Mistä tunnistaa kauriin?

kaurisnauris

Mikä on se luonteenpiirre tai se jokin ulkonaisessa olemuksessa, mistä voi tunnistaa, että juuri tuo ihminen on kauris.

Mä voin vastata ensin. Tässä tulee muutama kohta:
1) Korkeat ihanteet 2) Hyvä käytös 3) Ahkera 4) Vähän ylpeä, mutta reilu ja luotettava

Täytyy tunnustaa, että vähän naurattaakin, kun huomaa toisessa kauriissa samoja luonteenpiirteitä. Mutta niin se vaan on:)

35

10798

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaurisshh

      kun huomaan, että voi raasu sua, ootko säkin kauris:) No, ei auta muuta kuin olla sitten vaan:))

    • rataaaaa...

      Minussa on juuri noita luonteenpiirteitä joita kuvasit.

      Ja lisäksi olen vielä kauhea materialisti ja ulkonäköön panostaminen on tärkeää minulle. Haluan myös miellyttä muita ja olla reilu, niin että toiset tuntevat olonsa hyväksytyksi ja mukavaksi seurassani. Saatan myös joskus puhua hieman liikaa ja väärässä paikassa.

      Itse en tunne muita nais kaurista, mutta yhteen mieheen olen tutustumassa ja odotan sitä mielenkiinnolla. =)=)

      • kornit kaprit

        Mulla on taas se vika, että mä puhun liian vähän, mutta antaa muiden sitten paasata senkin edestä, sillähän se korvaantuu:D


      • herkkä kauris
        kornit kaprit kirjoitti:

        Mulla on taas se vika, että mä puhun liian vähän, mutta antaa muiden sitten paasata senkin edestä, sillähän se korvaantuu:D

        mielummin sitä on siinä kuuntelijan asemassa.

        Jossain tietyssä seurassa, tietyssä ympäristössä ja tiettyyn aikaan minusta saattaa tulla kauhea höpöttäjä ettei muut saa suun vuoroakaan mutta niin pääsee tapahtumaan aika harvoin ;)

        ihan mukavaa tarkkailla muita ja heitellä näpsäköitä kommentteja väliin. Yleensä se olen minä joka yrittää sieltä välistä keventää kireää tunnelmaa jos siltä alkaa vaikuttamaan.

        Kaikissa virallisissa tapaamisissa olen mahdollisimman asiallinen ja noudatan tietynlaista "etikettiä".

        Ujo en kuitenkaan ole.

        On tämä meidän kauriiden kommunikointi niin monimutkaista ;D


      • kornit kaprit
        herkkä kauris kirjoitti:

        mielummin sitä on siinä kuuntelijan asemassa.

        Jossain tietyssä seurassa, tietyssä ympäristössä ja tiettyyn aikaan minusta saattaa tulla kauhea höpöttäjä ettei muut saa suun vuoroakaan mutta niin pääsee tapahtumaan aika harvoin ;)

        ihan mukavaa tarkkailla muita ja heitellä näpsäköitä kommentteja väliin. Yleensä se olen minä joka yrittää sieltä välistä keventää kireää tunnelmaa jos siltä alkaa vaikuttamaan.

        Kaikissa virallisissa tapaamisissa olen mahdollisimman asiallinen ja noudatan tietynlaista "etikettiä".

        Ujo en kuitenkaan ole.

        On tämä meidän kauriiden kommunikointi niin monimutkaista ;D

        Kun meitsi menee moikkaan mutsia, niin se tapaa sanoa, että "me" ollaan niin kovia puhumaan..? Mutta tosiasia on se, että hän on niin kova puhumaan ja mä sit yritän vaan olla pelkkänä korvana. No, eipä sillä, kyllä mullakin juttua piisaa riippuen seurasta ja kulloisestakin inspiraatiosta, mutta kuten sanottu, se ei ole mikään pysyvä olotila:)


      • kauna
        herkkä kauris kirjoitti:

        mielummin sitä on siinä kuuntelijan asemassa.

        Jossain tietyssä seurassa, tietyssä ympäristössä ja tiettyyn aikaan minusta saattaa tulla kauhea höpöttäjä ettei muut saa suun vuoroakaan mutta niin pääsee tapahtumaan aika harvoin ;)

        ihan mukavaa tarkkailla muita ja heitellä näpsäköitä kommentteja väliin. Yleensä se olen minä joka yrittää sieltä välistä keventää kireää tunnelmaa jos siltä alkaa vaikuttamaan.

        Kaikissa virallisissa tapaamisissa olen mahdollisimman asiallinen ja noudatan tietynlaista "etikettiä".

