitoon, kerroin äitilleni kaikesta ja hän tilasin ajan tutkimus ja hoito yksikköön sairaalaan. puhuin psygologin ja psygiatrin kanssa ja he määräsivät minulle masennus lääkkeet, selvisi myös että kolari oli jäänyt painamaan ja vaikka siitä oli yli vuosi käytiin siitä keskustelu kaikkien kolarissa olevien kanssa, se auttoi. raivo ja itku kohtauksille sain myös syyn, en puhunut,en näyttänyt enkä purkanut tunteitani siksi ne kerääntyivät ja aina kun mitta oli täysi purkautui ne ulos haluamatta, opin spygologilla keskustelemaan ja näyttämään tunteitani, nykypäivänä tätä raivo ja itku kohtaus ongelmaa ei minulla enään ole.
      joten hyvät ihmiset hakekaa apua ennen kun on liian myöhäistä. se kannattaa ja voitte taas elää tasapainoista elämää ilman raivon pelkoa. hyvää syksyn jatkoa.

(laitoin myös mailin että voitte halukkaat mailata jos haluatte keskustella)

• hormonit

Johtuu kenties hormoneista. Esim. Naiset jotka tekevät väkivaltarikoksia, kärsivät lähes aina erittäin voimakkaista PMS-oireista, jotka aiheuttavat kiihtyneisyyttä, hermostuneisuutta, spontaaneja vihanpurkauksia ja 'ylikierroksilla' käymistä, sekä keskittymiskyvyttömyyttä.
      Terapiasta hyötyneet jotkut jonkin verran, mutta lääkehoito on useissa tapauksissa ehdottomasti paikallaan, esim.

-Limbitrol (vaikuttavat aineet Amitriptyliini ja klooridiatsepoksidi ) ; lääke lievittää vaikeaa, usein ilman selvää ulkoista syytä alkanutta masennusta, etenkin jos siihen liittyy ahdistuneisuutta, levottomuutta, unihäiriöitä tai uupumusta.

-Noritren (vaikuttava aine nortriptyliini); lääke lievittää vaikeaa, usein ilman selvää ulkoista syytä alkanutta masennusta, etenkin jos siihen liittyy estyneisyyttä, ärtymystä, aloitekyvyttömyyttä ja väsymystä.

Monet PMS-potilaat ovat hyötyneet myös SSRI-lääkkeistä, eli serotoninin (aivojen välittäjäaine ) takaisinotonestäjistä.

• Miisa

Ovatko nämä kaikki lääkkeet reseptilääkkeitä?

• kyllä
        Miisa kirjoitti:

Ovatko nämä kaikki lääkkeet reseptilääkkeitä?

Ovat reseptilääkkeitä, luonnollisesti.
        Ennen lääkkeiden määräämistä on otettava mm. kilpirauhaskokeet (kilpirauhasen häiriintynyt toiminta voi aiheuttaa aggressiivisuutta ja levottomuutta jne.). Myös sokeritasapaino on tutkittava.
        Jos terapiat eivät toimi, eivätkä mielialanmuutokset johdu elimellisistä syistä (kuten esim. juuri kilpirauhasesta), on silloin hyvä turvautua lääkehoitoon.

• 12v

Hei voitteko auttaa miten saan hillittyä itseni kun minulla on raivokohtaus koska pelkään saavani sen koulussa . Minua on kiusattu paljon enkä halua että minua kiusataan enempää. Saan myös paniikkikohtauksia suurinpiirtein kerran kuukaudessa ja olen masentunut koska minulla ei ole kavereita auttakaa!

