mitä pitäisi tehdä jos aloitta luontokuvaukseen, mitä pitäisi tietää, pitäkkö olla joku hyvä kamera. Mulla om sellanen Canon ixsus 65 6.0 megapikseliä ja 3.0 näytöllä.Ja Canon zoom 3x VOI SAADA ENEMÄNKIN,mene vaan asetuksin ja Digital zoom ( myös 5.8-17.4mm 1:2.8-4.9, mutta en tiedä mitä tarkoita, kertoka)
MOI
2
692
Vastaukset
- onko tämä trolli taas?
Kuuleppas. Sillä zoomin määrällä ei ole vitunkaan merkitystä. Ennen wanhaan kuvattiin ihan kaikkea makrosta lintuihin eikä ollut kuin kiinteän polttovälin objektiiveja, pikseleitä nolla eikä lcd-näyttöjä. Mikä helvetti siinä on että nykypenikat ei osaa edes hevosenpaskasta ottaa kuvaa jos ei ole vähintään 10 megapikseliä kamerassa.
Ja se digitalzoom on idiootien vedättämistä varten. Se tekee sille kuvalle juuri saman kuin kuvankäsittely jälkikäteen.
Ota se kamera ja painele sinne luontoon ottamaan niitä kuvia, ja tutki sitten kotona tietokoneella niitä kuvia ja mieti mikä meni vikaan jos kuva ei onnistunut, ja seuraavalla kerrala pyri parempaan. Siitä kameran näytöltä on ihan turha sitä kuvaa arvioida, sen tarkkuus riittää nippanappa tekstien lukemiseen valikkosurffauksessa. Kuvaamaan oppii vain kuvaamalla, ei niistä megapikseleistä haaveilemalla. - valonkuvaaja_
Pentti Koskelo; Luontokuvaajan ABC
Markku Saiha; Kiehtova luontokuvaus
Mikä tahansa Hannu Hautalan kuvateos tutkiskelua varten...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1274255
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k233012Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1132534- 462111
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2561699Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt461626- 321567
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201436- 281430
- 951211