        Ujo en kuitenkaan ole.

        On tämä meidän kauriiden kommunikointi niin monimutkaista ;D

        Minäkään en ole millään tavalla ujo, mutta hiljainen kyllä. Ja tuntuu, että mitä vanhemmaksi tulee, sitä vähemmän jaksaa pälättää :D
        Tietysti on niitä joitain väsyneitä hetkiä, jolloin puhun tosi paljon mutta noin pääsääntösesti, olen hiljaa.


      • Kauris vain;)
        herkkä kauris kirjoitti:

        mielummin sitä on siinä kuuntelijan asemassa.

        Jossain tietyssä seurassa, tietyssä ympäristössä ja tiettyyn aikaan minusta saattaa tulla kauhea höpöttäjä ettei muut saa suun vuoroakaan mutta niin pääsee tapahtumaan aika harvoin ;)

        ihan mukavaa tarkkailla muita ja heitellä näpsäköitä kommentteja väliin. Yleensä se olen minä joka yrittää sieltä välistä keventää kireää tunnelmaa jos siltä alkaa vaikuttamaan.

        Kaikissa virallisissa tapaamisissa olen mahdollisimman asiallinen ja noudatan tietynlaista "etikettiä".

        Ujo en kuitenkaan ole.

        On tämä meidän kauriiden kommunikointi niin monimutkaista ;D

        Olen aina melkee kuuntelijan asemassa ku oon aika hiljainen kauris ja myös arka aloittamaan jtn keskustelua tjtn. Jään yleensä syrjään kaikesta..Kun välillä tuntuu etten jaksakaa olla höpöttelemässä..

        Ja sama juttu että tietyssä ympäristössä jnpp saatan olla tosi höpöttelijä ja tätä kyl tapahtuu mullaki hyvin harvoin..


    • lukiessa

      runsaasta hymiöitten käytöstä.
      Eivät vissiin usko tulevansa muuten ymmärretyksi.

    • Levotontuuli

      Kaurisnainen on umpihullu toisten miehiä himoava, omaan napaan tuijottava, itseänsä täynnä oleva paskiainen. Luulevat olevansa maailman napoja. Jessus. Samoin miespuolinen kauris on oikea paskakasa. En ikinä maailmassa toivo enää tulevani tekemisiin heidän kanssaan. Kolme naista, kaikki kaurismerkkisiä ovat pettäneet luottamukseni, yksi vietteli ja lirkutteli miehelleni, vaan ei onnistunut ja kolmas oli paskiainen muuten vaan puhuen perättömiä juoruja minusta. Ensimmäinen mieheni oli kauris ja tulin sen huomaamaan, kun ensihuuma oli haihtunut suhteesta. Kuinka olinkaan niin sinisilmäinen ja luottavainen. SiLLä sialla oli muita suhteita ja se oli niin täynnä itseään aina. Kas kun en tajunnut aiemmin. Itseäni toki syytän.

      En tunne yhtäkään mukavaa ja toisia ajattelevaa kaurista. Niitä on mahtunut elämäni varrelle monia ja kaikista on epämiellyttämimmät muistot ihmisistä. Varsinkin naisista. Yhtä vihaan yli kaiken, vaikka viha onkin kuluttava voima, minkäs sille voi.

      • shakaa

        :D ei saisi nuarattaa.

        Jep, maailmannapa olen ainakin minä (tai sitten sen voi ottaa omapäisyytenä tai oman polun kulkemisena muista välittämättä)...

        Vai yritti kauris viedä sinulta miehen? Kumma juttu kun jätti kesken... Ei oikein kauriille ominaista. Itse en nimittäin ole vastaavassa tilanteessa luovuttanut vaan vaihtanut taktiikkaa jos ensimmäinen ole toiminut. Ja silloin ollut kyllä valmis kantamaan vastuun ja v*ttuilun. (ei mukavilta ihmisiltä miehiä viedä. Ne viedään kostotarkoituksessa tai tekemisen puutteessa.)

        Oho... tuntuu kyllä oudolta, että kauris on selän takana puhunut pahaa. Itse en nimittäin puhu toisista sellaisia juttuja joita en voi sanoa myös päin näköä.

        Eipä käy sinua sääliksi, katkera olet. Ehkäpä puheet eivät olleet aiheettomia? Minusta tuo teksti kuullostaa sellaisen ihmisen kirjoittamalta joka ei voi nähdä vikaa itsessään. Realistisuutta peliin.

        Kiitos kuitenkin teksitistä, oli kiva nauraa vedet silmissä :D


      • seurannut
        shakaa kirjoitti:

        :D ei saisi nuarattaa.