• Kuuntelemmesinua

Hei 12v ! Voitko ollenkaan jutella asiasta vanhempiesi kanssa ?
      Kiusaaminen on kamalaa, siitä me ollaan kaikki yhtä mieltä.
      Kuitenkin annetaan joittenkin kiusata toisia. Se on suorastaan rikollista.
      Ihmisellä on oikeus koskemattomuuteen. Ketään ei saa kiusata millään lailla !
      Onko koulusi jo KiVa-koulu ? KiVa-koulu-menetelmä on auttanut asioita monissa kouluissa.
      Voi sinua ressukkaa, olisiko mahdollista, että voisit tutustua kesäloman aikana uusiin kavereihin ?
      Toivottavasti ne kiusaajasi ovat myös tulleet järkiinsä kesän aikana, kun ovat kasvaneet vähän.
      Tietävätkö vanhempasi kiusaamisestasi ?
      Yritä ottaa rauhallisesti ja rennosti nyt, kun sinun ei tarvitse ainakaan kouluun mennä, eikä tavata niitä kiusaajia. Vai asuvatko ne lähelläsi ?
      Kirjoittele lisää, jos haluat !

• kuuntelemmesinua

Se onkin KiVa-koulu, johon koulu voi rekisteröityä, saadakseen kiusaamisen kuriin.
        Kuuluuko sinun koulusu KiVa-kouluihin ?
        Googlaa KiVa-koulu, saat tietoa, vaikka ei se juuri nyt auta sinua, mutta jos koulusi pääsisi mukaan KiVa-kouluihin, se auttaisi, se on antanut hyviä tuloksia. Kiusaaminen on vähentynyt niissä kouluissa.
        Tutustun itsekin asiaan huomenna tarkemmin, olen kuulut siitä vain televisiosta tähän asti.
        Kirjoittele !
        Sinun kirjoituksesi hukkuu nyt kyllä toisen kirjoittajan eli aloittajan juttujen alle, sitä on vaikea huomata, mutta hyvä joka tapuksessa kun kirjoitit ! Kiitos, että kerroit meille !
        Ei sinun tarvitse olla ihan yksin asian kanssa !

• kuuntelemmesinua
        kuuntelemmesinua kirjoitti:

Se onkin KiVa-koulu, johon koulu voi rekisteröityä, saadakseen kiusaamisen kuriin.
        Googlaa KiVa-koulu, saat tietoa, vaikka ei se juuri nyt auta sinua, mutta jos koulusi pääsisi mukaan KiVa-kouluihin, se auttaisi, se on antanut hyviä tuloksia. Kiusaaminen on vähentynyt niissä kouluissa.
        Tutustun itsekin asiaan huomenna tarkemmin, olen kuulut siitä vain televisiosta tähän asti.
        Kirjoittele !
        Sinun kirjoituksesi hukkuu nyt kyllä toisen kirjoittajan eli aloittajan juttujen alle, sitä on vaikea huomata, mutta hyvä joka tapuksessa kun kirjoitit ! Kiitos, että kerroit meille !

Hei 12v. Miten sinulla tänään menee ?
        Kirjoittele, jos tuntuu siltä, että se helpottaa sinua !

• 12v
        kuuntelemmesinua kirjoitti:

Kirjoittele !

Joo, mulla menee ihan hyvin, ei ole nyt tullut näitä "kohtauksia". Johtuukohan siitä kun ei tarvitse stressata koulusta. Pahoittelut myöhäisestä vastauksesta.

• kuuntelemmesinua

Hei 12v ! Kiva kuulla hyviä kuulumisiasi ! Kiva, että stressit on hellittäneet ! Luultavasti koulusta poissa oleminen eli loma on auttanut. Oikein mukavaa kesänjatkoa sinulle !

• Raivolapsi

Mäkin saan aika paljon raivareita ja ne on kyllä yleistynyt paljon varsinkin eilen sain aivan järkyttävän raivarin kun äiti osti vääriä karkkeja kaupasta muutenkin mua on helppo ärsyttää siihen pisteeseen että tavaroita lentää ja mulla joskus tulee kans iha tyhjästä semmone tunne että ärsyttää ja myös jonkun pelin häviäminen voi johtaa aikamoiseen tavaroiden paiskomiseen oon nyt tässä miettinyt mikä tähän on syynä... ja melkein kaikki alkaa buggaamaan varsinkin jos hiuspompula jää hiuksiin kiinni se voi aiheuttaa hiusten repimistä ja kovaa agressiota muute täst tuliki pitkä :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      41
      7014
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3948
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      46
      3367
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2959
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2736
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2196
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2153
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2107
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2068
    Aihe