mitä pitäisi tehdä jos aloitta luontokuvaukseen, mitä pitäisi tietää, pitäkkö olla joku hyvä kamera. Mulla om sellanen Canon ixsus 65 6.0 megapikseliä ja 3.0 näytöllä.Ja Canon zoom 3x VOI SAADA ENEMÄNKIN,mene vaan asetuksin ja Digital zoom ( myös 5.8-17.4mm 1:2.8-4.9, mutta en tiedä mitä tarkoita, kertoka)
MOI
2
699
Vastaukset
- onko tämä trolli taas?
Kuuleppas. Sillä zoomin määrällä ei ole vitunkaan merkitystä. Ennen wanhaan kuvattiin ihan kaikkea makrosta lintuihin eikä ollut kuin kiinteän polttovälin objektiiveja, pikseleitä nolla eikä lcd-näyttöjä. Mikä helvetti siinä on että nykypenikat ei osaa edes hevosenpaskasta ottaa kuvaa jos ei ole vähintään 10 megapikseliä kamerassa.
Ja se digitalzoom on idiootien vedättämistä varten. Se tekee sille kuvalle juuri saman kuin kuvankäsittely jälkikäteen.
Ota se kamera ja painele sinne luontoon ottamaan niitä kuvia, ja tutki sitten kotona tietokoneella niitä kuvia ja mieti mikä meni vikaan jos kuva ei onnistunut, ja seuraavalla kerrala pyri parempaan. Siitä kameran näytöltä on ihan turha sitä kuvaa arvioida, sen tarkkuus riittää nippanappa tekstien lukemiseen valikkosurffauksessa. Kuvaamaan oppii vain kuvaamalla, ei niistä megapikseleistä haaveilemalla. - valonkuvaaja_
Pentti Koskelo; Luontokuvaajan ABC
Markku Saiha; Kiehtova luontokuvaus
Mikä tahansa Hannu Hautalan kuvateos tutkiskelua varten...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv282527- 1142126
- 1221809
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?971803Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.91547Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161391140Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901085Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt891031Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu211022Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno35987