        Jep, maailmannapa olen ainakin minä (tai sitten sen voi ottaa omapäisyytenä tai oman polun kulkemisena muista välittämättä)...

        Vai yritti kauris viedä sinulta miehen? Kumma juttu kun jätti kesken... Ei oikein kauriille ominaista. Itse en nimittäin ole vastaavassa tilanteessa luovuttanut vaan vaihtanut taktiikkaa jos ensimmäinen ole toiminut. Ja silloin ollut kyllä valmis kantamaan vastuun ja v*ttuilun. (ei mukavilta ihmisiltä miehiä viedä. Ne viedään kostotarkoituksessa tai tekemisen puutteessa.)

        Oho... tuntuu kyllä oudolta, että kauris on selän takana puhunut pahaa. Itse en nimittäin puhu toisista sellaisia juttuja joita en voi sanoa myös päin näköä.

        Eipä käy sinua sääliksi, katkera olet. Ehkäpä puheet eivät olleet aiheettomia? Minusta tuo teksti kuullostaa sellaisen ihmisen kirjoittamalta joka ei voi nähdä vikaa itsessään. Realistisuutta peliin.

        Kiitos kuitenkin teksitistä, oli kiva nauraa vedet silmissä :D

        olen ja kirjoituksesi oli ikävää luettavaa.
        Vai että nauraa sai ja oikein vedet silmissä, toisen mielipahalle.


    • Tiedän nämä jutut

      Kauris on kaikista merkeistä kusipäisin.

      Voitte ihan rauhassa täällä lässyttää mitä mieleen juolahtaa. Kuinka romanttisia, helliä ja huomaavaisia olette olevinanne. Se on korkeintaan pelkkää pintaa, sillä pohjimmiltaan kauris on säälimätön oman edun tavoittelija. Todella LASKELMOIVA ja KYLMÄ muiden ihmisten HYVÄKSIKÄYTTÄJÄ.

      Siedettäviä kauriita on muutamia olemassa riippuen esimerkiksi heidän nousumerkistään ja kuumerkistään. Mutta pääsääntöisesti kauris on kaikista vaarallisin merkki. Edes vittumainen skorpioni ei ole mitään kauriin viileään pirullisuuteen verrattuna.

      Älkää antako kauriiden huijata itseänne! Tunnistakaa tämä merkki hyvissä ajoin ja kiertäkää se kaukaa!

      • kaurisWoman

        Täällä taas kerran ylistetään kauriin jaloutta, rehellisyyttä ja yhteiskuntakelpoisuutta!! Bravo! Olen itse sitä mieltä, että ei oo kauriin voittanutta!


      • shakaa

        hehee....

        Ei se tyhmä joka pyytää, vaan se joka antaa!


      • osuma..

        oli toi sun tutkitun tieteellinen analyysi kaurisnaisesta.


      • kuului

        mistä tunnistaa kauriin.
        ja vastauksesi kuului: Tunnistakaa tämä merkki hyvissä ajoin ja kiertäkää se kaukaa!

        Kauriitten tuntijana voisit ehkä pinnistää muutaman sellisen tunnistamisohjeen, josta
        voi heti päätellä, kenen kanssa on tekemisissä.


      • allekirjoitan

        aivan joka sanan. aina oma lehmä ojassa.... vittu niitä ei kiinosta muu kuin saada itselleen paras mahdollinen tyydytys niin henkisesti kuin fyysisestikin toisesta. ja kokemusta on todella monista. siis aivan samalla kaavalla kaikki toimii. ei yhtään enempää kauriita, todella pellejä suoraan sanottuna. t vaakanainen


      • Non-ignorant

        Kauriilla on sopimus paholaisen kanssa, senkin sivistymätön houkka.

        t. Kauris (s. 19.1)


      • nojoo...
        Non-ignorant kirjoitti:

        Kauriilla on sopimus paholaisen kanssa, senkin sivistymätön houkka.

        t. Kauris (s. 19.1)

        Kauris siis on ollut esim. Dorian Grayn ja tohtori Faustin henkilöhahmojen esikuvana.


      • kk
        allekirjoitan kirjoitti:

        aivan joka sanan. aina oma lehmä ojassa.... vittu niitä ei kiinosta muu kuin saada itselleen paras mahdollinen tyydytys niin henkisesti kuin fyysisestikin toisesta. ja kokemusta on todella monista. siis aivan samalla kaavalla kaikki toimii. ei yhtään enempää kauriita, todella pellejä suoraan sanottuna. t vaakanainen

        Eikö vaakanainen saanut sitä mitä halusi nyt katkeruusi paistaa läpi... kk.


