Märkäruvesta...

...

Olen aikuinen atoopikko ja nyt sain vaivakseni märkäruven silmän alueelle. Kävin lääkärissä ja sain antibioottikuurin, mutta asia jäi itselleni vielä vähän auki... Uusiiko vaiva miten helposti? Silmämeikit menee ainakin vaihtoon etten uudestaan itseäni tartuta...

8

5707

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teeveessä

      sanottiin että se voi uusia. Pöpöt pitävät majaa nenäontelossa ja sieltä ne liman mukana ja nenää kaivelemalla tulevat iholle.

      • uusia,

        etenkin jos atooppinen iho menee rikki, toki muutoinkin.
        Märkärupi
        Wikipedia
        Loikkaa: valikkoon, hakuun
        Märkärupea kyynärtaipeessa.
        Märkärupea kyynärtaipeessa.

        Märkärupi eli impetigo, on iholla esiintyvä bakteerin aiheuttama pinnallinen ihotulehdus. Tulehduksen aiheuttajana on yleensä stafylokokki- (Staphylococcus aureus) tai streptokokki -bakteerit (Streptococcus pyogenes). Sitä esiintyy useimmiten lapsilla. Märkärupi alkaa rakkulana, jonka puhjettua bakteerit leviävät iholle laajemmin. Märkärupi tarttuu kosketustartuntana ihmisestä toiseen. Lähinnä käsien välityksellä mutta se voi myös tarttua vaatteiden, pyyhkeiden tai vuodevaatteiden välityksellä mikäli nämä ovat olleet kosketuksissa infektoituneen ihon kanssa. Hyvästä käsihygieniasta huolehtiminen ehkäisee taudin leviämistä.


        Tämä nenäjuttu.....hmm....ei se nyt noin mene

        Itse olen atooppikko ja kun ihoni menee rikki raapimisen tuloksena, saan usein märkäruven


      • Atoopikko
        uusia, kirjoitti:

        etenkin jos atooppinen iho menee rikki, toki muutoinkin.
        Märkärupi
        Wikipedia
        Loikkaa: valikkoon, hakuun
        Märkärupea kyynärtaipeessa.
        Märkärupea kyynärtaipeessa.

        Märkärupi eli impetigo, on iholla esiintyvä bakteerin aiheuttama pinnallinen ihotulehdus. Tulehduksen aiheuttajana on yleensä stafylokokki- (Staphylococcus aureus) tai streptokokki -bakteerit (Streptococcus pyogenes). Sitä esiintyy useimmiten lapsilla. Märkärupi alkaa rakkulana, jonka puhjettua bakteerit leviävät iholle laajemmin. Märkärupi tarttuu kosketustartuntana ihmisestä toiseen. Lähinnä käsien välityksellä mutta se voi myös tarttua vaatteiden, pyyhkeiden tai vuodevaatteiden välityksellä mikäli nämä ovat olleet kosketuksissa infektoituneen ihon kanssa. Hyvästä käsihygieniasta huolehtiminen ehkäisee taudin leviämistä.


        Tämä nenäjuttu.....hmm....ei se nyt noin mene

        Itse olen atooppikko ja kun ihoni menee rikki raapimisen tuloksena, saan usein märkäruven

        Tuo nenäjuttu menee just noin! Itsellä ja lapsella uusii märkärupi joka kerta kun on nuha ja jos vain vahingossakin kaivelee nenää tai raapii ihoa nuhan aikana.


    • sike

      pojallani kohta 14 v.tuli taas märkärupi .viimeks oli helmikuussa .ekaks kova flunssa ja sit tuli märkärupi silmän päälle . antibioottikuuri ja sit helpotti. nyt pientä nuhaa ja kappas nenään silmälasien viereen tuli taas märkärupi yön aikana .nyt laitellaan bacibactia ,saa nähdä meneekö pois vai taasko lääkäriin ja antibiootit .oon kuvitellu et tätä olis pienemmillä lapsilla eikä murkkuikäisillä.

      • ei se

        bakteeri ikää katso!


      • PI.HKA
        ei se kirjoitti:

        bakteeri ikää katso!

        pihkavoide tuohon märkärupeen.


      • pojallasi

        uusiutuva herpes - se kun voi tulla mihin vain. Ei märkärupi osaa aina samaan paikkaan tulla, mutta kyllä herpes osaa. Hyvinhän se paranee millä hoidolla vain, kun se rauhoittuu hoidottakin, ja tulee sitten taas joskus uudelleen.


    • Anonyymi

      Märkäruven hoidossa hyvä apu on 3 prosenttinen vetyperoksidi jota voi ostaa apteekista ilman reseptiä ja hinta on vain muutaman euron.
      Märkiviä ja kutisevia kohtia on hyvä pyyhkäistä vetyperoksidiin kostutetulla vanulla niin se kuohuttaa pois bakteereja ja kutina rauhoittuu huomattavasti.Kannattaa kokeilla koska ainakin itse olen saanut siitä vaivaani ison avun.Koen sen tehokkaammaksi kuin kalliit hoitovoiteet.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1372
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1265
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1170
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1052
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1006
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1005
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      993
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      979
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      971
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      970
    Aihe