      • Anonyymi

        Vanha ketju mutta tämä kyllä jollain mittapuulla pitää paikaansa kauris välittää kyllä läheisistään todella paljon. Mutta ei sitten juuri muista ehkä kauris horoskooppilla on vikaa siinä että kauris ei helposti luota muihin ihmisiin. Kauris on myös epäileväinen ihan lunnostaan. Minä olen siis itse kauris, olen monesti kuullut ystäviltäni jotka ovat skorpiooneja horskoopeiltaan että osaan olla ilkeä. Totuus on se että kauris osaa myös olla ilkeä, mutta turha väittää että kauris on vain kylmä, välimpitämätön, oman edun tavoittelija. Kauris osaa myös välittää ihan aidosti ja välittävästi.. jopa lämpimästi 😆


    • helppoa
    • kummastelija

      Siis miksi pitäisi tunnistaa joku horoskooppi merkki? Ei kai elämääsi hallitse horoskoopit?
      Jokaisestahan löytyy hyviä ja huonoja puolia. Eikö tärkeämpää että kemiat kohtaa. Kyllä sen aika nopeaan huomaa, jos ei natsaa ollenkaan jutut yhteen.

      • mryto

        Sillä ei onneksi oikeasti ole mitään merkitystä mikä kissa, koira, lehmä, hevonen tai kauris on! Jokainen meistä on erilaisia ja se on hyvä! Nämä horoskooppi hommat muistuttaa pahimmillaan jotain ahdasmielistä uskontoa.... siis jos jonkun ihmisen tapaa ja kiinnostuu niin kannattaa ihan tutustua siihen huolimatta siitä millon se on syntynyt.


    • omituista

      En halua uskoa horoskooppeihin, mutta yks kauris tulee mieleen menneisyydestä. Hän pani yhden läheiseni elämän aivan sekaisin. En oikein tiedä, mistä oli kyse, mutta vaikutelmaksi jäi, että mies otti täyden hyödyn irti läheisestä ihmisestäni. Käytti hänen aikaansa ja vieraanvaraisuuttaan sumeilematta omien tarkoitusperiensä ajamiseen. Tekisi mieleni vieläkin selvittää, mistä oli kyse. Oli jotenkin myös avuton. No nyt tämän miehen elämä on mallillaan kaukana täältä.

    • jk

      ei mistään

    • KaurisM

      Eikö. Ärri purri. :) Me etsitään sitä "oikeaa", jahkaillaan ja se oikea menee menojaan. Annetaan aika tyly kuva niille, ketkä ei kuulu meidän sisäpiiriin.
      Vähän vaikee ystävystyy kehenkään, mutta jos me ystävystytään, niin ne kestää sit kanssa.

      Ollaanko romanttiasia: Riippuu kuinka paatunu kauris on kyseessä. Jotkut kauriit on etäisiä ja kovia uraohjuksia. Jotku kaurikset, kuten minä ollaan aika huolettomia, lepposia ja sattaa sitä romantiikkaakin löytyä. Toi riippuu myös siitä minkälaisissa ympyröissä kyseinen kauris on kasvanu.

      Parhaiten kauriin oppii tuntemaan, kun juttelee hänen kanssaan. Voi saada kauriista ystävänkin, jos toinen on tarpeeksi jääräpää ja rohkea

    • Vähän ärri-purri pitää olla ;)
      Löytyy eroavaisuuksiakin.. kyllä minua on helppo lähestyä..voi jutella ja höpistä.. mutta sisintäni en kovin helposti avaa tuntemattomille.
      Ystävyys kestää.. mutta jos pettää ja pettyy.. minulla se on ainakin kerrasta poikki...siinä olen aika mustavalkoinen.
      Romantiikkaa pitää ehdottomasti olla.. ja oikeassa olet.. riippuu todellakin millaisissa olosuhteissa on kasvanut.
      Sitten kun rakastutaan se onkin jo oma lukunsa ;)

    • Realism_

      Hmm. Jos kerta harvoille jaatte sisintänne, niin ilmeisesti mulla on jotain mahiksia erääseen kauriiseen. Sanoi että ei ole kenenkään kanssa löytänyt samaa "yhteyttä", eikä muille puhunut yhtä henkeviä asioita itsestään.

      Noh, siihen menikin yli puoli vuotta, tosin itsekin olen vähän sulkeutuva noissa asioissa. Vähitellen löytyi molemmille se luottamus ja lopulta ne muurit laskeutu. Sen jälkeen rupes synkkaan kunnolla.

      Monina iltoina saatoimme vaan keskustella monen monituista tuntia putkeen, huomaamatta kuinka aika vaan hurahti. Siis lähinnä sellasia kehittäviä ja järki-keskusteluja ihan maan ja taivaan väliltä, myös henk.kohtasia asioita. Se oli jopa pelottavaa, kun huomasi että ollaan hyvin samanlaisia ja omaamme samanlaisia arvoja... Todella mukavia keskusteluja, tuntuu että juttua riittäis vielä sata kertaa enemmänkin. Nyt on vaan välit vähän viilentyny...

    • vierestä seuraaja

      Tuntemani kauriit ovat kaikki uskomattoman kunnianhimoisia.

    • Bambi 84

      Mä olen kunnianhimoinen vain miesten suhteen. Oli varattu tai ei, jos on tarpeeksi kiinnostava niin pakko kokeilla :) Olen saanut kaikki joita olen yrittänyt ja olivat vielä ihan tasokkaita :) Kavereitten miehissä ei ole kyllä ollut ketään kiinnostavaa. Kavereitten miehet eivät päästä naisiaan mun kanssa kaupungille. Mistähän mahtaa johtua. Olen aika viattoman ja asiallisen oloinen bambisilmäinen kaurisnainen.

    • Kauris

      Mistäkö tunnistaa kuriin? Ensimmäisessä kommentissa olikin aika lailla pääpiirteet jotka löydän myös itsestäni. Olen meilestäni myös armoton esteetikko. Arvostan ja ihailen korkeastikoulutettuja, työlleenomistautuvia, ahkeria ihmisiä. Verenpaineeni saa nousemaan laiskottelevat lörppäsuut. Lisäksi olen itse ainakin melkoinen perfektionisti, mutta tämä pätee vain niissä asioissa joista olen aidosti kiinnostunut! Olen myös "taitelijasielu", hieman arjessa huoleton ja vapaamielinen mutta en siedä epäoikeudenmukaisuutta ja aikataulujen sotkemista.. :D

      • marttilav.1980

        Kauris: kylmä,tunteeton,laskelmoiva,epäluuloinen,oman edun tavoittelija,kaiken kaikkiaan ihminen jollaiseen en enää ikinä halua törmätä.


    • oikku4

      Aivan kauriiseen ei voi luottaa. tunnen muutamia kauriita ja ne lupailee,vaikka mitä, mutta ne yrittää olla aina päällepäsmäreitä ja haluaa pomotella ja suosii vain korkeasti koulutettuja ihmisiä.

    • MrJuha82outojäbä

      Itteni kuumerkki on kauris, nouseva jousimies ja aurinkomerkkini härkä.
      Huomaan, että olen hyvin vähäpuheinen.
      Iloinen, mutta toisaalta iloton.
      Tasapainoinen ja päämäärätietoinen.
      Tunteikas sekä tarvittaessa kylmä ja kova kuten mun tyly tyylini youtubessa,millä tavalla käsittelen kiusaajatyyppejä.
      Itse en kiusaa, mutta en anna mitään arvoa kiusaajille, vaan sanon suorat sanat ja olen kylmä, sillä en lue niijen vastakommentteja ja saatan sanoa hyvin tylyt sanat heille.
      Eräski rupesi ryyppäämään mun takia.
      Se kiusasi mua aluksi siellä, mutta sai ansionsa mukaan.
      Eipä enään kiusaa mua.

      Olen myös jääräpää tarvittaessa, mutta tarvittaessa hyvin joustava ihminen, koska minussahan asuu jousimies ja osaan huomioida muut.
      Parhaimmillaan hyvä keskustelija, mut isoissa massoissa ja pienemmissäki olen yleensä se hiton hiljainen tyyppi.
      Kotioloissa vilkas ja outo, jolla lapsellinen huumorintaju.
      Kotona lojun vaan erakon elämää viettäen ja olen työkyvyttömyyseläkkeellä.
      Rehellinen olen.
      En mielestäni valehtele.
      Silti joskus tulee ristiriitaisia ajatuksia.

      Veljeni vaimo on kauris.
      En tunne häntä hirveen hyvin, mutta ei oo koitunu ongelmia hänestä.
      Tuskin on kylmä, mutta joskus silmistä paistaa tietty kylmyys ehkä.
      Mun ex-naapuri on kauris, naispuolinen, ja joka hyvin iloinen ja ulospäinsuuntautunut sekä sporttinen ja puhuu kaikkien kanssa.

      Ittessäni siis asuu härkää, jouskaria ja kaurista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      686
      5175
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      469
      3544
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      156
      3307
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      170
      2553
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2389
    6. 261
      1980
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1487
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      100
      1398
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1379
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1150
    Aihe